BMW E36 328i Touring - AST onderstel + M3 remmen
- Tristan
Re: BMW E36 328i Touring
Ook goede ervaringen met Dubbelsteyn. Zowel mijn 123d is er in onderhoud (ook daar gekocht) en koop daar alle onderdelen voor de E36. Krijg zelfs nog korting ook. 

- frank de jonge
Arthur, daar komen ze niet meer op terug 
Trust me.

Trust me.
- Tom V
M3 lipje besteld, ergens volgende week binnen. 

- frank de jonge
Nice 
Keer een 328 treffen doen
haha.

Keer een 328 treffen doen

-
Bert ///M3 schreef:Gaaf ding, zo'n touring 8)
Het is btw andersom, een 3.0 hoort af fabriek gekleurd gaas te hebben en 3.2 heeft zwart. Maar de meeste 3.0 rijden inmiddels ook allemaal met zwart, bijna niemand die dat nog origineel in kleur heeft
Ook goed! Edited.....
- frank de jonge
In kleur is ook nie mooi
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Wat een heerlijke Touring. Wist niet dat er nog zulke mooie exemplaren te koop stonden in NL.
Veel DF ermee!
Veel DF ermee!

-
Ik moet ook zeggen dat ik hem erg mooi vind. Beter sturen dan een bijna nieuwe Seat? Is Seat dan zo kut? Prius stuurt beter dan m'n M3.........Panda 100hp ook.
Veel fun ermee!
Veel fun ermee!
- Mathieu
Nandor schreef:Ik moet ook zeggen dat ik hem erg mooi vind. Beter sturen dan een bijna nieuwe Seat? Is Seat dan zo kut? Prius stuurt beter dan m'n M3.........Panda 100hp ook.
Veel fun ermee!

Heb je ooit weleens echt een bochtje genomen

:jenna:
- Tom V
Seat stuurde opzich best prima inderdaad. Alleen aan deze wil ik wat aanpassingen doen om hem lekker te laten rijden. Bij de Seat had ik daar geen zin in, vond ik bij die auto het niet echt waard. Zit je met een leuk onderstel met een FWDer met 100 pk wat vast ook leuk is maar niet echt mijn voorkeur heeft.Nandor schreef:Ik moet ook zeggen dat ik hem erg mooi vind. Beter sturen dan een bijna nieuwe Seat? Is Seat dan zo kut? Prius stuurt beter dan m'n M3.........Panda 100hp ook.
Veel fun ermee!
- Martin van der Zwaard
Grappige is dat ook ik een Seat Ibiza had en die ingeruild heb voor de BMW. Mijn Ibiza was van 2004 en had 170k gelopen. Rammelen in interieur daar werd ik helemaal gek van. De BMW is 10 jaar oud maar rammelt absoluut niet en stuurt stukken beter dan die Ibiza.
- Tom V
Die rammeltjes kwamen inderdaad ook al voor na 63000km, merk toch wel een verschil in degelijkheid inderdaad. Vandaag lekker stuk kunnen rijden van en naar de driftdag. Was lekker hoor, de kruissnelheid kan zo lekker hoog liggen. Heb 'm niet @ baan gebruikt. Af en toe reden er toch wat simpele zielen rond + wil de auto eerst even servicen.
- Macboy
Geweldige auto, geweldige kleur en in superstaat. Het straalt er vanaf !
- Erik K.
+1Macboy schreef:Geweldige auto, geweldige kleur en in superstaat. Het straalt er vanaf !

- Tom V
Bedankt!
Vanavond even langs Bas Roos geweest om hem even na te lopen en wat werkzaamheden te plannen. Heb bij de aankoop wel zoveel mogelijk bekeken maar eronder kom je zonder brug natuurlijk niet heel ver. Na een stukje rijden even op de brug gezet en er onder door gelopen. Was aangenaam verrast. Motor + bak + diff mooi droog. Rubbers in prima staat, body roestvrij etc. Een paar minpuntjes waren er wel. De stuurbekrachtigingspomp lekt wat langs een of 2 slangklemmen, uitlijning niet helemaal wat het moet zijn en de klep die de motor stationair stand regelt was niet helemaal oke. Als de airco aanspringt bijvoorbeeld daalt hij even een beetje in toeren terwijl dit normaal wordt opgevangen. Klep raakt nog wel eens verstopt, zal de oorzaak zijn.
Binnenkort dus even weg voor wat werkzaamheden waarbij er meteen m3 remmen met Hawk ht10 blokken onder komen aan de voorzijde (dank allen
)met ATE super blue sap en het onderstel wordt vervangen voor een AST Sportline II icm m3 rubbers aan de voorzijde en powerflex in de achter draagarmen.
( Overigens ook een bekerhouder besteld
)
Vanavond even langs Bas Roos geweest om hem even na te lopen en wat werkzaamheden te plannen. Heb bij de aankoop wel zoveel mogelijk bekeken maar eronder kom je zonder brug natuurlijk niet heel ver. Na een stukje rijden even op de brug gezet en er onder door gelopen. Was aangenaam verrast. Motor + bak + diff mooi droog. Rubbers in prima staat, body roestvrij etc. Een paar minpuntjes waren er wel. De stuurbekrachtigingspomp lekt wat langs een of 2 slangklemmen, uitlijning niet helemaal wat het moet zijn en de klep die de motor stationair stand regelt was niet helemaal oke. Als de airco aanspringt bijvoorbeeld daalt hij even een beetje in toeren terwijl dit normaal wordt opgevangen. Klep raakt nog wel eens verstopt, zal de oorzaak zijn.
Binnenkort dus even weg voor wat werkzaamheden waarbij er meteen m3 remmen met Hawk ht10 blokken onder komen aan de voorzijde (dank allen

( Overigens ook een bekerhouder besteld

-
De dank is wederzijds, alleen moet je echt Bas betalen en niet mij. 

- Knot
Klinkt goed Tom.
Binnenkort gaat Bas het sedan broertje op de brug zien als het goed is
Vond je het standaard sportonderstel niet goed genoeg, dat je geld gaat investeren in een AST set voor dagelijks gebruik?
Rubbers ga ik ook nog wat laten vervangen, alleen twijfel tussen origineel (lekker cruisen) of idd ook m3 rubbers in de voor draagarmen (achterkant) en/of powerflex.... heb het idee dat het met powerflex (sowieso de zwarte variant) allemaal wat oncomfortabel wordt.
Binnenkort gaat Bas het sedan broertje op de brug zien als het goed is

Vond je het standaard sportonderstel niet goed genoeg, dat je geld gaat investeren in een AST set voor dagelijks gebruik?
Rubbers ga ik ook nog wat laten vervangen, alleen twijfel tussen origineel (lekker cruisen) of idd ook m3 rubbers in de voor draagarmen (achterkant) en/of powerflex.... heb het idee dat het met powerflex (sowieso de zwarte variant) allemaal wat oncomfortabel wordt.
-
Knot, vraag Joy eens. Die heeft ook AST voor op straat. Lyrisch geloof ik.
- Eric-328
Ik rij ook met AST sportline 2 met camberplates. Ben er zeer tevreden over. Heb er nog niet mee op het circuit gereden. Over 2 weken gaat hij naar Bas Roos voor het instellen.
- Knot
Ik wil in iedergeval geen camber etc.... gewoon een straatsetup voor daily/woonwerk. Auto moet ook niet lager gaan liggen dan het standaard M sportonderstel, volgens mij gebeurt dat met de AST 2 wel... ?allen schreef:Knot, vraag Joy eens. Die heeft ook AST voor op straat. Lyrisch geloof ik.
- frank de jonge
Kan je toch instellen?
- Eric-328
AST 2 is zowel aan de voor- als achterzijde instelbaar mbt de hoogte en de ingaande slag. Ik gebruik mijn 328i ook op straat en ligt zeker niet te laag (18 inch). Daarnaast heb ik ook nogeens een M3 GT zwaard. Camberplates zijn natuurlijk niet noodzakelijk. Wel prettig als je achetraf toch op het circuit gaat rijden.Knot schreef:Ik wil in iedergeval geen camber etc.... gewoon een straatsetup voor daily/woonwerk. Auto moet ook niet lager gaan liggen dan het standaard M sportonderstel, volgens mij gebeurt dat met de AST 2 wel... ?allen schreef:Knot, vraag Joy eens. Die heeft ook AST voor op straat. Lyrisch geloof ik.
De set:
- Max V
Is dat inclusief de electrische koeling die er onder ligt? 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Knot, voor op straat vind ik mijn B8 + Eibach pro-kit echt heerlijk. Voor Nürburgring is hij ook voldoende, alleen bij serieus circuit werk als Zandvoort dan kunnen ze het niet bijhouden. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel, ik heb het er 10kkm onder zitten en is nog als nieuw. Wil toch wat anders.Knot schreef:Ik wil in iedergeval geen camber etc.... gewoon een straatsetup voor daily/woonwerk. Auto moet ook niet lager gaan liggen dan het standaard M sportonderstel, volgens mij gebeurt dat met de AST 2 wel... ?allen schreef:Knot, vraag Joy eens. Die heeft ook AST voor op straat. Lyrisch geloof ik.
- Knot
Steven,
Ik hou het in t achterhoofd!
Voor mij nog geen ring zo.. dan moet ik eerst zo'n zelfde remmen/draagarm set als Tom heeft.
Ik hou het in t achterhoofd!
Voor mij nog geen ring zo.. dan moet ik eerst zo'n zelfde remmen/draagarm set als Tom heeft.