Test Audi S6 – BMW M5 – Mercedes E 63 AMG

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Test Audi S6 – BMW M5 – Mercedes E 63 AMG

Bericht door romo » 26 aug 2006, 16:09

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... l_id=12076

"Fazit von AUTO BILD SPORTSCARS-Autor Georg Kacher: Vor allem das Duell um den zweiten Platz war spannend. Wer hätte das gedacht: S6 hauchdünn vor M5, trotz PS-Handikap und kaum Querfahr-Spaß. Der M5 verliert diesen Vergleich einzig und allein wegen seines Getriebes. SMG ist toll für ein Wochenende auf der Rennstrecke, aber im Alltag entpuppt sich das Ruckelwerk als Ärgernis. Außerdem funktioniert iDrive weniger intuitiv als Comand (E 63) oder MMI (S6). Der Sieger heißt Mercedes-Benz, selbst in Anbetracht des hohen Einstandspreises. Das AMG-Auto überzeugt in erster Linie durch seine Ausgewogenheit – von wegen gelobt sei, was hart macht "

Wederom wordt SMG afgekraakt...............................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2006, 16:14

Ik sprak gisteravond met 'de man met de M5' die waarsch een 997turbo gaat kopen.Automaat... Ik vraag waarom(de beste man heeft 'snelle auto en driftdagervaring zat' ,is alleen de 55 gepasseerd)

Hij zei dat HIJ het 'zelfschakelgeweld'(met pookje) niet meer kon bijbenen, ivm zijn hoegenaamde 'ouderdom' en hij zijn SMG 7 bak meer dan geweldig vond(en de man heeft wat ervaring met verschillende snelle Ms en Porkers)

Tja, Richard vd Bos kan er ook meer over vertellen denk ik.

:?:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 aug 2006, 16:21

Blijft idd allemaal heel persoonlijk, ik heb zelf onvoldoende ervaring met SMG.............................dat wordt dus weer proef rijden :lol: :lol:

HSR

Bericht door HSR » 27 aug 2006, 00:57

Reed laatst een 250tal kilometers in een Maserati 4200 GT met cambiocorsa bak.

Mijn god, wat ruk rijdt dat :shock: Enorm traag, enorm hakkelig. Zo erg zelfs dat je verbaast bent dat de aandrijflijn het houdt. Vooral 1 naar 2 en 2 naar 3 zijn echt extreem slecht. Terugschakelen moet je zelf razendsnel een dot tussen gas geven, dan gaat dat wel aardig.

Nee, doe mij maar gewoon ''stick shift''. Dat vind ik toch echt het allerlekkerste.

Overigens was die 4200 gt wel een belevenis. Wat een power en een geluid :shock: . Ik vond hem overigens maar zoekerig sturen in de bochten, kreeg het idee dat je al erg snel op het limit reed.

Sjef

Bericht door Sjef » 26 sep 2006, 22:57

Ik ga vrijdag een uurtje spelen met de S6. Iemand al ervaringen met deze auto? Ik ben benieuwd!! :evil:

Marc R

Bericht door Marc R » 27 sep 2006, 08:23

Zal wel een lekkere ervaring zijn,maak effe een soundfile... :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 27 sep 2006, 10:01

Schijnt dat de Cambiocorsa in de Gransport wel beter is.

Maar wat ik gezien heb van de 4200GT is dat deze ontzettend rolt over z'n as en nogal onvoorspelbaar is op de limiet.

RVV

Bericht door RVV » 27 sep 2006, 10:56

Sjef schreef:Ik ga vrijdag een uurtje spelen met de S6. Iemand al ervaringen met deze auto? Ik ben benieuwd!! :evil:
Wel verslag hé !

Rein

Bericht door Rein » 27 sep 2006, 10:57

Rico v Velzen schreef:
Sjef schreef:Ik ga vrijdag een uurtje spelen met de S6. Iemand al ervaringen met deze auto? Ik ben benieuwd!! :evil:
Wel verslag hé !
& foto en filmpjes hé !

:wink:

david

Bericht door david » 27 sep 2006, 13:50

vorige week op tt circuit was de S6 de te volgen auto met Gijs van L.
machistraal geluid. erg mooie auto
Remmen hadden t zwaar en banden waren af. Snap niet dat ze een circuitauto niet voorzien van de keramische remschijven

Sjef

Bericht door Sjef » 27 sep 2006, 20:19

Ik zal mn best doen voor jullie!!!!! Neem de hele reut mee maar ben alleen. Vraag wel aan de verkoper oftie ff uit wil stappen en ik ff voorbij ram :wink:

hansvisser

Bericht door hansvisser » 27 sep 2006, 23:39

mag ervaring met een s8 ook? Met keramische schijven.

Andre

Bericht door Andre » 28 sep 2006, 00:10

He hans leuk dat je hier ook bent.

Hans heeft dus een S8 met keramische remmen. Wat een lekkere reis machine is dat. Het is natuurlijk geen race auto maar als je zoals hans veel bij de weg zit. Kan je geen betere auto wensen dan een S8 quattro.

RVV

Bericht door RVV » 28 sep 2006, 00:43

Had en een en ander al gehoord over de S8. Dikke bak hoor. gefeliciteerd ermee! foto's mischien? mail anders maar rico@driving-fun.com. plaats ik ze wel.

leonard

Bericht door leonard » 28 sep 2006, 07:12

hoi Hans jij ook hier!!

Je hebt echt een supermooie S8!! Vooral op snelheid (zaterdagmiddag op de terugweg uit Oscherseben zag het er prachtig uit zo'n voorbijzoevende S8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 sep 2006, 08:54

Goedemorgen hans.
Hv-Lstd:kwartiertje denk ik? :P

Sjef

Bericht door Sjef » 28 sep 2006, 10:37

ervaring met de s8 ben ik ook zeer benieuwd naar!!!
Brand los! 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2006, 22:33

Kooommmm maaarrrr ................

(die pics dan he?)

Sjef

Bericht door Sjef » 29 sep 2006, 15:42

Zooo, net terug van 3/4 uur ritje met de S6

Om macboy maar meteen teleur te stellen, ik ben het fototoestel vergeten in te laden. Aangezien ik zowieso geen kundig fotograaf ben zijn de plaatjes op autoweek afdoende lijkt me, toch mijn excuses. Geen gefap dus!!

De S6:
aan de buitenkant vallen de led lichten in de voorbumper meteen op, samen met de 4 grote uitlaten die een mooie grom geven als je het pedaal beroert in neutraal.
Tijdens het rijden heb ik moeten gokken in welke stand de vering stond want de iva-jongen die erbij zat wist niet hoe het te verstellen. Ik heb zelf ook nog lopen zoeken in alle menus maar ben de vering/demping modus niet tegengekomen.

Gezien vorig feit denk ik dat de stand wel op comfort stond, ik raakte niet onder de indruk van een knoeihard onderstel, iets wat volgens de verkoper wel mogelijk is, helaas. sturen doet de audi erg direct, naar mijn mening zelfs iets te direct als je behoorlijk op tempo bent want je kunt em zo uit koers halen. Nu is dit natuurlijk helemaal niet erg, alleen even een kwestie van wennen. Vooral op snelheid is het fijn als je helemaal het gevoel hebt de baas te zijn over de auto.

De baas zijn over de S6 lijkt me geen probleem, de motor is heerlijk liniair, grote klappen krijg je niet en je zit snel aan de 200. De top is idd elektronisch begrensd op de 250 door de VAG (wanneer, houden we daar nou eens mee op!!!). De remmen vond ik erg comfortabel, vond zelfs de remkracht die je krijgt een beetje ondermaats. Ik had verwacht dat de auto grotere vertraging zou krijgen, de S8 die ernaast stond had keramische schijven, WAUW!!! Het geluid van de motor is heerlijk, zelfs verslavend te noemen!

in de bochten ligt de auto ook lekker neutraal, echter ik had niet direct het gevoel in een hard geveerde sportauto te rijden, jammergenoeg heb ik de zwaardere demping niet mogen ervaren anders had ik daar meer over kunnen vertellen. Wel voel je dat er een behoorlijk blok voorin ligt, de auto heeft dan ook nog steeds een behooorlijk onderstuurd gevoel ook al schijnt de aandrijfverdeling meer naar achteren te zijn gelegd. Cruisen is geen probleem met de S6 want ook boven de 200 lijkt het allemaal alsof je rustig aan het zoeven bent.

Het dsg systeem is lekker. Ik had er eerder in de a3 mee gereden en ook de S6 is natuurlijk met dsg uitgerust. De flippers gebruiken en verwachten dat de auto zijdezacht terugschakeld is er echter niet bij. Je blijft een redelijk zetje krijgen bij het verschakelen van de versnellingen terwijl je constant rijdt/vertraagd en voor rustige stukken kun je de auto natuurlijk beter ook in de volledig automatische stand zetten. In de S stand ipv D is de auto iets alerter, noemenswaardig verschillend vond ik het niet echt. Heb ff de D getest in het begin en daarna alles op S laten staan dus misschien zit er wel degelijk meer verschil in dan ik nu noem.

Interieur van de auto (ja macboy, jou stukje!) is zeer mooi. Heerlijke lederen sportstoelen, goed instelbaar zodat je echt naar eigen smaak in de auto kunt zitten. Heel stoer de carbon inleg aan de deuren en middenconsole en al met al een solide gevoel. ook de achterbanken met S logos, prachtige leren kuipen en de auto beschikt over een ruime kofferruimte met een rails achtig systeem om je bagage vast te zetten/aan te drukken.

De auto was uitgerust met pdc met achteruitrijcamera. Had hier nog nooit mee gespeeld maar je kunt dus inparkeren met zicht achter je, het systeem geeft je hoek aan waarin je de auto aan het inparkeren bent en waar ie ook dus terecht gaat komen. Erg handig, vooral als de vrouw er ook mee om boodschappen gaat!

Het ASR is ook bij de S6 helaas niet volledig af te zetten. Audi blijft haar klanten dus apen vinden die niet in staat zijn 435 pk onder controle kunnen houden. Beetje rondkijkend naar alle gemiddelde automobilisten en mensen die uiteindelijk hun eerste S of //AMG aanschaffen misschien wel een wijs besluit, echter als liefhebber van "sport"sedan wat de S6 claimt te zijn kan ik er niet over uit: AF = AF, niet "even af" of "nu wel af maar u gaat denk ik tever dus toch maar weer aan" :?

Al met al een mooie alleskunner. Comfortabel, snel, soepel, zeer zeker de moeite waard, een echte blikvanger ook wel maar voor dat bedrag zou ik ergens anders gaan winkelen. Dat zegt nix over de S6, meer over mijn gedachtengang over autos en meningen verschillen nu eenmaal want deze auto is in de basis een genot om mee te rijden!

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2006, 17:53

Het dsg systeem is lekker. Ik had er eerder in de a3 mee gereden en ook de S6 is natuurlijk met dsg uitgerust

DSG ? geen tiptronic ?

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2006, 17:53

Mooi verslag !

Sjef

Bericht door Sjef » 29 sep 2006, 18:26

Is dat geen dsg in een s6 dan? Heb me er eigenlijk niet in verdiept. Het schakelt iig soepel en ik dacht dat het dsg was dan toch. Iig flippers achter het stuur en de meerijdpersoon van audi bevestigde bij dsg. Nou zou dat niet de 1e keer zijn dat ze iets fout zeggen maar toch, nu word ik ook nieuwsgierig!!!

Sjef

Bericht door Sjef » 30 sep 2006, 20:01

ff nagekeken

dsg?? zei ik dsg?? :wink:

Het schakelt iig vlot hoor :)

hansvisser

Bericht door hansvisser » 01 okt 2006, 15:26

Robin schreef:Goedemorgen hans.
Hv-Lstd:kwartiertje denk ik? :P
hoi robin,

wat betekent dit?

hansvisser

Bericht door hansvisser » 01 okt 2006, 15:49

Sjef schreef:ervaring met de s8 ben ik ook zeer benieuwd naar!!!
Brand los! 8)
Ik reed altijd BMW, echter sinds 2003 een eerste oud model s8 gehad, perfecte snelle, kilometer vreter. Bovenal een veilige auto, dat bleek toen vorig jaar september een vrachtauto met 112 km. dooreen rood stoplicht heen reed en mij vol in het rechter voorportier raakte. Auto totall loss, zelf geen schrammetje. Toen tijdelijk een a8 4,2ltr. gereden. Nu sinds een week of 5 de nieuwe S8. Voor mij een heel fijne auto als je veel rijdt, snel en comfortabel. Wat ik ook belangrijk vind is het quatro systeem waardoor je in sneeuw en dergelijke omstandigheden altijd maximale grip blijft houden. Op wintersport de stijlste hellingen met alleen winterbanden stellen niets voor, tot 40 km/u. wordt de aandrijving volledig gespert.
Qua looks vind ik de audi mooier dan mercedes en de grote bmw's.

Natuurlijk zijn er nadelen, het is geen driftauto of pure sportscar, maar dat weegt niet tegen de voordelen op.

Wat maakt deze audi aantrekkelijk; het acceleratie vermogen is bizar en het gaat maar door tot zomaar 250 en meer, een waanzinnig geluid, perfecte remmen (keramisch) zo geven nooit een krimp, ook na tig keer remmen van 200 plus naar 100 of zo. Het afwerkings niveau is hoog en net zoals met de oude s8 hoop ik dat ook deze na 300.000km. nog steeds geen rammeltje in het interieur te horen is. Ik hoop dat ik een beeld gegeven heb van de nieuwe S8 en ook wat mijn motivatie is om deze auto te kopen.

Plaats reactie