Test Audi S6 – BMW M5 – Mercedes E 63 AMG
- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Test Audi S6 – BMW M5 – Mercedes E 63 AMG
http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... l_id=12076
"Fazit von AUTO BILD SPORTSCARS-Autor Georg Kacher: Vor allem das Duell um den zweiten Platz war spannend. Wer hätte das gedacht: S6 hauchdünn vor M5, trotz PS-Handikap und kaum Querfahr-Spaß. Der M5 verliert diesen Vergleich einzig und allein wegen seines Getriebes. SMG ist toll für ein Wochenende auf der Rennstrecke, aber im Alltag entpuppt sich das Ruckelwerk als Ärgernis. Außerdem funktioniert iDrive weniger intuitiv als Comand (E 63) oder MMI (S6). Der Sieger heißt Mercedes-Benz, selbst in Anbetracht des hohen Einstandspreises. Das AMG-Auto überzeugt in erster Linie durch seine Ausgewogenheit – von wegen gelobt sei, was hart macht "
Wederom wordt SMG afgekraakt...............................
"Fazit von AUTO BILD SPORTSCARS-Autor Georg Kacher: Vor allem das Duell um den zweiten Platz war spannend. Wer hätte das gedacht: S6 hauchdünn vor M5, trotz PS-Handikap und kaum Querfahr-Spaß. Der M5 verliert diesen Vergleich einzig und allein wegen seines Getriebes. SMG ist toll für ein Wochenende auf der Rennstrecke, aber im Alltag entpuppt sich das Ruckelwerk als Ärgernis. Außerdem funktioniert iDrive weniger intuitiv als Comand (E 63) oder MMI (S6). Der Sieger heißt Mercedes-Benz, selbst in Anbetracht des hohen Einstandspreises. Das AMG-Auto überzeugt in erster Linie durch seine Ausgewogenheit – von wegen gelobt sei, was hart macht "
Wederom wordt SMG afgekraakt...............................
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik sprak gisteravond met 'de man met de M5' die waarsch een 997turbo gaat kopen.Automaat... Ik vraag waarom(de beste man heeft 'snelle auto en driftdagervaring zat' ,is alleen de 55 gepasseerd)
Hij zei dat HIJ het 'zelfschakelgeweld'(met pookje) niet meer kon bijbenen, ivm zijn hoegenaamde 'ouderdom' en hij zijn SMG 7 bak meer dan geweldig vond(en de man heeft wat ervaring met verschillende snelle Ms en Porkers)
Tja, Richard vd Bos kan er ook meer over vertellen denk ik.
:
Hij zei dat HIJ het 'zelfschakelgeweld'(met pookje) niet meer kon bijbenen, ivm zijn hoegenaamde 'ouderdom' en hij zijn SMG 7 bak meer dan geweldig vond(en de man heeft wat ervaring met verschillende snelle Ms en Porkers)
Tja, Richard vd Bos kan er ook meer over vertellen denk ik.

-
- Berichten: 5522
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Reed laatst een 250tal kilometers in een Maserati 4200 GT met cambiocorsa bak.
Mijn god, wat ruk rijdt dat
Enorm traag, enorm hakkelig. Zo erg zelfs dat je verbaast bent dat de aandrijflijn het houdt. Vooral 1 naar 2 en 2 naar 3 zijn echt extreem slecht. Terugschakelen moet je zelf razendsnel een dot tussen gas geven, dan gaat dat wel aardig.
Nee, doe mij maar gewoon ''stick shift''. Dat vind ik toch echt het allerlekkerste.
Overigens was die 4200 gt wel een belevenis. Wat een power en een geluid
. Ik vond hem overigens maar zoekerig sturen in de bochten, kreeg het idee dat je al erg snel op het limit reed.
Mijn god, wat ruk rijdt dat

Nee, doe mij maar gewoon ''stick shift''. Dat vind ik toch echt het allerlekkerste.
Overigens was die 4200 gt wel een belevenis. Wat een power en een geluid

-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Had en een en ander al gehoord over de S8. Dikke bak hoor. gefeliciteerd ermee! foto's mischien? mail anders maar rico@driving-fun.com. plaats ik ze wel.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Zooo, net terug van 3/4 uur ritje met de S6
Om macboy maar meteen teleur te stellen, ik ben het fototoestel vergeten in te laden. Aangezien ik zowieso geen kundig fotograaf ben zijn de plaatjes op autoweek afdoende lijkt me, toch mijn excuses. Geen gefap dus!!
De S6:
aan de buitenkant vallen de led lichten in de voorbumper meteen op, samen met de 4 grote uitlaten die een mooie grom geven als je het pedaal beroert in neutraal.
Tijdens het rijden heb ik moeten gokken in welke stand de vering stond want de iva-jongen die erbij zat wist niet hoe het te verstellen. Ik heb zelf ook nog lopen zoeken in alle menus maar ben de vering/demping modus niet tegengekomen.
Gezien vorig feit denk ik dat de stand wel op comfort stond, ik raakte niet onder de indruk van een knoeihard onderstel, iets wat volgens de verkoper wel mogelijk is, helaas. sturen doet de audi erg direct, naar mijn mening zelfs iets te direct als je behoorlijk op tempo bent want je kunt em zo uit koers halen. Nu is dit natuurlijk helemaal niet erg, alleen even een kwestie van wennen. Vooral op snelheid is het fijn als je helemaal het gevoel hebt de baas te zijn over de auto.
De baas zijn over de S6 lijkt me geen probleem, de motor is heerlijk liniair, grote klappen krijg je niet en je zit snel aan de 200. De top is idd elektronisch begrensd op de 250 door de VAG (wanneer, houden we daar nou eens mee op!!!). De remmen vond ik erg comfortabel, vond zelfs de remkracht die je krijgt een beetje ondermaats. Ik had verwacht dat de auto grotere vertraging zou krijgen, de S8 die ernaast stond had keramische schijven, WAUW!!! Het geluid van de motor is heerlijk, zelfs verslavend te noemen!
in de bochten ligt de auto ook lekker neutraal, echter ik had niet direct het gevoel in een hard geveerde sportauto te rijden, jammergenoeg heb ik de zwaardere demping niet mogen ervaren anders had ik daar meer over kunnen vertellen. Wel voel je dat er een behoorlijk blok voorin ligt, de auto heeft dan ook nog steeds een behooorlijk onderstuurd gevoel ook al schijnt de aandrijfverdeling meer naar achteren te zijn gelegd. Cruisen is geen probleem met de S6 want ook boven de 200 lijkt het allemaal alsof je rustig aan het zoeven bent.
Het dsg systeem is lekker. Ik had er eerder in de a3 mee gereden en ook de S6 is natuurlijk met dsg uitgerust. De flippers gebruiken en verwachten dat de auto zijdezacht terugschakeld is er echter niet bij. Je blijft een redelijk zetje krijgen bij het verschakelen van de versnellingen terwijl je constant rijdt/vertraagd en voor rustige stukken kun je de auto natuurlijk beter ook in de volledig automatische stand zetten. In de S stand ipv D is de auto iets alerter, noemenswaardig verschillend vond ik het niet echt. Heb ff de D getest in het begin en daarna alles op S laten staan dus misschien zit er wel degelijk meer verschil in dan ik nu noem.
Interieur van de auto (ja macboy, jou stukje!) is zeer mooi. Heerlijke lederen sportstoelen, goed instelbaar zodat je echt naar eigen smaak in de auto kunt zitten. Heel stoer de carbon inleg aan de deuren en middenconsole en al met al een solide gevoel. ook de achterbanken met S logos, prachtige leren kuipen en de auto beschikt over een ruime kofferruimte met een rails achtig systeem om je bagage vast te zetten/aan te drukken.
De auto was uitgerust met pdc met achteruitrijcamera. Had hier nog nooit mee gespeeld maar je kunt dus inparkeren met zicht achter je, het systeem geeft je hoek aan waarin je de auto aan het inparkeren bent en waar ie ook dus terecht gaat komen. Erg handig, vooral als de vrouw er ook mee om boodschappen gaat!
Het ASR is ook bij de S6 helaas niet volledig af te zetten. Audi blijft haar klanten dus apen vinden die niet in staat zijn 435 pk onder controle kunnen houden. Beetje rondkijkend naar alle gemiddelde automobilisten en mensen die uiteindelijk hun eerste S of //AMG aanschaffen misschien wel een wijs besluit, echter als liefhebber van "sport"sedan wat de S6 claimt te zijn kan ik er niet over uit: AF = AF, niet "even af" of "nu wel af maar u gaat denk ik tever dus toch maar weer aan"
Al met al een mooie alleskunner. Comfortabel, snel, soepel, zeer zeker de moeite waard, een echte blikvanger ook wel maar voor dat bedrag zou ik ergens anders gaan winkelen. Dat zegt nix over de S6, meer over mijn gedachtengang over autos en meningen verschillen nu eenmaal want deze auto is in de basis een genot om mee te rijden!
Om macboy maar meteen teleur te stellen, ik ben het fototoestel vergeten in te laden. Aangezien ik zowieso geen kundig fotograaf ben zijn de plaatjes op autoweek afdoende lijkt me, toch mijn excuses. Geen gefap dus!!
De S6:
aan de buitenkant vallen de led lichten in de voorbumper meteen op, samen met de 4 grote uitlaten die een mooie grom geven als je het pedaal beroert in neutraal.
Tijdens het rijden heb ik moeten gokken in welke stand de vering stond want de iva-jongen die erbij zat wist niet hoe het te verstellen. Ik heb zelf ook nog lopen zoeken in alle menus maar ben de vering/demping modus niet tegengekomen.
Gezien vorig feit denk ik dat de stand wel op comfort stond, ik raakte niet onder de indruk van een knoeihard onderstel, iets wat volgens de verkoper wel mogelijk is, helaas. sturen doet de audi erg direct, naar mijn mening zelfs iets te direct als je behoorlijk op tempo bent want je kunt em zo uit koers halen. Nu is dit natuurlijk helemaal niet erg, alleen even een kwestie van wennen. Vooral op snelheid is het fijn als je helemaal het gevoel hebt de baas te zijn over de auto.
De baas zijn over de S6 lijkt me geen probleem, de motor is heerlijk liniair, grote klappen krijg je niet en je zit snel aan de 200. De top is idd elektronisch begrensd op de 250 door de VAG (wanneer, houden we daar nou eens mee op!!!). De remmen vond ik erg comfortabel, vond zelfs de remkracht die je krijgt een beetje ondermaats. Ik had verwacht dat de auto grotere vertraging zou krijgen, de S8 die ernaast stond had keramische schijven, WAUW!!! Het geluid van de motor is heerlijk, zelfs verslavend te noemen!
in de bochten ligt de auto ook lekker neutraal, echter ik had niet direct het gevoel in een hard geveerde sportauto te rijden, jammergenoeg heb ik de zwaardere demping niet mogen ervaren anders had ik daar meer over kunnen vertellen. Wel voel je dat er een behoorlijk blok voorin ligt, de auto heeft dan ook nog steeds een behooorlijk onderstuurd gevoel ook al schijnt de aandrijfverdeling meer naar achteren te zijn gelegd. Cruisen is geen probleem met de S6 want ook boven de 200 lijkt het allemaal alsof je rustig aan het zoeven bent.
Het dsg systeem is lekker. Ik had er eerder in de a3 mee gereden en ook de S6 is natuurlijk met dsg uitgerust. De flippers gebruiken en verwachten dat de auto zijdezacht terugschakeld is er echter niet bij. Je blijft een redelijk zetje krijgen bij het verschakelen van de versnellingen terwijl je constant rijdt/vertraagd en voor rustige stukken kun je de auto natuurlijk beter ook in de volledig automatische stand zetten. In de S stand ipv D is de auto iets alerter, noemenswaardig verschillend vond ik het niet echt. Heb ff de D getest in het begin en daarna alles op S laten staan dus misschien zit er wel degelijk meer verschil in dan ik nu noem.
Interieur van de auto (ja macboy, jou stukje!) is zeer mooi. Heerlijke lederen sportstoelen, goed instelbaar zodat je echt naar eigen smaak in de auto kunt zitten. Heel stoer de carbon inleg aan de deuren en middenconsole en al met al een solide gevoel. ook de achterbanken met S logos, prachtige leren kuipen en de auto beschikt over een ruime kofferruimte met een rails achtig systeem om je bagage vast te zetten/aan te drukken.
De auto was uitgerust met pdc met achteruitrijcamera. Had hier nog nooit mee gespeeld maar je kunt dus inparkeren met zicht achter je, het systeem geeft je hoek aan waarin je de auto aan het inparkeren bent en waar ie ook dus terecht gaat komen. Erg handig, vooral als de vrouw er ook mee om boodschappen gaat!
Het ASR is ook bij de S6 helaas niet volledig af te zetten. Audi blijft haar klanten dus apen vinden die niet in staat zijn 435 pk onder controle kunnen houden. Beetje rondkijkend naar alle gemiddelde automobilisten en mensen die uiteindelijk hun eerste S of //AMG aanschaffen misschien wel een wijs besluit, echter als liefhebber van "sport"sedan wat de S6 claimt te zijn kan ik er niet over uit: AF = AF, niet "even af" of "nu wel af maar u gaat denk ik tever dus toch maar weer aan"

Al met al een mooie alleskunner. Comfortabel, snel, soepel, zeer zeker de moeite waard, een echte blikvanger ook wel maar voor dat bedrag zou ik ergens anders gaan winkelen. Dat zegt nix over de S6, meer over mijn gedachtengang over autos en meningen verschillen nu eenmaal want deze auto is in de basis een genot om mee te rijden!
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Is dat geen dsg in een s6 dan? Heb me er eigenlijk niet in verdiept. Het schakelt iig soepel en ik dacht dat het dsg was dan toch. Iig flippers achter het stuur en de meerijdpersoon van audi bevestigde bij dsg. Nou zou dat niet de 1e keer zijn dat ze iets fout zeggen maar toch, nu word ik ook nieuwsgierig!!!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43
Ik reed altijd BMW, echter sinds 2003 een eerste oud model s8 gehad, perfecte snelle, kilometer vreter. Bovenal een veilige auto, dat bleek toen vorig jaar september een vrachtauto met 112 km. dooreen rood stoplicht heen reed en mij vol in het rechter voorportier raakte. Auto totall loss, zelf geen schrammetje. Toen tijdelijk een a8 4,2ltr. gereden. Nu sinds een week of 5 de nieuwe S8. Voor mij een heel fijne auto als je veel rijdt, snel en comfortabel. Wat ik ook belangrijk vind is het quatro systeem waardoor je in sneeuw en dergelijke omstandigheden altijd maximale grip blijft houden. Op wintersport de stijlste hellingen met alleen winterbanden stellen niets voor, tot 40 km/u. wordt de aandrijving volledig gespert.Sjef schreef:ervaring met de s8 ben ik ook zeer benieuwd naar!!!
Brand los! 8)
Qua looks vind ik de audi mooier dan mercedes en de grote bmw's.
Natuurlijk zijn er nadelen, het is geen driftauto of pure sportscar, maar dat weegt niet tegen de voordelen op.
Wat maakt deze audi aantrekkelijk; het acceleratie vermogen is bizar en het gaat maar door tot zomaar 250 en meer, een waanzinnig geluid, perfecte remmen (keramisch) zo geven nooit een krimp, ook na tig keer remmen van 200 plus naar 100 of zo. Het afwerkings niveau is hoog en net zoals met de oude s8 hoop ik dat ook deze na 300.000km. nog steeds geen rammeltje in het interieur te horen is. Ik hoop dat ik een beeld gegeven heb van de nieuwe S8 en ook wat mijn motivatie is om deze auto te kopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten