Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
-
Re: Focus II RS
Heeft alles temaken met de co2 slurptax.
Welkom bij alibabba en de 40 rovers in den haag.
Welkom bij alibabba en de 40 rovers in den haag.
- Snipe
Re: Focus II RS: 50k!!!
Autoweek.nl:
In andere landen was de prijs van de Ford Focus RS al bekend, maar in ons land was het nog even gissen. Inmiddels is er echter duidelijkheid over wat de gifkikker in ons land kost.
Ford vraagt precies 50.000 euro voor de Ford Focus RS. Een flinke schep geld, maar wel beduidend goedkoper dan z’n aartsrivalen. De Subaru Impreza WRX STI kost namelijk minimaal 57.995 euro, voor de Mitsubishi Lancer Evolution moet u minimaal 62.899 euro meenemen.
Voor dat geld krijgt u een Ford Focus met 2,5-liter vijfcilinder turbomotor, goed voor 305 pk en 440 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 5,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 263 kilometer per uur. Ford monteert een Quaife-differentieel en RevoKnuckle-wielophanging om al het pk-geweld te beteugelen.
Standaard krijgt de Ford Focus RS automatische airconditioning, bi-xenon verlichting, Recaro kuipstoelen voorin, een Recaro achterbank, een Sony audiosysteem met CD-speler en zes luidsprekers, Privacy Glass en een uitgebreid instrumentenpaneel met meters voor de oliedruk, turbodruk en de olietemperatuur mee.
Voor 2.000 euro is er het RS-pack, bestaande uit DVD navigatiesysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control bediening voor de audio, klimaatregeling, navigatie en telefoon, achteruitrijcamera, USB-aansluiting, parkeersensoren achter en een bandenspanningcontrolesysteem. De meerprijs voor ‘Performance Blue’ metalliclak is 600 euro, ‘Ultimate Green’ kost u 1.200 euro extra. Er komen dit jaar 50 exemplaren van de Ford Focus RS naar Nederland. De auto is ook te zien op de AutoRAI.
In andere landen was de prijs van de Ford Focus RS al bekend, maar in ons land was het nog even gissen. Inmiddels is er echter duidelijkheid over wat de gifkikker in ons land kost.
Ford vraagt precies 50.000 euro voor de Ford Focus RS. Een flinke schep geld, maar wel beduidend goedkoper dan z’n aartsrivalen. De Subaru Impreza WRX STI kost namelijk minimaal 57.995 euro, voor de Mitsubishi Lancer Evolution moet u minimaal 62.899 euro meenemen.
Voor dat geld krijgt u een Ford Focus met 2,5-liter vijfcilinder turbomotor, goed voor 305 pk en 440 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 5,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 263 kilometer per uur. Ford monteert een Quaife-differentieel en RevoKnuckle-wielophanging om al het pk-geweld te beteugelen.
Standaard krijgt de Ford Focus RS automatische airconditioning, bi-xenon verlichting, Recaro kuipstoelen voorin, een Recaro achterbank, een Sony audiosysteem met CD-speler en zes luidsprekers, Privacy Glass en een uitgebreid instrumentenpaneel met meters voor de oliedruk, turbodruk en de olietemperatuur mee.
Voor 2.000 euro is er het RS-pack, bestaande uit DVD navigatiesysteem met 7 inch touchscreen, Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control bediening voor de audio, klimaatregeling, navigatie en telefoon, achteruitrijcamera, USB-aansluiting, parkeersensoren achter en een bandenspanningcontrolesysteem. De meerprijs voor ‘Performance Blue’ metalliclak is 600 euro, ‘Ultimate Green’ kost u 1.200 euro extra. Er komen dit jaar 50 exemplaren van de Ford Focus RS naar Nederland. De auto is ook te zien op de AutoRAI.
- Macboy
Wat een onzin. De auto moet vergeleken worden met de omliggende landen. Hij kost in elk land ongeveer even veel als de Mégane RS.
Kortom, onzin argument van Andre. Slurptax heeft hier NIKS mee te maken. Dat ding zuipt en stoot echt niet veel meer uit dan de Mégane RS.
Dit is gewoon geldklopperij van Ford Nederland. Niets anders.
Kortom, onzin argument van Andre. Slurptax heeft hier NIKS mee te maken. Dat ding zuipt en stoot echt niet veel meer uit dan de Mégane RS.
Dit is gewoon geldklopperij van Ford Nederland. Niets anders.
-
Klopt wel wat Andre zegt...alleen het verschil is veel te groot. Op deze Ford moeten meer belastingen afgedragen worden dan op een 130i of Megane RS.
Feit blijft wel dat Ford de kale basisprijs (zonder belastingen e.d.) van deze auto niet lager inschaalt dan wat ze normaal doen met Nederlandse auto's. De RS wordt toch nagenoeg niet verkocht, dus waarom niet de hoofdprijs vragen...is toch alleen maar een liefhebber die zo'n auto koopt.
Ik had ook gelezen dat er 50 exemplaren naar Nederland komen. Ik ben benieuwd.
Feit blijft wel dat Ford de kale basisprijs (zonder belastingen e.d.) van deze auto niet lager inschaalt dan wat ze normaal doen met Nederlandse auto's. De RS wordt toch nagenoeg niet verkocht, dus waarom niet de hoofdprijs vragen...is toch alleen maar een liefhebber die zo'n auto koopt.
Ik had ook gelezen dat er 50 exemplaren naar Nederland komen. Ik ben benieuwd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Met Harrie eens. Iemand die zo'n ding wil koopt 'em toch wel, of 'ie nou 44.999,00 euro kost of 50.000 euro. Snap Ford ook wel, dan zou ik ook die 5 mille extra pakken.
Zou 'em natuurlijk ook liever voor 35.000 zien, dan haalde ik er ook 1.
Zou 'em natuurlijk ook liever voor 35.000 zien, dan haalde ik er ook 1.

-
Als we de uitstoot weten van de 4cil megane R26R dan is het makkelijk uit te rekenen. Dan weten we als ford ons een oor aan naait
De ford heeft 225 co2
De ford heeft 225 co2
-
Waarschijnlijk heeft de Megane -in ieder geval op papier- een lagere CO2 uitstoot.
Toch wel een tegenvaller(tje), die 50k. Ik denk dat het bijna goedkoper is om de auto in Duitsland te kopen à 33k en hem hier in te voeren.
Edit: Volgens de site http://www.bpmaangifte.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kost het totaal circa € 47500 als je een RS uit Duitsland haalt en hier netjes invoert.
Zie ik nog iets over het hoofd, of is Ford NL een beetje doorgeslagen?
Toch wel een tegenvaller(tje), die 50k. Ik denk dat het bijna goedkoper is om de auto in Duitsland te kopen à 33k en hem hier in te voeren.
Edit: Volgens de site http://www.bpmaangifte.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kost het totaal circa € 47500 als je een RS uit Duitsland haalt en hier netjes invoert.
Zie ik nog iets over het hoofd, of is Ford NL een beetje doorgeslagen?
-
Ik dacht 199.Andre schreef:Als we de uitstoot weten van de 4cil megane R26R dan is het makkelijk uit te rekenen. Dan weten we als ford ons een oor aan naait
De ford heeft 225 co2
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik las elders ook 225.
Welke prijs heb je gehanteerd in je berekening Gijs? Welke nettoprijs?
Welke prijs heb je gehanteerd in je berekening Gijs? Welke nettoprijs?
-
Mark, ik was uitgegaan van € 28488 als netto prijs in Duitsland ex. BTW
Dan wordt het + € 11395 aan BPM
- € 1288,- omdat het een benzine auto is
+ € 800,- voor energielabel E
+ € 2500,- CO2 heffing
Kom ik totaal op circa € 47500,-, omdat BTW alleen geldt voor het bedrag van € 28488,-.
Maarja, ik heb geen idee of die berekening echt klopt of dat het een indicatie is.
Dan wordt het + € 11395 aan BPM
- € 1288,- omdat het een benzine auto is
+ € 800,- voor energielabel E
+ € 2500,- CO2 heffing
Kom ik totaal op circa € 47500,-, omdat BTW alleen geldt voor het bedrag van € 28488,-.
Maarja, ik heb geen idee of die berekening echt klopt of dat het een indicatie is.
-
Om mezelf nog maar es te quotenTom schreef: Snap dat Ford-liefhebbers hiervan watertanden maar een 1365kg wegende hothatch met 300pk die 0-100 doet in 5,9.. hartstikke leuk maar voor 50k?
knettergek

-
Stap eens af van de term hothatch. beschouw het gewoon eens als een leuke (objectief natuurlijk) auto met veel vermogen en een goed onderstel. Is er een auto, niet zijnde een hothatch, met 300pk en dezelfde prestaties voor minder? 

-
Harry mij zul je niet overtuigen ben ik bang.
Het komt volgens mij gewoon omdat jij Ford liefhebber bent en ik niet. Jij krijgt een warm gevoel bij de letters RS en ik zie meer een gepimpte Focus ST staan met oppepkeurtje en knap(per) onderstel. Vind ik wel erg gaaf natuurlijk want ben autoliefhebber maar zou er gewoon niet zoveel geld aan besteden. Maarja jij zult bij andere auto's hetzelfde denken
Een Lotus is eigenlijk ook een overpriced plastic hok met een huistuinkeuken 4 cilinder... en toch betalen mensen daar ook de hoofdprijs voor. Alleen een Lotus spreekt mij weer meer aan.
Het komt volgens mij gewoon omdat jij Ford liefhebber bent en ik niet. Jij krijgt een warm gevoel bij de letters RS en ik zie meer een gepimpte Focus ST staan met oppepkeurtje en knap(per) onderstel. Vind ik wel erg gaaf natuurlijk want ben autoliefhebber maar zou er gewoon niet zoveel geld aan besteden. Maarja jij zult bij andere auto's hetzelfde denken

-
Ik denk er iets anders over Tom.
Ik ben bepaald geen Ford fan, het merk doet me niets. Toch wordt ik heel erg hebberig van deze RS, afgaande op de tests en filmpjes lijkt het me een fantastisch apparaat. Ik denk dat de beleving ook niet zozeer is uit te drukken in die 1360 kg en 5,9 sec. naar de 100 maar meer in het totaalpakket. Hij is inderdaad erg duur maar een flink aangeklede 1 serie diesel zit ook al tussen de 40 en 45K en een WRX STi en EVO is helemaal schreeuwend duur. Dus ja, heel erg uitzonderlijk is het ook weer niet denk ik.
Ik wil d'r wel één. 8)

Ik wil d'r wel één. 8)
-
199g/km inderdaad voor de R26.R. Focus is way overpriced. Jammer.
- Roman
Jammer voor NL zeker jaRuben schreef:199g/km inderdaad voor de R26.R. Focus is way overpriced. Jammer.

-
Ik zal zeker niet ontkennen dat ik een Ford RS liefhebber ben, maar ik had het niet over de Focus RS maar over het concept hatch. Daar is in een ander draadje al vaker over gesproken. Ik probeerde alleen aan te geven dat de stelling...een hatch mag maar een bepaald bedrag kosten omdat het maar een hatch is...een minderwaardig concept klaarblijkelijk.....niet mijn gedachte is.Tom schreef:Harry mij zul je niet overtuigen ben ik bang.
Het komt volgens mij gewoon omdat jij Ford liefhebber bent en ik niet. Jij krijgt een warm gevoel bij de letters RS en ik zie meer een gepimpte Focus ST staan met oppepkeurtje en knap(per) onderstel. Vind ik wel erg gaaf natuurlijk want ben autoliefhebber maar zou er gewoon niet zoveel geld aan besteden. Maarja jij zult bij andere auto's hetzelfde denkenEen Lotus is eigenlijk ook een overpriced plastic hok met een huistuinkeuken 4 cilinder... en toch betalen mensen daar ook de hoofdprijs voor. Alleen een Lotus spreekt mij weer meer aan.
Nog even over de co2 van de R26R. Op zich wel raar dat dat 199 is want een normale R26 doet 209 en renault heeft aangegeven dat er aan de motorgebeuren niets veranderd was (dacht ik).
- Mark 320iS
Al aan het gewicht gedacht?Harrie schreef: Nog even over de co2 van de R26R. Op zich wel raar dat dat 199 is want een normale R26 doet 209 en renault heeft aangegeven dat er aan de motorgebeuren niets veranderd was (dacht ik).
wat betreft die BPM berekening... je moet de netto prijs van Nederland hanteren en niet die uit het buitenland, dan weet je pas of je goedkoper uit bent met importeren.
- Macboy
Netto prijs Nederland is in elk geval goedkoper dan in Duitsland en Spanje, das een feit 

-
Normaliter is dat zo, maar ik betwijfel of dat met de RS ook zo is. Ruwweg kun je stellen dat je bij de prijs van een buitenlandse RS ongeveer 40% bij moet tellen en de CO2 in dit geval. Pak 33.000 euro BPM is dan 13.200 euro en 2.500 voor de slurp en zie daar....nagenoeg dezelfde prijs als wat Ford nu aanbied. Pak je de Engelse prijs 25.000 UKP dan loopt het mank. Misschien de moeite waard om een linksgestuurde in UK te kopen.Macboy schreef:Netto prijs Nederland is in elk geval goedkoper dan in Duitsland en Spanje, das een feit
-
http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/ ... post-26446" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Zal het filmpje later nog even bekijken, in ieder geval wel fraaie foto's. Lekker kleurtje hoor
.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Weet niet of dit filmpje al voorbij is gekomen hier?
Bruut geluid 8)
http://www.abhd.nl/video/ford-focus-rs/
Bruut geluid 8)
http://www.abhd.nl/video/ford-focus-rs/
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat de prijs betreft is het eigenlijk maar net hoe je dat bekijkt. Er zijn zat mensen die in een 3-serie, Passat, Audi A4 etc etc rijden die die prijs van 50k benaderen of overstijgen. De nieuwprijs van mijn A3 is zelfs hoger dan die van de Focus RS. Dus waar gebruik je die auto voor? Tuurlijk heb ik hem ook liever voor 40k maar helaas. En wat heb je te besteden? Ik zou geen 100k voor een M3 uitgeven, eerder 50k voor de Focus. Mocht ik dat geld te besteden hebben. En weer iemand anders neemt een aangeklede Mercedes C-klasse voor dat geld. Dus voor het gebruik hier op DF is het niet eens zo'n slechte prijs.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Als ik 50K zou hebben, had ik de auto al lang besteld, dat gemekker overal dat hij te zwaar is en 4WD mist
Let op, op een bochtige B weg in kundige handen, is dit your worst nightmare
Sowieso voor BMW rijders op Andre na dan, want die willen toch alleen maar hard rechtuit :banaan: Komt die mooi als de begrenzer bij de 250 km p/u inslaat er ff langs met 260+

Sowieso voor BMW rijders op Andre na dan, want die willen toch alleen maar hard rechtuit :banaan: Komt die mooi als de begrenzer bij de 250 km p/u inslaat er ff langs met 260+