In welke game kun je op Zandvoort rijden?
- Topfuel
In welke game kun je op Zandvoort rijden?
Hallo,
Ik vraag me af of er ergens een gamefreak op het forum zit die precies weet in welke games je kunt racen op zandvoort. Voor pc, playstation en gamecube???
Ik vraag me af of er ergens een gamefreak op het forum zit die precies weet in welke games je kunt racen op zandvoort. Voor pc, playstation en gamecube???
Laatst gewijzigd door Topfuel op 29 sep 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Mari Oh Oh!
Hielke, wat is dat nou weer voor antwoord?

Als je even zoekt kan je de baan vinden voor de sims GTR, GTR 2, GTL, rFactor en de voorloper van deze geweldige sims; F1 Challenge '99-'02(en de voorloper(s) daarvan). Dit alles op de PC. Mocht je niet van sims houden wordt het denk ik wat lastiger want racegames zijn meestal niet zo modificeerbaar.
Tevens zit ie standaard in GPL(Hielke, deze neem ik je ècht kwalijk
)
GTL = GT Legends
GPL = Grand Prix Legends
Bovendien zijn er genoeg simracers die ook zo nu en dan een spelletje spelen al wijkt hun smaak misschien af van de norm . Naast simracer zijn ze namelijk ook gewoon mens en dus eventueel ook nerd(zei de gek).

Als je even zoekt kan je de baan vinden voor de sims GTR, GTR 2, GTL, rFactor en de voorloper van deze geweldige sims; F1 Challenge '99-'02(en de voorloper(s) daarvan). Dit alles op de PC. Mocht je niet van sims houden wordt het denk ik wat lastiger want racegames zijn meestal niet zo modificeerbaar.
Tevens zit ie standaard in GPL(Hielke, deze neem ik je ècht kwalijk

GTL = GT Legends
GPL = Grand Prix Legends
Bovendien zijn er genoeg simracers die ook zo nu en dan een spelletje spelen al wijkt hun smaak misschien af van de norm . Naast simracer zijn ze namelijk ook gewoon mens en dus eventueel ook nerd(zei de gek).
- Hielke
-
Hielke wees blij, dat je niet zo een "nono" bent.
Ik heb op zolder ook nog 2 stuurtjes liggen, Een microsoft sidewinder, en een Momo met lederen stuur, beide force feedback.
Moet er niet meer aan denken om achter zo een ding te zitten.
Je kunt beter avondje gaan karten, of rondje Ring, 10 keer meer fun.
8)
Ik heb op zolder ook nog 2 stuurtjes liggen, Een microsoft sidewinder, en een Momo met lederen stuur, beide force feedback.
Moet er niet meer aan denken om achter zo een ding te zitten.
Je kunt beter avondje gaan karten, of rondje Ring, 10 keer meer fun.
8)
- Mari Oh Oh!
Dan ken je Hielke nog niet, alleen trekt hij liever aan pokies
. DETI: Je was me voor boefje!
Hielke, de GTR versie is dezelfde als de GTL versie is dezelfde als de GTR2 versie die er ongetwijfeld aan komt en geloof het of niet, is dezelfde als de rFactor versie: http://rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Zandvoort Zoek de verschillen.

Hielke, de GTR versie is dezelfde als de GTL versie is dezelfde als de GTR2 versie die er ongetwijfeld aan komt en geloof het of niet, is dezelfde als de rFactor versie: http://rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Zandvoort Zoek de verschillen.
- Hielke
Ik heb bij Simworld in een Lupo cupauto in rFactor op Zandvoort gereden en ik kan je vertellen dat daar weinig van klopte. De krommingen van de bochten waren ok maar van de hoogteverschillen hadden de makers geen kaas gegeten. Bulten waar ze er niet moesten zijn en vlaktes waar bankingen moesten liggen.
- Mari Oh Oh!
Volgens mij was dat een oudere. Toen was er ook nog geen goede voor GTR, volgens mij, òf het is die die geconverteerd is.
In elk geval zijn de engines zo gelijk dat het exporteren naar de één of de ander niet veel meer is dan een ander bestandsformaat kiezen. De ene keer is GTR de eerste met een goede baan, de andere keer rFactor. Simbin heeft daar ook geen invloed op, dus GTR is net zo afhankelijk van de(zelfde) scene als rFactor.
In elk geval zijn de engines zo gelijk dat het exporteren naar de één of de ander niet veel meer is dan een ander bestandsformaat kiezen. De ene keer is GTR de eerste met een goede baan, de andere keer rFactor. Simbin heeft daar ook geen invloed op, dus GTR is net zo afhankelijk van de(zelfde) scene als rFactor.
- Mari Oh Oh!
- Mari Oh Oh!
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=100939
Hij(Assen) is destijds gemaakt/geconverteerd door SDBT(nu: Simbin) en was er dus eerst voor GTR2002(wat inderdaad effectief F1 2002 was).
Zandvoort zal ik zo even voor je bekijken:). Het kan namelijk zijn dat ik nu de '67 met de recente versie verwar... En als ie er nog niet is moeten ze hem snel 'converteren'(waarom kunnen alle 3 recente zuster sims niet gewoon dezelfde baan inlezen)?.
Hij(Assen) is destijds gemaakt/geconverteerd door SDBT(nu: Simbin) en was er dus eerst voor GTR2002(wat inderdaad effectief F1 2002 was).
Zandvoort zal ik zo even voor je bekijken:). Het kan namelijk zijn dat ik nu de '67 met de recente versie verwar... En als ie er nog niet is moeten ze hem snel 'converteren'(waarom kunnen alle 3 recente zuster sims niet gewoon dezelfde baan inlezen)?.
- Mari Oh Oh!
- Berthil
Toen DTM 1 en 2 net nieuw waren heb ik dat veel gedaan, daar zit ook Zandvoort in.
Zoals hier al eerder gezegd kun je met een simracer nooit de baan 'voelen', veel verder dan 'weten welke bocht er gaat komen' kom je niet met een simracer. Als je twee rondjes in real life op Zandvoort hebt gedaan weet je ook wel welke bocht er gaat komen, het is maar een klein circuit
Zoals hier al eerder gezegd kun je met een simracer nooit de baan 'voelen', veel verder dan 'weten welke bocht er gaat komen' kom je niet met een simracer. Als je twee rondjes in real life op Zandvoort hebt gedaan weet je ook wel welke bocht er gaat komen, het is maar een klein circuit

-
@Berthil, hier ben ik het zeker niet met je eens. Natuurlijk mis je feedback in een sim omdat je niks in je kont voelt (geen flauwe grappen over minirijders onderling
).
Je moet meer informatie halen uit het geluid als in het echt, maar reken maar dat simracen meer is als weten welke bocht er komt. Ik kan dit niet geheel onderbouwen omdat ik geen raceervaring heb, Andre kan dit wel onderbouwen.
Simracen wordt volgens mij nogsteeds heel erg onderschat kwa realisme.
Laten we wel zijn, DTM1 en 2 zijn geen sims. Gran turismo is dat ook niet en nog een heleboel anderen zijn dat ook niet.
In mijn ogen zijn de enige echte (moderne) sims: GTR2 en GTL.

Je moet meer informatie halen uit het geluid als in het echt, maar reken maar dat simracen meer is als weten welke bocht er komt. Ik kan dit niet geheel onderbouwen omdat ik geen raceervaring heb, Andre kan dit wel onderbouwen.
Simracen wordt volgens mij nogsteeds heel erg onderschat kwa realisme.
Laten we wel zijn, DTM1 en 2 zijn geen sims. Gran turismo is dat ook niet en nog een heleboel anderen zijn dat ook niet.
In mijn ogen zijn de enige echte (moderne) sims: GTR2 en GTL.
- Mari Oh Oh!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Mari Oh Oh!
-
k33z schreef:Waar haal ik de nordschleife vandaan voor GTR2?
Nordschleife
http://sjaap.org/~rudy/gtr2/TheMother_G ... _HouzE.rar
Jarama
http://sjaap.org/~rudy/gtr2/Jarama_GTL_ ... _HouzE.rar
Assen
http://sjaap.org/~rudy/gtr2/Assen_GTL_f ... _HouzE.rar
- Mari Oh Oh!
- Macboy
- Mari Oh Oh!
Deze versie is erg gaaf: http://rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Nordschleife Volgens mij is ie er nog niet voor GTR(2), maar zit hij er wel aan te komen.