Geld en Risico inventarisatie!!!!!
-
Geld en Risico inventarisatie!!!!!
Afgelopen week in noorwegen discussie gevoerd over racen (cup racen)
De 2 race instructeurs zeiden dat ze het fantastisch vinden om te cupracen alleen rijden ze als een krant als ze zelf voor de schade staan maar als ze cardblance hebben dan gaan alle stekkers er boven uit en dan maakt het niks meer uit wat er gebeurt. De beker is alles wat telt. Lichamelijke schade voor hun zelf of een ander is totaal ondergeschikt word totaal niet meegenomen in het totale plaatje alleen geld loopt mee in de bovenkamer.
Op het moment dat er risico op zit dmv EIGEN geld dan kan het verstand in een keer wel werken. Dan zouden ze kamikaze acties dus wel laten.
Ik vond het een intressant gesprek en wou het met jullie delen.
De 2 race instructeurs zeiden dat ze het fantastisch vinden om te cupracen alleen rijden ze als een krant als ze zelf voor de schade staan maar als ze cardblance hebben dan gaan alle stekkers er boven uit en dan maakt het niks meer uit wat er gebeurt. De beker is alles wat telt. Lichamelijke schade voor hun zelf of een ander is totaal ondergeschikt word totaal niet meegenomen in het totale plaatje alleen geld loopt mee in de bovenkamer.
Op het moment dat er risico op zit dmv EIGEN geld dan kan het verstand in een keer wel werken. Dan zouden ze kamikaze acties dus wel laten.
Ik vond het een intressant gesprek en wou het met jullie delen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Geld en Risico inventarisatie!!!!!
Wie gaat nou zijn gezondheid tov een beker wegcijferen?
-
Audi6
Dus maw al die andere ringrijders zijn dus ondergeschikt(blootgesteld aan meer gevaar) op het moment dat jij met andersmans geld rijdt en de stekkers in de bovenkamer dus los gekoppeld kunnen worden.
Dus maw al die andere ringrijders zijn dus ondergeschikt(blootgesteld aan meer gevaar) op het moment dat jij met andersmans geld rijdt en de stekkers in de bovenkamer dus los gekoppeld kunnen worden.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Herkenbaar, toevallig zei ik dat zonet nog tegen mijn vader. Heb zelf 3 jaar aan motorraces gedaan. Was altijd een middenmotor omdat ik niet het budget had om me veel schade te kunnen veroorloven. De jonge jongens voorin waarbij Pa en Ma betaalden, die dachten daar niet bij na. Ze gingen er ook 6x per jaar bij liggen maar waren wel snel, meer de do-or-die mentaliteit. Heb je wel nodig om echt snel te zijn maar ik reed teveel met verstand, dacht teveel na. Dat kost snelheid.
-
wouter
Snelheid is 1
Autosport is altijd risico. Als je een fout maakt kan je er af vliegen.
Maar nu wat anders. Met eigengeld rijders heb je dus een redelijke sportieve race. Want die zullen niet hun auto in de waagschaal zetten voor een do or die actie. Maar rij je dus met gesponserde rijders is de risico factor vele malen hoger ---> geldelijk maar wel degelijk ook lichaamlijk.
Snelheid is 1
Autosport is altijd risico. Als je een fout maakt kan je er af vliegen.
Maar nu wat anders. Met eigengeld rijders heb je dus een redelijke sportieve race. Want die zullen niet hun auto in de waagschaal zetten voor een do or die actie. Maar rij je dus met gesponserde rijders is de risico factor vele malen hoger ---> geldelijk maar wel degelijk ook lichaamlijk.
Als je er in een wedstrijd 6 keer naast staat of af ligt wordt je ook geen kampioen.Wouter81 schreef:Herkenbaar, toevallig zei ik dat zonet nog tegen mijn vader. Heb zelf 3 jaar aan motorraces gedaan. Was altijd een middenmotor omdat ik niet het budget had om me veel schade te kunnen veroorloven. De jonge jongens voorin waarbij Pa en Ma betaalden, die dachten daar niet bij na. Ze gingen er ook 6x per jaar bij liggen maar waren wel snel, meer de do-or-die mentaliteit. Heb je wel nodig om echt snel te zijn maar ik reed teveel met verstand, dacht teveel na. Dat kost snelheid.
Berekenend risico nemen en goed rijden, dan wordt je kampioen.
Ja ik race ook voor een groot gedeelte van mijn eigen centjes.
Tuurlijk maakt het wel degelijk uit, als een ander alles zou betalen zet je er hem denk ik iets sneller tussen, dus neem je meer risico, maar om nou te zeggen ten koste van alles, in mijn geval iig niet.
- RJay
Weet niet, ik denk eigenlijk nergens aan als ik rij, alleen dat ik zo snel mogelijk wil zijn(of juist vooral even rustig aan doen en alles heel houden...) en min mogelijk iemand probeer te raken.
Of dit nou met onze eigen bmw is of met iemand's ferrari die ik mee krijg maakt dan niet uit.
Risicootje nu en dan kan wel, maar dan moet ik er ook wel wat in zien.
Of dit nou met onze eigen bmw is of met iemand's ferrari die ik mee krijg maakt dan niet uit.
Risicootje nu en dan kan wel, maar dan moet ik er ook wel wat in zien.
- Knot
Erger nog... andermans gezondheid...partyondude schreef:Wie gaat nou zijn gezondheid tov een beker wegcijferen?

Je moet ze de kost geven die teveel risico nemen.Knot schreef:Erger nog... andermans gezondheid...partyondude schreef:Wie gaat nou zijn gezondheid tov een beker wegcijferen?
Maar goed alles is natuurlijk weer net hoe je het bekijkt.
Wie bepaalt wanneer je teveel risico neemt, die grens ligt voor elk persoon weer anders.
- Bert ///M3
Tsja ik zou er wel te nuchter voor zijn. Er zitten risico's aan dat weet je. Dat het geld kan kosten als je een keer van de baan af vliegt weet je ook maar dat vind ik eerlijk gezegd nog niet zo heel belangrijk, lichamelijk letsel wel. Als je auto plat is dan kan je sparen voor een nieuwe, als je in een rolstoel zit oid dan kan je de rest van je leven naast de baan zitten kijken.
Van dat volk wat in NL cupraces rijd moet het meeste nog geld bijleggen, de vaste zandvoort kliek mag dan gratis rijden maar word er volgens mij doorgaans ook niet echt rijk van. Dus ja als je met je verstand gaat redeneren is dan die beker op de schoorsteenmantel dan zo belangrijk om er zoveel risico voor te nemen?
BTW Andre trainin in Noorwegen oid?
Van dat volk wat in NL cupraces rijd moet het meeste nog geld bijleggen, de vaste zandvoort kliek mag dan gratis rijden maar word er volgens mij doorgaans ook niet echt rijk van. Dus ja als je met je verstand gaat redeneren is dan die beker op de schoorsteenmantel dan zo belangrijk om er zoveel risico voor te nemen?
BTW Andre trainin in Noorwegen oid?