Scheelt stukken. Net effe vanalles geprobeerd. Is lekker up to speed..
Forum erg traag
- Peric
Re: Forum erg traag
YUP!!

- Macboy
"Too many connections" en "FastCGI" 
- Max V
Bah, wat een toestand steeds! Misschien is de hosting niet toereikend voor de manier waarop DF wordt gebruikt...
Peter?
Peter?
-
Metchu
Maximus schreef:Bah, wat een toestand steeds! Misschien is de hosting niet toereikend voor de manier waarop DF wordt gebruikt...
Peter?
Wil jij een permanent Ban? hack of wat dan ook?
sssssst
het ligt niet aan SoHosted.nl (ook wel bekend bij sjonnies als Ohosted)
-
René130i
Nog even disclaimen (quote uit ander topic)
Voor er gesmeten wordt met woorden als "hostingprovider" ...
Dit ligt niet aan de server waar DF op gehost wordt. Deze foutmelding komt alleen op DF voor en wordt zelfs veroorzaakt door DF Ik heb er weinig verstand van maar maar gelukkig mijn collega's van de tech afdeling wel:
Er wordt een query gedaan op MySQL tabel die ervoor zorgt dat de tabel gelocked wordt. Zolang deze query draait kunnen andere aanvragen niet bij de tabel, omdat die in gebruik is door de eerdere query. Omdat de query die de tabel locked een 'foute' query is, wordt deze query niet goed afgesloten en blijft deze lopen. Er ontstaat ondertussen een wachtrij van bezoekers die de tabel graag willen gebruiken. Deze wachtrij groeit en groeit omdat ze nooit bij de tabel kunnen, want deze is nog in gebruik.
Vervolgens wordt de FastCGI error weergegeven.
Dit is te verhelpen door de foute query op te sporen en deze aan te passen / uit te schakelen op het forum. Een update naar de laatste versie zou dit bv. kunnen verhelpen.
Op het moment dat het probleem optreedt kan je via een tool als MySQL Administrator (http://www.sohosted.com/bestanden/mysql" onclick="window.open(this.href);return false; ... trator.zip) zelf inloggen op de MySQL-database en realtime zien welke query de overlast veroorzaakt en deze tevens afsluiten zodat lopende requests (de wachtrij) weer worden afgehandeld. De FastCGI-error verdwijnt dan vervolgens en je kan weer bij de website.
FastCGI is de manier waarop PHP wordt gedraait op de server; dit staat compleet los van waardoor het probleem veroorzaakt wordt. Op UNIX of welk ander besturingssysteem of webserver zal dit probleem ook voorkomen, echter zal de foutmelding dan anders zijn. De veroorzaker blijft echter hetzelfde.
Succes
- Max V
LOL
Ik vroeg het me alleen af... ik heb dit bij alle andere websites die ik zelf in beheer heb nog nooit meegemaakt...
Just curious
Just curious
-
René130i
Let maar niet op die frikandel 
-
Tom
Andere phpBB fora hebben er geen last van (als ik even door de support fora van phpbb kijk). Die software is zoveel gebruikt dat het bij andere ook zou moeten optreden.
Misschien dat een nieuwe versie van PHP of MySQL al helpt. Laatste phpBB draait al. Of zorgen dat queries eerder een time out krijgen als er 1 blijft hangen en de rest ophoud?
op welke query loopt het dan vast?
Het probleem moet toch op te lossen zijn.
Misschien dat een nieuwe versie van PHP of MySQL al helpt. Laatste phpBB draait al. Of zorgen dat queries eerder een time out krijgen als er 1 blijft hangen en de rest ophoud?
op welke query loopt het dan vast?
Het probleem moet toch op te lossen zijn.
- Macboy
Is het ook. Jet moet de foute query opsporen en deze aanpassen of uitschakelen op het forum. Een update naar de laatste versie zou dit bv. kunnen verhelpen.Tom schreef:Het probleem moet toch op te lossen zijn.