[04-03-09] DF @ CPZ deel VI - NAPRATEN
- Sumo
Re: [04-03-09] DF @ CPZ deel VI - NAPRATEN
De D-F dag was zeer geslaagd, leuke mensen ontmoet en mooie rondes gereden overigens wel voorzichtig aangezien ik alle kanten op gleed... de meesten gingen er vol tegenaan, maar allemaal gentleman drivers. Top! 

- Joy
Oef, dat witte vlak was een beetje glad Elmar 8)
- RJay
Ringmazda: Ja, je kon er inderdaad een aquarium mee vullen wat er uit je Mazda kwam.....
Zelf heb ik heeerlijk gereden, eerste keer tarzan meteen even vol door de metchu
volgende rondje rij ik me bij slotemakers bijna te pletter, toen iets voorzichtiger lijnen gekozen en het van daaruit verder opgebouwd
Na 30-45 minuten het stuur aan pa gegeven, die na een uur het uiteindelijk wel genoeg vond met al die gladheid.
Ben er toen natuurlijk zelf nog even op gedoken om de tank te ledigen
Na het refuelen een paar rondjes Laurens op de passagiersstoel gehad, welke een paar nuttige puntjes aanstippelde nav mijn rijden op opdrogend zandvoort......
Nog even een paar rondjes solo, en daarna had ik beloofd Max(imus) mee te nemen.... toen die goed en wel zat kwamen we er achter dat het tussenstuk (wat tussen je benen door aan de vloer van de auto vast zit) van de gordel dus....... niet vast zat
Ik vond hem de hele dag al wat losjes zitten, maar dit had ik echt niet verwacht. Die gordel lag er toen Laurens kwam zitten volgens mij OOK al uit.... weet niet zeker meer
Dus pa dat ding weer om z'n oog geklikt, en ik kon instappen en wegwezen! Nog even een paar lekkere rondjes gedraaid met Max ernaast, en toen voor de laatste 20 min. het stuur weer terug gegeven aan pa, die met een droge lijn op de baan duidelijk meer in z'n sas was
Overigens merken we tijdens linkerbochten wel dat er iets met het diff, aandrijfas of rechterachter wiellager niet helemaal lekker zit..... Dus daar wordt heden naar gekeken.
Verder heb ik geweldig genoten van de eerste keer sinds november dat we weer eens los konden gaan
Pluim voor alle aanwezigen, deelnemers, vlaggers en organisatie, er werd met veel respect voor elkaar en elkaars materiaal rond gegaan, en dat heb ik wel eens anders gezien.........
Metin, je hebt een soortgenoot ontdekt! Gefeliciteerd met deze uitbreiding :banaan:
Zelf heb ik heeerlijk gereden, eerste keer tarzan meteen even vol door de metchu

Na 30-45 minuten het stuur aan pa gegeven, die na een uur het uiteindelijk wel genoeg vond met al die gladheid.
Ben er toen natuurlijk zelf nog even op gedoken om de tank te ledigen

Nog even een paar rondjes solo, en daarna had ik beloofd Max(imus) mee te nemen.... toen die goed en wel zat kwamen we er achter dat het tussenstuk (wat tussen je benen door aan de vloer van de auto vast zit) van de gordel dus....... niet vast zat

Dus pa dat ding weer om z'n oog geklikt, en ik kon instappen en wegwezen! Nog even een paar lekkere rondjes gedraaid met Max ernaast, en toen voor de laatste 20 min. het stuur weer terug gegeven aan pa, die met een droge lijn op de baan duidelijk meer in z'n sas was

Overigens merken we tijdens linkerbochten wel dat er iets met het diff, aandrijfas of rechterachter wiellager niet helemaal lekker zit..... Dus daar wordt heden naar gekeken.
Verder heb ik geweldig genoten van de eerste keer sinds november dat we weer eens los konden gaan

Pluim voor alle aanwezigen, deelnemers, vlaggers en organisatie, er werd met veel respect voor elkaar en elkaars materiaal rond gegaan, en dat heb ik wel eens anders gezien.........
Metin, je hebt een soortgenoot ontdekt! Gefeliciteerd met deze uitbreiding :banaan:
Laatst gewijzigd door RJay op 04 mar 2009, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
goede verhalen en leuke filmpjes
en inderdaad die witte streep is glad in de regen, je hoorde het toerental ff omhoog schieten, herkende dat stukkie, had ik met de Hartge ook een keer met natte baan, dacht owja witte strepen in regen is slippery

en inderdaad die witte streep is glad in de regen, je hoorde het toerental ff omhoog schieten, herkende dat stukkie, had ik met de Hartge ook een keer met natte baan, dacht owja witte strepen in regen is slippery

- Erik K.
Vandaag ook weer genoten!
Het was nog even spannend of we konden rijden, iets meer dan een week geleden moest het motorblok van de Golf nog in elkaar gezet worden met o.a. nieuwe zuigers en drijfstangen.
Niels en ik waren even voor 09:00 present met de Golf II en mijn M3 als catering wagen vergezeld met 2 leuke dames.
Het weer viel alles mee, dus eerst maar even wat rondjes draaien om te kijken of er nog gladde plekken te bespeuren waren.
Ook dat viel mee al was het uiteraard opletten geblazen, maar in de loop van de ochtend werd de baan droger en konden steeds harder rijden.
We hebben diverse malen gereden en zelfs de dames hebben even mogen sturen al vonden zij het na ieder 2 rondjes wel weer genoeg.
Ik heb zelf een half uur mogen sturen in de auto van Niels met hem er naast, dat was wel kicke voor hem om met iemand te rijden die in zijn auto er ook flink voor gaat.
Uiteraard reed ik met enige marge omdat ik zijn auto niet erg goed kende, en best lastig rijdt vanwege de turbo die er erg abrupt in komt maar wel kicke zoveel power in zo'n relatief lichte auto.
Ook het remmen is erg wennen, de (Porsche)remmen zijn zo erg krachtig dat blokkeren bij aanremmen voor de Tarzan bocht met een krappe 200km/u geen probleem was.
Nog een klein momentje tussen de Astra OPC en de Alfa van Peter in de Tarzan, dat was even krap,
Al met al zeer genoten ook van de anderen, o.a. de zwarte brullende BMW e39 M5, de driftaktie van Laurens? in de e34 5-serie in de Tarzan met de M3 van Elmar die er vol voorbij ging en ik mee Ben in de 968CS die er ook nog naast zat
Onboard filmpjes worden nu geupload.
Het was nog even spannend of we konden rijden, iets meer dan een week geleden moest het motorblok van de Golf nog in elkaar gezet worden met o.a. nieuwe zuigers en drijfstangen.
Niels en ik waren even voor 09:00 present met de Golf II en mijn M3 als catering wagen vergezeld met 2 leuke dames.
Het weer viel alles mee, dus eerst maar even wat rondjes draaien om te kijken of er nog gladde plekken te bespeuren waren.
Ook dat viel mee al was het uiteraard opletten geblazen, maar in de loop van de ochtend werd de baan droger en konden steeds harder rijden.
We hebben diverse malen gereden en zelfs de dames hebben even mogen sturen al vonden zij het na ieder 2 rondjes wel weer genoeg.
Ik heb zelf een half uur mogen sturen in de auto van Niels met hem er naast, dat was wel kicke voor hem om met iemand te rijden die in zijn auto er ook flink voor gaat.
Uiteraard reed ik met enige marge omdat ik zijn auto niet erg goed kende, en best lastig rijdt vanwege de turbo die er erg abrupt in komt maar wel kicke zoveel power in zo'n relatief lichte auto.
Ook het remmen is erg wennen, de (Porsche)remmen zijn zo erg krachtig dat blokkeren bij aanremmen voor de Tarzan bocht met een krappe 200km/u geen probleem was.
Nog een klein momentje tussen de Astra OPC en de Alfa van Peter in de Tarzan, dat was even krap,
Al met al zeer genoten ook van de anderen, o.a. de zwarte brullende BMW e39 M5, de driftaktie van Laurens? in de e34 5-serie in de Tarzan met de M3 van Elmar die er vol voorbij ging en ik mee Ben in de 968CS die er ook nog naast zat

Onboard filmpjes worden nu geupload.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 04 mar 2009, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- a.levasier
Als eerste: organisatie
, het was een superdag eerste paar rondjes hier en daar een beetje glibberig dus dat maakt het allemaal weer wat interresanter, heb vandaag 85ltr benzine weggereden dus heb daarmee voldoende rondjes kunnen rijden en hier en daar weer verbeteringen kunnen maken. Vandaag voor het eerst Vpower getankt en het leek wel of de auto totaal anders was(in possitieve zin) , complimenten aan alle rijders voor het rekening houden met elkaar. Op naar de volgende keer :banaan:

- peer
Ik ben ondertussen ook weer thuis gekomen na een lange dag. De e30 heeft het goed volgehouden en de eerste keer op zandvoort was leuk.
Helaas hebben we veel slicks en een set regen banden maar geen banden voor dit type weer. Slicks leek ons te veel van het goeden dus dan maar de regenbanden.
Lekker rustig gereden om de baan te verkennen en richting het einde van de dag wat meer tempo gemaakt en uitgeprobeerd.
Dit eindigde in een slip waarbij de auto afsloeg en nog moeilijk aan de gang te krijgen was. Aangezien het toch al 12.45 was besloten de auto maar op de trailer te zetten en voor te berijden op een lange weg naar huis.
Morgen zal ik de filmpjes van de onboard camera gaan bekijken. We hebben er veel slip acties van andere op staan
Helaas hebben we veel slicks en een set regen banden maar geen banden voor dit type weer. Slicks leek ons te veel van het goeden dus dan maar de regenbanden.
Lekker rustig gereden om de baan te verkennen en richting het einde van de dag wat meer tempo gemaakt en uitgeprobeerd.
Dit eindigde in een slip waarbij de auto afsloeg en nog moeilijk aan de gang te krijgen was. Aangezien het toch al 12.45 was besloten de auto maar op de trailer te zetten en voor te berijden op een lange weg naar huis.
Morgen zal ik de filmpjes van de onboard camera gaan bekijken. We hebben er veel slip acties van andere op staan

- KdK
Het was voor mij de eerste DF dag, super gaaf mannen.
Bedankt voor het vlaggen, top job.
Ga nu de videocamera leeghalen, zal wat op het forum zetten.
Bedankt voor het vlaggen, top job.
Ga nu de videocamera leeghalen, zal wat op het forum zetten.
- Erik K.
Mooie Clio hoor!
Alleen je remlichten stonden constant aan, ook op de Zeeweg toen ik jullie voorbij kwam
Alleen je remlichten stonden constant aan, ook op de Zeeweg toen ik jullie voorbij kwam

- gijzbed-opc
Hoi Ralph:Ralph Wolf schreef:Top dag, wel koud, bedankje moet uitgaan richting de vlaggers in deze kou, die goed werk deden,
weet nu in iedergeval dat ik r888 moet gaan bestellen, twas voor 1100 uur te tricky voor slicks en te droog voor wets... er tussen in hebben we niets... komt snel verandering in![]()
verder nog mooi gereden "tegen" de blauwe OPC en de golf 2 dat was leuk, wel veel verschil in auto, maar respect hoe je met de station de baan over ging! hoeveel PKs heeft die machine nou eigenlijk, ik kom op140 mijn snelste echte ronde tijd op slicks kwam op 2.21.99 beste tijd ooit door mij gereden op zandvoort is een 2.15 met dezelfde auto, toen schitterend warm weer...
![]()
Tot de volgende dag...![]()
![]()
Het was ook voor mij een genoegen om met je te racen,die golf loopt echt heel goed!(of de coureur} 8) beide
Qua motor vermogen is het echt een behoorlijk verschil zeker 100Pk.
Maar dat zegt lang niet alles vandaag,kon ze lang niet gebruiken.Overal wielspin zelf in de luyendijk bocht moest ik wachten op grip.(all weather tyres).straatbanden.Bovendien weegt de auto bijna 1400Kg.De Pk/gewicht verhouding zal niet zo veel verschillen denk ik. Die 2.15 van jou zal ik waarschijnlijk nooit halen.

Ik had het idee dat die andere golf meer vermogen had want die ging ook heel goed

Het was deze keer de 2e x op CPZ. verder nog nooit circuit gereden dus ben best tevreden.
Tot sinas bij een volgende meeting

Greetz Peter.
- RJay
inderdaad serieus gave clio 

- Erik K.
De Golf 2 zit op zo'n 280pkgijzbed-opc schreef:Hoi Ralph:Ralph Wolf schreef:Top dag, wel koud, bedankje moet uitgaan richting de vlaggers in deze kou, die goed werk deden,
weet nu in iedergeval dat ik r888 moet gaan bestellen, twas voor 1100 uur te tricky voor slicks en te droog voor wets... er tussen in hebben we niets... komt snel verandering in![]()
verder nog mooi gereden "tegen" de blauwe OPC en de golf 2 dat was leuk, wel veel verschil in auto, maar respect hoe je met de station de baan over ging! hoeveel PKs heeft die machine nou eigenlijk, ik kom op140 mijn snelste echte ronde tijd op slicks kwam op 2.21.99 beste tijd ooit door mij gereden op zandvoort is een 2.15 met dezelfde auto, toen schitterend warm weer...
![]()
![]()
Het was ook voor mij een genoegen om met je te racen,die golf loopt echt heel goed!(of de coureur} 8) beide
Maar dat zegt lang niet alles vandaag,kon ze lang niet gebruiken.Overal wielspin zelf in de luyendijk bocht moest ik wachten op grip.(all weather tyres).straatbanden.Bovendien weegt de auto bijna 1400Kg.De Pk/gewicht verhouding zal niet zo veel verschillen denk ik. Die 2.15 van jou zal ik waarschijnlijk nooit halen.hele mooie tijd.
Ik had het idee dat die andere golf meer vermogen had want die ging ook heel goed![]()
Het was deze keer de 2e x op CPZ. verder nog nooit circuit gereden dus ben best tevreden.
Tot sinas bij een volgende meeting![]()
Greetz Peter.

Niels zei al dat hij jullie tegen was gekomen op de baan, ik zat er zelf niet bij in op dat moment

- KdK
Remlichten zijn gefikst!
Het blijkt dat ik mijn voet van dat middelste pendaal moet afhalen... 8)
- VLA
Was echt weer een super leuke dag, ondanks de regen. Werd echt heel netjes gereden door iedereen, en je kon duidelijk zien dat de snellere rijders ook keurig er voorbij gingen zonder te kleven of te snijden.
Was soms best glad maar in de loop van de ochtend werd de baan al wat droger en was het best goed te doen. Zelf had ik alleen last van kromme remschijven (zitten er net nieuw onder) en een gare koppeling (schakelen ging met veel moeite), waardoor ik na 3 uurtjes ermee moest ophouden.
Daarna nog even meegereden met Rob zijn MX5, erg leuke smijtwagen is dat.
Wil de organisatie bedanken voor de leuke dag.
Fotos en filmpjes komen dit weekend online.
Was soms best glad maar in de loop van de ochtend werd de baan al wat droger en was het best goed te doen. Zelf had ik alleen last van kromme remschijven (zitten er net nieuw onder) en een gare koppeling (schakelen ging met veel moeite), waardoor ik na 3 uurtjes ermee moest ophouden.
Daarna nog even meegereden met Rob zijn MX5, erg leuke smijtwagen is dat.
Wil de organisatie bedanken voor de leuke dag.

Fotos en filmpjes komen dit weekend online.
- Tristan
KdK schreef:Remlichten zijn gefikst!

- Ralph Wolf
twas erug leuk, en ging keurig toch aan beide zijdegijzbed-opc schreef:Hoi Ralph:Ralph Wolf schreef:Top dag, wel koud, bedankje moet uitgaan richting de vlaggers in deze kou, die goed werk deden,
![]()
![]()
Maar dat zegt lang niet alles vandaag,kon ze lang niet gebruiken.Overal wielspin zelf in de luyendijk bocht moest ik wachten op grip.(all weather tyres).straatbanden.Bovendien weegt de auto bijna 1400Kg.De Pk/gewicht verhouding zal niet zo veel verschillen denk ik. Die 2.15 van jou zal ik waarschijnlijk nooit halen.hele mooie tijd.
Ik had het idee dat die andere golf meer vermogen had want die ging ook heel goed![]()
Greetz Peter.

volgende keer weer...

ralph
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik heb me ook deze keer weer kostelijk vermaakt!!
@ Karel, bedankt voor de uitleg omtrent de Clio 'Cup', wat een heerlijk machientje!!
@ Ben, bedankt voor de erg mooie ronden over het circuit. Blijft een feest om naast jou te zitten. Ook vandaag ging het weer erg hard. Petje af. En ja....die 968.....wat blijft het een mooie en fijne kar!
@ Hans. Bedankt voor de rondjes mee in de GP. Zit meer snelheid en power in dan ik had verwacht!
Natuurlijk heb ik vandaag ook weer eens mijn camera te voorschijn gehaald. Hieronder even een paar foto's en daar weer onder de link naar de gallery met meer foto's.

>>> GALLERY <<<
Sta je er niet bij en ben je benieuwd of ik je wel heb geknipt, of dat ik meer foto's van je heb geschoten, pm of mail me dan.
@ Karel, bedankt voor de uitleg omtrent de Clio 'Cup', wat een heerlijk machientje!!
@ Ben, bedankt voor de erg mooie ronden over het circuit. Blijft een feest om naast jou te zitten. Ook vandaag ging het weer erg hard. Petje af. En ja....die 968.....wat blijft het een mooie en fijne kar!
@ Hans. Bedankt voor de rondjes mee in de GP. Zit meer snelheid en power in dan ik had verwacht!
Natuurlijk heb ik vandaag ook weer eens mijn camera te voorschijn gehaald. Hieronder even een paar foto's en daar weer onder de link naar de gallery met meer foto's.
>>> GALLERY <<<
Sta je er niet bij en ben je benieuwd of ik je wel heb geknipt, of dat ik meer foto's van je heb geschoten, pm of mail me dan.
- Ralph Wolf
280 pk is wel serieus ja
twas echt veel verschil, ik haal max 180 op rechte stuk , dan kwam de golf 2 er nog even voorbij knallen, maar goed twas topdaggie iig
ralph

twas echt veel verschil, ik haal max 180 op rechte stuk , dan kwam de golf 2 er nog even voorbij knallen, maar goed twas topdaggie iig
ralph
Erik K. schreef:De Golf 2 zit op zo'n 280pkgijzbed-opc schreef:Hoi Ralph:Ralph Wolf schreef:Top dag, wel koud, bedankje moet uitgaan richting de vlaggers in deze kou, die goed werk deden,
![]()
![]()
Greetz Peter.![]()
Niels zei al dat hij jullie tegen was gekomen op de baan, ik zat er zelf niet bij in op dat moment
- Kevin20v
@ Peter:gijzbed-opc schreef:Overal wielspin zelf in de luyendijk bocht moest ik wachten op grip.(all weather tyres).straatbanden.
Ik heb een tijdje langs de baan foto's staan knippen en kon precies horen wanneer jij eraan kwam

Het klonk in ieder geval geweldig, en respect dat je er zo voor ging!!

@ Mark:
Mooie foto's!
-
NICE, Mark!!! Fraaie foto's.
Ik heb ook een hele korte teaser af.
[vimeo]http://www.vimeo.com/3474052[/vimeo]
Ik heb vandaag heel weinig beelden geschoten, maar ik vind 't zonde om er niks mee te doen...
Ik heb ook een hele korte teaser af.

[vimeo]http://www.vimeo.com/3474052[/vimeo]
Ik heb vandaag heel weinig beelden geschoten, maar ik vind 't zonde om er niks mee te doen...

- Ralph Wolf
Zo Peter heeft erzin in zeker :banaan:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=13959" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=13959" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Tunissen schreef:25 juni (donderdag) : 09:00 - 13:00 : Zandvoort
25 juli (zaterdag) - 1 augustus (zaterdag) : Surprise surprise....
2 september (woensdag) : 13:00 - 18:00 : Zolder
15 oktober (donderdag) : 09:00 - 13:00 : Zandvoort
- RJay
Nice, dat is wat je noemt een teaser :banaan:
Mark, klasse plaatjes hoor
Mark, klasse plaatjes hoor

- Erik K.
Jah als hij eenmaal grip heeft vliegt die Golf 2 bijnaRalph Wolf schreef:280 pk is wel serieus ja![]()
ralph

Meen dat we vandaag 2:16 hadden geklokt als snelste tijd, niet slecht op straat banden en 2 personen aan boord.
- Laurens
Zo was weer erg leuk, alleen jammer dat het niet echt regende
Vond de snelheid in het algemeen er goed inzitten ondanks een gladde baan.
In het begin nog aantal rondjes bijna elke bocht aan het driften geweest, maar aangezien het steeds droger werd de bandenspanning achter van 6 bar maar iets terug laten lopen en nog uurtje lijnen gereden, wat ook erg leuk was
@ Metchu, volgende keer met jou Sierra :playcar:

Vond de snelheid in het algemeen er goed inzitten ondanks een gladde baan.
In het begin nog aantal rondjes bijna elke bocht aan het driften geweest, maar aangezien het steeds droger werd de bandenspanning achter van 6 bar maar iets terug laten lopen en nog uurtje lijnen gereden, wat ook erg leuk was

Viel mij ook nog alles mee hoe zo'n groot ding van 1500kg. met oude straatbanden, op setje veren en 100% sper na standaard zo hard kanTristan schreef:Mooiste wat ik gezien heb vandaag is Laurens die "das boot" over het circuit heen gooide. Geweldig om te zien hoe zo'n slagschip over de baan heen ging.
Gaf Laurens daarom ook een dikketoen ik er voorbij ging. Geweldig.

@ Metchu, volgende keer met jou Sierra :playcar:
-
Oja, Ben: Ik kan m'n hoofd nu al niet meer rechtop houden.
Toch wat te weinig gewend denk ik.