E30 oliepeilsensor
-
-
- Auto: M3P, 130i
Re: E30 oliepeilsensor
Is de oliedruk niet ook gekoppeld aan dat CC lampje?
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Remko
In geval van een defecte koelwatersensor of een slecht contact van de koelwatersensor gaat "kuhlwasser" branden op de check control. Ik neem aan dat hetzelfde gebeurt bij de sensor van het oliepeil. Bij mijn 325i gaat het oliepeil-lampje branden wanneer het oliepeil met koude motor op de helft van de peilstok staat (0,5 liter te weinig).
Dus:
- je sensor is defect
- of je sensor maakt geen contact
- of je oliepeil is te laag.
De check control kan wel eens humeurig zijn. Als je de koelwatersensor los trekt en weer vast zet dan kan het best zijn dat het kuhlwasser lampje nog een paar keer gaat branden als je de motor start. Ik merk dat ook wanneer het olielampje brandt. Dat olielampje gaat na het bijvullen niet meteen uit, ook niet als je het contact uitzet en aanzet.
Ik zou mij geen zorgen maken en sowieso regelmatig peilen. Ik vertrouw niet volledig op de check control want ik wil niet langere tijd met 0,5 liter olie te weinig rondrijden aangezien olie een belangrijke koelende werking heeft.
Dus:
- je sensor is defect
- of je sensor maakt geen contact
- of je oliepeil is te laag.
De check control kan wel eens humeurig zijn. Als je de koelwatersensor los trekt en weer vast zet dan kan het best zijn dat het kuhlwasser lampje nog een paar keer gaat branden als je de motor start. Ik merk dat ook wanneer het olielampje brandt. Dat olielampje gaat na het bijvullen niet meteen uit, ook niet als je het contact uitzet en aanzet.
Ik zou mij geen zorgen maken en sowieso regelmatig peilen. Ik vertrouw niet volledig op de check control want ik wil niet langere tijd met 0,5 liter olie te weinig rondrijden aangezien olie een belangrijke koelende werking heeft.
Laatst gewijzigd door Remko op 04 mar 2009, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik heb zelfs nog wel zo'n sensor liggen volgens mij. Anders even bij Bas Roos langs. Sleutelen aan een 325 is een eitje, niet te benauwd in zijn. Waar woon je eigenlijk?
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Zit met 2 kleine boutjes vastgedraaid. Zal allicht een afdichtingsring tussen zitten. Even kijken of die geplet is of niet. Zo nee: gewoon gebruiken, anders nieuwe halen bij industriele materialenleverancier (pehavo in oss/den bosch/..).