18 juni driften op Papenburg
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
De eerste keer papenburg reed ik met een e30 325i 100% sper vlasblom editie, toen geinig maar was t toch niet helemaal. Nu eindelijk een goede auto mee en de 2e keer rijden op deze baan.
Om 5:00 ging de wekker, snel ontbijten, wassen/aankleden, broodjes smeren, tas inpakken en mn passagier ophalen. Had gisteravond al wanli banden gemonteerd die op de imitatievelgen lagen en de originele velgen achterin gegooid, wielsleutel mee, sleepkabel, ander gereedschap, paar doeken, momentsleutel en ratelset.
Tegen 07:30 kwamen we aan bij de Avia na Hengelo, stonden de M3 van Tijs, Mondeo van Niek al te wachten, even later waren ook de E30 van Jeroen en de Sierra Cosworth (naam ben ik even kwijt) present... op naar het noorden.
Wel jammer dat het zo'n warme dag was, water zou snel opdrogen daar was ik al bang voor. Na een uurtje inkomen begon ik het weer door te krijgen... dit is toch weer wat anders dan de driftjes op de openbare weg en industrieterreinen. Heb de GT nu bijna 2 maanden maar hier leer je de/je auto pas echt kennen. Driften in 2 en 3 was na een half uurtje weer onder de knie maar de combinaties lieten nog even op zich wachten. Heb in de tussentijd nog meegeholpen met vegen, toch wel fijn als er echt veel stenen op de baan liggen dat je met 4 man even staat te boenen ipv het aan de veroorzaker over te laten.
De M3 heeft natuurlijk power genoeg, dus proberen alles in 3 te driften, soms makkelijker om van een langzame bocht door te driften naar een snellere bocht (de dubbel rechts met tussenslinger richting de sachskurve) maar ook in 2 is het gaaf omdat je dan met een lekker hoog toerental aan komt zetten. Voor de lunch had ik de dubbel rechtsaf na het rechte stuk eindelijk onder de knie, kwam steeds verkeerd uit maar na wat denk en rekenwerk was ik eruit, met een wat kleinere drifthoek erin, gas lossen om de auto af te laten remmen en als je ziet dat er ruimte genoeg is weer op het gas, resultaat was een mooie gecontroleerde drift met ontzettend veel rust in de auto, toen dat lukt had ik het pas echt weer naar mn zin, hier zijn we voor gekomen!
Na de lunch had ik nog een kleine 40 liter over, heb iets minder gereden, alleen als de baan net gesproeid was meteen erop en bij opdrogend asfalt de auto langs de kant. Wel problemen gehad met de olietemperatuur, ook al laat je m op het rechte stuk uitlopen in zn 5 zat ik nog continu tussen de 110 en 120 graden, soms een uitschieter naar 125.
De Wanli banden hielden zich prima op nat, nog geen 2mm vanaf, alleen de rand was helemaal weg en in het midden nog 4mm profiel, ook al stonden ze op 3,3 bar maarja, het is niet anders. Verbruik was wat minder, 220km gereden en toen was de tank echt bijna leeg, lampje al een paar rondjes aan. Dat is toch 60 liter op 220km
Ook nog geoefend met opschakelen van 2 naar 3 in een drift, ging meteen goed en ook best geinig maar mooiste is in 3 beginnen als het kan wanneer je 2 bochten aan elkaar wilt driften, kan je je volledig op het sturen en gassen concentreren. Shiftlock terug van 3 naar 2 werkte ook nog dus eigenlijk alle belangrijke technieken even opgehaald.
Hoop dat het in oktober regent of dat er soms een bui valt, dat zou ideaal zijn om andere niet besproeide stukken van de baan te driften, grenzen verleggen kan geen kwaad.
Ben 3x rond gegaan, ik ga dan even vol op het gas, kijk om me heen en achter me om te kijken hoe ik mezelf zo handig mogelijk stil kan zetten, probeer eerst op het asfalt te blijven en lukt dat niet zachtjes het grint in te rollen zodat er niks op de baan komt, niet vegen, geen lakschade, geen problemen voor de rest. Dubbel rechtsaf richting rechte stuk ben ik er 1x af gegaan omdat ik dacht dat het droog was maar bleek toch nog nat genoeg, iets teveel toeren/power en linksaf de kant in.. auw... maarja, is gelukkig bij die ene keer gebleven.
Dick en Sjoerd bedankt voor de geweldige dag, op de hitte/droogte na was dit de mooiste dag die ik tot nu toe mee heb mogen maken.
Nog een aantal mensen gesproken en wat tips meegegeven tussen het slap geouwehoer door, reservewiel heeft Tijs mee gereden maar had ik toch niet meer nodig, heb nog een 7,5J velg liggen die ga ik samen met de velg van het reservewiel gebruiken als extra setje.
Vanavond de auto maar eens wassen, stofzuigen, dakraammechaniek invetten (is wat stof in gekomen), wanli eraf, originele velgen erop, oliepijl controleren en 2 LingLong bandjes halen dan ben ik weer helemaal klaar voor de volgende dag!
Zijn wel foto's gemaakt, die komen later nog, tussen 13:00 en 15:00 heeft een bekende van me samen met een vriend iets van 500 foto's geschoten.
Om 5:00 ging de wekker, snel ontbijten, wassen/aankleden, broodjes smeren, tas inpakken en mn passagier ophalen. Had gisteravond al wanli banden gemonteerd die op de imitatievelgen lagen en de originele velgen achterin gegooid, wielsleutel mee, sleepkabel, ander gereedschap, paar doeken, momentsleutel en ratelset.
Tegen 07:30 kwamen we aan bij de Avia na Hengelo, stonden de M3 van Tijs, Mondeo van Niek al te wachten, even later waren ook de E30 van Jeroen en de Sierra Cosworth (naam ben ik even kwijt) present... op naar het noorden.
Wel jammer dat het zo'n warme dag was, water zou snel opdrogen daar was ik al bang voor. Na een uurtje inkomen begon ik het weer door te krijgen... dit is toch weer wat anders dan de driftjes op de openbare weg en industrieterreinen. Heb de GT nu bijna 2 maanden maar hier leer je de/je auto pas echt kennen. Driften in 2 en 3 was na een half uurtje weer onder de knie maar de combinaties lieten nog even op zich wachten. Heb in de tussentijd nog meegeholpen met vegen, toch wel fijn als er echt veel stenen op de baan liggen dat je met 4 man even staat te boenen ipv het aan de veroorzaker over te laten.
De M3 heeft natuurlijk power genoeg, dus proberen alles in 3 te driften, soms makkelijker om van een langzame bocht door te driften naar een snellere bocht (de dubbel rechts met tussenslinger richting de sachskurve) maar ook in 2 is het gaaf omdat je dan met een lekker hoog toerental aan komt zetten. Voor de lunch had ik de dubbel rechtsaf na het rechte stuk eindelijk onder de knie, kwam steeds verkeerd uit maar na wat denk en rekenwerk was ik eruit, met een wat kleinere drifthoek erin, gas lossen om de auto af te laten remmen en als je ziet dat er ruimte genoeg is weer op het gas, resultaat was een mooie gecontroleerde drift met ontzettend veel rust in de auto, toen dat lukt had ik het pas echt weer naar mn zin, hier zijn we voor gekomen!
Na de lunch had ik nog een kleine 40 liter over, heb iets minder gereden, alleen als de baan net gesproeid was meteen erop en bij opdrogend asfalt de auto langs de kant. Wel problemen gehad met de olietemperatuur, ook al laat je m op het rechte stuk uitlopen in zn 5 zat ik nog continu tussen de 110 en 120 graden, soms een uitschieter naar 125.
De Wanli banden hielden zich prima op nat, nog geen 2mm vanaf, alleen de rand was helemaal weg en in het midden nog 4mm profiel, ook al stonden ze op 3,3 bar maarja, het is niet anders. Verbruik was wat minder, 220km gereden en toen was de tank echt bijna leeg, lampje al een paar rondjes aan. Dat is toch 60 liter op 220km
Ook nog geoefend met opschakelen van 2 naar 3 in een drift, ging meteen goed en ook best geinig maar mooiste is in 3 beginnen als het kan wanneer je 2 bochten aan elkaar wilt driften, kan je je volledig op het sturen en gassen concentreren. Shiftlock terug van 3 naar 2 werkte ook nog dus eigenlijk alle belangrijke technieken even opgehaald.
Hoop dat het in oktober regent of dat er soms een bui valt, dat zou ideaal zijn om andere niet besproeide stukken van de baan te driften, grenzen verleggen kan geen kwaad.
Ben 3x rond gegaan, ik ga dan even vol op het gas, kijk om me heen en achter me om te kijken hoe ik mezelf zo handig mogelijk stil kan zetten, probeer eerst op het asfalt te blijven en lukt dat niet zachtjes het grint in te rollen zodat er niks op de baan komt, niet vegen, geen lakschade, geen problemen voor de rest. Dubbel rechtsaf richting rechte stuk ben ik er 1x af gegaan omdat ik dacht dat het droog was maar bleek toch nog nat genoeg, iets teveel toeren/power en linksaf de kant in.. auw... maarja, is gelukkig bij die ene keer gebleven.
Dick en Sjoerd bedankt voor de geweldige dag, op de hitte/droogte na was dit de mooiste dag die ik tot nu toe mee heb mogen maken.
Nog een aantal mensen gesproken en wat tips meegegeven tussen het slap geouwehoer door, reservewiel heeft Tijs mee gereden maar had ik toch niet meer nodig, heb nog een 7,5J velg liggen die ga ik samen met de velg van het reservewiel gebruiken als extra setje.
Vanavond de auto maar eens wassen, stofzuigen, dakraammechaniek invetten (is wat stof in gekomen), wanli eraf, originele velgen erop, oliepijl controleren en 2 LingLong bandjes halen dan ben ik weer helemaal klaar voor de volgende dag!
Zijn wel foto's gemaakt, die komen later nog, tussen 13:00 en 15:00 heeft een bekende van me samen met een vriend iets van 500 foto's geschoten.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Paar fototjes nog:
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... before.jpg[/img]
en een paar driftjes later:
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... _after.jpg[/img]
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... before.jpg[/img]
en een paar driftjes later:
[img:1024:768]http://sjaro.speed.planet.nl/auto/bmwM3 ... _after.jpg[/img]
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- EppeRRR
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
- Locatie: Nieuweroord
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
dit is een mooie foto
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
En weet iemand wat voor motor in deze city lag? gaat wel aardig soepen zo te zien
dit is een mooie foto
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
En weet iemand wat voor motor in deze city lag? gaat wel aardig soepen zo te zien
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Volgens mij reed die City Kadett ook mee tijdens de eerste Autovisie Driftchallenge waar ik aan meedeed. Ging toen erg goed! Weet nog dat ik in de 330d van Jeroen W aan het driften was op het paddock, maar niets hoorde door het (mooie) geluid van deze OpelEppeRRR schreef: [img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
En weet iemand wat voor motor in deze city lag? gaat wel aardig soepen zo te zien
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
In de opel zit een 2.4 (volgens mij Frontera) motor.
Leen's auto staat er ook mooi op 8)
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
Leen's auto staat er ook mooi op 8)
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
mooi topicRico v Velzen schreef:[img:600:399]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
mooie spektakel foto
kan ook zijn dat die is geschoten toen marnix mij uit het grind was aant trekken
was een heerlijk dagje wat me helaas de bak gekost heeft maar bleek later schuld te hebben aan de aandrijfas
[img:600:400]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
[img:600:399]http://www.thundernet.nl/foto/papenburg ... -small.jpg[/img]
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 11:02
- Locatie: Hoofddorp
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten