Parkeerboete

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Thommy

Parkeerboete

Bericht door Thommy » 04 mar 2009, 11:32

Beste mede DF-ers die verstand hebben van de Nederlandsche wet…

Nu ben ik een week of 10 geleden bekeurd omdat mijn auto te dicht bij de ‘gele streep’ geparkeerd stond.
Toen ik de boete ontving stond er op de bekeuring dat ik voor een bushalte had geparkeerd. Hier heb ik dan ook bezwaar tegen getekend omdat er bij mijn vorige huis geen bushalte te bekennen is binnen een straat van 450m
Vorige week kreeg ik het antwoord daarop en dat was iets van: er is een fout gemaakt door de betreffend ambtenaar en we wijziging dit wel even voor u en een nieuwe acceptgiro zal u toe gestuurd worden.
Vandaag de bon weer op de mat met de boete dat ik tegen de gele streep geparkeerd stond.

Mijn vraag dus: mogen ze dit doen? Is dit een vormfout en kan ik daar weer bezwaar tegen maken?
Het is geen mega boete (60 uuro)maar ik gun het ze gewoon niet.

Hier nog een situatie foto

Rode cirkel is waar mijn beemer stond....
Afbeelding

Geelhoed

Re: Parkeerboete

Bericht door Geelhoed » 04 mar 2009, 11:40

Mijn vraag dus: mogen ze dit doen?
Ja dat mag.
Maar te dicht bij een gele streep?
Was het niet te dicht bij een kruispunt? Of buiten de vakken als er een parkeerplaatsbord stond?
Artikel 24.

1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:

a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;

b. voor een inrit of een uitrit;

c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg;

d. op een parkeergelegenheid:

1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;

2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;

e. langs een gele onderbroken streep;

f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen;

g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.

2. Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage I, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.

3. De bestuurder mag zijn voertuig voorts niet dubbel parkeren.

4. Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E13 van bijlage I, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.

Thommy

Bericht door Thommy » 06 mar 2009, 12:52

nee heb de boete echt gekregen op de plek waar de Seat staat...

En daarbij komt dat er dus de eerste keer een fout was gemaakt met de overtreding die hun op hadden geschreven...

grt thommy

ps: thx alvast voor de info

Casper

Bericht door Casper » 08 mar 2009, 11:27

Mja, wen er maar vast aan met een E30 BMW. Ik heb hier meerdere hele trieste parkeerbonnen gehad bij mij voor de deur met m'n E30. Zelfs over de leesbaarheid en echtheid van de handtekening van de gemeenteambtenaar die hij ZELF had gezet! En waar ze ook heel goed in waren, om weken niet te komen controleren (staan er elke dag vele auto's zonder vergunning en heb ik geen plek). En op het moment dat ik even naar het gemeentehuis fietste om m'n tijdelijke parkeervergunning weer eens met een maand te verlengen (het schijnt normaal te zijn dat het in Haarlem 8 maanden duurt voordat de gemeente je een definitief vignet geeft terwijl je daar alle recht op hebt vanaf moment 1) zat er een prent op m'n E30.
Van de 4 bonnen zijn er 3 op sepot gegaan en die over die handtekening moet volgende maand nog voorkomen omdat de gemeente een commissie heeft samengesteld die de handtekening en stempel op echtheid moeten toetsen....damn.... :sealed: :sealed:

Met andere auto's never nooit ergens last van...rancuneuze linkse roversbende...

allen

Bericht door allen » 08 mar 2009, 12:18

Ja man, die parkeerpliesies doen het echt alleen uit afgunst voor een e30!!!!! Wen er maar aan! :whistle:

Casper

Bericht door Casper » 08 mar 2009, 13:16

allen schreef:Ja man, die parkeerpliesies doen het echt alleen uit afgunst voor een e30!!!!! Wen er maar aan! :whistle:
Je moest eens weten wat mensen allemaal uit afgunst of verzuring doen man...

Max V

Bericht door Max V » 08 mar 2009, 19:10

Tjonge jonge, ongelooflijk zeg! Gewoon jaroerse politieagentjes die zelf niet dat mooie spul hebben!

Plaats reactie