\allen schreef:Wouter is geen poetser! Restecp...
true, maar dan heb je net z'n post @ mijn auto topic gemist

\allen schreef:Wouter is geen poetser! Restecp...
Dat is een HKT Seven met een Zetec 2.0 220pk blok met een Honda S2000 6 versnellingsbak.
@Tom: Stéphane heeft 2 cabrio's, een Smart Brabus roadster én een Lotus EliseTom schreef:Tijd voor een cabriotopic, speciaal voor de mensen die echt genieten :shakeit: van het autorijden en schijt :fy: hebben aan de rest
.
De temperaturen gaan langzaam aan weer iets omhoog. Afgelopen weekend weer open gereden 8)
^ En zo is het!
Voor de niet cabriorijders:Lijstje van DF cabriofielen 8)
- Nee, we hebben het niet ijskoud in de winter met het dak open en zijn ook niet op weg naar het gesticht. Die auto´s zijn gewoon voorzien van verwarming en soms stoelverwarming, en de wind gaat grotendeels over je heen. Buiten lopen is koud. Cabriorijden in de winter niet. Het is kouder om dan benzine te moeten tanken.
- Nederland is een ideaal cabrioland qua klimaat. Een cabrio kan niet alleen open als het 30 graden is en de zon schijnt zoals veel mensen denken. Je hoeft dus niet in Spanje te wonen daarvoor. Het dak kan open als het niet regent (en ook dat gaat over je heen zolang je aan het rijden bent). Vanaf welke temperatuur ligt aan jezelf en aan de auto, maar vanaf 10 graden is het vaak al dikke prima.
- Stijfheid van het chassis hoeft tegenwoordig geen issue te zijn. Zeker bij auto's die als cabrio ontworpen zijn. De tijden van een Opel Kadett cabrio waar het dak vanaf is gehaald zijn voorbij.
- De meeste roadsters wegen nog altijd minder dan andere sportieve auto's.
- allen - Opel Speedster 2.2
- Femme - Alpina Roadster S tuned
- G Kolkman - Mazda MX-5/Miata 1.8
- Hans GP - Lotus 340R
- JohanH - Mazda MX5
- Kevin20v - Volkswagen Golf cabrio
- markk - Porsche Boxster S
- Rob Schouten - Mazda MX5
- Stephane - Lotus Elise
- Tom - BMW Z4 3.0i
- wooter - BMW Z4M Roadster
Afgelopen zaterdag even de Speedster weggebracht. Strontverkouden en toch het dak eraf gegooid. Onderweg even tanken en een bakkie doen. Kreeg de opmerking van een jongen en z'n vrouwtje dat het in dit weer wel de manier was om ziek te worden.Tom schreef:[*] Nee, we hebben het niet ijskoud in de winter met het dak open en zijn ook niet op weg naar het gesticht. Die auto´s zijn gewoon voorzien van verwarming en soms stoelverwarming, en de wind gaat grotendeels over je heen.
Joost Hornman - Peugeot 205 CTI 8)- allen - Opel Speedster 2.2
- Hans GP - Lotus 340R
- JohanH - Mazda MX5
- Stephane - Lotus Elise
- Tom - BMW Z4 3.0i
Zaterdag was het 10 graden.. prima te doen. Had ook nog even open gereden. Alleen wat grijs/grauw weer.allen schreef: Afgelopen zaterdag even de Speedster weggebracht. Strontverkouden en toch het dak eraf gegooid. Onderweg even tanken en een bakkie doen. Kreeg de opmerking van een jongen en z'n vrouwtje dat het in dit weer wel de manier was om ziek te worden.
Heb hem vriendelijk geantwoord dat ik al ziek was, dus dat het dakje er dan toch net zo goed wel af kon. Als ik Joy mag geloven dachten ze dat ik op weg was naar het gesticht...
SlowCo schreef:Het is heerlijk om jezelf even uit te laten in een open wagentje. Ook als het vriest inderdaad.
Mijn plastic speelgoedautootje (volgens m'n vrouw) bevalt me prima. Met 165 pk op 540 kg leeggewicht wil ie best van z'n plek, en met de open uitlaat, foam luchtfilter en een 11.000 omw/min Honda Blackbird blok erin klinkt het ook nog geweldig...
Count me in! Jorik - BMW 325Tom schreef:Lijstje van DF cabriofielen 8)
- allen - Opel Speedster 2.2
- Chuck - BMW M Roadster
- Hans GP - Lotus 340R
- JohanH - Mazda MX5
- Joost Hornman - Peugeot 205 CTI
- Stephane - Lotus Elise en Smart Brabus roadster
- Tom - BMW Z4 3.0i
Echt onwijs gaaf ding!Mathieu schreef:Dat is een HKT Seven met een Zetec 2.0 220pk blok met een Honda S2000 6 versnellingsbak.
Enig is zijn soort, speciaal gebouwd voor een vriend van Dhr. Hockmayr.
Deze had Carbonspatborden bijvoorbeeld, en inderdaad![]()
Absoluut een gaaf dingEcht onwijs gaaf ding!
Waarom niet gekocht?
Hoe staat HKT ivm Caterham en Westfield?
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw en 8 gasten