Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (180pk) - Afgeblazen...
- Jelmer850i
Re: Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (180pk) - Afgeblazen...
whatever, t is hetzelfde ...
Zeker nu in de crisis wordt ik steeds vaker financier van mijn diensten...
- Timmert
Last van late betalers?Jelmer850i schreef:whatever, t is hetzelfde ...
- Joy
Is het uitloopmodel van de Volvo S60 niks ? Drivers Edition vol met opties voor relatief weinig geld. Stuurt goed en erg fijne stoelen.

- Jelmer850i
Debiteuren post is behoorlijk hoog ja...
Nu biedt ik betaling van websites en webshops tegen een vast bedrag per maand aan...
Op lange termijn brengt het meer op maar het is steeds een investering...
Nu biedt ik betaling van websites en webshops tegen een vast bedrag per maand aan...
Op lange termijn brengt het meer op maar het is steeds een investering...
- Timmert
En het kost relatief geen drol. Mijne is vandaag bij de dealer aangekomen hoorde ik! Zelfde interieur, maar dan zwart van buiten.Joy Jolliffe schreef:Is het uitloopmodel van de Volvo S60 niks ? Drivers Edition vol met opties voor relatief weinig geld. Stuurt goed en erg fijne stoelen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mijn mening..., lekker in die 1 serie blijven rijden. De grootste afschrijving heb je al gehad dus vanaf nu kost dat ding je geen 900+ euro meer per maand maar ongeveer dat bedrag wat een paar posts eerder al is voorgerekend, rond de 500 euri. Het enige voordeel om 'em nu in te ruilen tegen een Passat CC, 3 serie, Insignia of whatever is dat je wat werkkapitaal vrijspeelt doordat je die 1 serie inruilt. Lijkt me dat dat geld ook wel op een andere manier is te regelen, als het daarom te doen is. De nadelen zijn groter denk ik. Je maandelijkse lasten stijgen (van de 500+ euri die de 1 serie nu kost naar 700/800/900 euri die een nieuwe auto kost), je brandstofkosten worden ook weer hoger (diesel is en blijft natuurlijk goedkoper als je puur en alleen naar de brandstofprijs kijkt) en je zit weer vast aan een contract voor 3/4/5 jaar. Je had bij het kopen van die 1 serie ook het idee dat je meer zou rijden, anderhalf geleden. Pakte anders uit. Straks ga je nu voor een benzine en rij je straks toch weer veel meer. Dan zou ik niet graag vastzitten aan een contract voor 3 tot 5 jaar.
Die 1 serie houdt altijd wel een bepaalde waarde, ook als je er nog 3 jaar in doorrijdt. Bovendien, particuliere verkoop van die 118d zal nu toch enorm moeilijk gaan. Los van de crisis is het geen courante auto voor de particulier. Vind maar eens iemand die privé diesel gaat rijden en bovendien een dergelijke, relatief dure, auto wil hebben waar ook nog eens weinig ruimte (gezin) in zit. Nu voor 25.000 mille een 1 serie diesel particulier verkopen lijkt mij redelijk onmogelijk. Dan beter nog een paar jaar rijden en dan het ding voor 14.000 oid. wegzetten.
Lijkt er nu een beetje op dat de voornaamste reden om de 1 serie in te ruilen tegen een andere auto het vrijspelen van werkkapitaal is. Lijkt me niet de meest ideale uitgangspositie.
En slechte betalers zijn vervelend maar een goed debiteurenbeleid is het begin van alles.
Kan dat niet beoordelen in jouw situatie maar wij mogen serieus niet klagen over het betalingsgedrag van onze klanten richting ons, ook niet in deze crisistijd. Ons beleid hierin is ook vrij strak, we zitten er bovenop. Strak houden, daar moet je echt structureel consequent in zijn. Iemand van de KvK had eens een goeie opmerking: bij ondernemen zijn 3 dingen van belang: debiteurenbeheer, debiteurenbeheer en debiteurenbeheer. 
Die 1 serie houdt altijd wel een bepaalde waarde, ook als je er nog 3 jaar in doorrijdt. Bovendien, particuliere verkoop van die 118d zal nu toch enorm moeilijk gaan. Los van de crisis is het geen courante auto voor de particulier. Vind maar eens iemand die privé diesel gaat rijden en bovendien een dergelijke, relatief dure, auto wil hebben waar ook nog eens weinig ruimte (gezin) in zit. Nu voor 25.000 mille een 1 serie diesel particulier verkopen lijkt mij redelijk onmogelijk. Dan beter nog een paar jaar rijden en dan het ding voor 14.000 oid. wegzetten.
Lijkt er nu een beetje op dat de voornaamste reden om de 1 serie in te ruilen tegen een andere auto het vrijspelen van werkkapitaal is. Lijkt me niet de meest ideale uitgangspositie.
En slechte betalers zijn vervelend maar een goed debiteurenbeleid is het begin van alles.

- Jelmer850i
klopt dat beleid is niet top bij mij... valt op het moment wel wat mee echter heb ik nog een paar groten.
Jullie hebben wat meer spreiding bij mij is de ontwikkeling belangrijker dan debiteuren beheer.
Geen ontwikkeling geen facturen... , maar ik ben bezig dat te verbeteren.
Jullie hebben wat meer spreiding bij mij is de ontwikkeling belangrijker dan debiteuren beheer.
Geen ontwikkeling geen facturen... , maar ik ben bezig dat te verbeteren.
- Mark 320iS
Lijkt er meer op dat je van die 1 serie afwilt en nu nog opzoek moet naar een gefundeerde reden..Wouter81 schreef:Lijkt er nu een beetje op dat de voornaamste reden om de 1 serie in te ruilen tegen een andere auto het vrijspelen van werkkapitaal is. Lijkt me niet de meest ideale uitgangspositie.

Iets waar ik me zelf ook regelmatig schuldig aan maak overigens

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ff OT: Jelmer jij woont toch in Friesland? Nu is dat groot zat natuurlijk en ik weet niet waar je woont. Maar gisteren in het dorpje EE (of all places) stond ook een blauwe M5 met dezelfde kachelpijpen als jij hebt. Was jij dat?
- Jelmer850i
EE ?
Ben gister alleen leeuwarden op en neer geweest met de M5
En die 'kachelpijpen' vallen best mee in het echt
Ben gister alleen leeuwarden op en neer geweest met de M5
En die 'kachelpijpen' vallen best mee in het echt

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan was je het niet 

- Sander
Wat ga je nu doen ?
Ik zag dat je de 118d te koop had staan dus heb je vast een idee wat je stappenplan zal zijn
Nog wat gehoord van Alfa Romeo ?
Ik zag dat je de 118d te koop had staan dus heb je vast een idee wat je stappenplan zal zijn

Nog wat gehoord van Alfa Romeo ?
- Jelmer850i
Die man van alfa weet niet wat hij wil volgensmij, hij heeft mij zo'n 3 of 4 maal gebeld met de domste vragen, zoals de kleur van mijn auto en leder etc.
Terwijl ik daar met die wagen was en hij hem zelf heeft bekeken...
Ik heb mijn wagen te koop aangeboden, hier op het forum en bij 2 andere partijen.
Als de wagen verkocht is zal ik het eerst rustig aan doen, dat wil zeggen geen vervangende wagen.
Alle km's zal ik na verkoop van de 1 serie gaan rijden met de M5, dit zijn er momenteel toch niet zoveel. Mocht ik plotseling weer meer gaan rijden dan ga ik kijken voor vervangend vervoer. Zaterdag voor de grap nog bij een leon wezen kijken, ook wel een grappige wagen alleen niet super ruim van binnen. Kosten overigens ook niet zoveel.. i.v.m. een CC of Insignia.
Zonder inruil is het ook gemakkelijker onderhandelen bij een nieuwe wagen.
Meer info waarom er eerst geen vervanger komt kan je krijgen via PB.
Terwijl ik daar met die wagen was en hij hem zelf heeft bekeken...
Ik heb mijn wagen te koop aangeboden, hier op het forum en bij 2 andere partijen.
Als de wagen verkocht is zal ik het eerst rustig aan doen, dat wil zeggen geen vervangende wagen.
Alle km's zal ik na verkoop van de 1 serie gaan rijden met de M5, dit zijn er momenteel toch niet zoveel. Mocht ik plotseling weer meer gaan rijden dan ga ik kijken voor vervangend vervoer. Zaterdag voor de grap nog bij een leon wezen kijken, ook wel een grappige wagen alleen niet super ruim van binnen. Kosten overigens ook niet zoveel.. i.v.m. een CC of Insignia.
Zonder inruil is het ook gemakkelijker onderhandelen bij een nieuwe wagen.
Meer info waarom er eerst geen vervanger komt kan je krijgen via PB.
-
Ben je jezelf bang aan het maken door de crisis? 8)
- Jelmer850i
Nee hoor.. werk genoeg, maar ik PB je wel even waar het om gaat.