DF Cabrio-/roadstertopic!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: DF Cabriotopic!
Eigenlijk kan ik ook op de lijst.
Heb een E30 320i cabrio gehad van 1992 8)
HEERLIJKE WAGEN!!
Heb een E30 320i cabrio gehad van 1992 8)
HEERLIJKE WAGEN!!
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: DF Cabriotopic!
Z4 is nog steeds een cabrio hoor....Snipe schreef:Nu blijkt dat roadsters op DF ook tot cabrio's gerekend worden, denk ik er wel iets genuanceerder over.
Sidecurtains maken de man!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabriotopic!
Geelhoed, als ik m'n thermostaathuis aan diggelen rijd, is er wel meer stuk vrees ik. Dan doe ik die moeite helemaal niet meer.
Zal overigens niet meer liegen. De motorkap gaat regelmatig open ivm bagage.

Zal overigens niet meer liegen. De motorkap gaat regelmatig open ivm bagage.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: DF Cabriotopic!
Niet in mijn definitie, zie boven.Geelhoed schreef:Z4 is nog steeds een cabrio hoor....Snipe schreef:Nu blijkt dat roadsters op DF ook tot cabrio's gerekend worden, denk ik er wel iets genuanceerder over.
Sidecurtains maken de man!
-
- Berichten: 3383
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: DF Cabriotopic!
Ach.....Snipe schreef:Niet in mijn definitie, zie boven.
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: DF Cabriotopic!
De definitie is natuurlijk:
Cabrio's gaan open als het mooi weer is, en roadsters gaan dicht (niet naar buiten) als het slecht weer is.
Cabrio's gaan open als het mooi weer is, en roadsters gaan dicht (niet naar buiten) als het slecht weer is.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabriotopic!
Vooral niet te moeilijk doen imho.
vind ik een beauty!

vind ik een beauty!
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: DF Cabriotopic!
Mag die van mij erbij?? Is zeker niet mooi, maar met 200pk per ton moet het kunnen toch? :playcar:

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: DF Cabriotopic!
Foto's komen later vandaag Michel. Wat betreft het rijden, ik heb redelijk rustig gereden. Tijdens de shoot zagen we wat koelvloeistof druppen, bleek een los leidingkje te zijn, dus rustig even naar Van Sten gereden. Dat ritje heb ik gedaan dus. Hans voor mij uit in de M3.Michel P schreef:Mark Nauta, drop die foto's de lotus eens rap online of op je eigen website http://www.marknauta.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en uiteraard een wat beter verslag over de rit in deze fraaie Lotus.
Michel
Ookal heb ik dan rustig gereden, je merkt gewoon wat een heerlijke skelter dit is. Ik heb nog nooit in een auto gezeten die zo direct stuurt, dat is echt bizar. Je voelt echt alles tot in detail aan. De zitpositie is erg goed. De Dax van Hans kon ik nooit in, maar in de lotus stap ik zo in en moet zelfs de stoel een stukkie naar voren, dus mensen met nog langere benen als ik passen er ook prima in. Het is eerst even wennen aan de RHD, maar dat heb je snel door. Je moet even je positie op de weg opnieuw bepalen, maar na 3 bochten heb je dat door. Hetzelfde geldt voor het schakelen. dat went ook heel snel. Wel voel je dat je dat met je linker arm gewoon niet gewend bent om te doen.
De sensatie in de auto is echt enorm. het geluid van het Rover blok vlak achter je, de wind door je haar en de blikken richting de auto. Het maakt het rijden echt geweldig. De sensatie wordt natuurlijk nog eens versterkt doordat je zo laag bij de grond zit en je zo'n enorme feedback krijgt van de auto. Ik snap nu helemaal waaron dit Hans' droomwagen is. Ik was er ook altijd wel weg van, maar zeker na gisteren helemaal fan! Binnenkort weer Hans

-
- Berichten: 22286
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Naam van het topic even aangepast en namen erbij gezet.
Definitie sluit ik mij bij allen aan, boeit mij niet echt. Onder de noemer cabrio valt alles waarvan het dak open kan. Roadster vind ik een tweezitsauto waarvan het dak open kan, meestal met rwd. Auto´s als de MX5, Z4, Boxster, etc. vallen imho onder roadster.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/ ... f-roadster" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder vrij kansloze discussie
Definitie sluit ik mij bij allen aan, boeit mij niet echt. Onder de noemer cabrio valt alles waarvan het dak open kan. Roadster vind ik een tweezitsauto waarvan het dak open kan, meestal met rwd. Auto´s als de MX5, Z4, Boxster, etc. vallen imho onder roadster.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/ ... f-roadster" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder vrij kansloze discussie

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
@Mark, fucked for life, of.........
Als je zou moeten kiezen tussen een porker en de lotus wat zou je dan kiezen?
Michel
Als je zou moeten kiezen tussen een porker en de lotus wat zou je dan kiezen?
Michel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Wat is dat nou voor een vraag Michel??
Beide natuurlijk!
hehe.. succes met je keuze.. 



- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Vind ik een lastige Michel. Je kunt de 2 eigenlijk niet vergelijken ook. De 340r is niet te vergelijken met welke Porsche ook. Als we het over open auto's hebben. Dan valt een 911 cabrio bij mij meteen af, is in mijn ogen echt te slap. De 340r is gewoon een skelter en is gewoon echt dikke fun voor op een trackday etc. Maar als ik lekker op vakantie wil gaan maar wel leuk wil spelen onderweg, geef ik denk ik toch de voorkeur aan bijvoorbeeld een Cayman S.Michel P schreef:@Mark, fucked for life, of.........
Als je zou moeten kiezen tussen een porker en de lotus wat zou je dan kiezen?
Michel
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Tsja,
Wanneer is iets een Cabrio....
Is dit er één? kan klapdakje uit

Of anders deze Targa, zit er al wat dichter bij

Nog dichterbij het autootje van mijn vrouw

En dan de echte, toevallig vrij uniek met het dak dicht op deze foto

En hier rijd ik ook nog wel eens mee 8)

:banaan:

Wanneer is iets een Cabrio....
Is dit er één? kan klapdakje uit

Of anders deze Targa, zit er al wat dichter bij

Nog dichterbij het autootje van mijn vrouw

En dan de echte, toevallig vrij uniek met het dak dicht op deze foto

En hier rijd ik ook nog wel eens mee 8)
:banaan:


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Open 911 slap? Mwoah...

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Simpel Mark is een porker fappert 1e klas, en ik vroeg dit dus omdat hij nu zijn horizon heeft verbreed door de ervaring met de lightweight. Bij een porker zit alleen al 400kg statusHans GP schreef:Wat is dat nou voor een vraag Michel??Beide natuurlijk!
hehe.. succes met je keuze..

@Mark,
Praktisch is het laatste wat je in een funauto zoekt!
Michel
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Lol Michel.
Het is natuurlijk maar net wat je met een funauto doet en hoe je dat uberhaupt defineert. Als ik een auto wil hebben waar ik af en toe eens een trackday mee doe, maar ook relaxt mee naar de Stelvio-pas wil rijden en eventueel als het eens uitkomt, ook naar werk mee kan rijden, dan is een Cayman S een optie. Zoek je echt iets voor hardcore, voor trackdays en zonnige dagen, dan pak je idd een 340R. Ik zou niet weten wat ik zou kiezen, dat hangt geheel van de situatie op dat moment af. Buiten kijf staat dat de 340R aan dat laatste absoluut 100% invulling geeft. ik zou zo snel niet iets kunnen bedenken dat net zo veel onverdund rijplezier biedt als deze Lotus. En je hebt dan nog een beetje 'comfort'. Waarmee ik doel op een dichte koets (aan de zijkant) en een voorruit. 2 zaken die directe concurrenten als de Ariel Atom en de KTM X-bow beide niet hebben.
Het is natuurlijk maar net wat je met een funauto doet en hoe je dat uberhaupt defineert. Als ik een auto wil hebben waar ik af en toe eens een trackday mee doe, maar ook relaxt mee naar de Stelvio-pas wil rijden en eventueel als het eens uitkomt, ook naar werk mee kan rijden, dan is een Cayman S een optie. Zoek je echt iets voor hardcore, voor trackdays en zonnige dagen, dan pak je idd een 340R. Ik zou niet weten wat ik zou kiezen, dat hangt geheel van de situatie op dat moment af. Buiten kijf staat dat de 340R aan dat laatste absoluut 100% invulling geeft. ik zou zo snel niet iets kunnen bedenken dat net zo veel onverdund rijplezier biedt als deze Lotus. En je hebt dan nog een beetje 'comfort'. Waarmee ik doel op een dichte koets (aan de zijkant) en een voorruit. 2 zaken die directe concurrenten als de Ariel Atom en de KTM X-bow beide niet hebben.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Hebben we niet al vaker pimp-hier-met-je-cabrio topics gehad?
Nog maar een keertje dan, m'n Porsche 356 speedster replica:


Nog maar een keertje dan, m'n Porsche 356 speedster replica:
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Vooral je ramen vond ik erg stoer Tom! 

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ik heb een paar maanden geleden weer een cabrio gekocht voor het mooie weer. Een e30 met een 2.5 m50 blok. De vorige had een 2.5 m20 blok.
In de zomer vind ik elke cabrio leuk. Als het dak maar open kan, heb ik weinig te wensen. Ik heb wel een licht voorkeur voor een zes cilinder. Niet voor het vermogen, maar puur voor het geluid. Een targa is even leuk als een cabrio. Voordeel is dat je minder last van de wind in je nek hebt.
In de zomer vind ik elke cabrio leuk. Als het dak maar open kan, heb ik weinig te wensen. Ik heb wel een licht voorkeur voor een zes cilinder. Niet voor het vermogen, maar puur voor het geluid. Een targa is even leuk als een cabrio. Voordeel is dat je minder last van de wind in je nek hebt.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Ik wil ook een seven(achtige), maar dat gaat nog wel even duren omdat eerst m'n MGB GT af moet en ik dan dat ding nog moet bouwen..
Misschien in de tussentijd een rijdbare MG Midget, spitfire o.i.d. vinden want cabriorijden is echt mijn favoriete weekendvulling.. Afgelopen zondag hherlijk getourd in pa's MGB V8, fantastisch :banaan:
Misschien in de tussentijd een rijdbare MG Midget, spitfire o.i.d. vinden want cabriorijden is echt mijn favoriete weekendvulling.. Afgelopen zondag hherlijk getourd in pa's MGB V8, fantastisch :banaan:
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Cool!!! Stoere plaat ook!!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: DF Cabrio-/roadstertopic!
Wouter is geen poetser! Restecp...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw, Semrush [Bot] en 8 gasten