
De temperaturen gaan langzaam aan weer iets omhoog. Afgelopen weekend weer open gereden 8)
^ En zo is het!
Voor de niet cabriorijders:
- Nee, we hebben het niet ijskoud in de winter met het dak open en zijn ook niet op weg naar het gesticht. Die auto´s zijn gewoon voorzien van verwarming en soms stoelverwarming, en de wind gaat grotendeels over je heen. Buiten lopen is koud. Cabriorijden in de winter niet. Het is kouder om dan benzine te moeten tanken.
- Nederland is een ideaal cabrioland qua klimaat. Een cabrio kan niet alleen open als het 30 graden is en de zon schijnt zoals veel mensen denken. Je hoeft dus niet in Spanje te wonen daarvoor. Het dak kan open als het niet regent (en ook dat gaat over je heen zolang je aan het rijden bent). Vanaf welke temperatuur ligt aan jezelf en aan de auto, maar vanaf 10 graden is het vaak al dikke prima.
- Stijfheid van het chassis hoeft tegenwoordig geen issue te zijn. Zeker bij auto's die als cabrio ontworpen zijn. De tijden van een Opel Kadett cabrio waar het dak vanaf is gehaald zijn voorbij.
- De meeste roadsters wegen nog altijd minder dan andere sportieve auto's.
- allen - Opel Speedster 2.2
- Chuck - BMW M Roadster
- Femme - Alpina Roadster S tuned
- G Kolkman - Mazda MX-5/Miata 1.8
- Hans GP - Lotus 340R
- Jelmer 850 - BMW E36 328i
- JohanH - Mazda MX5
- Joost Hornman - Peugeot 205 CTI
- Jorik - BMW E30 325
- JWD - BMW E46 M3 cabrio
- Kevin20v - Volkswagen Golf cabrio
- m3e30_chris - BMW Z4 2.5i
- markk - Porsche Boxster S
- N!co - Lotus Elise S1
- Rob Schouten - Mazda MX5
- SlowCo - Fury Blackbird
- Stephane - Lotus Elise en Smart Brabus roadster
- SteV6 - Opel Speedster 2.2
- tallbloke - Talbot 105
- Tom - BMW Z4 3.0i
- Walter - BMW E46 330Ci
- wooter - BMW Z4M Roadster