Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Michel P » 24 feb 2009, 09:02

RutgerK schreef:
Marco R. schreef:Leuk en aardig al die opmerkingen, maar hoe moet je het anders verkopen? :bag:
Zie jezelf vanuit de positie van de makelaar en verkopende kant... :whistle:
Je kan moeilijk neer typen: Klein huis met verwaarloosde tuin, verouderde keuken... :shithappens:
Je kan er ook een feitelijk relaas van maken. Huis met een oppervlakte van 40m2 met achtertuin en een keuken uit 1976. :wink:

Lol! Zaken eerlijk voorstellen en de vraagprijs koppelen overeen laten komen met het geen je te bieden hebt. Er ook kopers die handig zijn en door zelf veel te doen een woning te kopen die als die af zou zijn financieel niet bereikbaar zou zijn.

In veel situaties zouden makelaars wat eerlijker moeten zijn en bij te hoge verwachtingen van de eigenaar de verkoop niet aan moeten nemen.

Michel

ADV

Bericht door ADV » 24 feb 2009, 10:52

Waar ik dan nu benieuwd naar ben: Nandor, heb je al wat gevonden?

Ik heb afgelopen mei mijn eerste huis gekocht, 140m2 voor 141.000 euro.. in Groningen. Huis onder mij staat nog steeds te koop, al langer dan dat ik hier woon. Opzich allemaal wel ok, maar als ik achteraf had geweten had ik het niet gedaan. Alles is scheef (jaren 70 en hoekwoning, schijnt normaal te zijn?) en de spagtelputz helpt ook niet echt mee om alles netjes af te kunnen werken, want kozijnen krijg je niet netjes geschilderd, althans, ik niet :)

Voor de rest qua oppervlakte wel geniaal hoor, maar ik wil hier over een jaar of 5-6 echt wel weer weg..

Marco R.

Bericht door Marco R. » 24 feb 2009, 11:54

Michel P schreef:
RutgerK schreef:
Marco R. schreef:Leuk en aardig al die opmerkingen, maar hoe moet je het anders verkopen? :bag:
Zie jezelf vanuit de positie van de makelaar en verkopende kant... :whistle:
Je kan moeilijk neer typen: Klein huis met verwaarloosde tuin, verouderde keuken... :shithappens:
Je kan er ook een feitelijk relaas van maken. Huis met een oppervlakte van 40m2 met achtertuin en een keuken uit 1976. :wink:

Lol! Zaken eerlijk voorstellen en de vraagprijs koppelen overeen laten komen met het geen je te bieden hebt. Er ook kopers die handig zijn en door zelf veel te doen een woning te kopen die als die af zou zijn financieel niet bereikbaar zou zijn.

In veel situaties zouden makelaars wat eerlijker moeten zijn en bij te hoge verwachtingen van de eigenaar de verkoop niet aan moeten nemen.

Michel
Ik zeg ook absoluut niet dat er moet worden gelogen v.w.b. de informatie, don't get me wrong! Ik ben ook geen voorstander van het beter laten lijken van een woning, maar om daarom maar met pure feiten te gaan werken is ook kortaf. Je probeert iets te verkopen voor je klanten. De gulden middenweg is imo de beste. Niet overdrijven, maar een beetje inlevingsvermogen mag best.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 mar 2009, 12:51

Vandaag besloten de actieve zoektocht naar een nieuw huis voorlopig even te staken. Ik ben als sinds april vorig jaar bezig maar loop tegen een enorme muur aan aan de verkoopkant. Vorige week nog een voorstel gedaan voor een korting van 6% op een nieuwbouwhuis boven de € 600.000,- (9 maanden te koop!) maar het enige dat ik terugkrijg zijn marginale tegenvoorstellen. De markt is duidelijk nog niet in balans!
Ik had een bescheiden voorstel gedaan om snel alle partijen aan tafel te krijgen, maar de aannemer wil mij nog doen geloven dat de huizen nog steeds goed verkocht worden. In juli 2008 waren van de drie woningen waarin we geïnteresseerd waren er twee definitief verkocht en de derde voor 99% zeker. Nu staan twee van die woningen nog te koop.
Kennelijk zit er nog zoveel marge in de nieuwbouwwoningen dat de aannemer een spelletje wil doen wie het langst zijn adem kan inhouden. :?
Wij gaan nu in de inactieve houding en hebben aangegeven dat die een eenmalig bod was en dat naarmate de tijd voortschrijdt ons bod lager zal worden mocht de aannemer toch tot een gesprek over willen gaan.

Ik verbaas mij er echt over dat een aannemer op dit moment nog kiest voor no-deal ipv een deal tegen 94% :stom:

Shakes

Bericht door Shakes » 03 mar 2009, 13:55

Arjan,

het huis dat ik op het oog heb is het niet geworden. De toekomst is gewoon onzeker, ook persoonlijk want met een beetje goede wil kon ik NL wel eens snel gaan verlaten.

Als investering is het voor mij ook geen optie momenteel. Er komt veel vrij maar dat is niet interessant. Eenvoudigweg omdat er geen huurders zijn.

N.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 mar 2009, 15:21

Nandor schreef:Arjan,

het huis dat ik op het oog heb is het niet geworden. De toekomst is gewoon onzeker, ook persoonlijk want met een beetje goede wil kon ik NL wel eens snel gaan verlaten.

N.
Het was een goede date in Amsterdam? :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 03 mar 2009, 17:39

LOL

Ja de vrouw van mijn dromen :mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 aug 2009, 23:01

KICK

N.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 aug 2009, 07:47

Gisteren het appartement van mn vriendin verkocht. Binnen 1,5 maand na 6 bezichtigingen. 2,5K onder de vraagprijs aan de 2e bieder die zich meldde.. Opleveren op 1 december.

Mijn appartement inmiddels ook al flink wat bezichtigingen gehad, nog geen bieders.

Weinig te klagen tot nu toe dus :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2009, 08:34

Fabian schreef:Gisteren het appartement van mn vriendin verkocht. Binnen 1,5 maand na 6 bezichtigingen. 2,5K onder de vraagprijs aan de 2e bieder die zich meldde.. Opleveren op 1 december.

Mijn appartement inmiddels ook al flink wat bezichtigingen gehad, nog geen bieders.

Mooi nieuws Fabian! Dat lijkt erop. :)

Mijn appartement staat voor een bodemprijs te koop, nog niks, ook geen bezichtigingen. Appartement even verderop (alleen wat mooier betegeld, verder nagenoeg gelijk) voor 18.000 euro duurder is deze week verkocht. 5 Weken te koop gestaan. Da's een klein beetje frustrerend. :bag: Maar we geven niet op. ;)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 aug 2009, 08:49

Fabian schreef:Gisteren het appartement van mn vriendin verkocht. Binnen 1,5 maand na 6 bezichtigingen. 2,5K onder de vraagprijs aan de 2e bieder die zich meldde.. Opleveren op 1 december.

Goed bezig :thumbup: Dan mogen jullie je wel in de handjes knijpen :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 27 aug 2009, 09:41

Wouter81 schreef:

Mooi nieuws Fabian! Dat lijkt erop. :)

Mijn appartement staat voor een bodemprijs te koop, nog niks, ook geen bezichtigingen. Appartement even verderop (alleen wat mooier betegeld, verder nagenoeg gelijk) voor 18.000 euro duurder is deze week verkocht. 5 Weken te koop gestaan. Da's een klein beetje frustrerend. :bag: Maar we geven niet op. ;)
Als dat het is, kan je voor 18.000 euro een mooi tegeltje laten leggen. Het overwegen waard.

Fabian

Bericht door Fabian » 28 aug 2009, 12:35

T begon een Wouter81 verhaal te worden inmiddels (en dat na 4 dagen al), vertrouwen zakte al weg. En net het verlossende woord, ze hebben geen cent te makken, schuld uit het verleden gooit roet in het eten.

Ach ja, beter nu als over 6 weken. Dus weer te koop. Koopcontract scheuren we maar door.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 aug 2009, 19:34

Interessant stukje in het kader van de (hoge) huizenprijzen:
De huizenprijzen in Nederland zijn in vergelijking met buurlanden fors hoger door met name grondspeculatie. Dit blijkt uit een deze week uitgezonden reportage dat het actualiteitenprogramma Netwerk. Gemiddeld bestaat een prijs voor een huis in ons land voor de helft uit de grondprijs.

Deze prijs is met name hoog door kunstmatige grondschaarste die gecreëerd wordt door gemeenten die restrictieve bestemmingsplannen hanteren. In de Randstad, het dichtbevolkste gebied van Nederland, bestaat hierdoor voor maar liefst 86 procent uit onbebouwd gebied. Een koe in de Randstad blijkt over 20 maal meer ruimte te beschikken dan een mens.

Door een kredietorgie, waar gemeenten, grondspeculanten, verzekeraars en banken samen fors geld verdienen, hebben zij er alle baat bij om de grondprijzen kunstmatig op te drijven.

Grondspeculanten spelen in op het feit dat landbouwgrond vele honderden keren goedkoper is dan grond dat bestemd is voor bebouwing. Zij verdienen hier elk jaar vele miljoenen euro's aan. Tipgevers, die van te voren weten dat de gemeente het bestemmingsplan van landbouwgebieden wijzigt, krijgen van de grondspeculant soms tonnen voor één enkele tip.

Peter van Rooy, onderzoeker en adviseur ruimtelijke ordening voor verschillende ministeries heeft geen goed woord over voor de massale rijtjeshuizen in Nederland: "Met alle respect voor degenen die hier wonen; maar het is wel de illusie van een landhuis en de ruimte van een luchtkasteel, maar mensen wonen hier als kistkalveren, terwijl er zoveel meer ruimte is. Er zou zoveel meer kunnen... je krijgt kleine postzegeltuintjes, trek en dan gewoon wat meters bij, want mensen willen een tuin, en daar hebben ze denk ik ook recht op."

Peter Sisselaar, een van de rijkste grondspeculanten in Nederland: "Het systeem is te gek voor woorden. Want in wezen is de grond van de gemeenschap. Maar doordat de gemeenschap niet optreedt en het overlaat aan tien, twintig mensen in Nederland krijg je die rare situaties."

Hans van Leeuwen, Tweede Kamerlid voor de SP, zegt dat er een absoluut taboe heerst binnen de Nederlandse politiek om het vreemde grondbeleid aan te passen. Hij roept op tot meer debat over het onderwerp.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 aug 2009, 19:58

Fabian schreef:

T begon een Wouter81 verhaal te worden inmiddels (en dat na 4 dagen al), vertrouwen zakte al weg. En net het verlossende woord, ze hebben geen cent te makken, schuld uit het verleden gooit roet in het eten.

Ach ja, beter nu als over 6 weken. Dus weer te koop. Koopcontract scheuren we maar door.
Kut zeg. Maar idd liever meteen dan na een jaar :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 29 aug 2009, 08:56

Maus335i schreef:Interessant stukje in het kader van de (hoge) huizenprijzen:
De huizenprijzen in Nederland zijn in vergelijking met buurlanden fors hoger door met name grondspeculatie. Dit blijkt uit een deze week uitgezonden reportage dat het actualiteitenprogramma Netwerk. Gemiddeld bestaat een prijs voor een huis in ons land voor de helft uit de grondprijs.

Deze prijs is met name hoog door kunstmatige grondschaarste die gecreëerd wordt door gemeenten die restrictieve bestemmingsplannen hanteren. In de Randstad, het dichtbevolkste gebied van Nederland, bestaat hierdoor voor maar liefst 86 procent uit onbebouwd gebied. Een koe in de Randstad blijkt over 20 maal meer ruimte te beschikken dan een mens.

Door een kredietorgie, waar gemeenten, grondspeculanten, verzekeraars en banken samen fors geld verdienen, hebben zij er alle baat bij om de grondprijzen kunstmatig op te drijven.

Grondspeculanten spelen in op het feit dat landbouwgrond vele honderden keren goedkoper is dan grond dat bestemd is voor bebouwing. Zij verdienen hier elk jaar vele miljoenen euro's aan. Tipgevers, die van te voren weten dat de gemeente het bestemmingsplan van landbouwgebieden wijzigt, krijgen van de grondspeculant soms tonnen voor één enkele tip.

Peter van Rooy, onderzoeker en adviseur ruimtelijke ordening voor verschillende ministeries heeft geen goed woord over voor de massale rijtjeshuizen in Nederland: "Met alle respect voor degenen die hier wonen; maar het is wel de illusie van een landhuis en de ruimte van een luchtkasteel, maar mensen wonen hier als kistkalveren, terwijl er zoveel meer ruimte is. Er zou zoveel meer kunnen... je krijgt kleine postzegeltuintjes, trek en dan gewoon wat meters bij, want mensen willen een tuin, en daar hebben ze denk ik ook recht op."

Peter Sisselaar, een van de rijkste grondspeculanten in Nederland: "Het systeem is te gek voor woorden. Want in wezen is de grond van de gemeenschap. Maar doordat de gemeenschap niet optreedt en het overlaat aan tien, twintig mensen in Nederland krijg je die rare situaties."

Hans van Leeuwen, Tweede Kamerlid voor de SP, zegt dat er een absoluut taboe heerst binnen de Nederlandse politiek om het vreemde grondbeleid aan te passen. Hij roept op tot meer debat over het onderwerp.
De volgende keer dat je zo'n dikke range rover voorbij ziet rijden moet je maar denken, daar heb ik toch mooi aan meebetaald! Of zou die er hard voor gewerkt hebben? :hmmm:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 aug 2009, 13:21

Hehe Ruben, das tegenwoordig toch vrij normaal geloof ik. Reed gisteren langs wegwerkzaamheden waar een wegwerker of 4/5 bezig waren. Stond een hele dikke A6 3.0 tdi (nieuw model) naast. Vraag je toch af waar de centen nu écht zitten eigenlijk :p

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 aug 2009, 21:12

Maus ik snap je punt...alleen ga niet uit van uiterlijk vertoon....ik ken mensen die een dikke auto rijden en eigenlijk niets te makken hebben en ik ken mensen met een 10jaar oude auto die 200K euro per jaar verdien....

Christoph

Bericht door Christoph » 29 aug 2009, 21:21

duifjes.com schreef:Maus ik snap je punt...alleen ga niet uit van uiterlijk vertoon....ik ken mensen die een dikke auto rijden en eigenlijk niets te makken hebben en ik ken mensen met een 10jaar oude auto die 200K euro per jaar verdien....
+1

Je kan ook 300k in je postzegelverzameling stoppen... of 2 leningen hebben om die a6 te betalen, lekker belangrijk. Beetje Nederlandse mentaliteit hoor.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 aug 2009, 21:30

Dit zijn echt 2 praktijk voorbeelden.....back to the house...

Ik ben in de markt voor een huis op korte termijn....

zag deze site.....erg gave projecten allen teveel boven mn budget http://www.redres.nl/erfgoedmakelaar/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zoek eigenlijk zoiets...een oude fabriek waar je in mag wonen kerk ed....maar wel in de range max 10km van Deventer....als iemand eens wat oppikt....

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 aug 2009, 21:47

Prachtig zulke projecten, wil je iets kopen waar je zo in kan, of iets verbouwen ?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 aug 2009, 21:55

Jelmer ik kan net autorijden dus verbouwen....nee meer van laten doen....of iets moois kopen en mn coole meubels erin zetten ....en mn droom is mn auto naast mn bed te zetten.......

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 aug 2009, 00:49

lol, verbouwen kan je laten doen of zelf doen, maakt niet uit.
Het gaat er wel om als verbouwen (dus niet zelf;-)) een optie is.
Dan kan je voor een kale fabriek oid gaan? of is enige woon optie wel vereist.

Ps. je kan ook in je auto slapen dat bespaart aanschaf meubels! :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 aug 2009, 15:33

Leuk leesvoer.............FWIW

http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/een-d ... erp-dalen/" onclick="window.open(this.href);return false;

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 aug 2009, 17:03

Romo leuk leesvoer idd. ook omdat ik binnenkort *(binnen nu en 12 maanden laten we het breed houden) ga kopen....ik ga dus voorlopig nog even doorhuren en na 6 maanden eens kijken.....komt wellicht goed uit......

Plaats reactie