Audi R8 -> waanzinnig mooi ding zeg.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Audi R8 -> waanzinnig mooi ding zeg.
Wat een mooie Audi zeg, echt de mooiste ever. Doe zo maar strik hoeft niet,
==========================================
Parijs heeft Audi de R8 dan eindelijk voor het eerst aan het publiek getoond. De sportauto wordt vooralsnog enkel geleverd met de bekende 4,2 liter V8 FSI met 420 pk. Die versie gaat € 146.200 kosten.
Met veel bombarie heeft Audi in Parijs de R8 onthuld. De sportwagen met middenmotor draagt de naam van de beroemde Le Mans-racer waarmee het merk zoveel successen vierde. Reden waarom de Ingolstadters 'm in eerste instantie ook voorstellen met de eigen dry sump 4,2 liter V8 met directe brandstofinspuiting. Later volgt echter vrijwel zeker nog een model met de V10 die Audi via dochter Lamborghini betrekt. Ook de algehele technische lay-out van de R8 is identiek aan die van een Lamborghini, de Gallardo. Ga maar na: aluminium spaceframe, middenmotor, vierwielaandrijving. Ook de Lamborghini heeft dat op zijn CV staan. Audi heeft het uiteraard liever over de Auto Union Type C die qua proporties als inspiratiebron zou hebben gediend.
Is de R8 met zijn Lamborghini-inspiratie een stumper geworden? Zeker niet. In deze basisuitvoering knalt hij al in 4,6 seconde naar 100 km/h en hij heeft een top van 301 km/h. Audi houdt zich dus niet meer aan het herenakkoord onder de grote Duitse autofabrikanten (begrenzen op 250 km/h). Dit is dus de eerste Audi die af-fabriek meer dan 300 km/h haalt.
En de R8 is in de basis mooi in balans, met 44% van het gewicht op de vooras en 56% op de achteras. Wellicht is de R8 daarmee de eerste sportieve Audi die niet met chronisch onderstuur heeft te kampen in grenssituaties.
Een verrassing mag het uiterlijk van de Audi R8 niet zijn. Hij lijkt een bijna exacte kopie van de conceptauto Le Mans die Audi drie jaar geleden voor het eerst tentoonstelde. En al enkele maanden geleden toonden we een volledig ongecamoufleerde R8 in Autovisie. Maar ontwerper Walter de'Silva heeft hoe dan ook topwerk afgeleverd, want de R8 oogt rank, agressief, uitgesproken Audi maar toch met een geheel eigen vormtaal. Hij is 443 cm lang, 190 cm breed en slechts 125 cm hoog. Uitermate imponerend is de LED-verlichting, zowel voor als achter. Het is de eerste auto in serieproductie met alle verlichting aan de voorzijde in LED, meldt Audi trots.
De Audi R8 is vanaf november te bestellen en kost 146.200 euro voor de versie met handbak. De R-tronictransmissie (sequentiële bak) verhoogt de prijs met 10.200 euro. In het eerste halfjaar van 2007 worden vervolgens de eerste R8's afgeleverd.
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img]http:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
==========================================
Parijs heeft Audi de R8 dan eindelijk voor het eerst aan het publiek getoond. De sportauto wordt vooralsnog enkel geleverd met de bekende 4,2 liter V8 FSI met 420 pk. Die versie gaat € 146.200 kosten.
Met veel bombarie heeft Audi in Parijs de R8 onthuld. De sportwagen met middenmotor draagt de naam van de beroemde Le Mans-racer waarmee het merk zoveel successen vierde. Reden waarom de Ingolstadters 'm in eerste instantie ook voorstellen met de eigen dry sump 4,2 liter V8 met directe brandstofinspuiting. Later volgt echter vrijwel zeker nog een model met de V10 die Audi via dochter Lamborghini betrekt. Ook de algehele technische lay-out van de R8 is identiek aan die van een Lamborghini, de Gallardo. Ga maar na: aluminium spaceframe, middenmotor, vierwielaandrijving. Ook de Lamborghini heeft dat op zijn CV staan. Audi heeft het uiteraard liever over de Auto Union Type C die qua proporties als inspiratiebron zou hebben gediend.
Is de R8 met zijn Lamborghini-inspiratie een stumper geworden? Zeker niet. In deze basisuitvoering knalt hij al in 4,6 seconde naar 100 km/h en hij heeft een top van 301 km/h. Audi houdt zich dus niet meer aan het herenakkoord onder de grote Duitse autofabrikanten (begrenzen op 250 km/h). Dit is dus de eerste Audi die af-fabriek meer dan 300 km/h haalt.
En de R8 is in de basis mooi in balans, met 44% van het gewicht op de vooras en 56% op de achteras. Wellicht is de R8 daarmee de eerste sportieve Audi die niet met chronisch onderstuur heeft te kampen in grenssituaties.
Een verrassing mag het uiterlijk van de Audi R8 niet zijn. Hij lijkt een bijna exacte kopie van de conceptauto Le Mans die Audi drie jaar geleden voor het eerst tentoonstelde. En al enkele maanden geleden toonden we een volledig ongecamoufleerde R8 in Autovisie. Maar ontwerper Walter de'Silva heeft hoe dan ook topwerk afgeleverd, want de R8 oogt rank, agressief, uitgesproken Audi maar toch met een geheel eigen vormtaal. Hij is 443 cm lang, 190 cm breed en slechts 125 cm hoog. Uitermate imponerend is de LED-verlichting, zowel voor als achter. Het is de eerste auto in serieproductie met alle verlichting aan de voorzijde in LED, meldt Audi trots.
De Audi R8 is vanaf november te bestellen en kost 146.200 euro voor de versie met handbak. De R-tronictransmissie (sequentiële bak) verhoogt de prijs met 10.200 euro. In het eerste halfjaar van 2007 worden vervolgens de eerste R8's afgeleverd.
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img]http:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... .Image.JPG[/img]
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Er zijn twee transmissies leverbaar: een handgeschakelde zesbak of – als extra – de Audi R tronic sequentiële transmissie. Ook hier is de invloed van de racerij weer duidelijk zichtbaar met een kort pookje in de centrale console en flippers aan het stuurwiel, waarmee de laatste jaren ook op de circuits wordt geschakeld. De transmissie van de Audi R8 Le Mans-auto werd eveneens door middel van flippers aan het stuur bediend.
‘Shift by wire’-technologie maakt het mogelijk razendsnel te schakelen. Bovendien spaart het gewicht en blijven de afmetingen van de transmissie beperkt. De Sport-mode, die ultrasnel schakelen mogelijk maakt, is het summum voor de sportieve rijder. Ook kan worden gekozen voor de stand ‘automaat’.
Indirect geeft Audi hier mee toe dat een DSG bak wel erg zwaar is/zou worden voor de R8.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Black pearl
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 10:04
Hier een link naar de duitse Audi-site:
Klik hier voor een audi reclame filmpje van de Audi R8
Daarna drukken op details Audi R8 en daarna op Seite öffnen.
Klik hier voor een audi reclame filmpje van de Audi R8
Daarna drukken op details Audi R8 en daarna op Seite öffnen.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- david
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36
Denk dat BMW nu ook wel binnen een jaar met zo'n soort auto op de proppen gaan komen......
(bedoel dan een core sport auto ipv van zware snelle limo's....)
Tuurlijk de auto is erg mooi, zal ook erg goed zijn....maar zijn de potentiele klanten niet meer gefocused op italiaans sportwagens?? Van oudsher natuurlijk al een status symbool/paradepaardje
Wel een mooi punt vanuit de marketing kant van Audi
ps, kan niet wachten op een testrit
(bedoel dan een core sport auto ipv van zware snelle limo's....)
Tuurlijk de auto is erg mooi, zal ook erg goed zijn....maar zijn de potentiele klanten niet meer gefocused op italiaans sportwagens?? Van oudsher natuurlijk al een status symbool/paradepaardje
Wel een mooi punt vanuit de marketing kant van Audi
ps, kan niet wachten op een testrit