A1 Grand Prix naar Zandvoort
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
LOL@Grindbakken...
Ik vond het ongelofelijk(^100) knap dat Kubica in zijn 3e race een podium haalde. Jos kostte het 3 races meer, maar deed het wel 2 keer achterelkaar.
Ben geen fan, maar dat nageklets over die grindbakken altijd... Het blijft je mening en die respecteer ik wel, maar klinkt als het standaard verhaal dat je zelfs van mensen hoort die hem nog nooit hebben zien rijden(laat staan in dat ene jaar bij een goed team).
En ja misschien wordt ie een beetje te oud voor A1 en heeft ie het gevoel dat ie iets moet bewijzen tegenover die jochies. Dat blijkt ook wel een beetje. Laat die man lekker doen wat ie wil. Dat gedoe eromheen is bijna net zo erg als het NL elftal en laat me AUB geen hekel aan racen krijgen.
Ik vond het ongelofelijk(^100) knap dat Kubica in zijn 3e race een podium haalde. Jos kostte het 3 races meer, maar deed het wel 2 keer achterelkaar.
Ben geen fan, maar dat nageklets over die grindbakken altijd... Het blijft je mening en die respecteer ik wel, maar klinkt als het standaard verhaal dat je zelfs van mensen hoort die hem nog nooit hebben zien rijden(laat staan in dat ene jaar bij een goed team).
En ja misschien wordt ie een beetje te oud voor A1 en heeft ie het gevoel dat ie iets moet bewijzen tegenover die jochies. Dat blijkt ook wel een beetje. Laat die man lekker doen wat ie wil. Dat gedoe eromheen is bijna net zo erg als het NL elftal en laat me AUB geen hekel aan racen krijgen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Nou, geen speld?
Je hoort al 2 verschillende opvattingen uit 1 mond.
Jan is de baas, jan is zakelijk, want ondernemer
Jos is werknemer, geen ondernemer die hoeft zich niet zakelijk op te stellen (maar volgens Huub, vindt Jan dat Jos het zakelijk moet zien en dus ook een ondernemersrisico zal moeten nemen, dus volgens Huub vindt Jan dat Jos ondernemer is, volgens Jos en Huub is Jos werknemer)
En als je 2 mensen hebt, die samenwerken, maar allebei de intenties van elkaar kennelijk niet helemaal willen accepteren, dan kom je er niet uit.
Ik zeg ze hebben allebei een beetje gelijk:
Jan heeft gelijk, Jos moet zichzelf zien als onderneming (met een zaakwaarnemer) en dan praat je niet over salaris, maar honorering. Hij moet gewoon het risico nemen met 1 miljoen dollar in zijn achterzak en de wetenschap eind van dit jaar weer zo'n bedrag te ontvangen, dat 'ie gewoon gaat racen. Laat Huub maar lekker achter dat geld aan hollen.
Ik kan me ook voorstellen dat als je bijna een ton per maand verwacht op je rekening, en je daar ook naar leeft, dat je flink in de problemen kunt komen. Ik kan me voorstellen dat Jos dat niet meer wil. Nu hij echter 1 miljoen dollar op de bank erbij heeft, moet hij zich wel een jaartje kunnen redden vind ik. Maar ik kan me voorstellen dat ze zeggen: eerst zekerheid, dan pas rijden.
Denk niet dat Jos ooit nog door Jan gevraagd wordt om in die auto te stappen. Maar dat is dan een principekwestie.
Je hoort al 2 verschillende opvattingen uit 1 mond.
Jan is de baas, jan is zakelijk, want ondernemer
Jos is werknemer, geen ondernemer die hoeft zich niet zakelijk op te stellen (maar volgens Huub, vindt Jan dat Jos het zakelijk moet zien en dus ook een ondernemersrisico zal moeten nemen, dus volgens Huub vindt Jan dat Jos ondernemer is, volgens Jos en Huub is Jos werknemer)
En als je 2 mensen hebt, die samenwerken, maar allebei de intenties van elkaar kennelijk niet helemaal willen accepteren, dan kom je er niet uit.
Ik zeg ze hebben allebei een beetje gelijk:
Jan heeft gelijk, Jos moet zichzelf zien als onderneming (met een zaakwaarnemer) en dan praat je niet over salaris, maar honorering. Hij moet gewoon het risico nemen met 1 miljoen dollar in zijn achterzak en de wetenschap eind van dit jaar weer zo'n bedrag te ontvangen, dat 'ie gewoon gaat racen. Laat Huub maar lekker achter dat geld aan hollen.
Ik kan me ook voorstellen dat als je bijna een ton per maand verwacht op je rekening, en je daar ook naar leeft, dat je flink in de problemen kunt komen. Ik kan me voorstellen dat Jos dat niet meer wil. Nu hij echter 1 miljoen dollar op de bank erbij heeft, moet hij zich wel een jaartje kunnen redden vind ik. Maar ik kan me voorstellen dat ze zeggen: eerst zekerheid, dan pas rijden.
Denk niet dat Jos ooit nog door Jan gevraagd wordt om in die auto te stappen. Maar dat is dan een principekwestie.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ja ìk zou het niet echt waarderen als mijn werkgever mij aan het eind van het jaar mijn resterende 7 maandsalarissen zou betalen en zou zeggen, "Nu heb je wel even genoeg op de bank voor de komende maanden, als het meezit krijg over een tijdje wel weer wat geld." Maar wie ben ik...

En toch erg jammer, want met die nieuwe engineer ging het meteen de goede kant op. Misschien dat Bleekemolen daar ook van weet te profiteren en we Jos' end of season prestaties in een ander persoon door zien gaan.

En toch erg jammer, want met die nieuwe engineer ging het meteen de goede kant op. Misschien dat Bleekemolen daar ook van weet te profiteren en we Jos' end of season prestaties in een ander persoon door zien gaan.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Maar toch vind ik het wat anders als je (top)sporter bent.
Dan spelen ook dingen als eergevoel, competitiedrang en jezelf willen bewijzen mee.
Volgens mij heb ik A1GP wel eens de Davis Cup van motorsport genoemd; mooie vergelijking meteen, daar staan de toptennissers ook in de rij om voor hun fans de eer van hun land te verdedigen, zonder er een cent voor te ontvangen.
Vergeet ook niet dat Verstappen bij een goed seizoen ook nog eens een meer behoorlijk inkomen aan merchandising, (privé) sponsoring en dat soort onzin binnen had kunnen slepen, dat mist hij nu ook.
Als het nu ging om wel of niet betaald krijgen kon ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar als het puur en alleen om de termijn gaat, of hij zijn miljoen een maand eerder of later krijgt, tsja sorry, dan vind ik het een beetje onzin (voor een sporter dus, voor een 'gewone' ondernemer niet).
Dan spelen ook dingen als eergevoel, competitiedrang en jezelf willen bewijzen mee.
Volgens mij heb ik A1GP wel eens de Davis Cup van motorsport genoemd; mooie vergelijking meteen, daar staan de toptennissers ook in de rij om voor hun fans de eer van hun land te verdedigen, zonder er een cent voor te ontvangen.
Vergeet ook niet dat Verstappen bij een goed seizoen ook nog eens een meer behoorlijk inkomen aan merchandising, (privé) sponsoring en dat soort onzin binnen had kunnen slepen, dat mist hij nu ook.
Als het nu ging om wel of niet betaald krijgen kon ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar als het puur en alleen om de termijn gaat, of hij zijn miljoen een maand eerder of later krijgt, tsja sorry, dan vind ik het een beetje onzin (voor een sporter dus, voor een 'gewone' ondernemer niet).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Dat doet Bleekemolen niet slecht, zal nog wel terugvallen naar P7 of 8, maar toch stukken beter dan ik verwacht had.
De professionaliteit van het veld mogen ze overigens nog wel eens een keertje kritisch naar kijken.
Ik ben fan van de rijder van Pakistan (geen idee wie het is).
Lekker onderscheidend, zo'n witte helm.
In de derde kwalificatie was hij even in beeld en ik vroeg me al af waarom hij een powerslide in zijn opwarmronde deed. Bleek dat het zijn tijdronde was. Ok, could have fooled me....
Nu parkeert hij hem voor het gemak even in de grindbak en de Grieken komen ook nog een kijkje nemen. Dikke lol weer, lijkt wel F1 begin jaren '90, mankeert er nog aan dat Taki Inoue voor Japan gaat rijden.

De professionaliteit van het veld mogen ze overigens nog wel eens een keertje kritisch naar kijken.
Ik ben fan van de rijder van Pakistan (geen idee wie het is).
Lekker onderscheidend, zo'n witte helm.
In de derde kwalificatie was hij even in beeld en ik vroeg me al af waarom hij een powerslide in zijn opwarmronde deed. Bleek dat het zijn tijdronde was. Ok, could have fooled me....

Nu parkeert hij hem voor het gemak even in de grindbak en de Grieken komen ook nog een kijkje nemen. Dikke lol weer, lijkt wel F1 begin jaren '90, mankeert er nog aan dat Taki Inoue voor Japan gaat rijden.



- Wilbert
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Respect
: Nog niet bij mij.
Ik wil eerst nog wel eens zien wat hij de rest van het seizoen doet.Hij was nu ook wel in het voordeel lijkt mij.Racen op een circuit waar hij zowat woont en voor een thuispubliek.Ik vind dat hij vandaag heel goed gereden heeft maar eerst nog maar eens afwachten wat hij de rest van het seizoen doet.

Ik wil eerst nog wel eens zien wat hij de rest van het seizoen doet.Hij was nu ook wel in het voordeel lijkt mij.Racen op een circuit waar hij zowat woont en voor een thuispubliek.Ik vind dat hij vandaag heel goed gereden heeft maar eerst nog maar eens afwachten wat hij de rest van het seizoen doet.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ik heb alleen de sprintrace gezien, maar dat was niet veel.
Mooi dat de hoofdrace leuker was en dat Jeroen het daar wel goed gedaan heeft!
Ben bang dat het in de komende races dan toch wat moeilijker gaat worden voor hem, maar goed, we zullen het zien; voorlopig heeft hij voor een invaller meer gedaan dan je van hem mocht verwachten: knap.
Mooi dat de hoofdrace leuker was en dat Jeroen het daar wel goed gedaan heeft!
Ben bang dat het in de komende races dan toch wat moeilijker gaat worden voor hem, maar goed, we zullen het zien; voorlopig heeft hij voor een invaller meer gedaan dan je van hem mocht verwachten: knap.
-
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
- Locatie: Utrecht
Ook ik was er het hele weekend! Vrijdag gegaan met de bedoeling om steeds op en neer te reizen. Door vertraging onderweg waren wij te laat om de kaarten voor het weekend om te halen bij het vooraf aangewezen punt. Toch zijn we een kijken gaan nemen bij het circuit en wat bleek, we konden zonder kaarten zo doorlopen. Waardoor we van 16:30 tot 17:00 nog de laatste A1GP training konden meepakken! Wat super gaaf om die wagens te horen, want je kon ze buiten het circuit al horen, dat gejank van die motoren is echt super! Ik was nooit eerder bij een autosportevenement geweest dus dit was een super mooie eerste keer!
Maar goed, training meegepakt en de planning was om naar de huis te gaan. Maar we kwamen op ongeveer 15 minuten van het circuit een pension tegen met nog een kamer vrij! Uiteindelijk die kamer genomen, alleen hadden we verder niks bij ons, maar dat boeide niet. Gewoon effe langs de Hema voor sokken, boxer etc. Het was dan ook echt een koopje, 2 nachten pitten inc. ontbijt €110,- en vlakbij het circuit!
Zaterdag de hele dag op het circuit geweest, races van de 130i cup en de BRL natuurlijk. Hoogtepunt was de kwalificatie van de A1GP! Mooie races van de 130i cup en de BRL, we hadden een mooie plek bij de Audi-S waar uitremmen altijd veel voorkomt. Verder meerdere keren het circuit rond gelopen! Want bij het scheivlak kan je ook prima staan en heb zelfs zicht op 4 punten van het circuit!
Zondag werd er een grote drukte verwacht wat al gauw duidelijk was want de eerste mensen ging liepen rond 8 uur al richting circuit terwijl de sprintrace 11:00 begon. Wij waren dr uiteindelijk 9:20 ongeveer en wilde eigenlijk naar de Audi-S maar dat was kansloos want het was al bomvol! Gelukkig was er nog net een plek vrij ter hoogte van het einde van de pits, een super plek! Want je had uitzicht op de pits, het rechte stuk en er stond een grote videowall dichtbij! Alles was dus goed te volgen. Ook kon je wagens, nadat ze door de Tarzan ging, nog eens zien als ze richting de Hugenholtz(?) gingen. In ieder geval, tussen Mickeys en zo'n viptent. Voor de hoofdrace was er zat te doen, zo reden er Spyker's over het circuit. Dat deden ze al het hele weekend door, tussen de races door. En Balkenende was d'r ook, hij mocht ook een ronde in de Spyker rijden. Helaas was 'ie net de Tarzan door of hij stond alweer met de neus de andere kant op. Voordat de race begon gingen de coureurs ook nog een keer het circuit rond op een vrachtwagen
. Daarna kwamen er vrachtwagens met van elke land 3 mokkels die stonden te dansen die waren wel lekker 8) . Er kwamen nog effe wat F16's langs en Jan Smit mocht nog het volkslied op bleren en toen begon het dan eindelijk! Balkie zei de magic words: Gentlemen, for de pride of your nations, start your engines.
De opwarmronde was geweest en de auto's stonden klaar. De spanning was absoluut voelbaar want het rode licht ging aan.. en uit! De tering, wat een geweld 23 auto's komen op de Tarzan af! Wat een geluid, super gaaf! De race was zo mooi, door de 2 regenbuien was het mega spannend! En de sfeer was echt gaaf! Door zn pitstop en een SC lag Jeroen ineens 4e toen ontplofde het circuit zowat maar.. toen hij van 4, 3, 2, 1 ging was het helemaal een gekkenhuis! Z'n inhaalactie's waren ook super knap! 3x buitenom in de Tarzan en één dr langs op de Hunserug! Dat 'ie al met al 4e werd was wel balen want hij kans op het podium. En als het iets langer had geregend had 'ie kans op de winst. Maar ondanks de 4e plek was het niet minder gaaf, ongelovelijk wat een sfeer!
Als A1GP volgende jaar nog bestaat ben ik er sowieso weer bij in Zandvoort!
Maar goed, training meegepakt en de planning was om naar de huis te gaan. Maar we kwamen op ongeveer 15 minuten van het circuit een pension tegen met nog een kamer vrij! Uiteindelijk die kamer genomen, alleen hadden we verder niks bij ons, maar dat boeide niet. Gewoon effe langs de Hema voor sokken, boxer etc. Het was dan ook echt een koopje, 2 nachten pitten inc. ontbijt €110,- en vlakbij het circuit!
Zaterdag de hele dag op het circuit geweest, races van de 130i cup en de BRL natuurlijk. Hoogtepunt was de kwalificatie van de A1GP! Mooie races van de 130i cup en de BRL, we hadden een mooie plek bij de Audi-S waar uitremmen altijd veel voorkomt. Verder meerdere keren het circuit rond gelopen! Want bij het scheivlak kan je ook prima staan en heb zelfs zicht op 4 punten van het circuit!
Zondag werd er een grote drukte verwacht wat al gauw duidelijk was want de eerste mensen ging liepen rond 8 uur al richting circuit terwijl de sprintrace 11:00 begon. Wij waren dr uiteindelijk 9:20 ongeveer en wilde eigenlijk naar de Audi-S maar dat was kansloos want het was al bomvol! Gelukkig was er nog net een plek vrij ter hoogte van het einde van de pits, een super plek! Want je had uitzicht op de pits, het rechte stuk en er stond een grote videowall dichtbij! Alles was dus goed te volgen. Ook kon je wagens, nadat ze door de Tarzan ging, nog eens zien als ze richting de Hugenholtz(?) gingen. In ieder geval, tussen Mickeys en zo'n viptent. Voor de hoofdrace was er zat te doen, zo reden er Spyker's over het circuit. Dat deden ze al het hele weekend door, tussen de races door. En Balkenende was d'r ook, hij mocht ook een ronde in de Spyker rijden. Helaas was 'ie net de Tarzan door of hij stond alweer met de neus de andere kant op. Voordat de race begon gingen de coureurs ook nog een keer het circuit rond op een vrachtwagen

De opwarmronde was geweest en de auto's stonden klaar. De spanning was absoluut voelbaar want het rode licht ging aan.. en uit! De tering, wat een geweld 23 auto's komen op de Tarzan af! Wat een geluid, super gaaf! De race was zo mooi, door de 2 regenbuien was het mega spannend! En de sfeer was echt gaaf! Door zn pitstop en een SC lag Jeroen ineens 4e toen ontplofde het circuit zowat maar.. toen hij van 4, 3, 2, 1 ging was het helemaal een gekkenhuis! Z'n inhaalactie's waren ook super knap! 3x buitenom in de Tarzan en één dr langs op de Hunserug! Dat 'ie al met al 4e werd was wel balen want hij kans op het podium. En als het iets langer had geregend had 'ie kans op de winst. Maar ondanks de 4e plek was het niet minder gaaf, ongelovelijk wat een sfeer!
Als A1GP volgende jaar nog bestaat ben ik er sowieso weer bij in Zandvoort!
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Ik was er ook bij en om mij heen waren mensen met rooie koppen en tranen in de ogen van het enthousiasme. Ongelooflijk wat een kippenvelmoment toen hij rondenlang aan kop ging.
Waar ik erg verbaasd van stond was het enorme verschil in rondentijd op regenbanden en slicks toen het droog werd. Totdat ik dat besefte was ik er van overtuigd dat hij met 25sec. voorsprong voldoende afstand had om te winnen. Helaas. Vond het erg gaaf, maar wel jammer van de domme beslissing om niet voor een bandenstop te gaan. Als hij dat gelijk met Duitsland had gedaan was Jeroen er zeker voor gebleven. Maar als dan toch geld niet in de racerij. Al met al een erg gaaf weekend en heel mooi om bij dit voor NL unieke evenement te mogen zijn.
Ik heb goede verwachtingen voor de prestaties van Jeroen dit seizoen.
Ruud.
Waar ik erg verbaasd van stond was het enorme verschil in rondentijd op regenbanden en slicks toen het droog werd. Totdat ik dat besefte was ik er van overtuigd dat hij met 25sec. voorsprong voldoende afstand had om te winnen. Helaas. Vond het erg gaaf, maar wel jammer van de domme beslissing om niet voor een bandenstop te gaan. Als hij dat gelijk met Duitsland had gedaan was Jeroen er zeker voor gebleven. Maar als dan toch geld niet in de racerij. Al met al een erg gaaf weekend en heel mooi om bij dit voor NL unieke evenement te mogen zijn.

Ik heb goede verwachtingen voor de prestaties van Jeroen dit seizoen.
Ruud.
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Nou Martijn, je hebt geluk! Ik lees zojuist dat ze in Zandvoort een 3 jarige deal met A1GP hebben gesloten!Martijn_H schreef:Als A1GP volgende jaar nog bestaat ben ik er sowieso weer bij in Zandvoort!
Erg gaaf. Als nou de kaartjes redelijk betaalbaar blijven dan zien ze mij ook weer volgend jaar.

Ruud
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Laat iedereen zijn boeiende foto's en filmpjes die hij heeft gemaakt van het evenement ze even hier posten... Vooral filmpjes want dat geluid van die A1 was naar mijn mening onvoorstelbaar mooi! Ik had zelf helaas geen opname apparatuur bij 
[img:500:332]http://www.racexpress.nl/imgitems/artic ... aligis.jpg[/img]

[img:500:332]http://www.racexpress.nl/imgitems/artic ... aligis.jpg[/img]
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Even een filmpje van mijn fototoestel afgerukt en bewerkt.
Video sucks maar het geluid is goed. Als je hem lekker hard zet hoor je wat voor een geweldige audio de A1GP autos maken.
http://members.chello.nl/~r.hulsegge/A1GP01102006.wmv
Have fun!
Ruud.
Video sucks maar het geluid is goed. Als je hem lekker hard zet hoor je wat voor een geweldige audio de A1GP autos maken.
http://members.chello.nl/~r.hulsegge/A1GP01102006.wmv
Have fun!
Ruud.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Goed verhaal!
Beetje vanuit het Verstappen kamp geredeneerd, maar het roept interessante vragen op.
Ik moet zeggen dat het uit de serie stappen van de suiker-Sjeik de keuze van Verstappen ineens 200% begrijpelijker maakte. Wat gebeurt er met een raceklasse die meer verlies dan omzet draait als de grote oprichter en financier er uit stapt en binnen een maand zijn centen op zijn rekening wil zien?
Beetje vanuit het Verstappen kamp geredeneerd, maar het roept interessante vragen op.
Ik moet zeggen dat het uit de serie stappen van de suiker-Sjeik de keuze van Verstappen ineens 200% begrijpelijker maakte. Wat gebeurt er met een raceklasse die meer verlies dan omzet draait als de grote oprichter en financier er uit stapt en binnen een maand zijn centen op zijn rekening wil zien?
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Precies. Maar ook de weigering van Lammers om met een bankgarantie over de brug te komen. Beiden zagen de bui al hangen met het vertrek van Makhtoum boven hun hoofd.Peter Tunissen schreef:Ik moet zeggen dat het uit de serie stappen van de suiker-Sjeik de keuze van Verstappen ineens 200% begrijpelijker maakte.
Kortom, de boze brieven moeten naar de sjeik. Lammers en Verstappen wisten wat er speelde. De aankondiging van Makhtoum op nota bene de vrijdag voor de eerste race van het seizoen kwam niet uit de lucht vallen. Ja, wat er voor ons aan de buitenkant uit de lucht kwam vallen, was een puzzelstukje dat op z'n plaats viel.

Ik wil best wedden dat dit alweer het laatste seizoen A1 is. Ik heb er nooit veel toekomst in gezien vanwege de afhankelijkheid van Makhtoum en nu die inderdaad vertrekt, wordt die vrees mogelijk bewaarheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten