Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Re: Alle (on)zin over Hybride !

Bericht door Macboy » 15 feb 2009, 18:33

Leuk een Prius met rood leer. LAAT DAT DAN OOK EVEN ZIEN !

Dat ie zuiniger is had ik al wel vermoeden ... dat ie fun biedt ook ... maar dat rode leer had ik nog niet eerder gezien :)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 15 feb 2009, 19:59

Macboy schreef:Leuk een Prius met rood leer. LAAT DAT DAN OOK EVEN ZIEN !

Dat ie zuiniger is had ik al wel vermoeden ... dat ie fun biedt ook ... maar dat rode leer had ik nog niet eerder gezien :)
Hierzo, een Prius met rood leer.

http://www.autogetest.nl/index.php?comp ... &type=test" onclick="window.open(this.href);return false;

Ahmed

Bericht door Ahmed » 17 feb 2009, 16:40

Nou dit is gewoon dik hoor 8)

Afbeelding

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 17 feb 2009, 16:49

Heb al een paar keer in zo'n Honda gereden. Mijn voormalig compagnon heeft er een (lease)

Voelt wel dik aan, rijdt ook goed! Geen snelheidsmonster, maar wel comfortabel!

Fabian

Bericht door Fabian » 17 feb 2009, 19:30

Ow, wat is dat spoilerpakket fout zeg op een zilvere...

ben ik blij dat ik het niet genomen heb!

Inmiddels 18000km achter de rug met de Hyvride, ik had niet beter kunnen kiezen. Ben er echt totaal mee in mn nopjes. Heerlijke auto.

Asief

Bericht door Asief » 27 feb 2009, 09:49

Gisteren onze Civic bij de dealer kunnen aanschouwen...het achteraf ingebouwde leer ziet er erg goed uit :love:
Morgen ophalen...zal er dan wel foto's van plaatsen :banaan:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 feb 2009, 12:31

Waarom geen plaatjes gemaakt ? Welke kleur leer besteld ?

Rodney

Bericht door Rodney » 27 feb 2009, 13:14

Macboy schreef:Waarom geen plaatjes gemaakt ? Welke kleur leer besteld ?
Hybrid lover :love:

:wink:

Asief

Bericht door Asief » 27 feb 2009, 17:05

Macboy schreef:Waarom geen plaatjes gemaakt ? Welke kleur leer besteld ?
Kwam er simpelweg niet op om een foto te maken... :bag:
Het leer is creme-kleurig met zwarte biezen. De gaten in de voorste hoofdsteunen zijn ook goed gedaan. Er stond toevallig eentje met leer af-fabriek, maar de hoofdsteunen van die waren saaier bekleed. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar zal daar morgen (of ergens dit weekend) wel foto's van plaatsen om het duidelijk te maken :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 feb 2009, 19:25

Ik zal ook eens gaan bellen wanneer de mijne komt :roll:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 27 feb 2009, 19:47

De Prius Tech en Business zijn inmiddels op. Alleen de Comfort is nog te bestellen. Halverwege maart komen de prijzen van de nieuwe Prius.
Deze zou vanaf juni/juli geleverd gaan worden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2009, 19:50

Alle Priussen zijn op...er staat alleen nog auto's dealers in de showroom welke voor de hoofdprijs verkocht zullen worden *(veel vraag weinig aanbod) de nieuwe Prius staat op de RAI en zal per juli as in de showroom staan. Prijzen ed zijn speculatief want nog niet bekend.

Ik heb de nieuwe Prius 7 maanden geleden op afstand mogen aanschouwen tijdens een EU dealermeeting en wat me nog bij is gebleven is dat ie dik oogt.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 feb 2009, 19:54

Autoweek.

Gaat wel scoren in de zakelijke markt denk ik, 14% over 20k ofwel IB over 2.8k dan kost die max 1.4k 121 euro per maand.
Vanaf het begin beloofde Honda dat de nieuwe Insight de goedkoopste hybride zou worden, maar concreet bewijs daarvoor leverde het merk nog niet. Inmiddels heeft de importeur de Nederlandse prijzen vrijgegeven en Honda blijkt woord te hebben gehouden.
Klik hier!
Honda heeft de prijs van de Insight onder de magische 20 mille-grens gehouden: 19.950 euro. Dat is fors goedkoper dan de Toyota Prius, die vanaf 24.950 euro in de prijslijst staat. Ook de Honda Civic Hybrid is met een vanafprijs van 24.100 euro flink duurder.
De Insight verbruikt 4,4 liter benzine per 100 kilometer en stoot 101 gram CO2 per kilometer uit. Hierdoor hoeft de leaserijder maar 14 procent bijtelling over z’n Insight te betalen. De fameuze Eco Assistant beloont de bestuurder met extra blaadjes als deze zuinig rijdt. De kleur van de verlichting om de toerenteller verandert van groen naar blauw naarmate de Insight-rijder onzuiniger rijdt.
De basisuitvoering van de Honda Insight is voorzien van automatische airconditioning, elektrisch bedienbare zijruiten, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, stabiliteitscontrole (VSA) en een in hoogte en lengte verstelbaar stuurwiel.
De Comfort (20.950 euro) is standaard uitgerust met lichtmetalen 15-inchwielen en een radio/cd-speler met MP3-ondersteuning. Het topmodel Elegance kost 22.600 euro en is uitgerust met lichtmetalen 16-inchwielen en nog een aantal comfortverhogende extra’s.
De Honda Insight beleeft z’n Europese publieksdebuut op de Autosalon van Genève. In april staat de nieuwe hybride in de Nederlandse Honda-showrooms.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2009, 21:27

Toyota prijzen zijn nog niet bekend wel dat de Prius een stap hoger is kwa uitrusting auto etc. Co2 uitstoot 98gram!!!!!!! en 3.9 per 100liter...

Vooral die Co2 uitstoot is belachelijk laag voor een "middenklasser"

Michel P

Bericht door Michel P » 27 feb 2009, 23:33

duifjes.com schreef:Toyota prijzen zijn nog niet bekend wel dat de Prius een stap hoger is kwa uitrusting auto etc. Co2 uitstoot 98gram!!!!!!! en 3.9 per 100liter...

Vooral die Co2 uitstoot is belachelijk laag voor een "middenklasser"

Verwacht je de prijzen op het huidige nivo?

Michel

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 feb 2009, 09:37

@ Michel...mijn gevoel zegt vanaf 24900,=

Metchu

Bericht door Metchu » 28 feb 2009, 10:54

Gisteren voor het eerst in een prius gereden, de honda had ik allang bereden en dat beviel me op zich wel (me zus heeft er een). De prius is van binnen echt onwijs ruimtelijk! En is me eigenlijk best meegevallen!

Asief

Bericht door Asief » 01 mar 2009, 13:34

Hierbij de beloofde foto's.

De hoofdsteun in leer af-fabriek:
Afbeelding

De hoofdsteun met leder achteraf:
Afbeelding

Nog een aantal interieurfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet zeggen dat de auto heerlijk rijdt. Zal er wat meer over posten als we wat meer km in hebben gereden :D

Ahmed

Bericht door Ahmed » 01 mar 2009, 14:40

Dat ziet er heerlijk dik uit zeg! :love:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mar 2009, 18:45

Asief geweldig man ! Mooie gedetailleerde foto's ook eindelijk, dat ik eens NIET hoef te zeiken en smeken :)

Echt hele mooie combo. Die biezen passen prachtig. Wiens idee was dit ? Welk leerbekleder ? Wat betreft de hoofdsteunen wist ik meteen wat je bedoelde, aangezien ik bij de dealer ook een zag staan met gaten in hoofdsteunen. Inderdaad véél mooier !

Echt supercombo dit :clap:

Je mist alleen een heel belangrijk detail, wat de auto echt afgemaakt zou hebben. De bies van de voetmatten had je in de beige leerkleur moeten doen, dan was het contrast ultiem geweest. Kan je nog laten doen !

Asief

Bericht door Asief » 02 mar 2009, 09:47

Dank voor de complimenten jongens :)
Idee voor deze combinatie gaat volledig naar mijn vriendin en deels ook naar mijn broer. Enkele weken na de bestelling van de Hybrid werd door Honda bekend gemaakt dat de Neutronblue alleen een donker interieur kreeg af-fabriek. Toen heeft mijn vriendin gekozen voor deze combi. Ik kan mezelf niet helemaal voorstellen hoe zoiets eruit ziet, totdat het echt voor me staat. Dus ik was ook verbaasd van het resultaat :shakeit:
Ik weet niet wie de leerbekleder is, maar zal het wel navragen als ik binnenkort eens bij de dealer (http://www.honda-dewit.nl/) langs ga :thumbup:
Dat van die voetmatten is inderdaad een idee... :hmmm:

Rein

Bericht door Rein » 02 mar 2009, 16:47

Wow :shock: Die stoelen zien er wel heel fijn uit zeg! Mooie combi zo!

Macboy

Bericht door Macboy » 02 mar 2009, 21:26

Asief schreef:Dat van die voetmatten is inderdaad een idee...
Geloof mij nou maar. Als ik ergens verstand van heb ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mar 2009, 14:45

Hallo 14% boys,

Hij komt er aan, binnenkort eindelijk die hybride mét DF!

Ferrari-baas Luca di Montezemolo heeft bevestigd dat er wordt getest met een hybride-systeem in een prototype op basis van de 599.
Op de Autosalon van Genève heeft Luca di Montezemolo gezegd dat Ferrari aan het testen is met een hybride-systeem in een 599. Specifieke details geeft hij nog niet vrij. We weten dus niet of het gaat om een parallel- of seriehybride met wellicht een plugin-functie.
Ferrari heeft zich ten doel gesteld de CO2-uitstoot van hun auto’s in 2012 met veertig procent omlaag te brengen. Er zijn geruchten dat er wordt gewerkt aan een zescilinder turbomotor als één van de maatregelen om dat te kunnen bereiken.
Voorlopig vertelt Ferrari alleen dat ze voor de ontwikkeling van groene systemen technologie lenen uit de Formule 1. Daaruit kunnen we concluderen dat het KERS-systeem (Kenetic Energy Recycling System), waarmee bij de raceauto’s remenergie wordt teruggewonnen, zijn opwachting maakt in de productiemodellen.
De Montezemolo belooft dat een hybride auto van zijn merk een Ferrari in de ware zien van het woord wordt. De rijervaring en prestaties zullen er niet onder lijden. Ook meldt hij dat het nog wel even duurt voordat de techniek productierijp is. Reken niet vóór 2015 op een hybride Ferrari.
Kijk ook op groenopweg.nl

autoweek.nl

Metchu

Bericht door Metchu » 05 mar 2009, 14:46

binnekort rondje zandvoort met de prius hier in dit topic!

p.s. echt niet te doen dus he... dat ding rijdt voor geen meter op het circuit :mrgreen: :mrgreen: supereng ook nog :mrgreen:

Plaats reactie