Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (180pk) - Afgeblazen...
- Casper
Re: Opel Insignia 1.6 Turbo Sport (180pk) - Afgeblazen...
2 vrienden van mij werken bij Athlon en Leaseplan. En ik heb van hun idd gehoord dat er nu van bovenaf verschrikkelijk wordt gehamerd op de kredietwaardigheid van (nieuwe) klanten. Ze schieten natuurlijk een flink bedrag voor je voor, en als je dat niet meer kan betalen zitten zij met een auto waar je (op dit moment) niks mee kunnen in deze financiële tijden.
Tja, misschien kan je met diverse documenten, omzetcijfer e.d. aantonen dat jij volledig kredietwaardig bent?
Tja, misschien kan je met diverse documenten, omzetcijfer e.d. aantonen dat jij volledig kredietwaardig bent?
- RutgerK
Vaak bij wordt bij redelijk jonge bedrijven een borg gevraagd. Wij hebben ook een behoorlijke borg moeten betalen bij een leasecontract. De borg wordt volgens mij bij ons in de boeken afgeschreven over de 48 maanden van het leasecontract.Jelmer850i schreef:heb nu bij 2 leasemaatschappijen een offerte aangevraagd, eerst bij opel lease vervolgens bij noordlease.
Echter willen beide leasemaatschappijen een borg hebben.
De laatste van 5000 euro, bij opel lease was een aanbetaling ook mogelijk, dan wordt het in korting gebracht van het te lenen bedrag.
Is borg gebruikelijk?
Of is het een teken dat je bedrijf te klein of niet daadkrachtig genoeg is volgens hen?
Zelf heb ik geen zin om overal wat borg neer te zetten, voor mijn woning/bedrijfspand heb ik ook al een fors bedrag borg vast staan.
Dat is allemaal dood geld.
Het is dus nog niet zeker als de lease wel door gaat, omdat de offerte is aangepast.
- Casper
Overigens zou ik van Multilease (van Opel) persoonlijk op dit moment niet zo snel iets leasen. Toekomst is zeer twijfelachtig op onderhoud wordt flink bespaard en als die club falliet gaat ben jij in het ergste geval je auto kwijt...Tis niet bedoelt als achterklap maar meer op basis van persoonlijke bevindingen...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wij nog nooit, 4 auto's in de lease. Toen pas een dik jaar actief. Zal wel de 'goede tijd' zijn geweest. Kan me zo voorstellen dat men tegenwoordig inderdaad strenger is.RutgerK schreef:Vaak bij wordt bij redelijk jonge bedrijven een borg gevraagd. Wij hebben ook een behoorlijke borg moeten betalen bij een leasecontract.Jelmer850i schreef:heb nu bij 2 leasemaatschappijen een offerte aangevraagd, eerst bij opel lease vervolgens bij noordlease.
De laatste van 5000 euro, bij opel lease was een aanbetaling ook mogelijk, dan wordt het in korting gebracht van het te lenen bedrag.
Is borg gebruikelijk?
Of is het een teken dat je bedrijf te klein of niet daadkrachtig genoeg is volgens hen?
Zelf heb ik geen zin om overal wat borg neer te zetten, voor mijn woning/bedrijfspand heb ik ook al een fors bedrag borg vast staan.
Het is dus nog niet zeker als de lease wel door gaat, omdat de offerte is aangepast.
- Jelmer850i
Klopt ze zijn inderdaad voorzichtiger geworden met leasecontracten.
Ik ben wel creditwaardig genoeg, maar kan momenteel niet even een insignia voorschieten, dan zou ik hem wel kunnen kopen.
Echter heb ik dus ook geen zin om bijna 5000 euro voor te schieten aan Opel Lease, wat als zij failliet gaan ???
Als de auto wordt afgepakt is geen ramp dan regelen we wel weer wat anders...
Dan zou je het bedrag als korting krijgen op het leasecontract.
Maar ook als klein bedrijf, als je al 5000 moet aanbetalen en dan nog iedere maand je gewone leasebedag van bijna 800 euro excl. moet betalen betekend dat in het eerste jaar een 'gemis' van 12x800 + 5000 = Euro 14.600 euro.
Je kan ook voor 10.000 euro een auto kopen en daar mee rijden....
Ik ben wel creditwaardig genoeg, maar kan momenteel niet even een insignia voorschieten, dan zou ik hem wel kunnen kopen.
Echter heb ik dus ook geen zin om bijna 5000 euro voor te schieten aan Opel Lease, wat als zij failliet gaan ???
Als de auto wordt afgepakt is geen ramp dan regelen we wel weer wat anders...
Dat kon maar dat geld meer als een aanbetaling.De borg wordt volgens mij bij ons in de boeken afgeschreven over de 48 maanden van het leasecontract.
Dan zou je het bedrag als korting krijgen op het leasecontract.
Maar ook als klein bedrijf, als je al 5000 moet aanbetalen en dan nog iedere maand je gewone leasebedag van bijna 800 euro excl. moet betalen betekend dat in het eerste jaar een 'gemis' van 12x800 + 5000 = Euro 14.600 euro.
Je kan ook voor 10.000 euro een auto kopen en daar mee rijden....
- Jelmer850i
Ik meende dat jullie in het begin ook problemen hadden met het afsluiten van een leasecontract?Wouter81 schreef:Wij nog nooit, 4 auto's in de lease. Toen pas een dik jaar actief. Zal wel de 'goede tijd' zijn geweest. Kan me zo voorstellen dat men tegenwoordig inderdaad strenger is.RutgerK schreef:Vaak bij wordt bij redelijk jonge bedrijven een borg gevraagd. Wij hebben ook een behoorlijke borg moeten betalen bij een leasecontract.Jelmer850i schreef:heb nu bij 2 leasemaatschappijen een offerte aangevraagd, eerst bij opel lease vervolgens bij noordlease.
Is borg gebruikelijk?
En toen voor een andere maatschappij gekozen hebben... ?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Of de 1-serie in de fik steken
, verzekeringsgeld pakken
en een andere auto cash betalen.

@ Jelmer, alleen bij auto nummer 3 deden ze ineens wat moeilijk wat vrij apart was want we hadden er al 2 via diezelfde leasemij. Nummer 3 ergens anders zonder problemen ondergebracht en nummer 4 weer bij de 1e, toen was het ineens toch weer geen enkel probleem en kregen we nog een behoorlijke korting ook. Uiteindelijk nooit wat aanbetaald.

@ Jelmer, alleen bij auto nummer 3 deden ze ineens wat moeilijk wat vrij apart was want we hadden er al 2 via diezelfde leasemij. Nummer 3 ergens anders zonder problemen ondergebracht en nummer 4 weer bij de 1e, toen was het ineens toch weer geen enkel probleem en kregen we nog een behoorlijke korting ook. Uiteindelijk nooit wat aanbetaald.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 25 feb 2009, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
Vanavond even een biertje om het 'kampvuur' ?
Ik kan natuurlijk ook de 1 serie houden 8)

Ik kan natuurlijk ook de 1 serie houden 8)

- Jelmer850i
Ok!Wouter81 schreef:Of de 1-serie in de fik steken, verzekeringsgeld pakken
en een andere auto cash betalen.
![]()
Nja, boeie dan maar niet, men wil blijkbaar geen auto's meer verkopen.. , opel dealer zal wel balen...
- Stefan Platteschor
Bij ons is het ook gebruike een "borg" te vragen.
Bij ons is dat 2 maanden vooruit betalen.
Nou zitten wij wel in gebruikte auto's en gaat het hier vaak om shortlease contracten.
Bij ons is dat 2 maanden vooruit betalen.
Nou zitten wij wel in gebruikte auto's en gaat het hier vaak om shortlease contracten.
- Jelmer850i
Wie zijn ons ?
Misschien kunnen we zaken doen met ons ? shortlease past ook wel een beetje bij mij
Misschien kunnen we zaken doen met ons ? shortlease past ook wel een beetje bij mij

- Stefan Platteschor
Het bedrijf waar ik werk 

- Kasteel
De maatschappij wil kennelijk een vorm van zekerheid, denk dat als je iets verder shopt je wel ergens weg kan zonder borg. Blijf wel gewoon scherp met vergelijken, geen borg is leuk, maar als de rest van de voorwaarden suckt, schiet je er ook niks mee op.Jelmer850i schreef:heb nu bij 2 leasemaatschappijen een offerte aangevraagd, eerst bij opel lease vervolgens bij noordlease.
Is borg gebruikelijk?
Let tevens goed op of je borg idd verspreid ingelost wordt (evenredig over de maanden), of gewoon 'vast' blijft staan; bekijk ook wat de eventuele rente vergoeding bedraagt (in mindering/afzonderlijke vergoeding).'
Kan je al cijfers van 2008 evt concept tonen? Scheelt vaak al veel.
- Jelmer850i
heb idd de cijfers van 2007 een concept van 2008 (tijdelijke cijfers), en een prognose voor 2009.
Cijfers zijn verder goed, alleen betreft het een klein bedrijf.
Ik kan het me van hun ook wel voorstellen maar met die voorwaarden neem ik geen wagen af.
Cijfers zijn verder goed, alleen betreft het een klein bedrijf.
Ik kan het me van hun ook wel voorstellen maar met die voorwaarden neem ik geen wagen af.
Volgens mij kan je dan beter die opel zakelijk financieren en dus kopen, is volgens mij voordeliger.
- Jelmer850i
dat was mijn bericht tegen hun ook, echter heb ik weinig zin om zoveel geld te steken in een auto waar je wederom fors op afschrijft.
Mijn voorkeur tevens de voorkeur van mijn accountent/boekhouder is operational lease.
Mocht dit niet mogelijk zijn, gaat de koop van de insignia niet door. Dan kan ik evengoed een 2de hands 5 serie oid gaan rijden.
Een feit is wel dat de 118d mag vertrekken.
Mijn voorkeur tevens de voorkeur van mijn accountent/boekhouder is operational lease.
Mocht dit niet mogelijk zijn, gaat de koop van de insignia niet door. Dan kan ik evengoed een 2de hands 5 serie oid gaan rijden.
Een feit is wel dat de 118d mag vertrekken.
- RutgerK
Maar dan is ook de vraag welke voorwaarden banken stellen bij de aanvraag van een financiering van een auto. Een auto is namelijk niet het beste onderpand voor een lening.luco hornsveld schreef:Volgens mij kan je dan beter die opel zakelijk financieren en dus kopen, is volgens mij voordeliger.
Ik weet niet of het verstandig is voor de beoordeling van je kredietwaardigheid als bedrijf om een schuld van € 25.000,- op te moeten nemen die door de bank geheel opeisbaar is.
Financiering? Ook als klein bedrijf heb je toch een krediet op je lopende rekeningRutgerK schreef:Maar dan is ook de vraag welke voorwaarden banken stellen bij de aanvraag van een financiering van een auto. Een auto is namelijk niet het beste onderpand voor een lening.luco hornsveld schreef:Volgens mij kan je dan beter die opel zakelijk financieren en dus kopen, is volgens mij voordeliger.
Ik weet niet of het verstandig is voor de beoordeling van je kredietwaardigheid als bedrijf om een schuld van € 25.000,- op te moeten nemen die door de bank geheel opeisbaar is.

- RutgerK
Ja, banken geven momenteel graag kredietfaciliteiten tegen lage rentes.luco hornsveld schreef:Financiering? Ook als klein bedrijf heb je toch een krediet op je lopende rekeningRutgerK schreef:Maar dan is ook de vraag welke voorwaarden banken stellen bij de aanvraag van een financiering van een auto. Een auto is namelijk niet het beste onderpand voor een lening.luco hornsveld schreef:Volgens mij kan je dan beter die opel zakelijk financieren en dus kopen, is volgens mij voordeliger.

Nou ja, ik ben een eenmanszaak en mag zonder problemen meer dan 20k rood staan, tuurlijk betaal je dan rente, maar is ook een stok achter de deur om zo snel mogelijk weer groen te staan 

- RutgerK
En tegen welk rentepercentage sta je rood? Ik hoorde vorige week dat veel banken de rentes op rood staan hebben verhoogd.luco hornsveld schreef:Nou ja, ik ben een eenmanszaak en mag zonder problemen meer dan 20k rood staan, tuurlijk betaal je dan rente, maar is ook een stok achter de deur om zo snel mogelijk weer groen te staan
- Jelmer850i
Laast kreeg ik bericht dat de rente meer dan 10% was! 

-
Met "laatst hoorde ik" weet je nog niets. Gewoon je bank ff een belletje geven of op het internet gaan. Dat ze overigens vrij makkelijk geld lenen kun je zien aan deze link: http://www.ing.nl/zakelijk2/financieren ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoef ik er natuurlijk niet bij te zeggen dat de rente hoger is. Als jij geen zekerheden hoeft te overleggen, blijft het voor de bank natuurlijk ook een gokje. Maar je zou maar net ff 2 of 3 maandjes wat meer geld nodig hebben. Dan is het wel makkelijk. Gemak kost altijd geld.
Hoef ik er natuurlijk niet bij te zeggen dat de rente hoger is. Als jij geen zekerheden hoeft te overleggen, blijft het voor de bank natuurlijk ook een gokje. Maar je zou maar net ff 2 of 3 maandjes wat meer geld nodig hebben. Dan is het wel makkelijk. Gemak kost altijd geld.

-
procent of 7, ik zeg ook niet dat je constant rood moet staan, maar bijna elk bedrijf heeft een limiet op zijn betaalrekening en als je inderdaad ff geld nodig hebt is het handig, en tevens betaald de belasting mee aan het rood staanRutgerK schreef:En tegen welk rentepercentage sta je rood? Ik hoorde vorige week dat veel banken de rentes op rood staan hebben verhoogd.luco hornsveld schreef:Nou ja, ik ben een eenmanszaak en mag zonder problemen meer dan 20k rood staan, tuurlijk betaal je dan rente, maar is ook een stok achter de deur om zo snel mogelijk weer groen te staan