Obama invented the automobile

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Obama invented the automobile

Bericht door Snipe » 25 feb 2009, 13:31

Gisteravond heeft de bekende geschiedenisvervalser en president Obama zijn troonrede opgelezen. Naast veel yes-we-can-positivisme was opmerkelijk dat hij claimde dat Amerika de auto heeft uitgevonden.

Van leftlanenews:
U.S. President Barack Obama said Tuesday evening in a speech to a Joint Session of Congress that America must not abandon its automobile industry. “I believe the nation that invented the automobile cannot walk away from it,” said Obama, alluding to the first ever production automobile, built by the Duryea Motor Company, and the subsequent works of Ransom E. Olds and Henry Ford.
“As for our auto industry, everyone recognizes that years of bad decision-making and a global recession have pushed our automakers to the brink. We should not, and will not, protect them from their own bad practices,” Obama said. “But we are committed to the goal of a re-tooled, re-imagined auto industry that can compete and win. Millions of jobs depend on it. Scores of communities depend on it.”
“None of this will come without cost, nor will it be easy. But this is America. We don’t do what’s easy. We do what is necessary to move this country forward,” he added.
He went on to say America must re-tool to build all the components needed for the vehicles of the future, including advanced batteries for electric cars. “New plug-in hybrids will roll off our assembly lines, but they will run on batteries made in Korea,” he cautioned. It should come as no surprise, then, that Obama’s stimulus plan includes billions for U.S.-based battery research and manufacturing.
Obama also pointed to planned improvements for the electrical grid, which will eventually need added capacity if plug-in cars become the norm. “We will soon lay down thousands of miles of power lines that can carry new energy to cities and towns across this country,” he said.

Doe weg al die BMW's, Porsches en Italiaanse troep, Amerika heeft de auto uitgevonden dus die yanken-rechtuitbranders zijn de wáre automobielen.

Aan de andere kant: veel kennis van auto's kun je natuurlijk niet verwachten van iemand die zelf in deze auto rijdt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De claim van Obama is al méér mensen opgevallen:
http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8

Her en der zie je verwijzingen naar deze site:
http://www.whokilledtheelectriccar.com/
Dat plaatst het allemaal weer een beetje in perspectief.

Zo, en nu allemaal een Cadillac kopen.
Afbeelding

Max V

Re: Obama invented the automobile

Bericht door Max V » 25 feb 2009, 13:46

Ik moet er niet aan denken :sealed:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 feb 2009, 13:56

Misschien dat je nog kan zeggen dat in Amerika de 'auto-industrie' is uitgevonden. :bag:

Max V

Bericht door Max V » 25 feb 2009, 13:58

Vergeet Duitsland niet :sealed:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 feb 2009, 13:59

En daar is 'ie: Charles Duryea met z'n ALL AMERICAN MUSCLE CAR.

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 25 feb 2009, 14:01

Hebben we het hier nou over de uitvinding van de auto, of van de auto-industrie...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 feb 2009, 14:07

Snipe

Bericht door Snipe » 25 feb 2009, 14:08

Obama had het over het land dat de auto heeft uitgevonden....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 14:15

Snipe schreef:Obama had het over het land dat de auto heeft uitgevonden....
Hoe vaak zeg jij bedoeld of onbedoeld geen halve waarheden joh........

En heb jij recentelijk wel eens in een cadillac gereden want zulke verkeerde auto`s zijn dat echt niet meer.
Ik heb wel eens een paar dagen een CTS te leen gehad, maar dat ding reed erg goed met werkelijk alles er op en er aan.
Opmerkelijk vond ik dat ik veel positief commentaar over de auto kreeg.
Als ik een auto in die prijs klasse zou moeten kopen dan zou het zeker een optie zijn.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 25 feb 2009, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 25 feb 2009, 14:21

Downforce Hans schreef: En heb jij recentelijk wel eens in een caddilac gereden want zulke verkeerde auto`s zijn dat echt niet meer.
Ze zijn wel verkeerd gespeld.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 14:27

Zijn we hier om te discusieren of om elkaar verbeteren :sealed: Dat gecijferneuk over taalfouten :stom:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 14:33

Niels schreef:Zijn we hier om te discusieren of om elkaar verbeteren :sealed: Dat gecijferneuk over taalfouten :stom:
Als we elkaar doormiddel van discusieren kunnen verbeteren vind ik het prima. :mrgreen:
Grappige zin ook, cijferneuken over taalfouten :thumbup:

Max V

Bericht door Max V » 25 feb 2009, 14:37

Dan kunnen we ook even discussiëren over het fout spellen van het werkwoord discussiëren :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 feb 2009, 14:37

Downforce Hans schreef: Hoe vaak zeg jij bedoeld of onbedoeld geen halve waarheden joh........
Dat tel ik niet.....
Anyway, Obama zei: “I believe the nation that invented the automobile cannot walk away from it".
Leg jij mij maar uit wat er niet klopt aan mijn vertaling dan...
Downforce Hans schreef: En heb jij recentelijk wel eens in een cadillac gereden want zulke verkeerde auto`s zijn dat echt niet meer.
Ik heb wel eens een paar dagen een CTS te leen gehad, maar dat ding reed erg goed met werkelijk alles er op en er aan.
Als ik een auto in die prijs klasse zou moeten kopen dan zou het zeker een optie zijn.
Ja, reed wel prima maar ik vond 'm niet echt mooi.

Niels

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 14:37

Ik bind de spek graag op de kat :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 15:39

Maximus schreef:Dan kunnen we ook even discussiëren over het fout spellen van het werkwoord discussiëren :mrgreen:
De ene keer doet hij het woord automatisch aanpassen en de andere keer in een ander programma niet.
Als je dan snel aan het tikken bent en je leest het niet na dan gebeurt dit.
Ik zal jou berichten nu ook even uit gaan pluizen of er nog iets verkeerd in staat. :wink:

Was dat het enige, of is er ook nog iets zinnigs wat je kwijt wilde :?:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 15:41

Snipe schreef:
Downforce Hans schreef: Hoe vaak zeg jij bedoeld of onbedoeld geen halve waarheden joh........
Dat tel ik niet.....
Anyway, Obama zei: “I believe the nation that invented the automobile cannot walk away from it".
Downforce Hans schreef: En heb jij recentelijk wel eens in een cadillac gereden want zulke verkeerde auto`s zijn dat echt niet meer.
Waar staat dat ik het over deze vertaling heb?

Snipe

Bericht door Snipe » 25 feb 2009, 15:52

Downforce Hans schreef:
Snipe schreef:
Dat tel ik niet.....
Waar staat dat ik het over deze vertaling heb?
Daar heb jij dan weer gelijk in.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 25 feb 2009, 17:42

Hans, Caddilac is van GM.
Iedereen weet toch dat dat allemaal bagger is? :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 18:33

Niels v D schreef:Hans, Caddilac is van GM.
Iedereen weet toch dat dat allemaal bagger is? :bag:
Opel is ook GM......... :hmmm:
Wat voor een auto heb jij :?: :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 25 feb 2009, 20:05

Ik heb een MGB GT en een VW Hans....

Werk/Loop stage bij een Opel/Chevrolet/Caddilac Dealer en zou dus moeten weten dat Opel ook GM is.
Maar dat neemt niet weg dat het troep is..Vanaf mijn werkplek kijk ik uit op een chevy HHR, het nieuwste retro model van Chevrolet.
Ding heeft trommelremmen achter..Dat is bijna nog erger dan dat jou Corvette pushrods heeft...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 feb 2009, 21:44

Niels v D schreef:Ik heb een MGB GT en een VW Hans....

Werk/Loop stage bij een Opel/Chevrolet/Caddilac Dealer en zou dus moeten weten dat Opel ook GM is.
Maar dat neemt niet weg dat het troep is..Vanaf mijn werkplek kijk ik uit op een chevy HHR, het nieuwste retro model van Chevrolet.
Ding heeft trommelremmen achter..Dat is bijna nog erger dan dat jou Corvette pushrods heeft...
Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken met je post, dat je het Nederlandse woord voor pushrod niet weet?
Dat je zelf met twee gebakkies rijdt waar "pushrods" in zitten?
Dat het erg is dat er nog auto`s verkocht worden met trommelremmen?
Dat je al negentien bent en weet wat wel en niet goed aan een auto is omdat je stage loopt bij een garage bedrijf?
Omdat je er kennelijk zoveel verstand van hebt leg dan eens uit wat er verkeerd is aan "pushrods"
Of loop je stage in de kantine en heb je uitzicht op de showroom waar je heel de middag al kwijlend naar beneden zit te kijken.
Ik ben erg benieuwd waar jij je oordeel op baseert waarom het troep is :?:

RJay

Bericht door RJay » 25 feb 2009, 22:06

Volgens mij zitten drijfstangen zelfs nog in rolls royces hoor? Of mis ik nu iets?

Niels

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 22:07

Audi6 schreef:
Niels schreef:Ik bind de spek graag op de kat :thumbup:
Het spek.
Je meent het :bag:

Omtrent de "pushrods" heb ik eens een keer een leuk interview gelezen met R&D topper van GM. Hij vond het allemaal wel grappig dat de V8 uit de Vette als "low tech" bestempeld werd. Helemaal omdat het geen enkel probleem was om er gewoon 100pk/l uit te persen maar het publiek van een Vette verwacht dat het koppel beul is en geen toerenmonster, en dat dus de markt er niet om vraagt. Daarnaast vond ie het des te leuker dat al die "High tech" V8-en allemaal van wel 4 bovenliggende nokkenassen werden voorzien terwijl 1 centrale en een paar stoterstangen toch aanzienlijk lichter van gewicht zijn en een aanzienlijk lagere motor opbouw realiseren wat goed is voor het lage zwaarte punt en de aerodynamica :D Die man had een mooie visie op de moderne techniek :thumbup:

@R.J: drijfstangen zitten in nagenoeg elke verbrandingsmotor, stoterstangen niet :wink:
Laatst gewijzigd door Niels op 25 feb 2009, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

RJay

Bericht door RJay » 25 feb 2009, 22:13

Ja ik was het was even in de war tussen die 2 :mrgreen:

Plaats reactie