Anadol: Door Otosan fabriek in Istanbul gebouwd!
De Anadol was de eerste auto van Turkse makelij, of liever gezegd een in Turkse opdracht en met Britse knowhow vervaardigd product door de Otosan fabriek in Istanbul van 19 december 1966 tot en met 1991. Aanvankelijk droeg de Anadol de naam Reliant FW5, en was men van mening dat dit model na verloop van tijd ook voor de Britse markt verkocht zou gaan worden.
Glasfiber carrosserie, Ford Anglia motor en schijfremmen op de voorwielen!
De glasfiber carrosserie bood plaats aan 4-5 personen. De motor was afkomstig uit de Ford Anglia en had een inhoud van 1198 cc. De Anadol was vanaf het begin reeds uitgerust met schijfremmen op de voorwielen.
63.283 Anadol exemplaren (+ 36.892 Anadol Pickup´s) gebouwd!
Het was de bedoeling dat de Anadol zoveel mogelijk in Turkije werd gebouwd. Al in het begin leverde Turkije de helft van de onderdelen, en het Turkse aandeel in de productie zou steeds groter worden. Van 19 december 1966 tot en met 1991 werden er 100.175 exemplaren gebouwd.
(1966-1975) 19.724 exemplaren Anadol A1 1.2 2 deurs
(1971-1981) 35.668 exemplaren Anadol A2 1.3 4 deurs
(1973-1975) 176 exemplaren Anadol STC 1.6 2 deurs
(1974-1982) 6.499 exemplaren Anadol SW 1.6 5 deurs
(1975-1977) 203 exemplaren Anadol Böcek Böcek
(1981-1984) 1.013 exemplaren Anadol A8 1.6 4 deurs
(1971-1991) 36.892 exemplaren Anadol Pickup 2 deurs
Ik zal er aan denken 4 maartR.J schreef:Ben je de jouwen kwijt dan Luco?
Metchu: Een Lada Niva?
Aad: Overduidelijk
Max, je weet het, als je een unieke auto langs ziet komen, zwaai enkele gele vlag.
Die zal de grindbak nml testen.
oto lijkt me duidelijk en san is een afkortingR.J schreef:OT: otosan klinkt zo japans
Ja maar Oto-san(of -chan/sama) is, al dan niet anders geschreven, wat japanners tegen hun vader zeggen ipv papa.Ar schreef:oto lijkt me duidelijk en san is een afkortingR.J schreef:OT: otosan klinkt zo japans
Okey dan, zitten we op dezelfde golflengteAr schreef:Ik begreep al wat je bedoelde, mar leg het alleen wat het betekent.
Was vroegah nog veel korterR.J schreef:Okey dan, zitten we op dezelfde golflengteAr schreef:Ik begreep al wat je bedoelde, mar leg het alleen wat het betekent.![]()
Stom woord, golflengte, Is tegenwoordig maar 4.19.9 meter.
is het zo erg met je auto dan? je hebt nog iets meer dan een week...Niels schreef:Het feest gaat voor mij niet door helaasKöt auto
Damn, da's jammer.Niels schreef:Het feest gaat voor mij niet door helaasKöt auto
Jezus, klinkt lekker.Niels schreef:Ik kwam een helft van een distributieketting geleider/spanblad tegen onder de kleppendekselDat ie meer geluid maakte was dus geen verbeelding
Distributie set moet vervangen en daarvoor moet de bak erachter weg. Kun je beter ook de koppeling meenemen en ga zo maar door....Ga ik niet redden in een week maar ik weet ook niet of ik nog wel ga inversteren in die money pit
R.J, dit was die volgende keer al.........ik strandde vorig jaar voor Zolder ook al
ow...serieuze shit dusNiels schreef:Ik kwam een helft van een distributieketting geleider/spanblad tegen onder de kleppendekselDat ie meer geluid maakte was dus geen verbeelding
Distributie set moet vervangen en daarvoor moet de bak erachter weg. Kun je beter ook de koppeling meenemen en ga zo maar door....Ga ik niet redden in een week maar ik weet ook niet of ik nog wel ga inversteren in die money pit
R.J, dit was die volgende keer al.........ik strandde vorig jaar voor Zolder ook al
Ik merk het al, over een paar maanden ook een BMW tracktoolNiels schreef:Ik kwam een helft van een distributieketting geleider/spanblad tegen onder de kleppendekselDat ie meer geluid maakte was dus geen verbeelding
GTRene schreef:ow...serieuze shit dusNiels schreef:Ik kwam een helft van een distributieketting geleider/spanblad tegen onder de kleppendekselDat ie meer geluid maakte was dus geen verbeelding
R.J, dit was die volgende keer al.........ik strandde vorig jaar voor Zolder ook aldas een boel geld en tijd...misschien inderdaad beter zo weg doen en wat "beters" halen, of de Z3 coupe gebruiken
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten