Nissan 350Z
- Bert ///M3
Re: Nissan 350Z
Er zijn er toch 2, 1 met 301 PK en 1 met 280 PK.
Gebaseerd op specificaties zou het een close race moeten zijn. 350Z lijkt iets zwaarder tov een M3 maar niet heel veel. 0-200 tijden die je terug kan vinden laten dat ook wel zien er zit bijna geen haar tussen die 2.
Vind het ook maf als Aiko's M3 langzamer zou zijn als die 350Z ? M3 is lichter door strippen dus zou wel eea aan voordeel moeten hebben vergeleken met een normale M3.
Gebaseerd op specificaties zou het een close race moeten zijn. 350Z lijkt iets zwaarder tov een M3 maar niet heel veel. 0-200 tijden die je terug kan vinden laten dat ook wel zien er zit bijna geen haar tussen die 2.
Vind het ook maf als Aiko's M3 langzamer zou zijn als die 350Z ? M3 is lichter door strippen dus zou wel eea aan voordeel moeten hebben vergeleken met een normale M3.
- Erik K.
Net ff op einszweidrei gekeken, maar volgens de testen zou de M3 toch echt sneller moeten zijn.
0-200 voor de 350Z zit zo tussen de 23 - 24s
De M3 doet dit (meestal)sneller.
- Jinx
Die van Boris is in ieder geval standaard een 280PK versie geweest, zitten geen LED achterlichten in die de nieuwe generatie met meer vermogen wel had.

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, de coupe is apart. Ik vind zelf een cabrio met de kap open juist supermooie lijnen hebben.
Ach, het is gewoon een prachtige auto. Instant classic.
Een roadster is een cabrio.Erik dB schreef:Ik zou graag een cabrio willen, maar vind de Roadster er een stuk gelikter uitzien...

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, de coupe is apart. Ik vind zelf een cabrio met de kap open juist supermooie lijnen hebben.

Ach, het is gewoon een prachtige auto. Instant classic.

-
OnlineErik dB
**neemt nog een koffie en vervuilt Jinx zijn draadje verder niet meer**
Open is de roadster
idd erg mooi, dicht wat minder...
Open is de roadster

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Heb zelf al even tegen Boris gesport met mijn Z3M, maar dan is mijn ///M toch echt wel iets sneller.
Ook vanuit stilstand denk ik, want ik ben geklokt op een 0-100KM/u sprint op 4.6 seconden, met zo'n speciale meting. Standaard is 5.1 meen ik.
Neemt niet weg dat de 350Z zeker snel is, verbaasde mij trouwens nog hoe lichtvoetig de auto aanvoelt voor zijn gewicht, kon er ook na 1 minuut al met gemak mee dwars, veel makkelijker als met mijn Z3. Gezien mijn autoverleden met een 300ZX met 380PK had ik het idee dat de 350Z net zo lomp zou aanvoelen en reageren, maar dat blijkt zeker niet zo te zijn.
Auto heeft een zeer positieve indruk achtergelaten.
Ook vanuit stilstand denk ik, want ik ben geklokt op een 0-100KM/u sprint op 4.6 seconden, met zo'n speciale meting. Standaard is 5.1 meen ik.
Neemt niet weg dat de 350Z zeker snel is, verbaasde mij trouwens nog hoe lichtvoetig de auto aanvoelt voor zijn gewicht, kon er ook na 1 minuut al met gemak mee dwars, veel makkelijker als met mijn Z3. Gezien mijn autoverleden met een 300ZX met 380PK had ik het idee dat de 350Z net zo lomp zou aanvoelen en reageren, maar dat blijkt zeker niet zo te zijn.
Auto heeft een zeer positieve indruk achtergelaten.
- gijzbed-opc
Heeee.....dat is leuk te weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Erik K. schreef:Net ff op einszweidrei gekeken, maar volgens de testen zou de M3 toch echt sneller moeten zijn.
MMMhhhwwww misschien is ff sporten toevallig

- borism3
ik weet zeker dat de e36 M3 in zijn geheel sneller is maar vanuit stilstand ben ik zelf met de 350Z sneller weg, dan met de M3 die ik hiervor had. De M3 zal bij 100 km/h er wel langs gaan. en iets verder uitlopen. De 350Z mist volgens mij power in de hogere toeren en de response die een M wel heeft, ik heb een beetje zitten zoeken op internet en een andere intake en headers moeten al veel verschil maken in het gemis aan vermogen in de hogere toeren range of natuurlijk een compressor of turbo.
Laatst reed er een Peugot 206 naast me die ik niet kon los rijden dus jah zeg het maar (gelukkig bleek het wel om een Peugot 206 turbo te gaan die aardig was opgeschroeft)
Maar dit topic was volgens mij om mijn auto voor te stellen om te zien wat jullie er van vinden..
Laatst reed er een Peugot 206 naast me die ik niet kon los rijden dus jah zeg het maar (gelukkig bleek het wel om een Peugot 206 turbo te gaan die aardig was opgeschroeft)
Maar dit topic was volgens mij om mijn auto voor te stellen om te zien wat jullie er van vinden..
- Macboy
Gefeliciteerd Boris !
Geweldige auto met een geweldige sound ! Die velgen zijn ook gaaf zeg.
Geweldige auto met een geweldige sound ! Die velgen zijn ook gaaf zeg.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Boris,
gewoon eens kijken voor een leuke TwinTurbo of compressor-kit
Is in ieder geval genoeg te krijgen voor zo'n JDM volbloed.
gewoon eens kijken voor een leuke TwinTurbo of compressor-kit

Is in ieder geval genoeg te krijgen voor zo'n JDM volbloed.
- Peter
Mooie auto Boris!
Je moet alleen een andere oplossing voor je kentekenplaats verzinnen. De motorruimte en luchtinlaat temperatuur gaan 5 graden omhoog door het gebrek aan rijwind. En dat is niet wat je wilt....
Heb zelf van 2004 tot 2006 een Z gehad. Supergave auto! Sideways all the way!!!
Je moet alleen een andere oplossing voor je kentekenplaats verzinnen. De motorruimte en luchtinlaat temperatuur gaan 5 graden omhoog door het gebrek aan rijwind. En dat is niet wat je wilt....
Heb zelf van 2004 tot 2006 een Z gehad. Supergave auto! Sideways all the way!!!
- MartijnGizmo
Gave bak hoor, lekker mannelijke auto 8)