WRX 2004 proefrit is brandhout!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

WRX 2004 proefrit is brandhout!

Bericht door duifjes.com » 13 sep 2006, 10:41

Vorige week een paar dagen zo'n hok hier gehad en uiteraard ff. wezen proberen vrijdagavond....

heel eerlijk.......brandhout!

Na 3x flink remmen remden ze helemaal niet meer........vermogen valt me tegen *(was gewoon een standaard auto)...wegligging......wel goed.

Als daily driver lijkt me dit helemaal niets! ik kan me voorstellen na wat ander remmen en iets snellere motor dat het leuk is maar standaard snap ik die auto niet.....oke hij kost relatief weinig in 2004 *(iets van 28K euro) maar voor dat geld koop je veel meer andere *(misschien iets minder snel) auto's.

jullie mening?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 sep 2006, 10:47

Was de auto soms gaar ?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 sep 2006, 11:13

nee zeker geen afgeragde auto....daarom juist....viel zoooooo tegen!

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 13 sep 2006, 12:26

Was dit de versie met 218pk en ovale lampen? Is inderdaad een stuk minder dan de GTT, maar om nou brandhout te zeggen? Het apparaat krijgt overal redelijk goede kritieken. Vooral voor het geld wat je ervoor moest geven. Goede grip, veel snelheid en ruimte. Een ander merk die dat kan voor dat geld?

Iets later had je de WRX/230 maar die was gelijk ook weer een paar duizenden euro's duurder.

Ga ik er toch ook vanuit dat je een afgeleeft hok bereden hebt. En nee, ik ben zeker geen Scoop fan. Ik vind ze ronduit lelijk, en van binnen is het helemaal drama.

Tom
Berichten: 22381
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 sep 2006, 13:13

Een Impreza staat ook wel bekend dat het standaard soms 'net niet' is. Het zal niet voor niks zijn dat de meeste eigenaren flink wat upgraden. En daar is niks mis mee, voor 30k krijg je gewoon een hele leuke basis lijkt me?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 sep 2006, 13:59

idd. het lelijke model met die ovale koplampen......echt zeker geen afgeragd hok....misschien is mijn referentiekader kwa gevoel verkeerd......

voor die 30k euro zou ik liever een:

Leon 1.8t
Corolla T-sport
etc. vul maar in

ja zelfs!!!!!!! een nieuwe yaris diesel geeft mij een beter gevoel!.... ja kom maar op schiet maar!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 sep 2006, 14:07

Duifjes heeft zijn flame coat aangetrokken :wink:

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 13 sep 2006, 14:11

Ik ben jarenlang impreza fanaat geweest, regelmatig in gtt's gereden (vanaf de gtt werd het alleen maar minder) en heb een tijd bij de importeur gezeten. Sinds die tijd (rijden in andere modellen dus) ben ik helemaal afgeknapt op de impreza mythe.

Het is waar dat je voor weinig geld een snelle auto koopt, allround, fatsoenlijk, echter net niet idd.
De STI is zijn geld wel waard (mits met dccd) de rest staat niet meer op mijn lijstje waar ik later voor aan het sparen ben. Overigens met die remmen, een gtt is pas ECHT slecht, dus wat dat betreft zijn ze wel vooruit gegaan hoor :) .

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 13 sep 2006, 14:48

duifjes.com schreef:idd. het lelijke model met die ovale koplampen......echt zeker geen afgeragd hok....misschien is mijn referentiekader kwa gevoel verkeerd......

voor die 30k euro zou ik liever een:

Leon 1.8t
Corolla T-sport
etc. vul maar in

ja zelfs!!!!!!! een nieuwe yaris diesel geeft mij een beter gevoel!.... ja kom maar op schiet maar!
een leon 1.8t met 180pk of een corrola met 192 atmo pk's...deze auto's kan je niet vergelijken met een sub vind ik...qua wegligging niet...ik ben het met je eens dat een sub bovenin het toerental wat mist...dit komt door het feit dat de sub met een relatief kleine turbo komt die erg snel inkomt..

maar ik vind de basis als een sub helemaal niks mis mee...vraag eens rond op extreme machines...zitten er genoeg...

een leon 1.8t is wel een erg mooie auto die ook redelijk vlot is....

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 13 sep 2006, 15:53

99/00 gtt met bbk, ecutek en intrax is super
toen werd het bagger
wrx06 sti met dccd en ecutek is ook super

en uiteindelijk kom je op een EVO uit ;-)


Mark.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 sep 2006, 16:08

Markk jij beantwoord elke vraag.......als je geen EVO kan betalen koop je zo'n 2004 Impreza.......ik zeg spaar ff. door.

Want ben een keertje meegereden met dat witte wonder op wielen......en het verschil tussen die auto en de 2004 Impreza is 100.000x

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 13 sep 2006, 19:41

En dan stap je in een 2006 model met royaal 500+nm en een goede 400pk plus sport onderstel en dan is zo'n Evo ook niet zo bijzonder snel meer.

Dus wel appels met appels blijven vergelijken

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 13 sep 2006, 20:35

Eens, en met DCCD is ie misschien nog wel leuker dan een EVO...

Mark.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 13 sep 2006, 22:07

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een M3 e36...nou, die M-mythos gaat voor mij ook niet op. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 13 sep 2006, 22:36

LOL @ Elmar!

Let the brand bashing games begin! :mrgreen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 13 sep 2006, 22:39

Eens met fuifjes. Ooit in een WRX 2002 gereden en dat was geen succes.
Laatst meegereden in een 220/230 pk toledo en dat was WEL indrukwekkend.

N.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5456
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 13 sep 2006, 22:58

Nja een my01/02 is niet bepaald indrukwekkend en vooral remmen vallen tegen, maar vergeleken met een std 1.8 topsport (geen Cupra) of een Tsport van Toyota, dan zou ik in dat vergelijk 100% voor de wrx gaan.
Wel eens met zo'n Celica T-Sport gereden, maar als je het hebt over net niet, dat was toch wel he-le-maal niet en het zou me sterk verbazen als de Corolla T-Sport een wereld voor me open zou maken...

En hoe vond je hem btw in vergelijk met die Avensis (heb ik ook lang gereden, dus heb ik een beetje referentiewaarde ;))

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 14 sep 2006, 09:03

@ Kasteel

Als ik iets vergelijk kijk ik niet alleen naar specs maar het totale gevoel bij die auto. Als ik in een Celica T-Sport rij heb ik niet iets van whoooo wat een snelheid nee dat niet...maar wel van damnnn goede wegligging remmen oke...totale beleving.

Het is ook maar een indruk van 20 min hooguit.....

En natuurlijk als ik zo'n 2004 Impreza helemaal aanpak 400pk heb etc....zal dat ding best geweldig zijn...maar nogmaals ik tik alleen hier neer wat mijn indruk was!

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 453
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Bericht door Daan » 25 sep 2006, 23:25

Een 'Bugeye' WRX kan nooit van 2004 zijn. althans, niet modeljaar 2004. Deze modellen zijn grofweg in 2001 en 2002 gebouwd/geleverd. De Bugeyes rijden standaard inderdaad niet al te best. Sloppy besturing, slome motor response en weinig gevoel met het wegdek.

Ik heb jarenlang GTT gereden en wilde destijds overstappen op een WRX. Na een proefrit in het bugeye model wist ik dat ik naar een ander merk moest overstappen. Echter, in 2003 kwam er een update met een betere smoel en verbeteringen op bovengenoemde tekortkomingen.

Ik rijd nu in een 2004 model WRX die vrijwel gelijk is aan het 2003 model. Hieraan zijn maar drie elementaire zaken veranderd : Ecutek, Intrax HDA met goede uitlijning en betere remblokken. Ik heb nu een auto die super aan het gas hangt en waanzinnig goed stuurt. Mijn GTT's was ik in ieder geval vrij snel vergeten. :wink:

Daan...

Tom
Berichten: 22381
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 sep 2006, 23:30

Welkom Daan!

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 453
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Bericht door Daan » 25 sep 2006, 23:45

Dank u! :wink:

Ik lees al een tijdje mee op DF, maar voelde nu even de noodzaak om te reageren.

Daan...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 sep 2006, 09:30

Daan,

ik geloof best dat met de bovengenoemde maatregelen je een veel betere WRX gemaakt hebt. Maar wat je ook aan een moderne Impreza doet, een GTT doen vergeten kan ie op rijkwaliteiten niet.

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 453
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Bericht door Daan » 26 sep 2006, 19:23

Hoi Hielke,

De GTT helemaal vergeten kwa rijkwaliteiten, moet je natuurlijk niet al te letterlijk opvatten. Dat ik geen heimwee meer had naar de GTT is misschien beter geformuleerd :wink:

De WRX hoeft maar op één (welliswaar belangrijk-) front zijn meerdere te erkennen in de GTT, en dat is het gewicht (+100kg). Voor de rest is deze auto natuurlijk gewoon door geëvolueert. De WRX is b.v. veel stijver en heeft van huis uit een bruikbaarder motor karakter. Ook wijzigingen aan de wielophanging voor en achter hebben voor betere rij eigenschappen gezorgd. Eén en ander wordt ook al jaren bevestigd door de internationale autopers die met de modernere modellen snellere rondetijden neerzetten als het oude model. Ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil.

De STi heeft de EVO al geëvenaard en op sommige fronten zelfs voorbijgestreefd. De auto is zelfs zo geperfectioneerd, dat varianten als de S204 en Spec C op het circuit echte sportwagens de baas zijn (zie diverse filmpjes op dit forum). En dat met maximaal 300-330pk.

In mijn ogen was de GTT de hype en de WRX het logische vervolg (de bugeye daargelaten).

Daan...


De huidige WRXen

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5456
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 26 sep 2006, 19:32

Daan schreef: Ik rijd nu in een 2004 model WRX die vrijwel gelijk is aan het 2003 model. Hieraan zijn maar drie elementaire zaken veranderd : Ecutek, Intrax HDA met goede uitlijning en betere remblokken. Ik heb nu een auto die super aan het gas hangt en waanzinnig goed stuurt. Mijn GTT's was ik in ieder geval vrij snel vergeten. :wink:

Daan...
Toevallig ook met 19inch Superleggera's?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 sep 2006, 19:33

Daan,

de huidige WRX STI is een fijne auto. Ik heb er twee weken terug een stuk mee gereden. Maar hij zal op een circuit alle zeilen bij moeten zetten om de oer GTT (in standaard vorm) voor te blijven. Om over het vergelijk met de EVO maar te zwijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Wimo en 10 gasten