WRX 2004 proefrit is brandhout!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
WRX 2004 proefrit is brandhout!
Vorige week een paar dagen zo'n hok hier gehad en uiteraard ff. wezen proberen vrijdagavond....
heel eerlijk.......brandhout!
Na 3x flink remmen remden ze helemaal niet meer........vermogen valt me tegen *(was gewoon een standaard auto)...wegligging......wel goed.
Als daily driver lijkt me dit helemaal niets! ik kan me voorstellen na wat ander remmen en iets snellere motor dat het leuk is maar standaard snap ik die auto niet.....oke hij kost relatief weinig in 2004 *(iets van 28K euro) maar voor dat geld koop je veel meer andere *(misschien iets minder snel) auto's.
jullie mening?
heel eerlijk.......brandhout!
Na 3x flink remmen remden ze helemaal niet meer........vermogen valt me tegen *(was gewoon een standaard auto)...wegligging......wel goed.
Als daily driver lijkt me dit helemaal niets! ik kan me voorstellen na wat ander remmen en iets snellere motor dat het leuk is maar standaard snap ik die auto niet.....oke hij kost relatief weinig in 2004 *(iets van 28K euro) maar voor dat geld koop je veel meer andere *(misschien iets minder snel) auto's.
jullie mening?
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Was dit de versie met 218pk en ovale lampen? Is inderdaad een stuk minder dan de GTT, maar om nou brandhout te zeggen? Het apparaat krijgt overal redelijk goede kritieken. Vooral voor het geld wat je ervoor moest geven. Goede grip, veel snelheid en ruimte. Een ander merk die dat kan voor dat geld?
Iets later had je de WRX/230 maar die was gelijk ook weer een paar duizenden euro's duurder.
Ga ik er toch ook vanuit dat je een afgeleeft hok bereden hebt. En nee, ik ben zeker geen Scoop fan. Ik vind ze ronduit lelijk, en van binnen is het helemaal drama.
Iets later had je de WRX/230 maar die was gelijk ook weer een paar duizenden euro's duurder.
Ga ik er toch ook vanuit dat je een afgeleeft hok bereden hebt. En nee, ik ben zeker geen Scoop fan. Ik vind ze ronduit lelijk, en van binnen is het helemaal drama.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
idd. het lelijke model met die ovale koplampen......echt zeker geen afgeragd hok....misschien is mijn referentiekader kwa gevoel verkeerd......
voor die 30k euro zou ik liever een:
Leon 1.8t
Corolla T-sport
etc. vul maar in
ja zelfs!!!!!!! een nieuwe yaris diesel geeft mij een beter gevoel!.... ja kom maar op schiet maar!
voor die 30k euro zou ik liever een:
Leon 1.8t
Corolla T-sport
etc. vul maar in
ja zelfs!!!!!!! een nieuwe yaris diesel geeft mij een beter gevoel!.... ja kom maar op schiet maar!
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Ik ben jarenlang impreza fanaat geweest, regelmatig in gtt's gereden (vanaf de gtt werd het alleen maar minder) en heb een tijd bij de importeur gezeten. Sinds die tijd (rijden in andere modellen dus) ben ik helemaal afgeknapt op de impreza mythe.
Het is waar dat je voor weinig geld een snelle auto koopt, allround, fatsoenlijk, echter net niet idd.
De STI is zijn geld wel waard (mits met dccd) de rest staat niet meer op mijn lijstje waar ik later voor aan het sparen ben. Overigens met die remmen, een gtt is pas ECHT slecht, dus wat dat betreft zijn ze wel vooruit gegaan hoor
.
Het is waar dat je voor weinig geld een snelle auto koopt, allround, fatsoenlijk, echter net niet idd.
De STI is zijn geld wel waard (mits met dccd) de rest staat niet meer op mijn lijstje waar ik later voor aan het sparen ben. Overigens met die remmen, een gtt is pas ECHT slecht, dus wat dat betreft zijn ze wel vooruit gegaan hoor

-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
een leon 1.8t met 180pk of een corrola met 192 atmo pk's...deze auto's kan je niet vergelijken met een sub vind ik...qua wegligging niet...ik ben het met je eens dat een sub bovenin het toerental wat mist...dit komt door het feit dat de sub met een relatief kleine turbo komt die erg snel inkomt..duifjes.com schreef:idd. het lelijke model met die ovale koplampen......echt zeker geen afgeragd hok....misschien is mijn referentiekader kwa gevoel verkeerd......
voor die 30k euro zou ik liever een:
Leon 1.8t
Corolla T-sport
etc. vul maar in
ja zelfs!!!!!!! een nieuwe yaris diesel geeft mij een beter gevoel!.... ja kom maar op schiet maar!
maar ik vind de basis als een sub helemaal niks mis mee...vraag eens rond op extreme machines...zitten er genoeg...
een leon 1.8t is wel een erg mooie auto die ook redelijk vlot is....
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Kasteel
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Nja een my01/02 is niet bepaald indrukwekkend en vooral remmen vallen tegen, maar vergeleken met een std 1.8 topsport (geen Cupra) of een Tsport van Toyota, dan zou ik in dat vergelijk 100% voor de wrx gaan.
Wel eens met zo'n Celica T-Sport gereden, maar als je het hebt over net niet, dat was toch wel he-le-maal niet en het zou me sterk verbazen als de Corolla T-Sport een wereld voor me open zou maken...
En hoe vond je hem btw in vergelijk met die Avensis (heb ik ook lang gereden, dus heb ik een beetje referentiewaarde
)
Wel eens met zo'n Celica T-Sport gereden, maar als je het hebt over net niet, dat was toch wel he-le-maal niet en het zou me sterk verbazen als de Corolla T-Sport een wereld voor me open zou maken...
En hoe vond je hem btw in vergelijk met die Avensis (heb ik ook lang gereden, dus heb ik een beetje referentiewaarde

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
@ Kasteel
Als ik iets vergelijk kijk ik niet alleen naar specs maar het totale gevoel bij die auto. Als ik in een Celica T-Sport rij heb ik niet iets van whoooo wat een snelheid nee dat niet...maar wel van damnnn goede wegligging remmen oke...totale beleving.
Het is ook maar een indruk van 20 min hooguit.....
En natuurlijk als ik zo'n 2004 Impreza helemaal aanpak 400pk heb etc....zal dat ding best geweldig zijn...maar nogmaals ik tik alleen hier neer wat mijn indruk was!
Als ik iets vergelijk kijk ik niet alleen naar specs maar het totale gevoel bij die auto. Als ik in een Celica T-Sport rij heb ik niet iets van whoooo wat een snelheid nee dat niet...maar wel van damnnn goede wegligging remmen oke...totale beleving.
Het is ook maar een indruk van 20 min hooguit.....
En natuurlijk als ik zo'n 2004 Impreza helemaal aanpak 400pk heb etc....zal dat ding best geweldig zijn...maar nogmaals ik tik alleen hier neer wat mijn indruk was!
- Daan
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Een 'Bugeye' WRX kan nooit van 2004 zijn. althans, niet modeljaar 2004. Deze modellen zijn grofweg in 2001 en 2002 gebouwd/geleverd. De Bugeyes rijden standaard inderdaad niet al te best. Sloppy besturing, slome motor response en weinig gevoel met het wegdek.
Ik heb jarenlang GTT gereden en wilde destijds overstappen op een WRX. Na een proefrit in het bugeye model wist ik dat ik naar een ander merk moest overstappen. Echter, in 2003 kwam er een update met een betere smoel en verbeteringen op bovengenoemde tekortkomingen.
Ik rijd nu in een 2004 model WRX die vrijwel gelijk is aan het 2003 model. Hieraan zijn maar drie elementaire zaken veranderd : Ecutek, Intrax HDA met goede uitlijning en betere remblokken. Ik heb nu een auto die super aan het gas hangt en waanzinnig goed stuurt. Mijn GTT's was ik in ieder geval vrij snel vergeten.
Daan...
Ik heb jarenlang GTT gereden en wilde destijds overstappen op een WRX. Na een proefrit in het bugeye model wist ik dat ik naar een ander merk moest overstappen. Echter, in 2003 kwam er een update met een betere smoel en verbeteringen op bovengenoemde tekortkomingen.
Ik rijd nu in een 2004 model WRX die vrijwel gelijk is aan het 2003 model. Hieraan zijn maar drie elementaire zaken veranderd : Ecutek, Intrax HDA met goede uitlijning en betere remblokken. Ik heb nu een auto die super aan het gas hangt en waanzinnig goed stuurt. Mijn GTT's was ik in ieder geval vrij snel vergeten.

Daan...
- Daan
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Hoi Hielke,
De GTT helemaal vergeten kwa rijkwaliteiten, moet je natuurlijk niet al te letterlijk opvatten. Dat ik geen heimwee meer had naar de GTT is misschien beter geformuleerd
De WRX hoeft maar op één (welliswaar belangrijk-) front zijn meerdere te erkennen in de GTT, en dat is het gewicht (+100kg). Voor de rest is deze auto natuurlijk gewoon door geëvolueert. De WRX is b.v. veel stijver en heeft van huis uit een bruikbaarder motor karakter. Ook wijzigingen aan de wielophanging voor en achter hebben voor betere rij eigenschappen gezorgd. Eén en ander wordt ook al jaren bevestigd door de internationale autopers die met de modernere modellen snellere rondetijden neerzetten als het oude model. Ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil.
De STi heeft de EVO al geëvenaard en op sommige fronten zelfs voorbijgestreefd. De auto is zelfs zo geperfectioneerd, dat varianten als de S204 en Spec C op het circuit echte sportwagens de baas zijn (zie diverse filmpjes op dit forum). En dat met maximaal 300-330pk.
In mijn ogen was de GTT de hype en de WRX het logische vervolg (de bugeye daargelaten).
Daan...
De huidige WRXen
De GTT helemaal vergeten kwa rijkwaliteiten, moet je natuurlijk niet al te letterlijk opvatten. Dat ik geen heimwee meer had naar de GTT is misschien beter geformuleerd

De WRX hoeft maar op één (welliswaar belangrijk-) front zijn meerdere te erkennen in de GTT, en dat is het gewicht (+100kg). Voor de rest is deze auto natuurlijk gewoon door geëvolueert. De WRX is b.v. veel stijver en heeft van huis uit een bruikbaarder motor karakter. Ook wijzigingen aan de wielophanging voor en achter hebben voor betere rij eigenschappen gezorgd. Eén en ander wordt ook al jaren bevestigd door de internationale autopers die met de modernere modellen snellere rondetijden neerzetten als het oude model. Ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil.
De STi heeft de EVO al geëvenaard en op sommige fronten zelfs voorbijgestreefd. De auto is zelfs zo geperfectioneerd, dat varianten als de S204 en Spec C op het circuit echte sportwagens de baas zijn (zie diverse filmpjes op dit forum). En dat met maximaal 300-330pk.
In mijn ogen was de GTT de hype en de WRX het logische vervolg (de bugeye daargelaten).
Daan...
De huidige WRXen
- Kasteel
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Toevallig ook met 19inch Superleggera's?Daan schreef: Ik rijd nu in een 2004 model WRX die vrijwel gelijk is aan het 2003 model. Hieraan zijn maar drie elementaire zaken veranderd : Ecutek, Intrax HDA met goede uitlijning en betere remblokken. Ik heb nu een auto die super aan het gas hangt en waanzinnig goed stuurt. Mijn GTT's was ik in ieder geval vrij snel vergeten.![]()
Daan...
- Hielke
- Berichten: 11644
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen