E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: Z3 Coupe 2.8
Whoei! Een meevaller mag ook wel eens!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Z3 Coupe 2.8
Sja wat moet je ervan zeggen. Je eerste post met problemen komt van pag. 2, 26 januari 2007Fabian schreef:Sja, wat zal ik ervan zeggen..........

Gelukkig wel een ubergeil stuurtje straks!

- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
Auto is inmiddels alweer even gereed.
Tot nu toe zit alle lak nog vast
Nee serieus, het ziet er goed uit. De grille is nu iets gemodificeerd, want dat was echt gewoon al die tijd het probleem. Deze drukte hard in de lak en de randen waren echt messcherp. Door het rijden beweegt de kap iets en werd de lak gewoon langzaam losgewrikt door de grille.
Auto staat nu eindelijk netjes binnen bij mijn ouders in de garage. Nu kan ik er tenminste rustig aan werken. Even een flink pakket bij Meguiars besteld (rip uit mn lijf) en de komende weekenden (als ik tijd heb) maar es even flink gaan detailen.
De velgen moeten eigenlijk gespoten worden, achter begint de blanke lak op 1 van de spaken los te laten na 10 jaar trouwe dienst. Wil eigenlijk gewoon deze 17-inch style 32 breedset behouden omdat ik de combinatie top vind, dus spuiten is dan de beste optie.
Het onderstel moet ook echt aan de beurt komen dit jaar. De achteras moet nog steeds in de strakke rubbers worden gezet en ik wil nog nieuwe schokdempers of een schroefset. Ben daar alleen nog niet uit.
Daarnaast de remmen nog een keer upgraden, want die vind ik gewoon te slecht. Schijnt dat er redelijk eenvoudig grotere schijven van een E46 330i op kunnen door een eenvoudige aanpassing van de remklauw/houder. Moet dat nog ff uitzoeken,maar dat gaat dan zeker gebeuren.
Tot nu toe zit alle lak nog vast

Auto staat nu eindelijk netjes binnen bij mijn ouders in de garage. Nu kan ik er tenminste rustig aan werken. Even een flink pakket bij Meguiars besteld (rip uit mn lijf) en de komende weekenden (als ik tijd heb) maar es even flink gaan detailen.
De velgen moeten eigenlijk gespoten worden, achter begint de blanke lak op 1 van de spaken los te laten na 10 jaar trouwe dienst. Wil eigenlijk gewoon deze 17-inch style 32 breedset behouden omdat ik de combinatie top vind, dus spuiten is dan de beste optie.
Het onderstel moet ook echt aan de beurt komen dit jaar. De achteras moet nog steeds in de strakke rubbers worden gezet en ik wil nog nieuwe schokdempers of een schroefset. Ben daar alleen nog niet uit.
Daarnaast de remmen nog een keer upgraden, want die vind ik gewoon te slecht. Schijnt dat er redelijk eenvoudig grotere schijven van een E46 330i op kunnen door een eenvoudige aanpassing van de remklauw/houder. Moet dat nog ff uitzoeken,maar dat gaat dan zeker gebeuren.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Z3 Coupe 2.8
Die is juist weer niet makkelijk uit te voeren, en past alleen onder 17". Als tussenoplossing is er de 300mm van facelift e46 6 pitters (excl. 330i/d) en 320d. Past onder 16" en alleen het zadel hoeft vervangen te worden. Is ook de installatie zoals standaard gemonteerd op Z3 3.0iFabian schreef: Schijnt dat er redelijk eenvoudig grotere schijven van een E46 330i op kunnen door een eenvoudige aanpassing van de remklauw/houder. Moet dat nog ff uitzoeken,maar dat gaat dan zeker gebeuren.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Z3 Coupe 2.8
Z3 ///M past ook gewoon
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
Zo, mn auto is nu echt totaal ge-cleaned. Even flink aan het Megue-eren geweest de laaste weekenden. Kan ie er weer ff tegen.
Vandaag nieuwe velgen gekocht, 18 inch CSL-replica's, een breedte set. 8J en 9J. Helemaal TOP! Maar zoals altijd heb ik weer iets.....kom net thuis, doe de dozen open, leg ze langselkaar en wat denk je: Kleurverschil!!!! De voorste velgen zijn echt een beetje chroom-zilver, de achterste zilver. De voorste en achterste velgen komen waarschijnlijk ook een productieprocesje van een dagje later ofzo. Dus alweer gebeld net, wordt teruggebeld. Wordt vast en zeker opgelost, maar ow ow ow!
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 077kk3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag nieuwe velgen gekocht, 18 inch CSL-replica's, een breedte set. 8J en 9J. Helemaal TOP! Maar zoals altijd heb ik weer iets.....kom net thuis, doe de dozen open, leg ze langselkaar en wat denk je: Kleurverschil!!!! De voorste velgen zijn echt een beetje chroom-zilver, de achterste zilver. De voorste en achterste velgen komen waarschijnlijk ook een productieprocesje van een dagje later ofzo. Dus alweer gebeld net, wordt teruggebeld. Wordt vast en zeker opgelost, maar ow ow ow!

http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 077kk3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Fabian op 19 feb 2009, 16:48, 5 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Z3 Coupe 2.8
Verdorie met knikkende knieën open ik dit topic.. gelukkig geen toestanden
(in de eerste regel
)

(in de eerste regel

- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Z3 Coupe 2.8
Het zou niet de eerste zijnRico schreef:Verdorie met knikkende knieën open ik dit topic.. gelukkig geen toestanden![]()
(in de eerste regel)

- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
De voorvelgen worden morgen omgewisseld voor de lichtere (niet-verchroomde) versie, netjes opgelost!
Nu bandjes gaan regelen.
Nu bandjes gaan regelen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Z3 Coupe 2.8
Gaaf, kijk uit naar de foto's als ze onder de auto zitten.
Michel
Michel
- Knot
- Berichten: 40287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8
Vervelend, kleurverschil.... gewoon niet aan dezelfde kant monteren 
Fabian, wat gooi jij trouwens voor olie in de M52 (0w30, 5w40, volsyntheet)?

Fabian, wat gooi jij trouwens voor olie in de M52 (0w30, 5w40, volsyntheet)?
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Z3 Coupe 2.8
In mijn M50 gooi ik 5w40 Knot.
Velgen zijn super zeg! Ben benieuwd hoe dat zal staan onder de Z3. Welk merk zijn ze?
Velgen zijn super zeg! Ben benieuwd hoe dat zal staan onder de Z3. Welk merk zijn ze?
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Z3 Coupe 2.8
Dit zijn echt super gave velgen, ben benieuwd naar het eindresultaat!
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
@Knot: ik heb er TWS inzitten.
@ Nauta: geeeeen idee. Made in Germany staat erop
Ze zien er goed afgewerkt uit, en qua gewicht waren ze dikke prima (11,5kg voor een 9J achtervelg) dus aangeschaft.
Als het niks blijkt te zijn kunnen ze atijd nog verkocht worden. Maar ze lijken prima iniedergeval!
Om een idee te geven even een foto van een mede Z3-forum member:

@ Nauta: geeeeen idee. Made in Germany staat erop

Als het niks blijkt te zijn kunnen ze atijd nog verkocht worden. Maar ze lijken prima iniedergeval!
Om een idee te geven even een foto van een mede Z3-forum member:
- Alfistroel
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:24
- Locatie: Oosterhout
Re: Z3 Coupe 2.8
Zo dat is dan ook weer geregeld.
Maar je bent er nog niet, er moeten nog banden omheen en ze moeten er nog onder
Maar je bent er nog niet, er moeten nog banden omheen en ze moeten er nog onder

- Knot
- Berichten: 40287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8
Ziet er dik uit op die voorbeeldfoto hoor!
TWS 10W60.... hmmz... vind je hem daar goed op lopen? Het zou in theorie een iets te dikke olie zijn voor een blokje wat maar naar 6500rpm loopt, maar jij bent er wel over te spreken begrijp ik?
TWS 10W60.... hmmz... vind je hem daar goed op lopen? Het zou in theorie een iets te dikke olie zijn voor een blokje wat maar naar 6500rpm loopt, maar jij bent er wel over te spreken begrijp ik?
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Z3 Coupe 2.8
Erg mooie wielen Fabain!
Eronder hangen die dingen en een foto maken!!
Eronder hangen die dingen en een foto maken!!

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Z3 Coupe 2.8
Sodeknetters.
Gaaf, man
Gaaf, man
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
Hij loopt daar juist perfect op. Ik had af en toe last van tikkende hydraulische klepstoters. Vooral als ik een keer op Papenburg of de RIng een keer gas gaf, meteen een groot getik. Oliewissel gedaan, nog steeds. Toen TWS erin gedaan, probleem direct opgelost en hij loopt nu sowieso mooier rond vind ik. Verschil is echt dag en nacht. En t mag er volgens t boekje gewoon in, dus.Knot schreef:Ziet er dik uit op die voorbeeldfoto hoor!
TWS 10W60.... hmmz... vind je hem daar goed op lopen? Het zou in theorie een iets te dikke olie zijn voor een blokje wat maar naar 6500rpm loopt, maar jij bent er wel over te spreken begrijp ik?
- yorick
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Z3 Coupe 2.8
CSL's onder een z3 coupe
ook wel benieuwd naar de foto's.
@ Knot, in mijn M52 zit ook TWS . Bij hoogtoerig gebruik wel een fijn gevoel.

@ Knot, in mijn M52 zit ook TWS . Bij hoogtoerig gebruik wel een fijn gevoel.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Z3 Coupe 2.8
Hele mooie Wielen Fabian!
Gaat em goed staan
Gaat em goed staan
- Knot
- Berichten: 40287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8
Fabian, Yorick, Frank... allemaal TWS 10W60 volsyntheet in een M52 dus.... hmmz.
Ik herinner me inderdaad dat tikken op ATP Fabian, vandaar ook de vraag. Voorgeschreven is castrol 0w30 of 5w40 volgens mij. De 10w60 is een stuk dikker, koud en warm wat als nadeel zou moeten geven dat draaiende delen meer moeite hebben om rond te komen en de olie niet direct overal bij/in/tussen smeert. Voordeel is wel dat de olie zich beter houdt bij hogere temperaturen (ring/driften/etc). Vreemd dat sommige "experts" toch beweren dat een dunnere 5w40 beter/soepeler zou lopen in dit blok dan de bekroonde 10w60 TWS olie.
Ik herinner me inderdaad dat tikken op ATP Fabian, vandaar ook de vraag. Voorgeschreven is castrol 0w30 of 5w40 volgens mij. De 10w60 is een stuk dikker, koud en warm wat als nadeel zou moeten geven dat draaiende delen meer moeite hebben om rond te komen en de olie niet direct overal bij/in/tussen smeert. Voordeel is wel dat de olie zich beter houdt bij hogere temperaturen (ring/driften/etc). Vreemd dat sommige "experts" toch beweren dat een dunnere 5w40 beter/soepeler zou lopen in dit blok dan de bekroonde 10w60 TWS olie.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Z3 Coupe 2.8
Heb ook van begin af aan 10W60 gereden en 1x die 20W60.
Ging op zich ook wel maar duurde zo lang voor dat ie op temperatuur kwam
5W50 schijnt ook erg goed te gaan.
Ging op zich ook wel maar duurde zo lang voor dat ie op temperatuur kwam

5W50 schijnt ook erg goed te gaan.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Z3 Coupe 2.8
Fabian,
Hankook Semi Slicks met straat toelating, 2 modellen.
Semi slick – Ventus Z211
Asymmetrisch ontworpen semi slick voor prima prestaties op het circuit in droge of natte omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Semi slick – Ventus Z214
Symmetrisch ontworpen semi slick met 2 langsgroeven voor prima prestaties op het circuit in droge of vochtige omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Medium – Droog weer, asfalt – grondtemperatuur 15°C ~ 35°C
Hankook Semi Slicks met straat toelating, 2 modellen.
Semi slick – Ventus Z211
Asymmetrisch ontworpen semi slick voor prima prestaties op het circuit in droge of natte omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Semi slick – Ventus Z214
Symmetrisch ontworpen semi slick met 2 langsgroeven voor prima prestaties op het circuit in droge of vochtige omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Medium – Droog weer, asfalt – grondtemperatuur 15°C ~ 35°C
- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8
Ik heb net de Falken FK 542 ofzo besteld via autobandenmarkt.nlMathieu schreef:Fabian,
Hankook Semi Slicks met straat toelating, 2 modellen.
Semi slick – Ventus Z211
Asymmetrisch ontworpen semi slick voor prima prestaties op het circuit in droge of natte omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Semi slick – Ventus Z214
Symmetrisch ontworpen semi slick met 2 langsgroeven voor prima prestaties op het circuit in droge of vochtige omstandigheden (straat legaal met DOT nummer).
Medium – Droog weer, asfalt – grondtemperatuur 15°C ~ 35°C

225/40/18 voor en 255/35/18 achter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, EvdP, Fedmas, Hellracer, jvb, Marc Sierra, mark123, Martijn_bmw, matthyssie, MVB, S-RS, Sabberjoch, Str8Six, Will F. en 2 gasten