Initial D op MTV
- Stéphane
Initial D op MTV
Degenen die het kennen hebben geen uitleg nodig. Initial D (real-life versie) is nu op MTV, met ondertiteling 

- Peter Tunissen
- Nero_Serpente
- Dennis Cavallino
Rico: Die cultstatus komt naast bovenstaande feiten vooral doordat men met deze underdog kon winnen van veel snellere en hoogvermogende (drift)auto's. Daar gaat heel Initial D over. Initial D is ook een beetje gebaseerd op het verhaal van de Drift King himself: Keichi Tsuchiya. Die begon ook, net als iedere Japanse drifter met Touge, downhill driftraces in de bergen. Zwaar illegaal, maar daardoor misschien wel extra aantrekkelijk. Als je de touge in diverse regio's gewonnen had, had je kans om mee te doen aan echte driftwedstrijden, om vervolgens kans te hebben om mee te doen aan D1 wedstrijden. In Japan is driften groter qua sport dan Formule 1. De rijders verdienen al snel een paar ton per jaar. Als je naar Initial D vanuit dat perspectief kijkt, dan snap je het beter.
De anime serie vond ik zelf beter dan de film, vooral ook omdat er meer tijd was om alle karakters en de verhoudingen tussen die karakter duidelijk te maken, maar de film viel gelukkig niet tegen. De tekenfilm serie vind ik overigens erg mooi gemaakt. Je ziet ook goed de kwaliteitsverschillen tussen het eerste en latere seizoenen. Ik zou nog wel eens de stripboeken vertaald willen zien/lezen.
P.s. Met de AE86 wordt nu ook nog regelmatig het D1 Grand Prix circus verrast. Met slechts 200 pk wint deze auto vaak van auto's met 2 tot 3 keer zoveel vermogen. Iedereen die weleens met een AE86 gereden en gedrift heeft snapt de heisa rondom dit 'simpele' auto'tje. De underdog is populairder dan ooit in Japan en verre omstreken en dat is terecht.
De anime serie vond ik zelf beter dan de film, vooral ook omdat er meer tijd was om alle karakters en de verhoudingen tussen die karakter duidelijk te maken, maar de film viel gelukkig niet tegen. De tekenfilm serie vind ik overigens erg mooi gemaakt. Je ziet ook goed de kwaliteitsverschillen tussen het eerste en latere seizoenen. Ik zou nog wel eens de stripboeken vertaald willen zien/lezen.
P.s. Met de AE86 wordt nu ook nog regelmatig het D1 Grand Prix circus verrast. Met slechts 200 pk wint deze auto vaak van auto's met 2 tot 3 keer zoveel vermogen. Iedereen die weleens met een AE86 gereden en gedrift heeft snapt de heisa rondom dit 'simpele' auto'tje. De underdog is populairder dan ooit in Japan en verre omstreken en dat is terecht.
- Nero_Serpente