Dagwaarde

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen Bosman

Dagwaarde

Bericht door Jeroen Bosman » 25 sep 2006, 10:46

In het “is dit wat draadje”las ik een reactie van; het feit dat het een import auto is vind ik hem geen …. waard. Hoe komt het nu dat mensen deze conclusies trekken zonder zich te verdiepen of er al dan niet een historie bijzit of zelfs überhaupt een glimp van het apparaat gezien te hebben?

Persoonlijk moet ik toegeven, ook niet over te lopen van enthousiasme als het een importauto betreft, maar schrijf zeker de auto niet af zonder gekeken te hebben. (of meer te weten te komen van de historie) Immers het betreft meestal bijzondere of dure modellen, waarbij het ook bij “originele” Nederlanders het oppassen geblazen is. Soms kan het zelfs voordelig zijn als het Duitse import betreft, immers deze houden zware schades bij op het kenteken. Mijn grootste beletsel is dat het kenteken niet “origineel” of niet bouwjaargetrouw overkomt, ook een 1tje of 2tje (heb zelfs al 4tjes gezien) vind ik minder. Waarbij een 1tje nog niet een dergelijke punt is, maar 2tje of 3tje mij toch echt te ver gaat.Maar echt reëel is het natuurlijk niet, een auto kan best goed/echt zijn desondanks dat het import betreft, en hoeveel minder is een zodanige auto nu waard?

Is er een formule voor of zo :?:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 25 sep 2006, 10:53

Er is geen formule voor, maar bij iedere ingevoerde auto waar ik tot nu toe voor ben weze kijken was er iets mis. Het zal heus niet bij iedere import zijn!

Ik ondervindt gewoon dat NL auto's vaker echtere auto's zijn zonder een verhaal... Misschien komt het ook omdat ik toevallig bij iedere import teleurgesteld thuis kwam en er nu mn broekzak vol van heb!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2006, 11:07

Aantal auto's die ik heb gehad waren van origine import. Volledig gedocumenteerd en niks mis mee. Het kan dus wel. Waarom kopen mensen auto in buitenland? Vaak full options auto's die je daar voor veel minder dan hier kunt kopen (zelfs na import kosten). Ook veel grote luxe zakensedans met dieselmotoren, die niet teveel km's hebben gelopen (in tegenstelling tot diezelfde auto's hier).

Ik denk dat het dus ook ligt aan wat voor soort auto je zoekt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 sep 2006, 11:23

Tja eigenlijk is het alleen maar meer reden om niet naar originele hollanders te kijken. Het zegt namelijk niks over de staat(sterker nog, de kans is groot dat de roestduivel op bezoek is geweest(eigen ervaring)) en wèl over de prijs. Als de auto goed is maakt het mij niet uit waar hij vandaan komt en als de prijs ook nogeens lager is, zie ik niet waarom ik een NL-wagen zou moeten verkiezen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 sep 2006, 12:25

Bij een sportieve Duitse auto is een onderhoudsboekje heilig! Zit deze er niet bij dan moet je ernstig twijfels hebben omtrent de kilometerstand. Als je zelf gaat zoeken in Duitsland voor iets speciaals en je treft een met alle papieren erbij dan zijn het vaak mooiere en betere auto's dan de Nederlandse. Heb nog nooit problemen gehad met een Duitse import die gedocumenteerd was! Verder heb ik het idee dat een Duitser er gewoon niet op bezuinigd met onderhoud en dat zie ik NL wel eens anders..

Marc R

Bericht door Marc R » 25 sep 2006, 13:51

Als je kijkt naar het aanbod van RS4's dat in Nederland te koop staat en je bent geinteresseerd om er een te kopen dan ga je gelijk huilen.

In feite MOET je wel naar Duitsland mits je een goeie van een partikulier kan kopen.

Wat ik omtrent RS4's zie staan hier is allemaal gehakt.

Dus om nou te zeggen,import> ik haak meteen af....nee eerst kijken dan beslissen.

Maar zoals gezegd,boekjes MET stempels zjin heilig bij een sportieve occasion.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 sep 2006, 13:54

Ik denk dat import voornamelijk door wat bedrijven in de regio Apeldoorn een slechte naam heeft, gasten zoals Rierink importeren een duits wrak, knappen het wat op en zetten het hier voor een lage prijs te koop.

Als jij zelf bij een auto gaat kijken in duitsland met volledige historie enz dan is er volgens mij niks aan de hand.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 25 sep 2006, 14:40

Dat is ook juist het punt, er hoeft niets mee aan de hand te zijn. Soms moet je voor bepaalde uitvoeringen of modellen juist wel in Duitsland gaan shoppen. Echter als je een geïmporteerde auto weer wil verkopen, resulteert dit vaak in de verwachting van mensen naar een lagere vraagprijs.

1tjes of 2tjes, lijdt dat nog bij mensen hier tot een niet kopen impuls?

En zo ja, waarom?

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 25 sep 2006, 17:06

Dat valt wel mee Jeroen. Ik heb mijn 540 ingeruild bij een bedrijf dat zelf ook heel veel met imports doet en een serieus goede prijs mogen ontvangen. Staat van de auto is waar het omgaat. Zelf hoef ik geen NL auto meer. De volgende komt waarschijnlijk wéér uit Italië.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 okt 2006, 13:06

Ik ken ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel voorbeelden waar wel een boekje bij zat....alleen toch klopte de km.stand niet! waarom...jee koopt een boekje en een stempel en klaar.....

Voor echte exclusieve / bijzondere auto's *( waar er wereldwijd maar 100 van zijn gemaakt) met de historie compleet maakt het niet uit....anders is de prijs gewoon lager hoe goed en mooi ook!

Plaats reactie