24 uur van Oschersleben

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 sep 2006, 21:06

Ach ja, komt nog wel. :)

Begin dit jaar hadden we de keuze: rijden met de 325 as if, of langzaam maar zeker opbouwen tot iets knaps. Kost meer geld dan begroot, maar in 2007 hoeven we ons dan hopelijk alleen nog op het rijden te focussen. Maar mijn plannen om in 2008 de 24 uur van Le Mans te rijden worden zo wel lastig (even los van het feit dat ik gezien een bepaalde privé situatie sowieso niet kan dan, hehe).

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 23 sep 2006, 15:47

Balen Dennis! Maar het is sowieso beter dat je niet 'koud' in een wildvreemde wagen stapt. Het team moet je ook maar net kunnen vertrouwen. Je zal niet de eerste zijn die na 3 uur de wagen aan de kant moet zetten door een lullig mankement. Zonde van je geld als je dus een afdankertje krijgt. Sterkte met de Kopfschmertzen.

M'n business partner rijdt er ook en die vindt het maar een 'hotseknots' gebeuren (knakenfestijn). Kan je beter doorsparen voor de 24u van Zolder.

LeMans rijden kan je sowieso wel vergeten. De reglementen zijn zo streng dat alleen de echte privateer veteranen (met Dagobert pakhuis) en ervaren professionals mogen participeren.

Ik sprak op Brands Hatch met Dan Eagling, coureur in de LeMans Endurance Series (6 uurs races), en hij mocht niet meedoen in de LeMans 24h race omdat hij niet de juiste 24 uurs credentionals had (ALMS, Spa, Nurburgring 24h etc.). Het komt er dus op neer dat je (erkende) 24 uurs ervaring moet hebben. Ik begrijp die maatregel ook wel, want je houdt de prutsers buiten de deur wat weer meer serieuze teams aantrekt.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 15:51

Dus Le mans GT4 op mijn playstation 2 is niet genoeg :wink:

Leen

Bericht door Leen » 24 sep 2006, 11:52

Jordy van Kouwen schreef:
M'n business partner rijdt er ook en die vindt het maar een 'hotseknots' gebeuren (knakenfestijn). Kan je beter doorsparen voor de 24u van Zolder.
Tjsa Jordy , da's maar net wat voor budget je hebt , en wat je gewend bent , denk dat de klasse waar jij gewend bent te filmen (DSC) een faktor 20 ofzo heeft qua budgetten, Ik was er ook vrijdag en zaterdag om de sprint races te rijden , en ik heb er heerlijk genoten van dit fraaie circuit , en heb er 4 races gereden over 2 dagen en dat voor ca. 700 euro.

(275 euro inschrijfgeld, 100 euro benzine , 2 x 60 euro overnachtingen , 120 euro in de 330D en nog wat gegeten en gedronken.)

@Dennis, jammer dat het weer niet gelukt is.

@Leonard , je hebt je ook aardig vermaakt had ik de indruk 8)

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 24 sep 2006, 15:50

Ik vind het geen knakenfestijn, ik ben er immers niet geweest. De vergelijking met de DSC gaat dus ook niet op, alhoewel je wel gelijk hebt dat dat een rol zou spelen in mijn beeldvorming. Maar nogmaals, het is niet mijn mening.

Het lijkt me overigens wel leuk om mee te doen. Als rijder maakt het niet zoveel uit waar je rijdt. Het is in ieder geval een goede 'bang for the bucks'.

leonard

Bericht door leonard » 25 sep 2006, 06:51

dennis je hebt wat gemist man !!!!

Het was supergaaf in Oschersleben, een mooie baan ,goed hotel op de piste alleen een roteind rijden.

Ook het meemaken van de sfeer van een 24 uurs race heeft toch wel wat.Het rijden in het donker waarbij de rijders maar moeten schatten waar een bocht ligt vind ik echt spectaculair!

Zelf heb ik genoten van de sprintraces.Zoals de meesten wel weten rij ik in de E30 cup en was dit m'n 2e wedstrijd,met uiteindelijk resultaat de eerste plaats overall.Jullie snappen natuurlijk wel dat ik daar superblij mee ben.

Leen reed ook echt goed,ben doordat het gecombineerde races waren ook nog met hem de strijd aan gegaan maar zijn peekaas,slicks en niet te vergeten zijn rijkwaliteiten waren toch iets teveel voor mij en m'n E30je :wink:

Leen

Bericht door Leen » 25 sep 2006, 08:38

Ha die Leonard!

Ik zag in de uitslagen dat je bij de finale race een jumpstart had gemaakt ?

dat verklaart wel waarom je al terreinrijdend in de chaos mij in de eerste bocht voorbijreed 8) . zag je in de 2e ronde nog die e30 bovenop die Saker staan?

was inderdaad supergaaf , alleen mis ik toch wel weer de pk's denk dat er van de beloofde 230/235 pk daadwerkelijk maar zo'n 200/210 inzitten.
getuige het rechte stuk waar ik toch met moeite een 325i voorbij kwam , (kan natuurlijk ook niet anders want het is natuurlijk gewoon maar een 328i nu ) toch nog een 1.47er gereden in de finale race. en 3 keer een 3e plaats en 1 uitval in de 2e race in de sport klasse .

tot 7 oktober in zandvoort voor de laatste race :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2006, 09:28

Klinkt goed heren! Knappe prestaties ook. En ja, dat het ZAC-gevoel (niveau) overal aanwezig is, lijkt me niet meer dan logisch. Dat is ook tevens de charme van dit geheel. De teams waarvoor wij konden rijden (Match en SP-Support) finishen doorgaans altijd wel. Anders zou ik er echt niet aan beginnen. Dat heeft me er destijds ook een beetje van weerhouden om verder te leuren met sponsors om als 4e rijder voor het VLN team te gaan rijden. 50k per jaar meenemen en kans dat de andere rijders voor je schade rijden of dat die M3 stuk gaat was dat seizoen vrij groot. (maar ik had toch wel verdomd graag mee willen rijden, vooral omdat 2 sponsors op het punt stonden om in te haken baal ik best).

leonard

Bericht door leonard » 25 sep 2006, 15:43

[quote="Leen"]Ha die Leonard!

Ik zag in de uitslagen dat je bij de finale race een jumpstart had gemaakt ?

dat verklaart wel waarom je al terreinrijdend in de chaos mij in de eerste bocht voorbijreed 8) . zag je in de 2e ronde nog die e30 bovenop die Saker staan?

De start was inderdaad goed,ik was niet sneller weg maar door dat stukje rallycross :lol: kwam ik goed uit in de 2e bocht zodat er gelijk een mooie voorsprong was,en voor mij het belangrijkste,is was die alfa voorbij!

De crash met die Saker heb ik gezien !! zag er wel spactaculair uit zo'n E30 OP een Saker :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 sep 2006, 10:14

Knot

Bericht door Knot » 30 sep 2006, 10:23

Mooi verhaal zeg... maar kut van die tuimelaar en uitlaat.

Remblokken wisselen zie ik mezelf niet zo snel doen als ze gloeiend zijn, maarja daarom zit ik ook in de ICT.

Plaats reactie