Bekeuring Zwitersland betalen???

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Thommy

Bekeuring Zwitersland betalen???

Bericht door Thommy » 10 feb 2009, 13:29

ik ben in de zomer geflitst met 12 km te snel en kreeg een leuke bekeuring van 650 F en een na heffing voor het opmaken van het proces verbaal 125,- E

nu hoor ik in de wandelgangen dat je die zooi gewoon niet moet betalen icm de eerst 5 jaar niet in Zwitserland komen (anders zitten)

heeft iemand hier ervaring mee??? en is dit waar?

alvast bedankt thommy

Metchu

Re: Bekeuring Zwitersland betalen???

Bericht door Metchu » 10 feb 2009, 13:34

via google
Toelichting:
Mijn zoon heeft in april een auto gehuurd in Nederland en is daarmee naar Italië geweest. In
Zwitserland is hij blijkbaar geflitst met 42 km te hard op de teller. Hij heeft daarvan een brief thuis gekregen (uit Zwitserland maar wel in het Nederlands geschreven) met de mededeling dat hij zijn gegevens binnen 10 dagen moet terugsturen. Op de brief staat nog geen bedrag voor de boete maar die zal ongetwijfeld fors zijn. Buiten het feit dat het een domme actie was om zo hard te rijden en het eigenlijk een plicht is om te betalen is de vraag eigenlijk of
Zwitserland een verdrag heeft met Nederland om bij niet betalen deze toch (via een rechter) te kunnen innen? Hij heeft nl. maar een klein inkomen op dit moment en kan dus eigenlijk niet
betalen.
M.a.w. dus wat gebeurt er als hij niet betaald en niets laat weten?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord.
Antwoord:

Er zijn verdragen die het mogelijk maken bij niet verstrekken van gegevens dat het land van bewoning de plaatselijke politie ingeschakelt wordt.

Gewoon gegevens opsturen en aansturen op een betalingsregeling kan een hoop narigheid voor de toekomst voorkomen. In het ergste geval moet u denken aan een strafblad met gevangenisstraf.

als ik het zo lees denk ik dat je het gewoon moet betalen ...

meer via google
Zwitserland heeft sinds 1 januari 2005 een uiteleveringsverdrag met NL voor wat betreft kentekens. Dat betekent dat ze in NL nu wel komen innen. Voor die datum hoefde je je geen zorgen te maken en werd er nooit actie ondernomen. Helaas pindakaas.
Nederland, Belgie, Duitsland & Zwitserland hebben al jaren een verdrag om kentekentenaamstellingen over en weer bekend te maken en dat blijkt ook overduidelijk.
Het innen van de boetes verloopt nog alleen nog wat moeizaam, uiteindelijk kunnen ze vanuit het buitenland alleen nog maar verzoeken om te betalen, totdat je uiteindelijk in de databanken van de desbetreffende landen komt te staan. Pakken ze je dan in dat land, ja dan ben je echt de klos.
Overigens is dat alles per 01-01-2006 afgelopen. Dan worden alle boetes uit alle West-Europese landen gewoon vanuit Leeuwarden afgehandeld.
Laatst gewijzigd door Metchu op 10 feb 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 10 feb 2009, 13:38

Bij mijn weten is het zelfs zo dat voor boetes in Zwitserland, er een NL incassobureau is ingesteld met een NL-bankrekening. Volgens mij kom je dan niet meer onder je boete uit.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 feb 2009, 13:39

CH is duur!!!!!!!!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 10 feb 2009, 13:42

Ik ben 3 januari ook geflits in Basel opweg naar mijn ski-bestemming in Frankrijk. Was ongeveer met 90 km/h naar schatting waar je 80 mag, tot op heden nog niks gehoord maar hij zal er vast nog aankomen. :?

Thommy

Bericht door Thommy » 10 feb 2009, 13:55

bij mij ook ee 80 weg, midden in de nacht niemand te zien met 105 PATS recht in mn bakkes...

en das dus 650 F + die 125,- E

grt thommy

Metchu

Bericht door Metchu » 10 feb 2009, 13:59

WOW! das totaal 550 euro! zo zeg! daar word je niet vrolijk van :( Ik dacht dat Nederland superduur was :(

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 10 feb 2009, 14:16

Mark Nauta schreef:Bij mijn weten is het zelfs zo dat voor boetes in Zwitserland, er een NL incassobureau is ingesteld met een NL-bankrekening. Volgens mij kom je dan niet meer onder je boete uit.
Yep, klopt. Kreeg paar jaar brief met bekeuring waarvan de inning was uitbesteed aan een incassobureau in Nederland. De betaling kon plaats vinden op de Rabobankrekening in Groningen op naam van het Zwitserse kanton. Was niet aan te ontsnappen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 feb 2009, 19:31

CH=duur=betalen helaas....

Bekeuringen liegen er zeker niet om.....ik reed 10km te hard op de snelweg 220euroo's :shock:

Joy

Bericht door Joy » 10 feb 2009, 19:42

duifjes.com schreef:CH=duur=betalen helaas....

Bekeuringen liegen er zeker niet om.....ik reed 10km te hard op de snelweg 220euroo's :shock:

:shock: poeh hey, dat is iets om rekening mee te houden.

Hans

Bericht door Hans » 10 feb 2009, 20:46

(Fors) te hard rijden in Zwitserland is heel duur. leest dit verhaal maar eens:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 45755.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 feb 2009, 20:52

Hans schreef:(Fors) te hard rijden in Zwitserland is heel duur. leest dit verhaal maar eens:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 45755.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Buiten 't feit dat die gast uit Hans z'n link een ontzettende domoor is om in CH veel te hard te rijden vind ik dit wel 'n punt:
Evenmin heb ik zin om allerlei gegevens te verstrekken voor een verkeersboete aan een land dat zelf de grootste fiscale boeven beschermt met bankgeheim en andere discrete diensten.
Die fokking Zwitsers hebben een partij boter op hun hoofd en hun zal de crisis zeker treffen(niet dat ik dat wil)

Gewoon rustig rijden daar as usual.

Het enige goede aan Zwitserland is de mooie omgeving en de prima klokken....

Hubert D

Bericht door Hubert D » 11 feb 2009, 00:08

Een paar jaar geleden hadden ze mij met zo'n 111km/h in een klein rot tunneltje op de snelweg. Niet overdreven hard dus, maar toch 31km/h te hard.
Transactie thuis van € 850 ofzo, ik heb even overwogen om het niet te betalen, maar het schijnt alleen maar duurder te worden. Het verjaard wel, maar alleen in de tijd die je in zwitserland geregistreerd bent.... Oftewel nooit.
Ik heb geen zin om over 40jaar aan de grens gepakt te worden en daar dan even een hypotheekje af te sluiten of zoiets, dus ik heb betaald en de andere jaren wat rustiger gedaan daar. DLD volgas en Italie weer.

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2009, 00:42

Wat een horror verhalen zeg.

allen

Bericht door allen » 11 feb 2009, 08:51

Geen blije boete. Bedankt dat je het even meld dus. Eerstvolgende keer dat ik er naartoe ga toch maar even rekening mee houden. Aan de andere kant. 10 km/u te hard en dan al zulke bedragen, dan denk ik dat ik Zwitserland toch even tot m'n 70ste schrap als autovakantieoord.

Kwa betalen ben ik overigens van mening dat je die overal ter wereld gewoon moet dokken als je gesnapt wordt. Part of the game noem ik dat. :oops:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 11:14

Ik ben een jaar geleden ook geflitst in zo'n tunneltje is Basel. 80 weg en ik reed 95 denk ik. Tot op heden nog niks gehoord.

*zoekt hout om af te kloppen* (heb m'n hoofd gevonden :wink: )

Hubert D

Bericht door Hubert D » 11 feb 2009, 11:29

Ik had 'm ruim binnen een half jaar. 3/4 maanden denk. Dus ik vrees dat je geluk hebt :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 11 feb 2009, 21:10

Zwitserland is dikke horror. Onder je betaling uitkomen? Succes ermee. Ik weet iig dat ik aankomende zomervakantie als een brave jongeman aan alle snelheden houdt.
Let ook op het overige Oostenrijkse verkeer, daar kun je een hoop uithalen of er wat staat ofniet qua flitsen..
Duitsland is een appel-ei in vergelijking. Alle kleine boetes uit Duitsland zou ik niet betalen, daar is het anders geregeld.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 feb 2009, 22:41

Ze zijn daar gewoon niet mals met bekeuringen...als je je vuilniszak ff. ergens buitenzet 6000 Zwitserse Frankies.....dus niemand doet dat dan ook....kunnen we een voorbeeld aannemen.

Hardrijden gebeurt wel in CH maar lekker in de bergen daar ze je de locals ook knallen op de snelweg zie je bijna geen Zwitser te hard rijden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 feb 2009, 22:44

Paar maand terug op vakantie geweest daar en heb echt goed opgelet, daar wil je niet geflitst of gepakt worden.

Familielid woont daar, is hotelmanager. Is al 2x rijbewijs kwijtgeweest met zijn Mini Cooper S, laatste keer met iets van 35 km te hard.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 feb 2009, 14:02

In Zwitserland doe ik al jaren heel kalmpies aan op de snelwegen. Maar zelfs dan nog... bergaf waar je van 130 terug naar 70 moet, staan ze opeens met een camera 100 meter na het 70 km/u bordjes. Daar laat ik de auto nog uitrollen.... daar word je dus gedwongen om vol in de ankers te gaan, terwijl de bocht waarvoor je moet afremmen pas 400 meter verderop is. Ook kunnen Zwitsers echt niet meer normaal autorijden. :police: Ze zitten allemaal hutje mutje op de linker baan. Rechter baan is altijd leeg. De linker baan is mijns inziens levensgevaarlijk geworden, ik heb er ook al diverse kop-staart aanrijdingen gezien de afgelopen jaren. :nah:

Maar buiten de snelwegen heb ik nog nooit een camera of lasergun gezien eigenlijk. Op de bergweggetjes kun je volgens mij nog goed doorrijden. En die bergen, die blijken inmiddels zo'n beetje de enige USP van CH. :stom:

RVV

Bericht door RVV » 12 feb 2009, 16:11

En die bergen, die blijken inmiddels zo'n beetje de enige USP van CH.
Nee de horloges :angel:

Rich

Bericht door Rich » 12 feb 2009, 22:52

Hmm :hmmm: afgelopen zomer dus gezwijnd daaro, ben toch aardig meer dan vlot via Dld door Zwitserland naar Italie geblaft zonder 1x te stoppen in bankenland...

Tip voor bij de grensovergang; koop vooraf geen vignet, ik reed een file van zo'n 2km stilstaand blik voorbij, de borden 'ohne vignet' volgend, want ik had vooraf geen vignet gehaald bij de anwb. Kon volledig doorrijden totaan een van de drie of vier 'pitstop plaatsen' aan de grens waar een Heidi voor 30 euri een sticker achter m'n raam plakte en ik meteen door kon knallen :hosanna:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 feb 2009, 22:58

Lulhannes, mensen die vaak te hard rijden en daar schaar ik jou voor het gemak ook even onder, weten toch wel waar dat wel en niet kan!

Vorig jaar ook daar op vakantie geweest en ik had vantevoren al deze verhalen al gelezen, dus heb me niet laten foppen, in Zwitserland moet je gewoon niet te hard rijden, simpel.

Heb je geen zak aan, maar wilde ik gewoon even melden :mrgreen:

Rich

Bericht door Rich » 13 feb 2009, 13:10

Bedankt voor 't melden. Nu je 't zegt, ik meen me te herinneren dat ik daar een blauwe scooby voorbij ging die zo goed als stil leek te staan.... :P

Plaats reactie