335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 24 sep 2006, 02:47

Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.

Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)

Space gray - Sattelbruin leer - Pappelmasser grau - High gloss shadowline
- 19 inch jetsers, die velgen zijn echt zeer fraai irl.

Dat lijkt me wel wat.

Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2006, 09:03

535d schreef:Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.

Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)

Dat lijkt me wel wat.

Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.

Over die flippers; dat zou je Rico is moeten vragen..........................denk dat ie er redelijk op los flippert ( niet in het cafe bedoel ik dan :lol: :lol: )

Wat is high gloss shadow line?.................................zegt me niets.............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 sep 2006, 09:34

IK miste die flippers dus wel in dat demo apparaat. Ik wil wat te doen hebben, maar met die aut pook wat plussen en minnen geeft geen voldoening bij mij, misschien dat die flippers je meer erbij betrekken?

Maar de automaat was voor mij de grootste afknapper voor zo'n auto met zo'n motor en zo'n onderstel. Maar dat wist ik vantevoren.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 09:50

Robin schreef: Maar de automaat was voor mij de grootste afknapper voor zo'n auto met zo'n motor en zo'n onderstel. Maar dat wist ik vantevoren.
Couldn't agree more.

De automaat vloekte zelfs zozeer met deze heerlijke auto dat het verboden zou moeten worden :x

Heb verder niks tegen automaten. Maar als ze met de sportieve kwaliteiten van een auto conflicteren dan ontgaat me volledig de logica. Als proftennisser train je je ook niet het hele jaar suf om dan tijdens de belangrijke wedstrijden een honkbalknuppel als racket te gaan gebruiken.

535d vroeg zich natuurlijk af hoe die 335i met automaat zou rijden omdat hij ook zo ontzettend nieuwschierig is hoe slecht die combinatie echt wel is :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 12:00

Hier in de showroom stond 2x een 335i, beide met automaat, en de demo buiten had ook automaat. Sterker nog, de 2 auto's in de 325i uitvoering in de showroom hadden ook automaat. Wie koopt dit in? De dealer? Of is deze sjieke coupe toch voor de mensen op middelbare leeftijd?

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2006, 16:06

Ja

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 17:48

p.s. een serieuze kanttekening

Viel me op dat veel coupe's slecht gespoten waren. Hadden bijna peugeot-achtige lakken, met veel "sinasappelschil-effect"

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 24 sep 2006, 18:19

romo schreef:
535d schreef:Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.

Dat lijkt me wel wat.

Over die flippers; dat zou je Rico is moeten vragen..........................denk dat ie er redelijk op los flippert ( niet in het cafe bedoel ik dan :lol: :lol: )

Wat is high gloss shadow line?.................................zegt me niets.............
Dan ga je voorbij aan het feit dat het SMG systeem in Rico zijn M3 een heel ander systeem is. De 335i is een heel ander soort auto die je niet kan vergelijken met een M3. De ruinte achterin die 335i is trouwens uitstekend voor een coupe!

High gloss shadowline is hoog glans zwarte raamomlijstingen. Ik vind dat chroom look niet echt mooi, maar das een kwestie van smaak natuurlijk.

Rebel ik heb dat ook gezien, dat sinaasappelschil effect. Vond het vooral zeer goed zichtbaar op de titaanzilveren 3 coupe.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 18:28

Lakwerk heeft inderdaad een op vooral de zijkanten soms een sterk sinaasappeleffect. Productiefoutje. Vreemd.
Laatst gewijzigd door Hielke op 24 sep 2006, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 19:35

Zoals beloofd nog een aantal foto's van Coupés met "17 velgen. Passen er mijns inziens ook prima onder.

Heb nu genoeg woorden aan de in mijn ogen mooiste BMW vuil gemaakt. Mocht ik nog eens de kans krijgen er een gedegen proefrit in te maken dan kom ik er natuurlijk met een rijverslag op terug.

Foto's zijn in de namiddag bij De Beier gemaakt:

[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe11.jpg[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe12.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe13.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe14.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe15.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe16.jpg[/img]

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 24 sep 2006, 19:49

17 inch is veels te klein vind ik.19 inch is echt een must op de nieuwe 3 coupe.En wat staat zon ding hoog op de poten zeg :shock:

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 21:02

Een ding is zeker, de achterlichten zijn een stuk fraaier dan die van de 4 deurs.
Hielke vanwaar dat je de "lakfout" kwestie hebt aangepast van "blunder" naar "vreemd" in je vorige post? 8)
Het blijft toch een blunder als de hele showroom volstaat met sinasappel-effect auto's.
Overigens heb ik dit ook zojuist gelezen op een belgisch forum. Schijnt dus terdege iedereen op te vallen.

Ik vul jouw prachtige fotos' die met passie voor het merk genomen zijn, en je waarschijnlijk vuile knieen in je broek hebben bezorgd, aan met deze interieurfoto...

[img:1280:960]http://img247.imageshack.us/img247/297/img1781qx9.jpg[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 21:32

Ik vond "blunder" een wat te zware omschrijving voor een in mijn ogen onbeduidend aspect als zijnde die lakkwaliteit. Denk dat als je de verschillende auto's met elkaar gaat vergelijken de lak iedere keer op dezelfde (meestal zijkanten) plaatsen dat sinaasappel-effect vertoont. De spuitinstallaties zullen door de fabriek bij een grote externe toeleverancier zijn ingekocht, de kwaliteit ervan zal alle kritiek kunnen weerstaan. Probleem zit 'm in de afstelling. De robot blijft gewoon te lang op een bepaald punt actief. Dat is dus niet exemplarisch, zal zolang duren totdat het iemand begint op te vallen.

Een echte blunder vond ik de afstelling van de "sportonderstellen" van de 1-serie en de 3-serie sedan. Misschien is dat inmiddels opgelost bij die auto's, bij de Coupé voelde alles zeer harmonieus en prettig aan.

Het lijkt wel typisch voor BMW te zijn dat een auto die in de som van de onderdelen een geweldig produkt is toch iedere keer op één of een paar details duidelijke steken laat vallen. Steken die juist zo sterk opvallen omdat de resterende eigenschappen van de auto zo goed zijn. Andre's 130i bijv. heeft heel wat sportieve en dwarse kilometers achter de kiezen maar de auto voelt aan als nieuw. Zelfs de standaard remschijven kunnen de tortuur van de aftermarket agressieve remblokken prima aan. Het motortje draait als nieuw en de versnellingsbak is door de tijd heen alleen maar fijner geworden. Kraakjes hoor je niet en stuk is er niets gegaan.

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2006, 22:04

Hylke, ik vind mijn sedan strakker en beter liggen dan de coupe van gisteren. Die vond ik wat Amerikaans zweverig(relatief natuurlijk). Die van mij is stuiterig, maar controleerbaarder. Dat Active Front Steering hielp bij de coupe ook niet mee aan een nog strakker gevoel in mijn ogen.

Die foto's in dat weiland :P : Die bakken staan volgens mij (nog) op transportblokken :?:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2006, 22:08

Hielke...................jij hebt meerdere kleuren irl gezien.......................welke doet de auto het meeste eer aan?

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2006, 22:09

Robin ik zei ja dat ik jouw auto veel strakker vond. Hielke vind die coupe ook zo fijn omdat die al echt een oude man wordt ;-)

romo

Bericht door romo » 24 sep 2006, 22:13

Echt strak........................dan maar de M3 ........................veel beter wordt het niet.

romo

Bericht door romo » 24 sep 2006, 22:16

Vandaag in het westen geweest, onderweg flink wat 3 ers gezien, sedan dus, irl toch veel mooier dan op de gevoelige plaat,.....................wat is dat toch, dat alle huidige BMW`s het irl toch veel beter doen dan op de plaat...........................nee fotogeniek zijn ze ech nie :wink: :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 22:18

romo schreef:Hielke...................jij hebt meerdere kleuren irl gezien.......................welke doet de auto het meeste eer aan?
Persoonlijk vind ik die zwarte metallic demo met "19 jetsers verreweg de mooiste.

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2006, 22:20

romo schreef:Vandaag in het westen geweest, onderweg flink wat 3 ers gezien, sedan dus, irl toch veel mooier dan op de gevoelige plaat,.....................wat is dat toch, dat alle huidige BMW`s het irl toch veel beter doen dan op de plaat...........................nee fotogeniek zijn ze ech nie :wink: :wink:
Ben ik ook niet, maar de mokkels willen me gewoon(gelukkig heb ik een 'doe mij een TOPPERTJEen een breezer ananas' van een GF dus :P

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 22:29

Robin schreef:Hylke, ik vind mijn sedan strakker en beter liggen dan de coupe van gisteren. Die vond ik wat Amerikaans zweverig(relatief natuurlijk). Die van mij is stuiterig, maar controleerbaarder. Dat Active Front Steering hielp bij de coupe ook niet mee aan een nog strakker gevoel in mijn ogen.
Robin, die stuiterigheid van jouw Sedan heeft de Coupé met sportonderstel absoluut niet. Als dat gestuiter (combinatie van harde demping ingaande slag en slappe demping uitgaande slag) nu een positief effect op de wegligging had dan was het nog tot daar aantoe. Maar persoonlijk kan ik geen reden zien om een auto zo af te stellen behalve dan om het doorslaan van de vering op de bumpstops te ondervangen.

Het is ook onlogisch om al de moeite die de onderstelontwikkelaars ondernomen hebben om een mooie multilink wielophanging te construeren teniet te doen door de auto weinig veerweg te geven. Die multilink is juist gemaakt om de wielen onder verschillende fases van in en uitveren een maximaal goede stand op de weg te geven. Het is kinderspel om een auto met starre assen goed op de weg te krijgen simpelweg door de veerweg eruit te halen. Het is des te moeilijker om die wegligging goed te houden wanneer er veel veerweg is. Dat kunstje, die harmonie in het onderstel, is nu pas met het nieuwe "designed by a Dutchman" onderstel tot stand gekomen.

Je kent vast de beelden van de test Ferrari's als 550, 575 en 599 op Maranello wel. De auto duikt bij het aanremmen enorm in de veren en komt bij het uitacceleren behoorlijk los op de vooras. Dat vind ik prachtig om te zien. Zo'n soepele vering en toch een enorme stabiliteit, balans en grip in bochten. Er was eigenlijk ook geen enkele reden voor BMW om dat truukje ook niet te beheersen.

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2006, 22:45

Hylke, op de Ring is ie zeer smooth en grippy, serieus En met 45k kilometer achter de kiezen geen centje pijn. Als je er maar bijv 10 km hebt gereden kan ik me voorstellen dat ie op momenten wat stuiterig voelt, je moet er meer in rijden om een beter beeld te krijgen. Weet je die 330d demo E90 nog?

romo

Bericht door romo » 24 sep 2006, 22:59

De coupe met 19" en ook nog RFT`s.........................dat is dan hard genoeg volgens de meeste recensies..........................mee eens of niet?

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2006, 22:59

Ja die ken ik nog wel, maar die hebben we alleen op de rijkswegen in rechte lijn bereden.

320d demo en 120d demo alsook Andre's standaard 130i hadden allemaal dezelfde onderstelkarakteristiek.

romo

Bericht door romo » 24 sep 2006, 23:01

Nog een setje Eibach`s er op om de ruimte in de wielkast echt mooi vol te maken? Doen of laten?

Plaats reactie