335i coupe
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.
Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)
Space gray - Sattelbruin leer - Pappelmasser grau - High gloss shadowline
- 19 inch jetsers, die velgen zijn echt zeer fraai irl.
Dat lijkt me wel wat.
Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.
Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)
Space gray - Sattelbruin leer - Pappelmasser grau - High gloss shadowline
- 19 inch jetsers, die velgen zijn echt zeer fraai irl.
Dat lijkt me wel wat.
Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
535d schreef:Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.
Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)
Space gray - Sattelbruin leer - Pappelmasser grau - High gloss shadowline
- 19 inch jetsers, die velgen zijn echt zeer fraai irl.
Dat lijkt me wel wat.
Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.
Over die flippers; dat zou je Rico is moeten vragen..........................denk dat ie er redelijk op los flippert ( niet in het cafe bedoel ik dan


Wat is high gloss shadow line?.................................zegt me niets.............
- Robin
- Berichten: 55719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
IK miste die flippers dus wel in dat demo apparaat. Ik wil wat te doen hebben, maar met die aut pook wat plussen en minnen geeft geen voldoening bij mij, misschien dat die flippers je meer erbij betrekken?
Maar de automaat was voor mij de grootste afknapper voor zo'n auto met zo'n motor en zo'n onderstel. Maar dat wist ik vantevoren.
Maar de automaat was voor mij de grootste afknapper voor zo'n auto met zo'n motor en zo'n onderstel. Maar dat wist ik vantevoren.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Couldn't agree more.Robin schreef: Maar de automaat was voor mij de grootste afknapper voor zo'n auto met zo'n motor en zo'n onderstel. Maar dat wist ik vantevoren.
De automaat vloekte zelfs zozeer met deze heerlijke auto dat het verboden zou moeten worden

Heb verder niks tegen automaten. Maar als ze met de sportieve kwaliteiten van een auto conflicteren dan ontgaat me volledig de logica. Als proftennisser train je je ook niet het hele jaar suf om dan tijdens de belangrijke wedstrijden een honkbalknuppel als racket te gaan gebruiken.
535d vroeg zich natuurlijk af hoe die 335i met automaat zou rijden omdat hij ook zo ontzettend nieuwschierig is hoe slecht die combinatie echt wel is

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Dan ga je voorbij aan het feit dat het SMG systeem in Rico zijn M3 een heel ander systeem is. De 335i is een heel ander soort auto die je niet kan vergelijken met een M3. De ruinte achterin die 335i is trouwens uitstekend voor een coupe!romo schreef:535d schreef:Dat arktissilber heb ik hem vandaag in gezien in Amsterdam. Ziet er echt niet uit in die kleur.
Robert Doornbos kwam ook nog even kijken, denk dat ie bij Lost Boys in de buurt was 8)
Space gray - Sattelbruin leer - Pappelmasser grau - High gloss shadowline
- 19 inch jetsers, die velgen zijn echt zeer fraai irl.
Dat lijkt me wel wat.
Binnenkort even sturen in zo'n 335i. Ben benieuwd hoe de motor icm met een automaat rijdt. Zou zelf nooit die flippers aan het stuur nemen, gebruik je toch zelden in de praktijk.
Over die flippers; dat zou je Rico is moeten vragen..........................denk dat ie er redelijk op los flippert ( niet in het cafe bedoel ik dan![]()
)
Wat is high gloss shadow line?.................................zegt me niets.............
High gloss shadowline is hoog glans zwarte raamomlijstingen. Ik vind dat chroom look niet echt mooi, maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
Rebel ik heb dat ook gezien, dat sinaasappelschil effect. Vond het vooral zeer goed zichtbaar op de titaanzilveren 3 coupe.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Zoals beloofd nog een aantal foto's van Coupés met "17 velgen. Passen er mijns inziens ook prima onder.
Heb nu genoeg woorden aan de in mijn ogen mooiste BMW vuil gemaakt. Mocht ik nog eens de kans krijgen er een gedegen proefrit in te maken dan kom ik er natuurlijk met een rijverslag op terug.
Foto's zijn in de namiddag bij De Beier gemaakt:
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe11.jpg[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe12.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe13.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe14.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe15.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe16.jpg[/img]
Heb nu genoeg woorden aan de in mijn ogen mooiste BMW vuil gemaakt. Mocht ik nog eens de kans krijgen er een gedegen proefrit in te maken dan kom ik er natuurlijk met een rijverslag op terug.
Foto's zijn in de namiddag bij De Beier gemaakt:
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe11.jpg[/img]
[img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe12.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe13.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe14.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe15.jpg[/img][img:700:458]http://members.chello.nl/h.kerstma/coupe16.jpg[/img]
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Een ding is zeker, de achterlichten zijn een stuk fraaier dan die van de 4 deurs.
Hielke vanwaar dat je de "lakfout" kwestie hebt aangepast van "blunder" naar "vreemd" in je vorige post? 8)
Het blijft toch een blunder als de hele showroom volstaat met sinasappel-effect auto's.
Overigens heb ik dit ook zojuist gelezen op een belgisch forum. Schijnt dus terdege iedereen op te vallen.
Ik vul jouw prachtige fotos' die met passie voor het merk genomen zijn, en je waarschijnlijk vuile knieen in je broek hebben bezorgd, aan met deze interieurfoto...
[img:1280:960]http://img247.imageshack.us/img247/297/img1781qx9.jpg[/img]
Hielke vanwaar dat je de "lakfout" kwestie hebt aangepast van "blunder" naar "vreemd" in je vorige post? 8)
Het blijft toch een blunder als de hele showroom volstaat met sinasappel-effect auto's.
Overigens heb ik dit ook zojuist gelezen op een belgisch forum. Schijnt dus terdege iedereen op te vallen.
Ik vul jouw prachtige fotos' die met passie voor het merk genomen zijn, en je waarschijnlijk vuile knieen in je broek hebben bezorgd, aan met deze interieurfoto...
[img:1280:960]http://img247.imageshack.us/img247/297/img1781qx9.jpg[/img]
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik vond "blunder" een wat te zware omschrijving voor een in mijn ogen onbeduidend aspect als zijnde die lakkwaliteit. Denk dat als je de verschillende auto's met elkaar gaat vergelijken de lak iedere keer op dezelfde (meestal zijkanten) plaatsen dat sinaasappel-effect vertoont. De spuitinstallaties zullen door de fabriek bij een grote externe toeleverancier zijn ingekocht, de kwaliteit ervan zal alle kritiek kunnen weerstaan. Probleem zit 'm in de afstelling. De robot blijft gewoon te lang op een bepaald punt actief. Dat is dus niet exemplarisch, zal zolang duren totdat het iemand begint op te vallen.
Een echte blunder vond ik de afstelling van de "sportonderstellen" van de 1-serie en de 3-serie sedan. Misschien is dat inmiddels opgelost bij die auto's, bij de Coupé voelde alles zeer harmonieus en prettig aan.
Het lijkt wel typisch voor BMW te zijn dat een auto die in de som van de onderdelen een geweldig produkt is toch iedere keer op één of een paar details duidelijke steken laat vallen. Steken die juist zo sterk opvallen omdat de resterende eigenschappen van de auto zo goed zijn. Andre's 130i bijv. heeft heel wat sportieve en dwarse kilometers achter de kiezen maar de auto voelt aan als nieuw. Zelfs de standaard remschijven kunnen de tortuur van de aftermarket agressieve remblokken prima aan. Het motortje draait als nieuw en de versnellingsbak is door de tijd heen alleen maar fijner geworden. Kraakjes hoor je niet en stuk is er niets gegaan.
Een echte blunder vond ik de afstelling van de "sportonderstellen" van de 1-serie en de 3-serie sedan. Misschien is dat inmiddels opgelost bij die auto's, bij de Coupé voelde alles zeer harmonieus en prettig aan.
Het lijkt wel typisch voor BMW te zijn dat een auto die in de som van de onderdelen een geweldig produkt is toch iedere keer op één of een paar details duidelijke steken laat vallen. Steken die juist zo sterk opvallen omdat de resterende eigenschappen van de auto zo goed zijn. Andre's 130i bijv. heeft heel wat sportieve en dwarse kilometers achter de kiezen maar de auto voelt aan als nieuw. Zelfs de standaard remschijven kunnen de tortuur van de aftermarket agressieve remblokken prima aan. Het motortje draait als nieuw en de versnellingsbak is door de tijd heen alleen maar fijner geworden. Kraakjes hoor je niet en stuk is er niets gegaan.
- Robin
- Berichten: 55719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hylke, ik vind mijn sedan strakker en beter liggen dan de coupe van gisteren. Die vond ik wat Amerikaans zweverig(relatief natuurlijk). Die van mij is stuiterig, maar controleerbaarder. Dat Active Front Steering hielp bij de coupe ook niet mee aan een nog strakker gevoel in mijn ogen.
Die foto's in dat weiland
: Die bakken staan volgens mij (nog) op transportblokken
:
Die foto's in dat weiland


- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Robin
- Berichten: 55719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ben ik ook niet, maar de mokkels willen me gewoon(gelukkig heb ik een 'doe mij een TOPPERTJEen een breezer ananas' van een GF dusromo schreef:Vandaag in het westen geweest, onderweg flink wat 3 ers gezien, sedan dus, irl toch veel mooier dan op de gevoelige plaat,.....................wat is dat toch, dat alle huidige BMW`s het irl toch veel beter doen dan op de plaat...........................nee fotogeniek zijn ze ech nie![]()

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Robin, die stuiterigheid van jouw Sedan heeft de Coupé met sportonderstel absoluut niet. Als dat gestuiter (combinatie van harde demping ingaande slag en slappe demping uitgaande slag) nu een positief effect op de wegligging had dan was het nog tot daar aantoe. Maar persoonlijk kan ik geen reden zien om een auto zo af te stellen behalve dan om het doorslaan van de vering op de bumpstops te ondervangen.Robin schreef:Hylke, ik vind mijn sedan strakker en beter liggen dan de coupe van gisteren. Die vond ik wat Amerikaans zweverig(relatief natuurlijk). Die van mij is stuiterig, maar controleerbaarder. Dat Active Front Steering hielp bij de coupe ook niet mee aan een nog strakker gevoel in mijn ogen.
Het is ook onlogisch om al de moeite die de onderstelontwikkelaars ondernomen hebben om een mooie multilink wielophanging te construeren teniet te doen door de auto weinig veerweg te geven. Die multilink is juist gemaakt om de wielen onder verschillende fases van in en uitveren een maximaal goede stand op de weg te geven. Het is kinderspel om een auto met starre assen goed op de weg te krijgen simpelweg door de veerweg eruit te halen. Het is des te moeilijker om die wegligging goed te houden wanneer er veel veerweg is. Dat kunstje, die harmonie in het onderstel, is nu pas met het nieuwe "designed by a Dutchman" onderstel tot stand gekomen.
Je kent vast de beelden van de test Ferrari's als 550, 575 en 599 op Maranello wel. De auto duikt bij het aanremmen enorm in de veren en komt bij het uitacceleren behoorlijk los op de vooras. Dat vind ik prachtig om te zien. Zo'n soepele vering en toch een enorme stabiliteit, balans en grip in bochten. Er was eigenlijk ook geen enkele reden voor BMW om dat truukje ook niet te beheersen.
- Robin
- Berichten: 55719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten