Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%

Totaal aantal stemmen: 110

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 14:43

Thom heeft het erover dat er flink ge-mod is. Ging ervan uit dat het om de plaatjes ging?

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 14:44

Maximus, die van jou is een andere. En daar is zeker niet alles echt aan. Aan die die ik plaatste trouwens ook niet. Maar die is wel minder opzichtig verbouwd dan Angelina Jolie. Een beetje minder schreeuwerig. Meer Carbonschwarz dan Le Mansblau, zeg maar. Het heeft allebei zo z'n charmes, maar ik prefereer Carbonschwarz.

....maar dat is dan weer niet leverbaar op de 1 Serie.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 14:50

Saphirschwartz weer wel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Arthur op 11 feb 2009, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 14:52

Ja. Staat mooi op een 130i, zou je eens moeten zien in het echt :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2009, 15:06

Snipe schreef:Maximus, die van jou is een andere. En daar is zeker niet alles echt aan. Aan die die ik plaatste trouwens ook niet. Maar die is wel minder opzichtig verbouwd dan Angelina Jolie. Een beetje minder schreeuwerig. Meer Carbonschwarz dan Le Mansblau, zeg maar. Het heeft allebei zo z'n charmes, maar ik prefereer Carbonschwarz.

....maar dat is dan weer niet leverbaar op de 1 Serie
.

Individual :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 15:18

Da's waar, maar Carbonschwarz is dan weer niet bijzonder genoeg (vind ik) om Individual-prijzen voor neer te tellen.
(Dat vind ik bijvoorbeeld weer wél van Suzukagrau van Audi.)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 15:37

Vast staat dat het 1 serie draadje wel het geilste draadje is op het DF .... :banaan:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 15:58

Ja, maar wél met het verschil dat het anderhalf jaar terug voldoende was om een foto van een 130i te plaatsen. Nu moet je allerhande dames plaatsen om te zorgen dat het de geilste thread is...

Pikey

Bericht door Pikey » 11 feb 2009, 17:16

Zo, aanstaande zaterdag naar JD Engineering met de 118d voor wat meer pk's. De eerste mods aan het onderstel zijn ook gedaan, zoals de M3-draagarmen mod, dikkere stabi's en 10mm spacers rondom. En zodra de standaard remmerij aan vervanging toe is, is dat weer iets om aan te pakken. Waarschijnlijk alleen betere blokken (DS2500) omdat het voor normaal gebruik eigenlijk al heel goed z'n werk doet. Zit stiekem ook te denken aan een Bilstein B16 PSS10 set met ride control, maar dat is toch best wel prijzig en ik vraag me af of ik dat er wel uithaal. Ik wil heel graag een goede instelbare schroefset waar ik eenvoudig het comfort mee kan regelen voor langere afstanden en volgens mij is dit dan de enige optie.

Inmiddels staan er al weer 45.000km's op de teller (in 9 maanden) en ik ben echt dik tevreden over de wagen, nog geen noemenswaardige problemen of ergernissen. Enige wat een beetje jammer was waren de raamproblemen in Oostenrijk, maar daar hebben meer 1-series last van in de winter begreep ik. Ook m'n eerste deukje te pakken in de deur, bij het handvat, precies op de vouw.

En Andre bedankt voor de ideeen tips, misschien dat ik uiteindelijk toch ook nog de M3-draagarmen mod aan de achterkant ga doen, even kijken hoeveel werk daarin gaat zitten. De draagarmen aan de voorzijde vervangen is echt peanuts, was met twee uurtjes klaar en dat is inclusief koffie drinken.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 17:49

Pikey schreef:... Enige wat een beetje jammer was waren de raamproblemen in Oostenrijk, maar daar hebben meer 1-series last van in de winter begreep ik..
wat is dat?

Pikey

Bericht door Pikey » 11 feb 2009, 17:58

Ferdinand schreef:
Pikey schreef:... Enige wat een beetje jammer was waren de raamproblemen in Oostenrijk, maar daar hebben meer 1-series last van in de winter begreep ik..
wat is dat?
Omdat het een 3-deurs is met raamstijlloze deuren gaan de ramen bij het openen van de portieren een stukje open. Als je het portier daarna weer sluit gaan ze weer netjes dat zelfde stukje omhoog. Helaas gaat dat bij "extreme" kou (-15/-20) dus mis, dan gaan of de ramen niet netjes omlaag bij het openen, of komen bij het sluiten niet meer netjes omhoog. Enige oplossing is dan om het raam volledige omlaag en omhoog te doen en het nogmaals te proberen en te hopen dat het dan wel werkt.

Dit lag niet aan ijs op het raam oid. zelf met uitvoerig raamkrabbelen en zelfs na een ritje van 20km had ik er nog last van, designfoutje, wie zal het zeggen.

Tristan

Bericht door Tristan » 11 feb 2009, 18:02

Daar heb ik juist weer geen last van gehad.

Pikey

Bericht door Pikey » 11 feb 2009, 18:05

Tristan schreef:Daar heb ik juist weer geen last van gehad.
Tjah, het zal vast samenhangen met vocht of iets dergelijks, kan me niet voorstellen dat ze zoiets over het hoofd hebben gezien. Maar ik vermoed dat de natte zone van de deur is opgevroren (waar je dus niet bijkan) waardoor er weerstand ontstaat en dat mechanisme niet juist werkt.

Femme

Bericht door Femme » 11 feb 2009, 18:49

Pikey schreef:Zo, aanstaande zaterdag naar JD Engineering met de 118d voor wat meer pk's. De eerste mods aan het onderstel zijn ook gedaan, zoals de M3-draagarmen mod, dikkere stabi's en 10mm spacers rondom.
Doet JD tegenwoordig ook BMW?

Ik heb eind deze maand een proefrit geregeld met een 135i. Ik ben benieuwd.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 19:09

Zo maar, of is de 330i aan vervanging toe?

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 11 feb 2009, 22:55

Rodney schreef:... kijk natuurlijk heeft iedereen liever een 135i dan een 118i of diesel.
Uiteraard!
Rodney schreef:... maar de 118i en diesel gaan ook nog goed mee? ik vind ze echt totaal niet sloom ofzo.
Nee, mijnes wilt best aardig. Merk wel grote verschil tussen de pré-facelift en mijn facelift versie.
Ik als (afstuderende) student zijnde ben er eigenlijk best trots op. Deze Einser als grotere vervanger van mijn MINI. Wat zouden het anders worden: Clubman, Golf of A3. Dit zijn FWD's, dan toch liever een RWD. Komt daarbij dat mijn dealer mij erg goed bevalt... , moet ik mezelf opnieuw voorstellen bij een andere dealer. Aan dat zuinige rijden doe ik niet, waarbij de computer aangeeft welke versnelling ik moet rijden.
Onder de 2000 tpm... :protest:

Als ik dadelijk een vaste baan heb en een leasehok krijg een MINI leasen, lekker geen bijtelling betalen en ondertussen sparen voor een meer DF wagen!
Pikey schreef:En Andre bedankt voor de ideeen tips, misschien dat ik uiteindelijk toch ook nog de M3-draagarmen mod aan de achterkant ga doen, even kijken hoeveel werk daarin gaat zitten. De draagarmen aan de voorzijde vervangen is echt peanuts, was met twee uurtjes klaar en dat is inclusief koffie drinken.
Kun je mij hier meer over vertellen of heb je een link?

Pikey

Bericht door Pikey » 11 feb 2009, 23:34

Femme schreef:
Doet JD tegenwoordig ook BMW?

Ik heb eind deze maand een proefrit geregeld met een 135i. Ik ben benieuwd.
Hij hangt het niet aan de grote klok geloof ik zo, je vindt het ook niet terug op de website. Maar ik vertrouw JD, mijn vorige VAG auto was ook door JD gedaan en die van vele vrienden en kenissen ook, Het is voor mij de juiste keuze, ook voor de gemoedsrust, kost toch een flinke duit zo'n auto en dan moet het gewoon goed gebeuren.

Erbij? Neem aan dat de Z4 blijft en de 330i is toch een stuk praktischer dan een 135i, maar als ruimte en praktisch nut er niet toe doen :)
Lamme Hond schreef:
Kun je mij hier meer over vertellen of heb je een link?
Ik heb geen links oid. maar kijk even op http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false;, voer je voertuiggegevens in en bekijk de ophanging aan de voorzijde. Het onderstel van een 1-serie komt in grote lijnen overeen met dat van een 3-serie (e90). Veel mountpoints en oplossingen zijn hetzelfde, daarom passen de draagarmen van een E90 M3 er zo op. Hierdoor krijg je meer camber op de voorwielen, meer grip en minder onderstuur. Mijn auto staat voor nu op 0.80 graden (standaard is het 0.25 ongeveer) en achter op 1.35, maar er zit nog meer in als je verder gaat spelen met de veerpoten. Bijkomend voordeel is wat minder flex omdat de draagarmrubbers harder zijn, vandaar dat ik nog over de draagarmen voor de achterkant nadenk.

En dat de computer via BC laat zien in welke versnelling hij je graag zou zien kan je gewoon uitzetten he ;)
Laatst gewijzigd door Pikey op 11 feb 2009, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Femme

Bericht door Femme » 11 feb 2009, 23:36

Snipe schreef:Zo maar, of is de 330i aan vervanging toe?
De termijn loop binnenkort af, maar de situatie is helaas even lastig omdat VNU wat mensen op straat heeft gezet waardoor er voorlopig geen nieuwe leasecontracten worden afgesloten.

Bij een gelijkblijvend leasebudget zou een 135i een mogelijkheid kunnen zijn. Andere opties zijn een 3-serie coupé of weer een sedan. Mijn vriendin haat de coupé omdat ze die lame gestyled vindt. Ze houdt meer van gedrongen / boxy styling. Ik moet haar gelijkgeven dat je aan een coupé aardig wat moet verbouwen (in ieder geval een achterbumper met diffuser) om de achterkant dik te krijgen.

Een volgende leaseauto zal ik tot in het eind der tijden (vijf jaar) moet rijden. Dit is enkel interessant als ik de auto zakelijk ga rijden, omdat anders de bijtelling na drie jaar totaal uit de pas met de waarde van de auto gaat lopen. Desnoods koop ik er een praktisch barrel van 500 euro bij om de bijtelling te ontwijjken. De B10 staat bij mijn ouders en ik ga pas afpakken als ik verkas naar mijn nieuwe huis, maar voordat ik die verbouwd heb met die stupide tijd- en geldverspillende bouwprocedures in Nederland ben ik jaren verder.

Een nadeel van een 1-serie is dat ik ongeveer drie jaar lang in een verouderde auto zal moeten rijden. Het interieurdesign van de 1-serie vind ik minder dan van de 3. Ik kan me ook voorstellen dat een 135i ongunstiger is in de lease dan een 3-serie vanwege een hogere verwachte afschrijving.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 feb 2009, 00:15

Tja, zo heeft iedereen z'n eigen problemen.
- 2x dezelfde auto gaat wel vervelen
- 1 Serie wordt ergens in je leasetermijn vervangen
- kortom, een 3 Coupe
- er vanuitgaande dat je vriendin 'm niet hoeft te betalen.....

M-pakket erop, niks aan de hand.
Maar een 135i is ook leuk natuurlijk. Ben benieuwd naar je proefrit.

ADV

Bericht door ADV » 12 feb 2009, 10:13

Even over chippen etc. Ik wilde ook naar JD gaan, maar mijn leasemij vind dat niet goed. Zijn er BMW dealers (ook in duitsland bijv) die chippen of iig motormanagement aanpassen?

Rupie

Bericht door Rupie » 12 feb 2009, 13:13

Neem een 308. :bag:

Doe ik namelijk ook met een geen privegebruik verklaring.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 feb 2009, 13:30

Een 308? Had je zó weinig keus?!?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 feb 2009, 13:34

GTB(i) of GTS(i)?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 feb 2009, 15:32