BMW M
- RVV
Rody ik denk niet meer dan 20K ALS je hem al particulier kwijt raakt, want mijn ervaring is dat particlieren weinig interesse hebben om een "speciale" auto te kopen.
Je kunt mazzel hebben als je hem wel kwijt raakt voor 20K. En dan inruilen ? Dit zijn hele moeilijke auto's voor de handel ben ik bang. De handelsprijzen zijn ook bedroevend laag. Mooi en bijzonder een M5 ook is voor de handel heeft ie alles tegen wat een weersag heeft op de prijs.
Dezelfde M5 waar we het over hebben heeft 5 jaar geleden 125000 euro gekost, de dealer heeft hem ingeruild voor 35K mischien heeft ie hem voor een nog lager bedrag ingekocht van een collega autobedrijf. Dat geeft al aan hoe laag de waardes van dit soort auto's zijn.
Dat moet je niet afschrikken hoor, want als je zo'n auto wilt hebben dan gewoon je hart volgen, het laatste wat ik wil is zo'n auto afraden.
Je kunt mazzel hebben als je hem wel kwijt raakt voor 20K. En dan inruilen ? Dit zijn hele moeilijke auto's voor de handel ben ik bang. De handelsprijzen zijn ook bedroevend laag. Mooi en bijzonder een M5 ook is voor de handel heeft ie alles tegen wat een weersag heeft op de prijs.
Dezelfde M5 waar we het over hebben heeft 5 jaar geleden 125000 euro gekost, de dealer heeft hem ingeruild voor 35K mischien heeft ie hem voor een nog lager bedrag ingekocht van een collega autobedrijf. Dat geeft al aan hoe laag de waardes van dit soort auto's zijn.
Dat moet je niet afschrikken hoor, want als je zo'n auto wilt hebben dan gewoon je hart volgen, het laatste wat ik wil is zo'n auto afraden.
- Dennis Cavallino
- RVV
Knot dat sowieso ik zou er zeker voor kiezen om er dan minimaal 3 jaar liever 4 jaar in te rijden. Pak je 25K per jaar heb je hem dan op 200K staan. Dat heeft heel weinig invloed op de dan geldende marktwaarde.
Dan de running costs, ja dat is ook een verhaal opzich. 2 jaar huissellectie is lekker veilig. Onverwachte kosten hoef je niet bang voor te zijn. Je moet zo'n auto verzekeren, all risk ? Zou ik wel doen want het zijn wel je spaarcenten, maar dat is denk ik wel 2000/2500 euro per jaar. Banden, jou kennende 1 setje per jaar
is ook 1500 euro. Brandstof 90 euro per tankbeurt, minimaal elke 1 1/5 week tanken is 3500 euro brandstof kosten. Wegenbelasting 800 euro ofzo ? onderhoud 1000 euro per jaar.
buiten de afschrijving om reken op 9300 euro running costs + de rest = 10000 euro.
Dan de running costs, ja dat is ook een verhaal opzich. 2 jaar huissellectie is lekker veilig. Onverwachte kosten hoef je niet bang voor te zijn. Je moet zo'n auto verzekeren, all risk ? Zou ik wel doen want het zijn wel je spaarcenten, maar dat is denk ik wel 2000/2500 euro per jaar. Banden, jou kennende 1 setje per jaar

buiten de afschrijving om reken op 9300 euro running costs + de rest = 10000 euro.
- Knot
Rico, zo veel gaan we niet rijden, heb ook nog de GTC he, de M5 zal puur een avondje in de week en in het weekend gebruikt worden, maximaal 15.000 per jaar dus... denk zelfs nog minder, met 2 weken vakantie is dat 300km per week.
Tank van 100 euro doe je 2 weken mee, dus is 200 euro per maand brandstof.
Wegenbelasting en beurtjes weet ik niet precies, banden gewoon "normaal" mee doen, extra setje met meuk voor de driftdagen en burnouts/filmpjes etc.
Maarja, na die 2 jaar garantie onder de huisselectie ga je toch denken...
Wegenbelasting en beurtjes weet ik niet precies, banden gewoon "normaal" mee doen, extra setje met meuk voor de driftdagen en burnouts/filmpjes etc.
- Dennis Cavallino
- Knot
- Dennis Cavallino
Knot schreef:Rico, zo veel gaan we niet rijden, heb ook nog de GTC he, de M5 zal puur een avondje in de week en in het weekend gebruikt worden, maximaal 15.000 per jaar dus... denk zelfs nog minder, met 2 weken vakantie is dat 300km per week.
Ik vind dat je ERG krap rekent. Lijkt wel of je jezelf rijk rekent met die auto. Kan het mis hebben. Maar verbruik zal 1:7 zijn als je normaal doet, je rijdt er altijd meer mee dan je denkt en onderhoud zou ik niet op bezuinigen, want dat nekt je restwaarde bij particuliere verkoop 2 jaar later.
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
-
Knot, met mijn S2000 heb ik in 1,5 jaar tijd ook 15.000km op jaarbasis gemaakt. En ik had die auto nog niet eens voor de deur staan! Moest ervoor in de auto stappen, naar garage rijden(3 min, maar toch), Honda eruit, Alfa erin. Laat staan dat ie voor de deur staat, dan pak je hem nog sneller. Op die manier reed ik gemakkelijk een tank 98 ongelood per weekend 'leeg'.
Toevoegen dat ik met de Honda in de weekenden vaak langere afstanden reed (in de omgeving gaat snel vervelen). Zoiets doe je ook sneller met een cabrio (=tevens van de omgeving genieten) dan met een M5 (=serieus knallen en rubber achterlaten
) natuurlijk.
Toevoegen dat ik met de Honda in de weekenden vaak langere afstanden reed (in de omgeving gaat snel vervelen). Zoiets doe je ook sneller met een cabrio (=tevens van de omgeving genieten) dan met een M5 (=serieus knallen en rubber achterlaten

- Dennis Cavallino
-
Koop dat ding alsjeblieft niet.Knot schreef:Dan wordt het dus gewoon minder rijden...
Wat je nu eigenlijk opschrijft, is dat je hem zou kopen om er zo min mogelijk mee te rijden. Met een E39 M5. Wat een marteling.
Bovendien kun je er niet op rekenen dat je alleen maar regulier onderhoud hebt. Bij mij knalde een paar maanden terug het keramiek stuk uit de katalysator. Huppakee, dat is 1300 euro zo'n ding. En een M5 heeft er volgens mij twee.

Pak een E34 M5 om mee te beginnen, zou ik zeggen. Heb je wat heel fatsoenlijks, lekker anoniem, dijk van een auto, en kun je nog steeds lekker dromen over een E39 M5.
- Hans
- Knot
Wel meteen bloed met een kale knar dan he... maar idd, misschien beter helemaal niets kopen en maar door blijven sparen.Rico v Velzen schreef:heb visueel beeld van Knot die onder zijn M5 ligt kats te vervangen en iedere keer zijn kop stoot
Een E34 M5 vind ik niks, moet een V8 worden.... (filmpje van kelleners kijkt ie nogsteeds dagelijks), en gezeik met die kleppen stellen, nog ouder, meer onderhoud enz enz. Ik haat sleutelen namelijk, kan het wel, maar geen zin in vieze jatten en het kost veel tijd.
Misschien gewoon niet meer dromen.. of over andere dingen.
- Dennis Cavallino
Dromen moet je nooit mee stoppen, maar als je droomt met een calculator in je hand, dan ben je al vergevorderd in je plannen. Dat gaat het dromen voorbij.
Een E34 M5 loop je inderdaad ook op leeg, maar goed, dan houd je nog geld op de bank.
Straks kom je opeens een chickie tegen, die wil samenwonen, gezeik met kinderen etc. en dan ben je blij dat je knaken op de bank hebt. Ik moet nu ook eens beginnen met sparen, maar het is echt verdomd moeilijk om die omschakeling te maken, zeker na een periode dat er helemaal geen geld was en ik maximaal Het Nieuwe Rijden moest toepassen omdat mijn factuurtjes nog niet waren betaald.... en ik nog wel naar mijn opdrachtgevers moest rijden.
Kortom: ik heb een hoop geleerd afgelopen jaar/jaren. Vroeger zou ik ook al mijn geld in de aanschaf van auto's hebben gestopt. Die 924 S die kon ik nog maar net rijdend houden. Toen t blok stuk ging, was ie helemaal niets meer waard. Hij staat er nu nog.
Het kost eerst weer een hoop knaken om hem rijdend te krijgen. Die stop ik nu liever in een vakantie, of spaarpot.
Koop gewoon een goedkoop hok om lol mee te hebben en geniet verder van je appartementje, je Astra waarmee je kennelijk alles kunt doen wat je wilt en zoek een lekker wijf met een M5!
Hoop dat je de boodschap een beetje snapt
Een E34 M5 loop je inderdaad ook op leeg, maar goed, dan houd je nog geld op de bank.
Straks kom je opeens een chickie tegen, die wil samenwonen, gezeik met kinderen etc. en dan ben je blij dat je knaken op de bank hebt. Ik moet nu ook eens beginnen met sparen, maar het is echt verdomd moeilijk om die omschakeling te maken, zeker na een periode dat er helemaal geen geld was en ik maximaal Het Nieuwe Rijden moest toepassen omdat mijn factuurtjes nog niet waren betaald.... en ik nog wel naar mijn opdrachtgevers moest rijden.
Kortom: ik heb een hoop geleerd afgelopen jaar/jaren. Vroeger zou ik ook al mijn geld in de aanschaf van auto's hebben gestopt. Die 924 S die kon ik nog maar net rijdend houden. Toen t blok stuk ging, was ie helemaal niets meer waard. Hij staat er nu nog.
Het kost eerst weer een hoop knaken om hem rijdend te krijgen. Die stop ik nu liever in een vakantie, of spaarpot.
Koop gewoon een goedkoop hok om lol mee te hebben en geniet verder van je appartementje, je Astra waarmee je kennelijk alles kunt doen wat je wilt en zoek een lekker wijf met een M5!
Hoop dat je de boodschap een beetje snapt

- Knot
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino