Ik ben dus Marko 28 jaar en rij nu al zo'n 4 jaar in een Volvo C70T5 uit 1998. Het is altijd voor mij al een droom auto geweest en een paar jaar geleden kon ik er 1 in mijn lievelings kleur overnemen (saffron)
De eerst paar jaar ben ik bezig geweest om de auto weer als een zonnetje te laten rijden. Hij had al een kleine 170K gelopen. Na dat dit was gebeurt begon het steeds meer te kriebelen om de auto wat sneller en stuurbaarder te maken.
Standaard heeft de T5 al 250 pk maar hij rijd echt als een GT auto redelijk vlot maar wel soeple als cruise auto. Ik heb bij Intra een RSA set laten monteren. En ben toen veder gaan shoppen voor een wat grotere remmen set. Dit is een set geworden van CTF van 335mm. in 2008 heb ik helaas een auto ongeluk gehad en was de Volvo bijna afgeschreven er was een bestel bus met 70 achter in geklapt. toen ik stil stond. Na een hoop gezeur kreeg ik het toch voor elkaar om de auto te laten maken en kon gelijk wat leuke upgrades bestellen. Een mooi 3inch uitlaat van voor tot achter met racekat. En Cobra dytona kuipstoelen. De volvo stoelen hadden te veel spelling gekregen bij de aanrijding :banaan:
Nu de auto weer reed en de uitlaat lekker brulde. Wou ik toch ook gelijk wat meer vermogen hebben. Bij European tuning kon ik terecht voor een leuke turbo upgrade. Dit is wel een turbo geworden die standaard in het volvo gamma zit de 19T samen met een paar nieuwe injectoren, benzine pomp,CDA lucht filter en een custom chippie gaat hij nu echt als de brandweer. De auto staat nu in de stalling tot april en dan ga ik er mee naar de rollerbank Het verwachte vermogen zou nu rond de 340pk liggen met 450nm (deze waardes zijn al bij meer volvo met de setup gemeten) Komend jaar wil ik het interieur aanpakken zodat er een kooi in kan komen.
En nu wat foto's
En hier nog een video van de auto zoals hij er nu bij staat.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cScX7nxQ ... annel_page[/youtube]
Het klinkt tocht best leuk voor een 2.3l 5cilinder
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lCkzLE0K ... re=channel[/youtube]