Startonderbreker en turbotimer *22-02: euvel gevonden*

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Startonderbreker en turbotimer *22-02: euvel gevonden*

Bericht door InjectTheVenom » 28 jan 2009, 21:55

Gaat een huwelijk tussen die 2 goedkomen en zo ja hoe :bag: ? Als ik mijn deur open doe begint het lampje te branden, maar dan mag de turbotimer natuurlijk niet van zijn sap beroofd worden.. iemand toevallig tips over hoe en wat met de inbouw? Ik heb vandaag bericht gehad dat ome Greddy als het goed is komende zaterdag een week vroeger dan gepland met de post arriveert samen met de STRI meters :mrgreen:
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 22 feb 2009, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Naughty

Re: Startonderbreker en turbotimer

Bericht door Naughty » 01 feb 2009, 16:03

Elk inbouw station voor alarmen, radio en navigatie systemen kan dit prima werkend krijgen.
Meestal word er een extra relais bijgezet zodat de ecu niet ziet dat de sleutel al uit het contact is.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 feb 2009, 23:11

Dat wordt dus iets eerder dan gepland naar ECS in Cuijk om een babbeltje te maken over een goed alarm :P De turbotimer heeft trouwens een ingeprogrammeerde wegrijblokkering (zodra deze een snelheidssignaal van de ECU krijgt kapt de motor ermee) dus het lijkt me dat ik dan de bestaande startonderbreker met pensioen kan sturen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 feb 2009, 15:07

Startonderbreker is er inmiddels uit en vandaag heb ik de installatie van de turbotimer afgerond, maar bij draaiende motor functioneert hij niet zoals het zou moeten als ik het contact uit zet en gaan beiden uit. Zet ik het contact bij stilstaande motor aan en vervolgens weer uit doet hij wel zijn werk :|
Zou ik de 2 ontstekingsdraden misschien verkeerd om aangesloten hebben?
Pin 15 behoud en 15b verliest spanning bij het starten, dus of er is iets met de bedrading van de auto of met de handleiding van de turbotimer :hmmm:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 feb 2009, 20:08

Als je zelf aan het knoeien bent met een niet alledaagse inbouw van een Japans product op een Europese auto is het altijd iets waar je geen rekening mee houdt...

Na lang zoeken had ik vandeweek eindelijk de goede draad te pakken voor het snelheidssignaal dat van de ABS af komt en onderweg een snelheidsmeter passeert, aansluiten op de lokatie bij de radiostekker... timergedeelte functioneert maar krijg geen snelheidsweergave.
Nou dan maar proberen op dezelfde draad maar dan aan de boordcomputer (je weet maar nooit toch?)... timergedeelte functioneert niet en ik krijg een snelheidsweergave die all over the place is.
Nu ik me echt geen raad wist dan maar doen wat de handleiding zegt en de GReddy verdeler bellen die me wist te vertellen dat Europese auto's een hoogfrequent ABS signaal hebben wat bij Japanse auto's laagfrequent is *kijkt na alle hoofdbrekens verlangend naar de pot paracetamol tabletten*....
Is er een omvormer die hem precies op de juiste lage frequentie krijgt of moet ik een laagfrequente pulsgever op mijn veerpoot erbij zetten?

InjectTheVenom

Re: Startonderbreker en turbotimer *22-02: euvel gevonden*

Bericht door InjectTheVenom » 12 mar 2009, 20:05

Geen van de aanwezige electronica experts die me kan vertellen hoe ik dit op kan lossen :shock:

frank de jonge

Re: Startonderbreker en turbotimer *22-02: euvel gevonden*

Bericht door frank de jonge » 13 mar 2009, 19:29

Ik zou je echt graag willen helpen maar electronica heb ik ook weinig kaas van gegeten.

Ben verder wel benieuwd naar je projecten!

Plaats reactie