Vandaag een vrije dag dus bedacht me ineens om er even langs te rijden. Daar aangekomen sprak zo'n kerel in pak mij aan "of ik voor de opening kwam". Ik: "eh, nouja, zag laatst iets langs de snelweg dus als het kan kom ik even kijken, maar heb geen uitnodiging ofzo". Hij keek even naar zijn collega maar het was geen probleem om rond te kijken. Hij zou m'n auto wel wegzetten. Dus ik kreeg zo'n bonnetje mee en ben naar binnen gelopen. Heel nietsvermoedend in een circus van rijke lui.
Bij de ingang stond een Spyker C8 Double 12 S te wachten in het paars. Wat een apparaat. Voor het geld zou ik het nooit in m'n droomgarage zetten, maar ik begin Spyker met de dag gaver te vinden. Super dat zoiets in Nederland gemaakt kan worden, op zo'n merk mogen we toch wel trots zijn. Zijn geen auto's waar je dagelijks langsstaat. Styling is wat over-the-top en te retro, maar wel gaaf.
Wat stond er verder: veel Audi's. O.a. A6 en A8 (Lang), S4, RS4, S6, RS6, S8, Q7 en in een hoekje de nieuwe TT. Achterin de werkplaats een Ferrari 550 Maranello en Aston Martin DB7 Vantage. Verder een aantal Bentley's. Ik meen twee Flying Spur's en twee GT's.
Ik hoorde iemand zeggen dat je ook via de lift naar boven kon. Er stond zo'n touwding voor de lift maargoed, daar stapt Tom wel overheen. Nog een ouder stel kwam erbij dus maar even boven kijken. Nou, dat mocht dus niet zomaar. Kon alleen op speciale uitnodiging. Dat stel mocht na een check wel doorlopen. Ik helaas niet of ik moest doordeweeks even terugkomen. Uhu.
Anyway, ook daar stonden best aardige auto's. o.a. Ferrari F50 en Ferrari Enzo. Misschien toch nog een keer terugkomen dus

Buiten op de parkeerplaats nog een Ferrari F430, Maserati 4200GT en een Ferrari 355 Spider. Naast een berg Audi's natuurlijk.
Ohja, ook de catering was top. Ik geloof dat het tevens een modellenbureau was. Gvd wat een mooie meiden waren dat. Ze moesten alleen wel heel de dag tussen dat kakvolk rondlopen met champagne enzo. Op een gegeven moment liepen er twee van die figuren naar zo'n bar: "zeg, zullen we even een sapje gaan halen?". Kakkersssssssss.. en ik liep daar maar in m'n kapotte spijkerbroek en simpel t-shirtje.
Het blijft leuk om zoveel exotisch spul bij elkaar te zien staan 8)
www.akker.nl