lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 03 feb 2009, 12:49

deze misschien wel...

Afbeelding

Afbeelding

hier de rest

http://www.jackals-forge.com/lotus/340r/colours.html" onclick="window.open(this.href);return false;

maar zal je ook niet zoveel aan hebben....we zoeken verder :thumbup:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 03 feb 2009, 12:51

Haha.. grappig zo'n dubbele pijp, maarre.. nee dank je :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 03 feb 2009, 13:03

Oke Hans, Blue Flame moet je dus hebben denk ik...zie het verhaal, ff naar onder scrollen...echter de getoonde uitlaat is weer wat anders lichter en korter? maar schijnbaar maakt Blue Flame ook die van de track optie? althans dat deden ze schijnbaar...

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Essentially a 450mm long Titanium cased superbike can with a 90 degree tailpipe, this couples to a modified 340R flexi joint (flange chopped off and with a pipe extension). A large Mikalor jubilee clip secures the two.

The silencer was made by Blue Flame Performance, who also manufactured the Lotus Titanium sports exhaust.

The silencer weighs 2.2kg and replaces the combined weight of silencer and catalytic converter on the standard car of 16kg.

The silencer has a rather pleasant deep bass note on tick over and has been measured at 101dbA at 5100 rpm.

The tailpipe has no lip in order to facilitate the easy fitment of a Supertrap (or similar) clamp on silencer should this be necessary for track days with more stringent noise regulations.


Je zit dan dus wel met geluidseisen... :roll:

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 03 feb 2009, 13:09

Dat had ik ook al gevonden maar die vind ik niet mooi.. ik wil die van Lotus.. :'(
Wel leuk wat die man allemaal gedaan heeft met zijn 340R maar hij is er niet mooier op geworden..
maar wel een hoop handige info staat er op zijn site

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 03 feb 2009, 14:00

Mooier niet maar volgens mij wel een stuk lichter en efficienter!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door frank de jonge » 03 feb 2009, 16:05

EPS!!!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 03 feb 2009, 16:17

Maken die ook titanium uitlaten? Kan het anders eens navragen..

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door frank de jonge » 03 feb 2009, 16:26

Wie niet waagt wie niet wint.
Wel maken ze top kwaliteit!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 03 feb 2009, 23:02

@Hans: Ik heb die stickers nu besteld en ze zijn onderweg.
@allen: kan ook subtiel ergens ;)
@Hans: waarom een andere uitlaat? Eerst gewoon even rijden met dat ding, man :)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 04 feb 2009, 10:10

Heb er ook 1 voor mij besteld?

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Geelhoed » 04 feb 2009, 10:16

Als aandrager van dit juweeltje verwacht ik er ook een natuurlijk.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 04 feb 2009, 10:23

Hehe.. ik had hem ook al ergens gezien in een R500 en volgens mij was dat de testauto van Caterham zelf.. die witte met rode strepen, de sticker was tussen de stoelen gepakt! Dat is ook een mooi plekje 8)

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Mark » 04 feb 2009, 14:30

GTRene schreef:Oke Hans, Blue Flame moet je dus hebben denk ik...zie het verhaal, ff naar onder scrollen...echter de getoonde uitlaat is weer wat anders lichter en korter? maar schijnbaar maakt Blue Flame ook die van de track optie? althans dat deden ze schijnbaar...

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Essentially a 450mm long Titanium cased superbike can with a 90 degree tailpipe, this couples to a modified 340R flexi joint (flange chopped off and with a pipe extension). A large Mikalor jubilee clip secures the two.

The silencer was made by Blue Flame Performance, who also manufactured the Lotus Titanium sports exhaust.

The silencer weighs 2.2kg and replaces the combined weight of silencer and catalytic converter on the standard car of 16kg.

The silencer has a rather pleasant deep bass note on tick over and has been measured at 101dbA at 5100 rpm.

The tailpipe has no lip in order to facilitate the easy fitment of a Supertrap (or similar) clamp on silencer should this be necessary for track days with more stringent noise regulations.


Je zit dan dus wel met geluidseisen... :roll:

http://www.340r.net/technical/weight/weight.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Blue Flame uitlaten voor Cosworths hebben een zeer slechte passing en afwerking, wellicht iets om in het achterhoofd te houden.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 04 feb 2009, 21:46

Hans GP schreef:Heb er ook 1 voor mij besteld?
en
Geelhoed schreef:Als aandrager van dit juweeltje verwacht ik er ook een natuurlijk.
Ik heb er 3 besteld, dus hiermee lijkt de marktvraag binnen DF volledig beantwoord :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 05 feb 2009, 07:42

Top!! Neem je hem mee 4-maart dan krijg je een rondje meerijden in de 340R van me :P

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 06 feb 2009, 01:25

Niet echt de goedkoopste in the UK maar wel een hele mooie, en nog maar 7.000miles op de klok, deze Lotus Elise S1 :clap:

http://www.pistonheads.com/sales/873737.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schijnbaar een speciale versie? met Colins handtekening en 170? op de zijkant...
An 8 year old 111S, with only 7,000 miles, and as new. The best condition car in the country, if not the world.

Full details available on request.
:angel:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 06 feb 2009, 01:38

Deze lichtgewicht is echter wel heel goedkoop, staat net een dag, deze stoere Lotus S1 Exige 190bhp (2000) voor maar 14.995,-gbp :banaan: was ik maar rijk en had ik maar veel ruimte..kocht ik dat soort spul erbij :df:

http://www.pistonheads.com/sales/883797.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leuk ding...kope kope, dat geld blijft ie voorlopig zeker waard :df: ombouwen naar LHD en race :df:

klein stukje tekst>>
Titanium Silver with Red Alcantara Interior.
It is standard engine wise apart from Eliseparts De-cat (original Cat included). It has had 4 new Grooved brake discs and front EBC Yellowstuff R pads fitted 300 miles ago, New front ball joint and wheel bearing along with refreshed gear linkage for the MOT.
The car has been off the road for the past 4 months and has had the top end rebuilt by Dan Jude (originally of JPS). It also received a new Piper cambelt, new tensioner, 4 new NGK spark plugs and new oils.(all receipts to prove the work done.) The engine has been rebuilt at some point but I do not have the paperwork to back this up, although I am trying to source it just now.
Wie heeft er nog een bakje geld en een garage stalling :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 06 feb 2009, 08:17

Tering wat mooi die Exige S1 :shock: :shock:

Michel

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Christoph » 06 feb 2009, 13:17

Exige heeft wat kleine schade en behoorlijk wat kilometers gelopen (relatief dan toch). En de pond is niet zo heel goedkoop meer :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 06 feb 2009, 23:05

wie zou er trouwens eerder met het idee zijn gekomen...Lotus 340R of BMW 1995 (al als concept dus idee nog eerder) de just4-2 :hmmm: Afbeelding

bij de lichte BMW kan tenminste een koffer mee :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en maar 550kg leuk ding voor BMW fappers :mrgreen:

ah ff speuren leert dat Lotus heeft afgekeken? :wink:
The Elise-based 340R was first shown as a concept car at the 1998 Birmingham International Motor Show at the NEC

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 03 mar 2009, 23:59

Vandaag nieuws van Ginetta, je kent ze vast wel die lichtgewicht sportwagens uit de UK, ze bieden een leuke race tool aan>>
The GT4 version of the Ginetta G50, Autosport Magazine’s ‘Car of the Year’, is looking to make the same waves across Europe in 2009 as it did in the UK in 2008.

Six Ginetta G50s ran in the GT4 class of British GT in its inaugural year, clinching the title ahead of the Aston Martin N24 and Nissan 350Z GT4 rivals. The car took the chequered flag in all 14 races in the championship, clocking up 13 pole positions in the process. In fact Ginetta G50s finished in first, second and third places in the overall championship.

With the European GT4 category now open to the car, the opportunities for new and existing Ginetta G50 owners have expanded considerably. Six of the 3.5-litre, V6 powered models are expected in each championship all with Ginetta factory support available.

Priced at just £47,200 + VAT, the Ginetta G50 in GT4 specification ready to race is a significantly more affordable method of International GT racing compared to other marques.

Running budgets tally at around €50,000 if shared between two drivers and with the Euro at similar exchange rates to the British Pound, racing a Ginetta G50 in GT4 has never been better value for European customers.

For more information contact Jody Hemmings at Ginetta Cars on 0113 385 4145.

[Ends]

Notes to Editors:

Ginetta has been building road and race cars since 1958.

Today the Yorkshire-based company is a major player on the motorsport scene in the UK and abroad. Its own three single-make Championships are renowned for their entertaining close racing plus cater for novices and the career-minded alike.

Multi-marque racing at GT level with the G50 and the Ginetta-Zytek’s LMP1 and LMP2 cars complete the career ladder opportunities starting from 14 years old in the Junior car.

Racing pedigree is evident in Ginetta’s road cars. Suitable as track day cars or for leisure, pleasure and everyday use, high performance, affordability and drivability is key.

In 2008 Ginetta Cars was awarded the title of ‘Small Business of the Year’ by the Motorsport Industry Association.

High resolution images available at http://www.jakobebrey.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

For further information please contact:

Stuart La-Ffin, Marketing Manager - 07810 774124, Stuart.La-ffin@Lntgroup.co.uk
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 mar 2009, 16:14

Toch wel verleidelijk hoor...die S2 Exige's in de UK hier een paar onder de 20k

http://www.pistonheads.com/sales/926533.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

17.5K
Afbeelding

nog 1 voor 17.5K

http://www.pistonheads.com/sales/918215.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

deze 2006 (nwe update) 19k

http://www.pistonheads.com/sales/918417.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

of deze...

http://www.pistonheads.com/sales/893355.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

en zo staan er wel meer.

De goedkoopste S2 Exige S220 is al verkrijgbaar vanaf zo'n 24k waarbij je al wat tunings voordeel hebt.

http://www.pistonheads.com/sales/600504.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 05 mar 2009, 16:30

Staat op Seloc al voor 16.995!
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 05 mar 2009, 16:41

moet je nagaan...

Ik krijg altijd de neiging dat soort auto koopjes te kopen en in een grote schuur te zetten, dan ombouwen naar LHD en op NL kenteken zetten zonder de BPM te betalen maar wel vast keuren e.d. damn zoveel leuks te koop daar, echter zou wel alleen lichtgewicht auto's halen dan.
Maja moet je een grote schuur hebben met vele mogelijkheden, dus makkelijk en zonder zorgen gaat het niet, maar de gedachtes heb ik wel :bag:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 05 mar 2009, 16:48

@ rene:DIE GROENUH! :shock: :banaan: :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], RS-Ron, WillemBoer en 2 gasten