Na als laatse een jaar in een Honda S2000 gereden te hebben werd het weer eens tijd voor verandering ( wilde gewoon weer Bmw rijden natuurlijk).In eerste instantie begon ik met het zoeken naar 1 van mijn 'oude' liefdes de Z3 MCoupe ! Heb er een behoorlijk aantal bekeken maar die ene zat er toen helaas niet bij.Uiteindelijk heb ik besloten om toch maar van de MCoupe af te stappen dit mede doordat wat extra ruimte en een achterbank mij ook wel prettig leken 8-) . Tja en dan is de keuze in eens een stuk minder moeilijk aangezien de E46 M3 Coupe al een behoorlijk tijdje in mijn "musthaves" rijtje stond.Dus toen maar eens goed verdiept in de aandachtspunten van deze auto (o.a. via dit forum) . Na een flinke zoektocht heb ik hem / haar dan uiteindelijk gevonden, een handgeschakelde ,carbon schwarz en geheel originele M3 (Bouwjaar 2001) die exact voldeed aan de eisen die ik stelde.Nadeel was alleen dat er geen leer en navi in zaten maar de auto had wel al zijn modificaties gehad (lagerschalen) bovendien had er nog niet al te lang geleden een complete koprevisie plaatsgevonden.Feitelijk was de wagen motorisch dus als nieuw en liep en loopt hij werkelijk als een naaimachine zo soepel.De combi half leer / alcantara vind ik persoonlijk helemaal niet verkeerd aangezien je dit gewoon irl moet zien en niet op een foto. Bovendien vind ik het ook net wat lekkerder zitten dan leer.De Technische staat van de wagen evenals de volledig kras- en deukvrije buitenkant trokken mij uiteindelijk over de streep om voor deze M3 te gaan.
Wat een verschrikkelijk beest is dit zeg...en dat in de goede zin van het woord natuurlijk ! Tegelijkertijd is ie ook gewoon heel rustig en schakelui te rijden.
Al te veel mods wil ik niet gaan doen aangezien ik persoonlijk vind dat een :///m: zoveel mogelijk origineel moet blijven.Een kleine verlaging (tips ??), Led achterlichten en wellicht ooit eens CSL wielen zouden nog wel een mooie upgrade zijn.
Omdat foto's nu eenmaal meer zeggen dan woorden :