Vakantie 2009: 3 weken Florida

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark 320iS

Re: Vakantie 2009: 3 weken Florida

Bericht door Mark 320iS » 02 feb 2009, 20:28

Arthur schreef:
Mark 320iS schreef:
Arthur schreef:Waar je eventueel rekening mee kunt houden; wij werden destijds opgepikt van het vliegveld Miami door vrienden die in Fort Lauderdale wonen. Die brachten ons even naar de verhuurmaatschappij :shock: Allemachtig wat een eind weg. Weet dus niet hoe dat geregeld is normaal gesproken. Zal wellicht een bus naar toe gaan. Nooit bij stil gestaan omdat we gehaald werden... Misschien een puntje voor je, want lopend wordt hem niet :wink:
Je kunt je auto toch ook gewoon meteen bij het vliegveld ophalen? Of denk ik nu te eenvoudig?
Dat was op het vliegveld :wink:
Ow, bedankt voor de tip dan :-)

mark dikken

Bericht door mark dikken » 04 feb 2009, 11:24

Martijn,

Zelf enkele keren in Florida geweest de laatste keer juli 2008, nog even wat driving fun tips.
- Daytona Beach, van do t/m zo kun je op de Daytona Speedway bij goed weer meerijden in een Nascar auto, deze gaan vol gas 1 inch langs de betonnen boarding ook leuk om na te kijken (kijken gratis, meerijden 100 of 150 dollar).
- Voor 8 dollar kun je met je auto op het strand van Daytona, het mulle zand in met pionen afgezet maar daar rijdt je met je 4X4 gewoon in al je onschuld overheen.
- Orlando, uitgebreide kermis op de 192 vanuit Kissimee vlak voor de 4 aan de linkerhand, ziet er vanuit de 192 klein uit maar loopt ver door naar achter, op deze kermis kartbaan met meerdere etages en dragstar racing (op een rail) van 0 naar 160 in 2 sec.
- Seaworld, sávond leuke stuntshow op het water, met waterskien en jetskien, daarna de Shumu Rockshow, 100% amerikaans met rockmuziek en live rock gitaarsolo's, megaverschil met de show van overdag.
- Vanuit Napels naar Speedy Johnson in Everglades City voor een airboot tour. Maximaal 6 personen in 1 boot, niet alleen de grassland maar ook door de Mangroves met een boot die 60km per uur 5 cm langs dikke boomstammen gaat, DRIFTEND. Na een half uur vol gas crossen, volgde er een korte uitleg over de flora en fauna, zijn er nog vragen, ja vroeg de Amerikaan van 70 die met zijn vrouw bij ons op de boot zat, wij komen hier elke maand maar deze boot klinkt anders. Klopt zei de coureur ik heb deze V8 chevy zelf opgevoerd van 385 naar 450pk. Genoeg gepraat zie hij toen en we gingen weer volgas terug.

stefan740

Bericht door stefan740 » 04 feb 2009, 16:10

Toen ik er was had Hertz heeft elke 5min een bus klaarstaan direct bij de uitgang om je 4km verder naar hun kantoor te brengen. Als ik me goed herriner zat Avis daar ook vlakbij. Maargoed dat zijn de grote verhuurders..

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2009, 19:52

Wij hadden in Orlando een auto gehuurd bij Dollar. Zij hebben in tegenstelling tot Hertz en Avis de auto's gewoon op het vliegveld staan. Bij aankomst werden we echter wel genaaid met de prijs, er werd bovenop de afgesproken prijs een aanzienlijk bedrag gerekend voor verzekering, wat ik eerdere keren bij Hertz/Avis niet heb meegemaakt.
Alle verhuurmaatschappijen hebben een balie op het vliegveld, de meeste halen en brengen je van daaruit met een pendelbus die constant op een neer rijd naar hun depot.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 feb 2009, 20:10

Dat proberen een hoop verhuurders ter plekke te doen. De agents krijgen een behoorlijke commissie op de verkochte extra's, waar ze zelf de prijs van morgen bepalen! Stug blijven weigeren dus...

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2009, 21:59

Martijn Koevoets schreef:Dat proberen een hoop verhuurders ter plekke te doen. De agents krijgen een behoorlijke commissie op de verkochte extra's, waar ze zelf de prijs van morgen bepalen! Stug blijven weigeren dus...
Ja ik had ook al zo'n gevoel, eerst wou hij mij all-risk verkopen, ik zei dat ik dat niet nodig had. Toen kwam hij met 3rd party insurance (WA dus) wat je toch wel "MOET" hebben, dus dat maar gedaan. Achteraf misschien gewoon pertinent moeten weigeren, ik geloof er niets van dat je dan niet verzekerd bent.

Plaats reactie