Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door RVV » 09 jan 2009, 00:35

Metchu schreef:het voelt op de een of andere manier gevoelsmatige beter...

De borsten van Macboy ? :bag:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Macboy » 09 jan 2009, 01:08

hehe Rico :)

@Mark: lees je eigen post nou eens terug. EVO heeft het gekozen tot disappointment of the year vanwege de knopjes, niet vanwege de techniek. Dus je bent het er gewoon mee eens. En als je het ermee eens bent, type dan niet "Niet mee eens !"

Die Friezen ook altijd ...

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door HSR » 09 jan 2009, 01:19

Macboy schreef:hehe Rico :)

@Mark: lees je eigen post nou eens terug. EVO heeft het gekozen tot disappointment of the year vanwege de knopjes, niet vanwege de techniek. Dus je bent het er gewoon mee eens. En als je het ermee eens bent, type dan niet "Niet mee eens !"

Die Friezen ook altijd ...
Toen ik er op Silverstone mee reed zat ik ook altijd te kloten met die knoppen. Mijn mening is dan ook dat je daar echt niet aan wendt omdat het contra intuïtief is. Die flippers hoeven van mij niet eens, ik schakel dan toch met die pook zolang opschakelen naar je toe is en terugschakelen van je af duwen is !

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door David R. » 09 jan 2009, 09:01

Even een prijslijst opgevraagd bij Techart. Goeiendag. Voorspoilertje € 1600,- Uitlaatje € 4700,- Velgjes zonder banden € 4000,-. (dat gaat nog) achterspoilertje € 1800,- (niet gespoten of gemonteerd).
Ebay maar eens even nakijken

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mathieu » 09 jan 2009, 09:14

@Cavallino

Geen 997 Turbo ervaring, wel 996 Turbo handbak en 997 4S tiptronic
:beer:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Metchu » 09 jan 2009, 10:18

Mathieu schreef:@Cavallino

Geen 997 Turbo ervaring, wel 996 Turbo handbak en 997 4S tiptronic
:beer:

had je daar niet een heel stoer filmpje van ? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mathieu » 09 jan 2009, 10:42

Waar was je op het terrein toen ik in de vreselijk onderstuurde en veel te traag schakelende en reagerende 997 4S reed :blabla:

De BMW Z8 staat ook niet op film :wtf:
:twisted:

:D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door GTRene » 09 jan 2009, 10:49

DR schreef:Even een prijslijst opgevraagd bij Techart. Goeiendag. Voorspoilertje € 1600,- Uitlaatje € 4700,- Velgjes zonder banden € 4000,-. (dat gaat nog) achterspoilertje € 1800,- (niet gespoten of gemonteerd).
Ebay maar eens even nakijken
:shocking: stevige prijzen...dan keek ik ook wel ff verder :mrgreen:

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Robin » 09 jan 2009, 13:36

OK, dragrace :bag: , maar wat is die 997Turbo snel. In onder de 10sec naar de 146mph(235kmh!)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Macboy » 09 jan 2009, 16:27

:shocking:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mark Nauta » 09 jan 2009, 23:28

Ja, wat wil je met 850pk ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Tristan » 10 jan 2009, 11:47

Mark Nauta schreef:Ja, wat wil je met 850pk ;)
Aan de wielen. :wink:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door David R. » 04 feb 2009, 14:03

Begin nu toch ook weer te twijfelen of een GT3 niet beter is. Als ik een Turbo zou kopen zou ik hem toch weer 20 tot 25 mm verlagen en waarschijnlijk ook nog een kleine aanpassing aan de frontspoilerlip doen. De kans is dan groot dat ik qua grondspeling weer net zo hoog als een GT3 uitkom. Tevens vindt ik rwd en het hoogtoerige karakter van een GT3 leuker. De grote vraag blijft echter of een GT3 als daily driver te doen is. Ik heb de RR sport achter de hand voor slecht weer, vakanties etc maar het moet niet zo worden dat de GT3 maar 6 mnd per jaar gebruikt kan worden. Laatst met een RS6 gereden en ondanks dat het supersnel is vond ik hem toch ook een beetje emotieloos. Ben bang dat dat bij een Turbo een beetje hetzelfde is maar heb geen idee of dat ook daawerkelijk zo is.

David

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Christoph » 04 feb 2009, 14:08

En een GT2? :bag:

:P

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2009, 14:13

Je zegt precies zoals het is David.
De Turbo is gewoon een echte afstandsauto, niet zo emotieloos als een RS6, maar wel veel minder betrokkenheid als een GT3. Een GT2 kan ook nog een oplossing zijn zoals Christoph zegt. Dat is wel een Turbo, maar ook alleen rwd. Wel is dit een listigere auto dan een GT3, en op zijn manier ook niet zo hardcore als de GT3. Die is gewoon rauwer en ongepolijster. Zeker als je toch nog de RR hebt, en hem niet continu als daily hebt, dan zou ik persoonlijk eerder een GT3 dan een turbo overwegen. Niet in de laatste plaats omdat de GT3 gewoon mooier is!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2009, 14:13

oops dubbel.

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door David R. » 04 feb 2009, 14:31

Mark jij als ultieme Porsche kenner. Welke uitvoering moet je hebben. Ik bedoel ik wil geen kooi en zie allerlei termen als pcm pccb sport chrono plus voorbij komen.
Ik ben wel al zover dat een clubsport altijd met kooi is (toch ?).

David

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2009, 15:12

Klopt!
Bij het Clubsport-pakket krijg je eigenlijk onderstaande
Afbeelding
Dus dat is gewoon een circuit-geprepte GT3. Halve kooi, kuipen, 6-punts en brandblusser.

PCM = Porsche Communication Management = Hiermee bedien je alle zaken als audio, navigatie, en telefoon etc. Zichtbaar op een schermpje in de middenconsole.

PCCB = Porsche Ceramic Composite Breaks, oftewel, keramische remmen. Deze zijn te herkennen aan de gele klauwen. Voor straat gebruik en af en toe een trackday is dit echter niet nodig. Conventionele Porsche remmen met goede blokken doen het meer dan prima!

PSM = Porsche Stability Management = Dit bestaat uit ABS, SC (Stability Control) en TC (Traction Control). Deze zorgen dus voor de vieligheid inhet rijden, maar zijn ook onafhankelijk weer in te stellen of uit te schakelen in de auto.

PASM = Porsche Active Suspension Management = Dit is het systeem voor het onderstel. Hiermee kan je dus de demping van binnen uit instellen van hard naar zacht. Wanneer je een 997 GT3 Mk I neemt, dan zal je zien dat deze in de normale stand redelijk hard geveerd is, maar nog niet zo hard als een Carrera S in de sportstand. Een GT3 in sportstand is echt wel full-attack mode en voor openbare weg, meestal te hard, terwijl je natuurlijk lekker gaat sporten ;).

Sports Chrono = Dit is dat klokje wat je in het midden boven op het dashboard ziet soms. Dit werkt samen met je schermpje in de middenconsole en geeft de mogelijkheid om verschillende zaken te meten. Je hebt dit alleen als je ook PCM hebt. Je kunt bijvoorbeeld zaken meten als acceleratietijden en rondetijden etc.


Denk dat ik de zaken zo wel een beetje genoemd heb :P.
Mocht je een mooie 997 GT3 zoeken. Ik weet een verschrikkelijk mooie zwarte te staan in Rotterdam. Wordt verkocht voor een particulier en ziet er echt super uit. ik heb me er al meerdere keren bij staan te verlekkeren!
13.000 op de klok, maar ziet er werkelijk uit als nieuw!
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clie ... _=2&lnr_=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Die zou ik eens gaan bekijken als ik moet antwoorden op je vraag welke ik zou nemen.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Robin » 04 feb 2009, 15:54

^^^^^In die link van Mark Nauta. Prachtige 997GT3 maar wel al 2 bouwjaren oud(07) en nog gewoon 149mille vragen in deze crisistijden. ALLES schrijft af, OOK een GT3 jongens. Die kop-eraf 997Turbo die bij m'n dealer staat er over 'n jaar nog als de prijzen zo blijven...

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door David R. » 04 feb 2009, 16:02

Ik kijk ook meer in Dld aangezien ik waarschijnlijk met Duits kenteken gaat rijden. Er staan al enkele 08 modellen op van tussen de 100 en 110 k waarvan ik denk dat ze voor 95 ook weg mogen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Downforce Hans » 04 feb 2009, 17:48

Robin schreef:^^^^^In die link van Mark Nauta. Prachtige 997GT3 maar wel al 2 bouwjaren oud(07) en nog gewoon 149mille vragen in deze crisistijden. ALLES schrijft af, OOK een GT3 jongens. Die kop-eraf 997Turbo die bij m'n dealer staat er over 'n jaar nog als de prijzen zo blijven...

Ik heb volgens mij afgelopen zaterdag ook bij dat ding staan te kijken.
Wat een prijs man niet normaal, heb aan de verkoper gevraag of er voor die prijs voor twee jaar benzine bij zat :nah:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Mark Nauta » 04 feb 2009, 17:56

Ja prijs is erg hoog inderdaad. Maar zal komen omdat het een particuliere auto is. Zou het anders niet weten. normaal zijn de prijzen bij PCR wel normaal namelijk. Voor dat geld zou ik hem ook nooit kopen, maar de auto zelf is wel super. Als je zo één kan vinden voor een ton in Dld, dan wist ik het ook wel ja.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door Steven N. » 04 feb 2009, 19:40

Nou daar komt hij dan David, de ideale Porsche.

997 GT3, handbak, kleur naar keuze uiteraard, PCM, kuipstoelen, alcantara stuurwiel + versnellingspook, Sports-chrono en PASM.
Met km standen van 5 tot 30dkm zijn ze er al vanaf 85 tot 100k ex BPM, BPM is ongeveer 25k. In NL beginnen de GT3's bij 145k, dus er is genoeg ruimte om een leuke in Duitsland te zoeken. Als je op Duits kenteken kan/mag rijden ben je helemaal spekkoper.

:thumbup:

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: Porsche 997 turbo Handbak of Tiptronic ?

Bericht door David R. » 04 feb 2009, 21:27

Steven Nauta schreef:Nou daar komt hij dan David, de ideale Porsche.

997 GT3, handbak, kleur naar keuze uiteraard, PCM, kuipstoelen, alcantara stuurwiel + versnellingspook, Sports-chrono en PASM.
Met km standen van 5 tot 30dkm zijn ze er al vanaf 85 tot 100k ex BPM, BPM is ongeveer 25k. In NL beginnen de GT3's bij 145k, dus er is genoeg ruimte om een leuke in Duitsland te zoeken. Als je op Duits kenteken kan/mag rijden ben je helemaal spekkoper.

:thumbup:
Je vergeet nog een schuifdak want ik rook. Wel wat extra gewicht op een verkeerde plaats maar helaas is het niet anders. En toch maar weer zwart (rood is ook heel mooi maar wel opvallend). Ik hoop binnen een maand antwoord te krijgen van de douane of ik op Duits kenteken kan gaan rijden. In principe voldoe ik aan alle voorwaarden maar je weet het nooit. Misschien is het ook nog wel verstandiger 2 of 3 maandjes te wachten met de aanschaf. Op mobile.de staan er iig genoeg. Bedankt voor jullie tips.

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Porsche 997 turbo handbak, tiptronic of toch GT 3

Bericht door EJGT3CS » 04 feb 2009, 21:44

Ik zou voor een handgeschakelde Turbo gaan met techart uitlaten :D
Vorig jaar op Porsche motion was er een zwarte met zwarte techart velgen en uitlaten... Bizar! Wat geluid zeg!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], WillemBoer en 9 gasten