Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Vandaag op de Dyno geweest. En een goede resultaat behaald. 212 PK !!!
Ben erg tevreden, en mijn doelstelling qua vermogen (220pk) is dus al bijna gehaald. Misschien dat ik het al haal met alleen een ander spruitstuk. Dyno uitdraai + filmpje volgen.
Ben erg tevreden, en mijn doelstelling qua vermogen (220pk) is dus al bijna gehaald. Misschien dat ik het al haal met alleen een ander spruitstuk. Dyno uitdraai + filmpje volgen.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Was een leuke dag, de dikste wagens waren de 2 M3's die er stonden, voorzien van mosselman turbo system.


En hier mijn dyno :


En filmpje van de dynorun :
En hier mijn dyno :
En filmpje van de dynorun :
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Mooi resultaat toch?
Die 220pk ben je zo....
.... maar nu nog door naar hetzelfde aan de wielen
Die 220pk ben je zo....
.... maar nu nog door naar hetzelfde aan de wielen

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Netjes
Voor een B18C lijkt me dat geen slechte opbrengst, sterker nog: meer dan prima 


- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Fijn geluidje! 

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Erg netjes! Aan de uitlaat te zien ook geen dorstig blokje
, very nice!

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Goed restultaat hoor, netjes koppelverloop. Relatief veel koppel in de lagere toeren en bovenin nog een schepje extra.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx, op de grafiek is ook heel duidelijk te zien wanneer de VTEC inkomt (rond 5500 rpm). Daarboven is het echt dolle pret ! Zit me erg te verheugen op de eerst volgende circuit dag.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tijd om het leven van een S2000-rijder zuur te maken! :banaan:
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Weer wat updates :
UPDATE 23-01-2009
Langsgeweest bij RisingSunPerformance voor mijn olietemperatuur en oliedruk meter. Kan ik het tenminste in de gaten houden op het circuit, wil overhitting voorkomen.
Pics :


UPDATE 23-01-2009
Langsgeweest bij RisingSunPerformance voor mijn olietemperatuur en oliedruk meter. Kan ik het tenminste in de gaten houden op het circuit, wil overhitting voorkomen.
Pics :
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
UPDATE 07-01-2009
Vandaag samen met Dan wezen klussen aan de remmen. Dan had een setje Ferodo DS2500 remblokken en Nitrac 282 mm remschijven (inclusief warmtebehandeling) voor mij geregeld. Hebben de remklauwen en brackets schoongemaakt, en voorzien van een vers laagje warmtebestendige lak :


Eindelijk een setje verse remmen... remt echt super, bijt lekker en voldoende remvermogen voor op het circuit. Ben er zeker tevreden over.
Vandaag samen met Dan wezen klussen aan de remmen. Dan had een setje Ferodo DS2500 remblokken en Nitrac 282 mm remschijven (inclusief warmtebehandeling) voor mij geregeld. Hebben de remklauwen en brackets schoongemaakt, en voorzien van een vers laagje warmtebestendige lak :
Eindelijk een setje verse remmen... remt echt super, bijt lekker en voldoende remvermogen voor op het circuit. Ben er zeker tevreden over.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
UPDATE 31-01-2009
Vandaag het circuit van zandvoort weer opgeweest (na 6 maanden niet op het circuit gereden te hebben), en de remmen + B18C + LSD rustig uitgetest. Dit omdat ik de nurburgring op wil, maar wil daar wel met een 100% goede auto naartoe.
B18c geeft voldoende vermogen, kon het circuit grotendeels in zijn 3 doen zonder terug te schakelen. De LSD bak is ook een waanzinnig goede upgrade, kan nu tenminste vol de bocht uit accelereren zonder vertraging/wheelspin.
Heb verder geen rare dingen ontdekt en de temperatuur bleef rond de 115 graden. Heb echter heel rustig aan gereden (zeg maar gecruised), dus verwacht wel dat met (langdurig) vteccen de olie tussen de 125 a 130 graden komt. Olie cooler zal dit verhelpen, en die komt er binnekort ook op.
Nog een mooie foto van mijn "dirty" EK4, gemaakt door Michael Crooymans van Autofotos.nl :

Vandaag het circuit van zandvoort weer opgeweest (na 6 maanden niet op het circuit gereden te hebben), en de remmen + B18C + LSD rustig uitgetest. Dit omdat ik de nurburgring op wil, maar wil daar wel met een 100% goede auto naartoe.
B18c geeft voldoende vermogen, kon het circuit grotendeels in zijn 3 doen zonder terug te schakelen. De LSD bak is ook een waanzinnig goede upgrade, kan nu tenminste vol de bocht uit accelereren zonder vertraging/wheelspin.
Heb verder geen rare dingen ontdekt en de temperatuur bleef rond de 115 graden. Heb echter heel rustig aan gereden (zeg maar gecruised), dus verwacht wel dat met (langdurig) vteccen de olie tussen de 125 a 130 graden komt. Olie cooler zal dit verhelpen, en die komt er binnekort ook op.
Nog een mooie foto van mijn "dirty" EK4, gemaakt door Michael Crooymans van Autofotos.nl :
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Heb je niet zien rijden maar wel even gezien bij de pomp. Ben geen Civic fan maar die van jou vind ik erg netjes en lekker low-profile. Niet overdreven met spoiler e.d. 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Goede keuze om voor een oliekoeler te gaan!
Als ik die Best Motoring endurance filmpjes bekijk gaat het er heet aan toe in de motor, oil wise!!
Als ik die Best Motoring endurance filmpjes bekijk gaat het er heet aan toe in de motor, oil wise!!
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx! Ik houd ook niet van die bodykits/spoilers, doel is ook om clean en low profile te blijven.. moet alleen die gele rand bij de huidige velgen wegwerken, die vind ik persoonlijk niet mooi (valt teveel op).Tristan schreef:Heb je niet zien rijden maar wel even gezien bij de pomp. Ben geen Civic fan maar die van jou vind ik erg netjes en lekker low-profile. Niet overdreven met spoiler e.d.
Ja klopt ja, meerdere filmpjes gezien bij Best Motoring waar een standaard Integra of NSX last krijgt van hitte problemen na een poosje planken. Bij het vorig blok van mij werd de olie zelfs 150 graden ! Das echt niet goed voor het blok. Met oliecooler blijft de temperatuur rond de 90 graden als het goed is.Stefan van Elst schreef:Goede keuze om voor een oliekoeler te gaan!
Als ik die Best Motoring endurance filmpjes bekijk gaat het er heet aan toe in de motor, oil wise!!
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Mooie upgrades weer man!
Over die olie... meestal verliest olie zijn smerende werking voor een groot deel als deze boven de 140 graden komt toch?
Over die olie... meestal verliest olie zijn smerende werking voor een groot deel als deze boven de 140 graden komt toch?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Foto van vandaag 


-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
klonk lekker en je ging lekker Vladimir!!!! 

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx dude !Metchu schreef:klonk lekker en je ging lekker Vladimir!!!!
Hey super man, bedankt voor de foto (met de mooiste impreza van die avond ernaast ), en het filmpje vind ik ook heel gaaf. Hoor ik eindelijk eens hoe de auto klinkt en eruit ziet vanaf de pit.Erik K. schreef:Kort filmpje:


Zag trouwens dat ik dit topic helemaal ben vergeten te updaten.. bij deze nog even :
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Update 26-05-09
Aangezien mijn koppeling stuk was heb ik een nieuw setje gehaald met daarbij een lichter vliegwiel (4,5 kg):

Na het vervangen van de koppeling en monteren van het vliegwiel, kwam ik erachter dat de bak zelf ook niet helemaal in orde was. Heb van RSP toen een nieuwe bak gekregen (tnx nog voor de service !) en ook dat probleem is volgens mij nu opgelost.
Update 28-06-09
De trillingen bij normaal rijden en de versnellingsbak problemen zijn opgelost. Heb alleen nog last van kromme remschijven (remklauwen hebben revisie nodig), welke ik weer heb opgelopen op het circuit. Ben weer wezen rijden op Zandvoort, en had na 1 ronde alweer ontzettende trillingen bij het remmen.
Maar goed, een remklauw revisie staat geplanned, dus volgende trackday hopelijk probleemloos.
Rijd nu overigens met een laptimer. Heb een tijd van 2.12.07 gereden. Dat was echter geen foutloze ronde, en met volledig interieur (1065 kg dus), kromme remmen, 16 inch velgen met straatbandjes, 3kwart volle tank, en passagier van 53 kg.
Denk dat met een kwart tank (- 20 kg), geen passagier (-53 kg), geen interieur (-15 kg), 15 inch + semi's (-8 kg), en goed functionerende remmen wel een 2.09 (doelstelling) moet kunnen halen. Want nu remde ik veels te vroeg bij elke bocht (uit angst voor de slechte remmen), en dat scheelt behoorlijk wat tijd. Ook merk ik dat ik wat vermogen mis qua acceleratie in de 4e versnelling, wellicht dat dit komt door het gewicht, maar bij het uitkomen van de bocht in zijn 4 gaat het me niet snel genoeg. Wellicht dat het wat beter gaat met wat minder gewicht.
Hier enkele pics nog :




En hier nog een filmpje waarbij ik een stukje een Porsche GT3 probeer bij te houden :
http://www.youtube.com/watch?v=PUPnTDZQUkY" onclick="window.open(this.href);return false;
Update 30-06-09
Na een rondje circuit :

Daar gaat een band, was een best nieuwe band, maar heeft slechts 2 trackdays meegemaakt. Nu kan ik er 2 wisselen.
Aangezien mijn koppeling stuk was heb ik een nieuw setje gehaald met daarbij een lichter vliegwiel (4,5 kg):
Na het vervangen van de koppeling en monteren van het vliegwiel, kwam ik erachter dat de bak zelf ook niet helemaal in orde was. Heb van RSP toen een nieuwe bak gekregen (tnx nog voor de service !) en ook dat probleem is volgens mij nu opgelost.
Update 28-06-09
De trillingen bij normaal rijden en de versnellingsbak problemen zijn opgelost. Heb alleen nog last van kromme remschijven (remklauwen hebben revisie nodig), welke ik weer heb opgelopen op het circuit. Ben weer wezen rijden op Zandvoort, en had na 1 ronde alweer ontzettende trillingen bij het remmen.

Rijd nu overigens met een laptimer. Heb een tijd van 2.12.07 gereden. Dat was echter geen foutloze ronde, en met volledig interieur (1065 kg dus), kromme remmen, 16 inch velgen met straatbandjes, 3kwart volle tank, en passagier van 53 kg.
Denk dat met een kwart tank (- 20 kg), geen passagier (-53 kg), geen interieur (-15 kg), 15 inch + semi's (-8 kg), en goed functionerende remmen wel een 2.09 (doelstelling) moet kunnen halen. Want nu remde ik veels te vroeg bij elke bocht (uit angst voor de slechte remmen), en dat scheelt behoorlijk wat tijd. Ook merk ik dat ik wat vermogen mis qua acceleratie in de 4e versnelling, wellicht dat dit komt door het gewicht, maar bij het uitkomen van de bocht in zijn 4 gaat het me niet snel genoeg. Wellicht dat het wat beter gaat met wat minder gewicht.
Hier enkele pics nog :
En hier nog een filmpje waarbij ik een stukje een Porsche GT3 probeer bij te houden :
http://www.youtube.com/watch?v=PUPnTDZQUkY" onclick="window.open(this.href);return false;
Update 30-06-09
Na een rondje circuit :
Daar gaat een band, was een best nieuwe band, maar heeft slechts 2 trackdays meegemaakt. Nu kan ik er 2 wisselen.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Dat gaat een dure hobby worden op deze manier 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
P-Zero Nero's... heb ik er ook onder.
Hoe bevallen ze jou qua grip (smeren/stukjes verliezen) na een tijdje flink gassen?
Hoe bevallen ze jou qua grip (smeren/stukjes verliezen) na een tijdje flink gassen?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Dat inderdaad misschien maar ook naar je uitlijning laten kijken. Je banden slijten nu bijna alleen maar aan de buitenkant. En dat terwijl je 20cm rubber hebt om op het asfalt te leggen. Lijkt dus alsof je band over de buitenkant rolt/draait. Ik weet alleen niet of je met het standaard-onderstel nog veel kunt? Ik weet dat Francisco toen met zijn EK4 een mooi onderstel in elkaar heeft laten knutselen (veren+dempers in ieder geval).Rob Schouten schreef:Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?