En een prettige dag verder.....
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
Mooi kloten rebel.
Ik sanp precies wat je bedoelt. Bestelde een Leon FR en kreeg een Leon sport up. Niet de schuld van de dealer of leasma. Maar je gaat met gemengde gevoelens met de auto op pad. Het is gewoon niet wat je besteld hebt. En voor die 63K mag je dat wel verwachten. Is niet een kwestie van een paar speakers.
Hoop dat het goed voor je afloopt. Snap niet dat iedereen hier meteen naar de cayman grijpt. Zal zeker strakker zijn etc. Maar ik heb ook liever een leon met opties dan een "uber" 118d. Het is toch geen track day auto voor je?
En wat is de lol van een auto rijden met +/- 250pk in een chasis wat makkelijk +350 pk aan kan? stap van een 130i naar een 118d over. Geen hol aan. Veel grip en te weinig power om met de balans van de auto te spelen.
Ik sanp precies wat je bedoelt. Bestelde een Leon FR en kreeg een Leon sport up. Niet de schuld van de dealer of leasma. Maar je gaat met gemengde gevoelens met de auto op pad. Het is gewoon niet wat je besteld hebt. En voor die 63K mag je dat wel verwachten. Is niet een kwestie van een paar speakers.
Hoop dat het goed voor je afloopt. Snap niet dat iedereen hier meteen naar de cayman grijpt. Zal zeker strakker zijn etc. Maar ik heb ook liever een leon met opties dan een "uber" 118d. Het is toch geen track day auto voor je?
En wat is de lol van een auto rijden met +/- 250pk in een chasis wat makkelijk +350 pk aan kan? stap van een 130i naar een 118d over. Geen hol aan. Veel grip en te weinig power om met de balans van de auto te spelen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Rob, je klinkt eindelijk weer serieus en oprecht! Dat is ook wel wat waard.
Maar ik kan je 100% begrijpen. Principekwestie waarin jij mijns inziens volledig in je recht staat.
En wat betreft de TT, Hielke spreekt heel erg vanuit zijn eigen beleving en jij vanuit de jouwe, dus jullie zullen het nooit eens worden. Al denk ik dat Rob hielke beter begrijpt dan andersom. Toen ik ooit met Rob op de Ring was in de TT heb ik ook gelachen om de situatie dat ik met mijn roze polo naast rob (die er standaard al gay uitziet) in de Titty stapte terwijl Jeremy Clarkson aan zijn koffie zat te nippen binnen in de Grune Holle.
Wel een onwijs leuke dag gehad en lekker gereden met die auto.
Een TT zal ook nooit mijn keuze zijn, maar ik ben niet hetzelfde als Rob en Rob is niet hezelfde als ik. Daarom is hij gay en ik hetero.

Maar ik heb best lol als ik de TT van mijn buurvrouw meekrijg voor een 'spin' en kan de looks van zowel het oude als nieuwe model waarderen. De aandrijving zit voor MIJ op de verkeerde plek, want ik vind dat niet kunnen bij een sportwagen, maar voor iedereen die hem koopt is het zo prima. Als ie RWD had gehad, was ie veel minder verkocht. Ben ik van overtuigd.
Als die dealer het met PON weet op te lossen is dat heel netjes, maar dat ze je niet op de hoogte brengen, dat komt gewoon omdat ze daarvoor te groot en te goed zijn. Denken ze zelf. Maak ik bij ons op kantoor ook mee. Individuen klagen over het feit dat ze nooit worden teruggebeld. Grote klanten nooit. Dat sla je niet zo snel uit mensen, die arrogantie. Helaas.

Maar ik kan je 100% begrijpen. Principekwestie waarin jij mijns inziens volledig in je recht staat.
En wat betreft de TT, Hielke spreekt heel erg vanuit zijn eigen beleving en jij vanuit de jouwe, dus jullie zullen het nooit eens worden. Al denk ik dat Rob hielke beter begrijpt dan andersom. Toen ik ooit met Rob op de Ring was in de TT heb ik ook gelachen om de situatie dat ik met mijn roze polo naast rob (die er standaard al gay uitziet) in de Titty stapte terwijl Jeremy Clarkson aan zijn koffie zat te nippen binnen in de Grune Holle.

Wel een onwijs leuke dag gehad en lekker gereden met die auto.
Een TT zal ook nooit mijn keuze zijn, maar ik ben niet hetzelfde als Rob en Rob is niet hezelfde als ik. Daarom is hij gay en ik hetero.

Maar ik heb best lol als ik de TT van mijn buurvrouw meekrijg voor een 'spin' en kan de looks van zowel het oude als nieuwe model waarderen. De aandrijving zit voor MIJ op de verkeerde plek, want ik vind dat niet kunnen bij een sportwagen, maar voor iedereen die hem koopt is het zo prima. Als ie RWD had gehad, was ie veel minder verkocht. Ben ik van overtuigd.
Als die dealer het met PON weet op te lossen is dat heel netjes, maar dat ze je niet op de hoogte brengen, dat komt gewoon omdat ze daarvoor te groot en te goed zijn. Denken ze zelf. Maak ik bij ons op kantoor ook mee. Individuen klagen over het feit dat ze nooit worden teruggebeld. Grote klanten nooit. Dat sla je niet zo snel uit mensen, die arrogantie. Helaas.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Francisco,
als de balans van een auto goed is dan is de helft van die 245 Porsche pk's al voldoende om met het gas te sturen. Is die balans slecht dan helpen 500 pk ook niet meer.
Zie de Cayman als een Rolex die 5000 euro kost en de TT als een seiko die 399 mag kosten maar pas voor 4000 euro van eigenaar verwisselt. Beroerd vergelijk misschien want per saldo kunnen die domme dingen exact hetzelfde truukje. Uren, minuten en seconden aanwijzen
als de balans van een auto goed is dan is de helft van die 245 Porsche pk's al voldoende om met het gas te sturen. Is die balans slecht dan helpen 500 pk ook niet meer.
Zie de Cayman als een Rolex die 5000 euro kost en de TT als een seiko die 399 mag kosten maar pas voor 4000 euro van eigenaar verwisselt. Beroerd vergelijk misschien want per saldo kunnen die domme dingen exact hetzelfde truukje. Uren, minuten en seconden aanwijzen

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Completere auto is de Cayman ook volgens mij, mits je dus wel wat meer neertelt voor dat Porsche-embleem (en bijbehorende rijkwaliteiten).
Misschien geen Bose installatie, maar met een boxer achterin heb je dat niet nodig
. Het enige wat de TT extra heeft zijn 2 halve zitplaatsen achterin, qua bagageruimte zal het niets schelen, de Cayman heeft namelijk best veel bagageruimte!
En Rob, we (de Cayman-pushers) bedoelen het goed hoor, we hopen dat je de beste keuze voor jezelf maakt natuurlijk
Misschien geen Bose installatie, maar met een boxer achterin heb je dat niet nodig

En Rob, we (de Cayman-pushers) bedoelen het goed hoor, we hopen dat je de beste keuze voor jezelf maakt natuurlijk

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Zo heb vanavond met hardlopen een nieuw record neegezet op mijn rondje. Agressie is weer weg.
De betreffende TT met dsg en magnetic ride, etc etc, die voor mij bestemd was gaat terug naar Pon die hem zelf als Demo neemt, omdat hij bijna full option is.
Ik kreeg als voorstel om vanaf maandag een nieuwe TT te rijden voor de tijd dat de andere er is. Het was een standaard uitvoering met fietse-wielen, schakelbak en verder nul-zero extra's. Auto kwam van een dealer uit Arnhem.
Aangezien iedereen natuurlijk de eerste weken de auto wil zien, omdat het een nieuw model is, en erin wil rijden (ik laat altijd iedereen zelf rijden, want dan voelen ze pas het best hoe de auto is) zal het "gevoel" erna stuk minder zijn en de mensen niet eens verschil zien of nog eens kijken...LOL
Maar genoeg hierover...
Ik heb een zeer lucratief finacieel voorstel gekregen, dat van mijn dealer uitkomt. Dus niet van PON. Of ik mag eventueel een aantal extra's nemen, waaronder Audi-Navigation, etc. zal de folder nog eens uitpluizen dit weekend.
Hoe dan ook, ik moet wachten, en het zal 6 weken duren eer ik er kan rijden. Ik zou maandag laten weten in welke vorm we het afhandelen.
Mijn dealer heeft meer dan zijn best gedaan. En PON suck's big time 8)
De meest gedupeerde zijn uiteindelijk jullie wat ik zal komende 7 weken extra tijd hebben om hier te posten ipv te toeren en naar de Ring te gaan.
Rico heb ik hem nog op tijd voor de 2e Driving-Fun "Fly-By" meeting?
De betreffende TT met dsg en magnetic ride, etc etc, die voor mij bestemd was gaat terug naar Pon die hem zelf als Demo neemt, omdat hij bijna full option is.
Ik kreeg als voorstel om vanaf maandag een nieuwe TT te rijden voor de tijd dat de andere er is. Het was een standaard uitvoering met fietse-wielen, schakelbak en verder nul-zero extra's. Auto kwam van een dealer uit Arnhem.
Aangezien iedereen natuurlijk de eerste weken de auto wil zien, omdat het een nieuw model is, en erin wil rijden (ik laat altijd iedereen zelf rijden, want dan voelen ze pas het best hoe de auto is) zal het "gevoel" erna stuk minder zijn en de mensen niet eens verschil zien of nog eens kijken...LOL
Maar genoeg hierover...
Ik heb een zeer lucratief finacieel voorstel gekregen, dat van mijn dealer uitkomt. Dus niet van PON. Of ik mag eventueel een aantal extra's nemen, waaronder Audi-Navigation, etc. zal de folder nog eens uitpluizen dit weekend.
Hoe dan ook, ik moet wachten, en het zal 6 weken duren eer ik er kan rijden. Ik zou maandag laten weten in welke vorm we het afhandelen.
Mijn dealer heeft meer dan zijn best gedaan. En PON suck's big time 8)
De meest gedupeerde zijn uiteindelijk jullie wat ik zal komende 7 weken extra tijd hebben om hier te posten ipv te toeren en naar de Ring te gaan.
Rico heb ik hem nog op tijd voor de 2e Driving-Fun "Fly-By" meeting?
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nou ik heb gezegd dat ik maandag erop terug kom. Heb vandaag twee keer aan de telefoon gezegd dat ik ervanaf wil zien, maar hem is er alles aan gelegen om me als klant te houden en wilt er ook alles aan doen redelijkerwijs. De auto die voor mij bedoeld was te laten rijden was niet haalbaar.
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat importeur misschien iets zou doen, want nu is de dealer de dupe. Maarja van de andere kant, dat is het risico van iedere ondernemer, soms maak je veel winst soms iets minder, en som helemaal niks. Als je als ondernemer alleen maar winst zou maken, zou morgen heel nederland zelfstandig zijn.
Hielke ik zou bij god niet weten welke auto anders te nemen. SLK heeft me een te hoog Johnny-gehalte, BMW Z4 coupe viel me tegen in het echt. 350Z is ook al een tijdje op de markt. Alfa Brera, klinkt als een soort braadboter. Cayman is me net te duur. En verder is er niet veel meer in dat segment.
Ik had me verheugd op de Audi. En zeker toen ik hem in levende lijve zag van binnen en buiten had ik geen spijt. Van binnen is hij superieur afgewerkt, en doet het vorige model verbleken. En uiteindelijhk zit je in de auto als je rijdt, toch? 8)
Die plaats op de band is al gereserveerd met mijn configuratie maar kan nog in iedere andere vorm gewijzigd worden liet de dealer weten. Ik heb geen toezegging gedaan tot dusver, wil ook eens laten voelen dat de klanten je niet als gebakken duiven de mond in komen vliegen.
Ik vind zijn financieel voorstel netjes, zeker omdat hij het doet, en niet Audi.
Nandor heeft me omgepraat op MSN om een weekje naar New York te gaan, dus ga ik daar mijn energie eens insteken met neuzen, ff gedachte op wat anders. Kwam zowizo goed uit want ik wil in oktober gaan, en dan zouden de remschijven van de tt toch maar gaan roesten
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat importeur misschien iets zou doen, want nu is de dealer de dupe. Maarja van de andere kant, dat is het risico van iedere ondernemer, soms maak je veel winst soms iets minder, en som helemaal niks. Als je als ondernemer alleen maar winst zou maken, zou morgen heel nederland zelfstandig zijn.
Hielke ik zou bij god niet weten welke auto anders te nemen. SLK heeft me een te hoog Johnny-gehalte, BMW Z4 coupe viel me tegen in het echt. 350Z is ook al een tijdje op de markt. Alfa Brera, klinkt als een soort braadboter. Cayman is me net te duur. En verder is er niet veel meer in dat segment.
Ik had me verheugd op de Audi. En zeker toen ik hem in levende lijve zag van binnen en buiten had ik geen spijt. Van binnen is hij superieur afgewerkt, en doet het vorige model verbleken. En uiteindelijhk zit je in de auto als je rijdt, toch? 8)
Die plaats op de band is al gereserveerd met mijn configuratie maar kan nog in iedere andere vorm gewijzigd worden liet de dealer weten. Ik heb geen toezegging gedaan tot dusver, wil ook eens laten voelen dat de klanten je niet als gebakken duiven de mond in komen vliegen.
Ik vind zijn financieel voorstel netjes, zeker omdat hij het doet, en niet Audi.
Nandor heeft me omgepraat op MSN om een weekje naar New York te gaan, dus ga ik daar mijn energie eens insteken met neuzen, ff gedachte op wat anders. Kwam zowizo goed uit want ik wil in oktober gaan, en dan zouden de remschijven van de tt toch maar gaan roesten

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Hielke mocht ik als volgende auto ooit een Porsche kopen, kom ik jouw halen, en mag jij de verkoper onde zijn buro in lullen......ROFL
Ik denk als jij daar losbarst, dat die man de toilet op vlucht met de brochure.
Of ben je soms verkoper in een Porsche garage?
Aandelen Porsche misschien??
Of ben je een gayman, en wilde je een lift in die cayman?
Ik denk als jij daar losbarst, dat die man de toilet op vlucht met de brochure.
Of ben je soms verkoper in een Porsche garage?
Aandelen Porsche misschien??
Of ben je een gayman, en wilde je een lift in die cayman?
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Alleen dat laatste Rob, en dan ook nog alleen het gedeelte achter de komma
Al moet ik zeggen, ik kan het vaak goed vinden met m'n vrouwelijke kant
Welke auto wel te nemen? Alles behalve de TT. Imago van die auto is bij auto-kenners niet goed. Iedere keer als ik iemand in zo'n auto zie rijden begin ik een beetje medelijden met die persoon te krijgen. Ik wil 'm dan net zoals bij jou naar het licht leiden 8)
Maar het is allemaal zo relatief en persoonlijk als wat. Nee wacht, ik zeur toch nog even door. Alles vanuit het perspectief van de rijder, maar dat begrijp je wel.
Stel je hebt 28 tot 35k in je achterzak branden en je wilt nieuw kopen. Een potente FWD zoals een Leon FR, Focus RS of Astra OPC zal dan je deel worden. Niets mis mee. RWD is veel leuker maar pas vanaf 42.000 een optie. Heb je 55 tot 65k in diezelfde achterzak branden dan zijn de zaken nagenoeg omgedraaid. RWD heerst in die prijscategorie, het ligt allerminst voor de hand om nu nog voor een FWD te kiezen. En waarom zou je jezelf ook tekort doen als je toch mag kiezen. Tekort doe je jezelf ook door je bij een kamp aan te sluiten. Als je even niet door een Audi, Porsche, BMW, FWD of RWD bril kijkt dan kom je niet aan merk als BMW voorbij. BMW heeft momenteel hele vreemde auto's met hele matige onderstellen in de prijslijst staan. De nieuwe 3-serie Coupé in 335i configuratie is niet zo'n auto. 306 pk standaard en met geringe chiptuning straks zomaar 350 pk. Serieus veel vermogen in een prachtige auto die uitstekend ligt en rijdt. Nog niet zo'n fijne rijdersauto als de 300 pk sterke Nissan 350Z, maar ver zit ie er niet vanaf. De Nissan heb je al voor net 50k voor de voordeur staan. En dan zijn er natuurlijk nog de Porsches. Boxsters en Cayman. Als entertainers zijn de BMW, Nissan en Porsche allemaal superieur aan de TT.
Wanneer gaan we testrijden in de Cayman?


Welke auto wel te nemen? Alles behalve de TT. Imago van die auto is bij auto-kenners niet goed. Iedere keer als ik iemand in zo'n auto zie rijden begin ik een beetje medelijden met die persoon te krijgen. Ik wil 'm dan net zoals bij jou naar het licht leiden 8)
Maar het is allemaal zo relatief en persoonlijk als wat. Nee wacht, ik zeur toch nog even door. Alles vanuit het perspectief van de rijder, maar dat begrijp je wel.
Stel je hebt 28 tot 35k in je achterzak branden en je wilt nieuw kopen. Een potente FWD zoals een Leon FR, Focus RS of Astra OPC zal dan je deel worden. Niets mis mee. RWD is veel leuker maar pas vanaf 42.000 een optie. Heb je 55 tot 65k in diezelfde achterzak branden dan zijn de zaken nagenoeg omgedraaid. RWD heerst in die prijscategorie, het ligt allerminst voor de hand om nu nog voor een FWD te kiezen. En waarom zou je jezelf ook tekort doen als je toch mag kiezen. Tekort doe je jezelf ook door je bij een kamp aan te sluiten. Als je even niet door een Audi, Porsche, BMW, FWD of RWD bril kijkt dan kom je niet aan merk als BMW voorbij. BMW heeft momenteel hele vreemde auto's met hele matige onderstellen in de prijslijst staan. De nieuwe 3-serie Coupé in 335i configuratie is niet zo'n auto. 306 pk standaard en met geringe chiptuning straks zomaar 350 pk. Serieus veel vermogen in een prachtige auto die uitstekend ligt en rijdt. Nog niet zo'n fijne rijdersauto als de 300 pk sterke Nissan 350Z, maar ver zit ie er niet vanaf. De Nissan heb je al voor net 50k voor de voordeur staan. En dan zijn er natuurlijk nog de Porsches. Boxsters en Cayman. Als entertainers zijn de BMW, Nissan en Porsche allemaal superieur aan de TT.
Wanneer gaan we testrijden in de Cayman?
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Fraaie auto, alleen als je gaat rekenen kom je ook tegen de 70K
En daarbij als ze straks de goedkopere motoren in de coupe gaan leggen wordt het weer een "normalere" auto.
Ik had bij de dealer gelezen dat er in totaal 2400 TT's verkocht zijn in nederland van het eerste model.
Ik wist niet eens dat we zoveel kappers hadden in nederland?
Als je ziet hoe sommige mensen erbij lopen, dan vraag je af hoe ze allemaal werk kunnen hebben?
En daarbij als ze straks de goedkopere motoren in de coupe gaan leggen wordt het weer een "normalere" auto.
Ik had bij de dealer gelezen dat er in totaal 2400 TT's verkocht zijn in nederland van het eerste model.
Ik wist niet eens dat we zoveel kappers hadden in nederland?
Als je ziet hoe sommige mensen erbij lopen, dan vraag je af hoe ze allemaal werk kunnen hebben?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Erik-Jan, Will F. en 7 gasten