Boetes voor het niet parkeren in de parkeervakken?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Boetes voor het niet parkeren in de parkeervakken?

Bericht door allen » 30 jan 2009, 11:25

In woonwijken uiteraard. Krijg nu net een brief binnen dat ze tijdelijk een 'ludieke actie' gaan houden tot 1 maart. Auto's die niet of verkeerd in de vakken staan krijgen een rode kaart. Na februari worden het bekeuringen. Dit om overlast tegen te gaan. Hier in Dordrecht wordt gemakshalve maar vergeten dat er pas naast de vakken wordt geparkeerd wanneer de parkeerplaatsen op zijn. Iets wat niet ongewoon is omdat iedereen in de wijk 2 of 3 auto's heeft. Laat staan dat er nog weleens bezoek is. :bag:

Max V

Re: Boetes voor het niet parkeren in de parkeervakken?

Bericht door Max V » 30 jan 2009, 11:28

Erg handig dus... dat gaat geld kosten :P

Tom

Bericht door Tom » 30 jan 2009, 11:28

Zeggen ze ook nog iets over plastic speelgoedauto's?

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jan 2009, 11:31

:roflol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 jan 2009, 11:32

Naast het pand van de dealer waar ik jaren geleden werkte waren parkeerplekken van dit bedrijf zelf. Stonden er drie huur Lupo's achter elkaar op drie plekken.......De middelste had een mooie geel papiertje onder de wisser :bag: Gelukkig denkt NL nog altijd in oplossingen :hammer:

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 11:36

@Tom :fy:

Ik ben wel benieuwd waar het overschot aan auto's neergezet moet worden hier. Alle naastgelegen woonerven hebben net zo hard plaats tekort. :nah:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 30 jan 2009, 13:07

En hoe is het met de doorgaanbaarheid voor de hulpdiensten als iedereen naast de parkeervakken zijn auto parkeert?
Wij komen nogal regelmatig situaties tegen dat we ergens niet doorheen kunnen omdat één of andere klootmongool zijn auto zomaar ergens neer geplempt heeft omdat de vakken vol waren. :hammer:

Max V

Bericht door Max V » 30 jan 2009, 13:09

Stefan R schreef:En hoe is het met de doorgaanbaarheid voor de hulpdiensten als iedereen naast de parkeervakken zijn auto parkeert?
Wij komen nogal regelmatig situaties tegen dat we ergens niet doorheen kunnen omdat één of andere klootmongool zijn auto zomaar ergens neer geplempt heeft omdat de vakken vol waren. :hammer:
Wat moet die 'klootmongool' volgens jou doen dan, als alle vakken vol zijn?

Laurens

Bericht door Laurens » 30 jan 2009, 13:16

Maximus schreef:Wat moet die 'klootmongool' volgens jou doen dan, als alle vakken vol zijn?
Niet zeuren als er een zijkant uit gereden wordt :shithappens:

2000USA

Bericht door 2000USA » 30 jan 2009, 13:21

Mooie manier voor gemeentes om weer te spekken.

Bij ons in de (nieuwbouw)wijk ook:
Opzich een ruime factor 1.7 auto per huishouden, maar daarin wel meeberekend een parkeerplek op eigen terrein (in mijn geval dus een plek in de achtertuin icm schuifpoort). Hierbij wordt er vanuit gegaan dat iedereen deze plek ook gebruikt. Zo zijn er in de wijk met 76 huizen, 132 plekken inclusief de plekken op eigen terrein. Normaal gesproken is er een norm van 1.5 auto per gezin, maar dan wel excl plek op eigen erf.

Ga maar rekenen: met bijna standaard 2 auto's per gezin, een occasionele bezoeker en een paar buurtgenoten die het niet nodig vinden hun auto op hun plek op eigen erf te zetten, staat noodgedwongen mijn auto op de stoep (ben altijd wel laat thuis, dus ook altijd de sjaak). Ik zou hem buiten de wijk kunnen parkeren, maar m.i. is dat het verleggen van het probleem, en bovendien, ik woon pvd niet in hartje Amsterdam! Meer in de polder...

Nu komt het mooie, per februari gaat men handhaven op parkeren op de stoep etc. Uiteraard NIET op of men zich houdt aan de gemeentelijke verordering om zoveel mogelijk te parkeren op eigen terrein, wat deel van het probleem is. Stel je voor dat je met een 'burger' in discussie moet....
We proberen nu als kopersvereniging maar zoveel mogelijk de bewoners te stimuleren (sommigen zetten zelfs 2 auto's op eigen terrein, waarvoor hulde, helaas zijn er altijd een paar die deze winst weer teniet doen door een enige auto niet op eigen terrein te zetten), en aan te dringen op meer parkeergelegenheid bij de gemeente (weinig kans uiteraard).

Ben met je eens dat hulpdiensten te allen tijde ruim baan moeten hebben, dat levert nu ook geen problemen op.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 30 jan 2009, 13:24

Dat is het enige goede antwoord Laurens, en helaas valt het niet te verhalen op de hulpdiensten :shithappens:

@Maximus, doe je eens een voorstelling dat er brand bij je thuis is. Of dat jij of een familielid van je dood ligt te gaan aan een hartaanval o.i.d.
Hoe zou jij dan reageren dat de hulpdiensten een kwartiertje of 20 minuten later komen omdat er iemand zijn auto in de weg heeft gezet?

Max V

Bericht door Max V » 30 jan 2009, 13:27

Ik kan me dat heel goed voorstellen en ben het ook wel met je eens, maar je kunt niet zomaar zoiets roepen zonder een oplossing aan te dragen...

Dan moeten die klootmongolen hun auto maar aan de kant zetten... maar als ze er geen ruimte is? Je kunt wel zeggen dat dat niet ten koste moet gaan van de hulpverlening, maar het is wel een groot probleem, ook al is de goede wil van de auto-eigenaar vaak wel aanwezig

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 13:30

allen schreef: Laat staan dat er nog weleens bezoek is. :bag:
Nah dan heb toch helemaal geen probleem :bag: :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 13:32

Stefan, afhankelijk van de wijk / straat ben ik het met je eens. Punt is dat hier gewoon veel ruimte is. Je kunt straks bijvoorbeeld niet tussen 2 bomen in parkeren omdat het officieel geen parkeerplaats is en ik niet verwacht dat een brandweerwagen over die twee bomen wil rauschen. Debiel dus als ik daar straks een prent voor zou krijgen. Speel nog even met de gedachte de auto daar een maandje te laten staan om een rode kaart op te lopen en die met een foto instuur ter discussie. Zou mijn eerste bemoeienis zijn. :morecoffee:

Nee Rico, jij rijdt 130i. Logisch dat jij geen bezoek krijgt! :mrgreen:
edit: :shocking: Ach ja je wist wat ik bedoelde, stomme mod!

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 13:35

:roflol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 jan 2009, 17:39

Gewoon je ruitenwissers demonteren, kan er ook geen prent onder! :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jan 2009, 17:49

De gemiddelde Nederlander is te lui om een stukje te lopen van de auto naar huis en parkeert ook nog eens heel slecht. Bij ons in de wijk is het ook een irritant verschijnsel dat auto's over de lijnen staan waardoor parkeervakken half ingenomen worden en er geen andere auto kan staan.
In de 8 jaar dat wij hier wonen hebben wij nog nooit op de stoep of buiten de vakken hoeven parkeren! Het is soms wel twee straten verderop parkeren maar een paar minuten lopen is niet erg.

O ja, en al die hardtop middenklasse cabrio's hebben blijkbaar ongeveer een meter ruimte nodig tussen de auto om uit te kunnen stappen!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 30 jan 2009, 17:59

De gemiddelde Nederlander is gewoon te lui om een stukje te lopen...

Hoe vaak zie ik het niet dat iemand "even" zijn wagen op de stoep parkeerd of dubbel parkeerd om te pinnen, teriwjl aan de andere kant van de straat, of 10 meter verderop een plekkie vrij is.

Allen, ik ben bij jou geweest ( samen met m'n broer ) om wat banden af te gooien.....en ik geef toe dat er weinig ruimte is, maar hallo.....
Niet genoeg parkeer ruimte.....jij hebt nota bene 3 ( DRIE !) auto's......beetje een luxe probleem vindt je niet !! :? :bag: :wink:

Als je iemand er op aan spreekt kun je, of een grote bek krijgen, of er wordt gezegd "ja, maar het is maar voor even"
Ja nou én......... Parkeren doe je in de vakken. PUNT

Als je dit niet doet en je krijgt een prent heb je geen recht om te mouwen......je neemt namelijk ZELF de beslissing om buiten de vakken te parkeren....
Regels zijn er niet voor niets..... :hmmm:

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 19:06

LOL, die lelijke wielen van Hugo zeker. :roll:
Ieder huishouden hier heeft 2 of 3 auto's en bij mij staan er 2 van op de oprit. Nr. 3 staat idd in een parkeervak of langs een plantenbak als de plaatsen bezet zijn. Laten we eerlijk zijn. Op het moment dat er nog parkeervakken over zijn gaat toch geen hond z'n auto langs de straat zetten?! Na het werk is het dus een soort van stoelendans hier. Mij stoort het niet en het zou debiel zijn als mensen sttraks hun auto niet mogen parkeren tussen de meest onzinnige ruimtes waar geen brandweerwagen hoeft te komen. :idea:

Tom

Bericht door Tom » 30 jan 2009, 19:21

Hier is over het algemeen genoeg ruimte maar is het ook wel eens anders geweest (toen hier in het blok nog mensen woonden met kinderen >18 jr met eigen auto's.. gemiddeld huishouden had hier 3 auto's). Is nu minder en gaat prima. Wat ik stom vind is dat weinig mensen hun garage voor de auto gebruiken. Bijna iedereen gebruikt het als opslag. Zelfs de oprit gebruiken ze niet want dan kunnen ze niet makkelijk met de fiets uit de garage :hammer:

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 19:26

Ik als werkkamer Tom... :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jan 2009, 21:32

Tom schreef:Hier is over het algemeen genoeg ruimte maar is het ook wel eens anders geweest (toen hier in het blok nog mensen woonden met kinderen >18 jr met eigen auto's.. gemiddeld huishouden had hier 3 auto's). Is nu minder en gaat prima. Wat ik stom vind is dat weinig mensen hun garage voor de auto gebruiken. Bijna iedereen gebruikt het als opslag. Zelfs de oprit gebruiken ze niet want dan kunnen ze niet makkelijk met de fiets uit de garage :hammer:
Wij hoorden ook bij een nieuwbouwproject dat wij één van de weinigen waren die de garage daadwerkelijk als garage zouden gaan gebruiken!

Overigens ben ik dus zeer benieuwd welk effect de kilometerheffing heeft op stilstaande auto's in de wijken.

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2009, 21:49

ik heb gelukkig 700m2 parkeerplek :mrgreen: :fy:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 30 jan 2009, 21:51

Ook hier toen ik mijn huis kocht werd de garage niet gebruikt, ze hadden zelfs de schutting eromheen gebouwd.
'De mijne gaat lekker de garage in en de andere staat buiten.

Toen ik nog in spijkenisse woonde hoefde ik me auto niet op een niet parkeerplek neer te zetten hoor, maar hier in het dorp waar ik nu woon mag die zelfs bij de bushalte voor de deur , niemand die er over zeurt of wat dan ook.

RJay

Bericht door RJay » 30 jan 2009, 22:39

Haha, moeten ze hier proberen, 10 parkeerplaatsen voor 11 huizen :roflol:
Stel malloten.
Het punt is, als de mensen in het aangrenzende blok nou verdomme zo fatsoenlijk zijn om hun auto's in hun eigen PRIVE parkeerplekken te zetten, is er niets aan de hand.

Plaats reactie