Verbijsterend !!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
wjn

Verbijsterend !!

Bericht door wjn » 30 jan 2009, 08:35

Woedende Erdogan verlaat Davos
De Turkse premier Erdogan is hard in aanvaring gekomen met de Israëlische president Peres.

De Turkse premier Erdogan (links) kwam hard in aanvaring met de Israëlische president Peres (rechts) over de gevechten in Gaza.

Vlam in de panOp het World Economic Forum in Davos sloeg de vlam in de pan tijdens een discussie over de gevechten in Gaza. De Turkse premier was onaangenaam getroffen door de bijval die Peres kreeg van de overige aanwezige wereldleiders. Toen de discussieleider hem ook nog afkapte omdat het diner begon, was de maat vol voor Erdogan.

Verbijstering"U vermoordt mensen", beet Erdogan Peres nog toe en beende woedend de zaal uit, de overige aanwezige wereldleiders in verbijstering achterlatend. De Noorse premier Kjell Magne Bondevik zei het vertrek van Erdogan te betreuren. "Dit laat maar zien hoe moeilijk de kwestie Gaza is", zei hij.
Hoe kun je in hemelsnaam een discussie afkappen over oorlog / mensen die daaraan doodgaan, om te gaan eten !!
Je moet eigenlijk het betreffende stuk horen (is diverse keren op de radio geweest), dan besef je ook dat het afkappen wel uiterst slecht getimed was.

Toonbeeld hoe belangrijk mensen zijn voor bepaalde organisaties / landen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Verbijsterend !!

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2009, 08:45

Ach ja, politici... die zijn voor mij lager dan ongedierte dus ik verbaas me nergens meer over. :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 jan 2009, 08:51

er werd niet bij vermeld dat de döner uitverkocht was :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 30 jan 2009, 09:03

Moest ie niet gewoon erg nodig naar de WC?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 jan 2009, 09:20

Laat Erdogan eerst maar eens het onkruid in zijn eigen tuintje gaan wieden............................net of die Turkse gevangenissen het toonbeeld van mensenrechten zijn....................

Wie zonder zonde is werpe enz enz......................

Dat ie de Koerden in eigen land uitmoordt tot over de grens van Irak is natuurlijk bij deze gelegenheid even vergeten....................................

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 30 jan 2009, 09:27

Hoe kun je in hemelsnaam een discussie afkappen over oorlog / mensen die daaraan doodgaan, om te gaan eten !!
Wat opvalt is de toon van Peres en hoe hij zich tot Erdogan richt. De toegekende spreektijd van Erdogan is de helft van Peres. "We moeten dineren" :hammer:

Ik ben van mening dat hij juist gereageerd heeft. Peres heeft later telefonisch zijn excuses aangeboden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2009, 09:51

romo schreef:Laat Erdogan eerst maar eens het onkruid in zijn eigen tuintje gaan wieden............................net of die Turkse gevangenissen het toonbeeld van mensenrechten zijn....................

Dat ie de Koerden in eigen land uitmoordt tot over de grens van Irak is natuurlijk bij deze gelegenheid even vergeten....................................
Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar ik vind dat die Erdogan gelijk heeft.
Je gaat niet midden in een belangrijke discussie lopen mekkeren dat er gegeten moet worden.
Ze hadden Erdogan gewoon zijn relaas af moeten laten maken en daar hebben de misschien niet zo lekkere situaties in zijn land niks mee te maken.
grtz,Hanz06 :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 jan 2009, 10:01

HANZ06 schreef:
romo schreef:Laat Erdogan eerst maar eens het onkruid in zijn eigen tuintje gaan wieden............................net of die Turkse gevangenissen het toonbeeld van mensenrechten zijn....................

Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar ik vind dat die Erdogan gelijk heeft.
Je gaat niet midden in een belangrijke discussie lopen mekkeren dat er gegeten moet worden.
Ze hadden Erdogan gewoon zijn relaas af moeten laten maken en daar hebben de misschien niet zo lekkere situaties in zijn land niks mee te maken.
Dat ben ik wel met je eens, maar vervolgens zeggen dat je mensen aan het vermoorden bent terwijl je je zelf ook schuldig maakt aan die praktijken is op zijn zachtst gezegd wel hypocriet.....................

Selectief geheugen..............................

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 10:08

Romo, als je zo begint kun je ook gelijk alle discussies, overal ter wereld, van tafel vegen. Iets met een pot en een ketel op dat niveau. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2009, 10:15

allen schreef:Romo, als je zo begint kun je ook gelijk alle discussies, overal ter wereld, van tafel vegen. Iets met een pot en een ketel op dat niveau. :wink:
+1

romo

Bericht door romo » 30 jan 2009, 10:18

allen schreef:Romo, als je zo begint kun je ook gelijk alle discussies, overal ter wereld, van tafel vegen. Iets met een pot en een ketel op dat niveau. :wink:
Daarmee veeg je de discussie niet van tafel, daarmee begint ie pas. Je kan toch ( zeker op wereld leiders niveau) niet iemand beschuldigen van een feit terwijl je zelf net zo schuldig bent aan het zelfde feit??
Doe je dat zoals Erdogan, dan heb je het IMO niet begrepen. Dit staat even los van het feit dat hij wel zijn spreektijd had moeten hebben. Dat had diplomatieker opgelost moeten worden.

romo

Bericht door romo » 30 jan 2009, 10:22

Er gaan 2 dingen door elkaar;

1 Erdogan had moeten kunnen uitspreken, mee eens.

2 Zijn opmerking ( gemaakt in het heetst van de strijd) "u vermoordt mensen" is way out of line gezien zijn eigen beleid tav de Koerden

allen

Bericht door allen » 30 jan 2009, 10:35

Miscommunicatie wellicht Romo. Ik het het over 'maar jij doet dat ook, dus waarom mag ik dat niet' discussies. Dat was niet de aanleiding tot het gesprek. Los het probleem op en vraag Erdootje daarna eens in de spiegel te kijken. :idea:

Dat mensen overigens verbijsterd zijn dat de man wegloopt snap ik niet. Dan heb je een plaat beton voor je hoofd.

Ar

Bericht door Ar » 30 jan 2009, 10:42

@Romo

Wat door jou aangehaald wordt staat hier helemaal los. Erdogan heeft veel kritiek geleverd op de inval van Israel. Je bent een van de weinigen en voor mij de eerste die de "Koerden" aanhaalt.
Om er toch op in te gaan. Turkije treedt militair op tegen de PKK, die door een kleine minderheid van de Koerden gesteund wordt. Vergelijk het maar met de Basken en de ETA. De politieke tak van de PKK, de DTP krijgt weinig steun van de Koerden in Turkije. De meeste Turkse Koerden stemmen op Erdogan. Ze hebben niet veel volksvertegenwoordigers.
In het Turkse leger zitten veel Koerden en die bestrijden de PKK ook. Er zijn genoeg voorbeelden van broers van wie de ene bij de PKK zit en de andere in het Turkse leger. Hier heb ik het ook vaak over gehad met mijn zwager. Hij is een hinderlaag gelopen met zijn eenheid. Een aantal vrienden van hem die omkwamen waren Turkse Koerden.
In Nederland noemt men alles Koerden. Simpel zonder verder te kijken.

Dit moet je hier niet meer vergelijken en het lijkt me beter het in een ander draadje te zetten.

romo

Bericht door romo » 30 jan 2009, 10:53

Dat zeg ik toch ook?

2 dingen door elkaar en ik heb reeds aangegeven dat Erdogan zijn spreektijd had moeten hebben................maar as is verbrande turf,..........................hoe dan ook, het is een voldongen feit.....................

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jan 2009, 11:11

HANZ06 schreef:

Ben ik met je eens, +1
Hoe kun je zo'n belangrijk gesprek ineens afkappen voor eten....hoe durven ze (om maar niet over de hongersnood in de wereld te spreken) iemand durft z'n mond open te doen (terwijl ze zelfs wapens van Israel kopen dus best lef) en wordt de mond gesnoerd omdat het wel eens uit de hand zou kunnen lopen? met stoppen en eten :hammer:
Zag net op TV dat Erdogan als een held werd binnengehaald :mrgreen: hulde, in elk geval geen meeloper in dit geval.

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 11:26

Misschien is dat roepen om eten niet handig, maar vergeet niet dat dit soort bijeenkomsten volgens hele strakke protocollen en veiligheidsmaatregelingen verlopen. Alles word exact op de minuut geregiseerd. Beveiliging door honderden mensen is daar op afgestemd (landelijke veiligheidsdiensten etc). 10 minuten langer discusiëren gooit complete veiligheidsschema's voor zo'n dag in de war.

Ar

Bericht door Ar » 30 jan 2009, 11:27

Conny Mus geeft een toelichting:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

Op zich is het wel interessant wat er gebeurt als je bedenkt:
-Syrie met Griekenland een overeenkomst heeft elkaars luchtruim te gebruiken bij een oorlog. Daarop heeft Turkije en Israel een overeenkomst afgesloten om elkaars luchtruim te gebruiken.
-Turkije bemiddelt tussen israel en Syrie. De twee landen zijn in een verder stadium dan ze ooit geweest zijn. Turkije bemiddelt/bemiddelde o.a. samen met Spanje en Frankrijk, tussen Israel en Hamas.
-Turkije en Israel nemen wapens van elkaar af. Israelische straaljager piloten worden in Turkije getraind. Technologie wordt uitgewisseld.
-Turkije levert drinkwater aan Israel.
-Historisch gezien viel Israel/ Palestina onder het Ottomaanse rijk.

Ik ben geen Erdogan aanhanger, maar een aantal acties van hem hebben wel mijn goedkeuring. Vb. De VS geen toestemming geven om Irak via Turkije in te vallen in 2003 en de Amerikaanse bases niet te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Ar op 30 jan 2009, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jan 2009, 11:37

Rico schreef:Misschien is dat roepen om eten niet handig, maar vergeet niet dat dit soort bijeenkomsten volgens hele strakke protocollen en veiligheidsmaatregelingen verlopen. Alles word exact op de minuut geregiseerd. Beveiliging door honderden mensen is daar op afgestemd (landelijke veiligheidsdiensten etc). 10 minuten langer discusiëren gooit complete veiligheidsschema's voor zo'n dag in de war.

Dat is onzin natuurlijk, die protocollen zeggen ook dat iedereen evenredig spreektijd moet krijgen en desnoods uit moet lopen. Waarom denk je dat elk debat en elke politieke vergadering altijd zo uitlopen? Juist! Om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.
GTRene schreef:
HANZ06 schreef:

Ben ik met je eens, +1
Hoe kun je zo'n belangrijk gesprek ineens afkappen voor eten....hoe durven ze (om maar niet over de hongersnood in de wereld te spreken) iemand durft z'n mond open te doen (terwijl ze zelfs wapens van Israel kopen dus best lef) en wordt de mond gesnoerd omdat het wel eens uit de hand zou kunnen lopen? met stoppen en eten :hammer:
Zag net op TV dat Erdogan als een held werd binnengehaald :mrgreen: hulde, in elk geval geen meeloper in dit geval.
+1! Strakke actie van Erdogan, op deze manier krijgt hij toch de aandacht die hij wilde. In Turkije was het de hele avond op het nieuws. Erdogan is nooit zo'n meeloper geweest. Ook toen hij de VS weigerde Turkse basissen te gebruiken om Irak in te vallen had hij van mij al een pluim verdient. Is weer eens wat anders dan zo'n typische hielenlikkende schoothoond.

@ Romo, situatie met separatistische-terroristen is heel anders. Jij doet alsof er ethnische zuiveringen plaatsvinden in Turkije, wat onzin is natuurlijk. Maar te off-topic in dit draadje.
Laatst gewijzigd door Metchu op 30 jan 2009, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 jan 2009, 11:38

Rico schreef:Misschien is dat roepen om eten niet handig, maar vergeet niet dat dit soort bijeenkomsten volgens hele strakke protocollen en veiligheidsmaatregelingen verlopen. Alles word exact op de minuut geregiseerd. Beveiliging door honderden mensen is daar op afgestemd (landelijke veiligheidsdiensten etc). 10 minuten langer discusiëren gooit complete veiligheidsschema's voor zo'n dag in de war.
Dan hadden ze hun "time management" bij voorgaande sprekers dus ook niet voor elkaar :wink: Imho heeft ie gelijk..

Casper

Bericht door Casper » 30 jan 2009, 13:40

Zie het niet net op TV. En wat ik zie, is een Perez die om zijn volk geeft en dat verdedigt, en een Erdogan die punten probeert te scoren bij zijn moslimmaatjes. Terecht dat dat wordt afgekapt op een nette manier...

Toch een grof schandaal dat die Erdogan niet eens Engels spreekt?

Michel P

Bericht door Michel P » 30 jan 2009, 14:07

En negatieve aandacht is ook aandacht, het slachtoffer spelen en als held worden onthaald bij thuiskomst......

Kijk iedereen heeft recht op evenveel spreektijd, maar kwaad weg lopen als een klein kind is op dit nivo not done, er loopt genoeg pers rond om je ongenoegen kenbaar te maken.

@Romo, maak maar een nieuw topic aan over je punt, kan me namelijk prima in je punt vinden.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 30 jan 2009, 15:16

Casper schreef:En wat ik zie, is een Perez die om zijn volk geeft en dat verdedigt, en een Erdogan die punten probeert te scoren bij zijn moslimmaatjes. Terecht dat dat wordt afgekapt op een nette manier...

Hoe denk je dat het er in de EU toe gaat? Moet je eens kijken in de vergaderzaal van de EU in Brussel, daarboven zijn plus minus 20 kantoortjes puur voor vertalers... Niemand die zich in het compleet engels uitdrukt!

Het is niet op een nette manier afgekapt :? Meneer Perez heeft zijn stem zitten verheffen, nee dat blijkt van kunde..

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2009, 16:05

Metchu schreef:
Casper schreef:En wat ik zie, is een Perez die om zijn volk geeft en dat verdedigt, en een Erdogan die punten probeert te scoren bij zijn moslimmaatjes. Terecht dat dat wordt afgekapt op een nette manier...

Hoe denk je dat het er in de EU toe gaat? Moet je eens kijken in de vergaderzaal van de EU in Brussel, daarboven zijn plus minus 20 kantoortjes puur voor vertalers... Niemand die zich in het compleet engels uitdrukt!

Het is niet op een nette manier afgekapt :? Meneer Perez heeft zijn stem zitten verheffen, nee dat blijkt van kunde..
+1

Rupie

Bericht door Rupie » 30 jan 2009, 16:11

Jeetje, dit ruikt bijna naar een links draadje.. :hmmm:

Plaats reactie