Vakantie 2009: 3 weken Florida

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Vakantie 2009: 3 weken Florida

Bericht door MartijnGizmo » 28 jan 2009, 18:58

De ouders van mijn vriendin zijn volgende week 25 jaar getrouwd, en om dat te vieren besloten ze om ons mee op vakantie te nemen. Het oorspronkelijke plan was om 1 of 2 weken naar de Canarische Eilanden o.i.d. te gaan, maar wat speurwerk door m'n vriendin en mij leerde ons dat je voor zo'n budget ook al een heel eind komt qua vakantie in de VS. Dus afgesproken dat ieder zelf z'n ticket betaald, en dat de rest van de vakantie grotendeels op hun kosten is.

De tickets zijn inmiddels geboekt, op 1 juli vliegen we naar Orlando en op 22 juli vliegen we vanaf Miami weer terug. Nu kan dus het concrete plannen gaan beginnen! :D Ik zal proberen om deze startpost tussendoor up-to-date te houden naarmate onze plannen vorderen.

Het gezelschap:
- Schoonvader van 60
- Schoonmoeder van 55
- Vriendin van 25
- Broertje van 22
- Ondergetekende wordt tijdens de vakantie 27
Ik wil daar vast aan toevoegen dat ik bijzonder vlotte schoonouders heb, en het dus geen enkel probleem vind om met ze op vakantie te gaan! ;)

Vervoer:
- drie weken een Standard SUV (van Alamo via USAreisen.de)
- tweede en derde week huren mijn vriendin en ik zelf nog een fullsize 2-door (kost bijna hetzelfde als een compact bij USAreisen.de)
De eerste week met 5 man in 1 auto is niet superruim, maar zo doen we het hier in Nederland ook regelmatig. :) De tweede en derde week zijn we zo wat flexibeler, ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ik alleen met m'n vriendin iets ga bekijken, of dat zij bijvoorbeeld met haar moeder gaat shoppen terwijl ik met m'n schoonvader en het broertje van m'n vriendin naar een museum ga.

Accomodatie:
- eerste week een huis/appartement in Orlando
- tweede week een huis/appartement in St. Petersburg
- derde week een huis/appartement in Miami
We oriënteren ons daarbij op een prijs van ongeveer €500 per week.

Must-see's (?):
- Disney World en consorten, dag of 2/3
- Mall's
- Daytona Beach
- een aantal dagen strand/relaxen
- sportevenement

De eerste bedenkingen bij bovenstaande planning:
- derde week naar Ft Lauderdale ipv Miami, aangezien de huizen in Miami zelf flink aan de prijs zijn

De parkeerplaats op Schiphol en een appartement voor de eerste week in Kissimee (bij Orlando) zijn iig ook al geregeld. Nu op zoek naar een huis/appartement in St. Petersburg. :)

Matthijs

Re: Vakantie 2009: 3 weken Florida

Bericht door Matthijs » 28 jan 2009, 21:12

Zo te lezen word dit een top vakantie, en als auto voor jou en je vriendin een Mustang cabrio?

Qua bezienswaardigheden en National Parks is Florida volgens mij niet echt ruim bedeeld, toch zou een trip door de Everglades met een propeller
boot denk ik wel gaaf zijn, en misschien Cape Canaveral? Surfen?
Evenementen zijn er weinig in Julie http://miami.about.com/od/miamieventsca ... events.htm

En natuurlijk perfecte foto locaties met een geweldige rood/oranje warme look.

Alvast veel plezier!!!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 jan 2009, 23:14

Mooie plannen Martijn :D

stefan740

Bericht door stefan740 » 29 jan 2009, 11:00

3 jaar geleden met me ouders en zusje 24 dagen Florida gedaan :D
Met een Dodge durango en later een Ford Explorer vanuit Miami - Fort Lauderdale - Cape Canaveral - Orlando - Fort Myers en via de everglades naar de Keys.
Cape canavarel, everglades en de Keys zou ik zeker ook proberen te bezoeken en de malls zijn aan te bevelen. Kleding kost daar echt geen drol, ik schat zo'n 30% van de prijzen hier.

Maar het gehele Amerikaanse way of life/verkeersbeeld/landschap alleen al is gewoon gaaf om te zien 8)
Ik zal de foto's weer eens bekijken als ik tijd heb om wat tips te kunnen geven

Tom

Bericht door Tom » 29 jan 2009, 11:06

Cool. Zoiets staat ook op m'n wishlist om nog es heen te gaan :)

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 29 jan 2009, 11:15

Zelf net 1 week terug uit Orlando.
Tips:
- Busch Gardens Tampa, dit ligt buiten Orlando maar is wel het beste pretpark van de regio als je van achtbanen houdt. Zie ook filmpje hier onder. Tevens is dit een soort van safaripark/dierentuin.
- Disneyworld is wat mij betreft overrated. Deze keer voor de 3e keer in Epcot geweest en eigenlijk is alleen mission space echt de moeite waard qua attractie. Meeste attracties zijn echt op kids gericht, in de andere disney parken is dit nog erger. Als je toch naar disney wil pak dan in elk geval Animal Kingdom en/of Epcot. Magic kingdom is 90% gelijk aan parijs, disney studios is klein en echt alleen op kleine kids gericht. Mocht je mooi weer hebben (juli, duh) pak dan ook een waterpark: typhoon lagoon, blizzard beach of wet 'n wild. Bij ons was het helaas te koud hiervoor :(
- Sea World, voor het eerst geweest en viel niet eens tegen. De "hoofd" show met orca Shamu is erg over-the-top amerikaans en patriotistisch, maar verder wel een leuk park. Ook de mogelijkheid om voor 7 dollar dolfijnen te voeren en aaien, best de moeite waard.
- Universal studios: dit bestaat uit het oude park en het nieuwe "islands of adventure". Deze keer alleen islands of adventures gedaan, leuke attracties maar helaas zijn het er niet al te veel, eigenlijk hadden we het na een paar uur wel weer gezien (geen rijen, dat scheelt). Jammer dat ze er niet 1 groot park van gemaakt hebben want de 2 losse parken zijn niet zo groot.
-The florida mall: Grootste mall van centraal Florida. Qua kleding vond ik het niet interessant, veel van het zelfde en weinig te krijgen voor mensen met "europese smaak". Veel sportieve kleding/kleding voor 16-jarigen.
- Orlando Premium Outlets: Vrij grote mall met veel fabriekswinkels/outlets van bekende merken. Dit was een stuk interessanter. Hier verkopen ze de merken die ook bij ons bekend zijn, voor een fractie van de prijs. Graaien dus!
- Fort Lauderdale: hier is heel weinig te doen behalve bejaarden kijken en de jachthaven. Beter toch naar Miami gaan of vanuit accomedatie in Fort L. naar miami rijden.
- Miami: South Beach is DE plek voor toeristen. Hier is het art-deco district, Ocean drive (de boulevard) en het strand. Na een dagje of 2 heb je het hier waarschijnlijk wel weer gezien. Tip: ontbijten/lunchen bij Jerry's famous Deli op Collins ave. (loop je vanzelf langs, dit is waar alle hotels zitten)

Filmpje bush gardens tampa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rN9CaD6SLkk&[/youtube]

stefan740

Bericht door stefan740 » 29 jan 2009, 11:24

Tom van H. schreef: Zelf net 1 week terug uit Orlando.
Tips:
- Busch Gardens Tampa, dit ligt buiten Orlando maar is wel het beste pretpark van de regio als je van achtbanen houdt. Zie ook filmpje hier onder. Tevens is dit een soort van safaripark/dierentuin.
- Disneyworld is wat mij betreft overrated. Deze keer voor de 3e keer in Epcot geweest en eigenlijk is alleen mission space echt de moeite waard qua attractie. Meeste attracties zijn echt op kids gericht, in de andere disney parken is dit nog erger. Als je toch naar disney wil pak dan in elk geval Animal Kingdom en/of Epcot. Magic kingdom is 90% gelijk aan parijs, disney studios is klein en echt alleen op kleine kids gericht. Mocht je mooi weer hebben (juli, duh) pak dan ook een waterpark: typhoon lagoon, blizzard beach of wet 'n wild. Bij ons was het helaas te koud hiervoor :(
- Sea World, voor het eerst geweest en viel niet eens tegen. De "hoofd" show met orca Shamu is erg over-the-top amerikaans en patriotistisch, maar verder wel een leuk park. Ook de mogelijkheid om voor 7 dollar dolfijnen te voeren en aaien, best de moeite waard.
- Universal studios: dit bestaat uit het oude park en het nieuwe "islands of adventure". Deze keer alleen islands of adventures gedaan, leuke attracties maar helaas zijn het er niet al te veel, eigenlijk hadden we het na een paar uur wel weer gezien (geen rijen, dat scheelt). Jammer dat ze er niet 1 groot park van gemaakt hebben want de 2 losse parken zijn niet zo groot.
-The florida mall: Grootste mall van centraal Florida. Qua kleding vond ik het niet interessant, veel van het zelfde en weinig te krijgen voor mensen met "europese smaak". Veel sportieve kleding/kleding voor 16-jarigen.
- Orlando Premium Outlets: Vrij grote mall met veel fabriekswinkels/outlets van bekende merken. Dit was een stuk interessanter. Hier verkopen ze de merken die ook bij ons bekend zijn, voor een fractie van de prijs. Graaien dus!
- Fort Lauderdale: hier is heel weinig te doen behalve bejaarden kijken en de jachthaven. Beter toch naar Miami gaan of vanuit accomedatie in Fort L. naar miami rijden.
- Miami: South Beach is DE plek voor toeristen. Hier is het art-deco district, Ocean drive (de boulevard) en het strand. Na een dagje of 2 heb je het hier waarschijnlijk wel weer gezien.
Tip: ontbijten/lunchen bij Jerry's famous Deli op Collins ave. (loop je vanzelf langs, dit is waar alle hotels zitten)
Dikgedrukte ben ik ook geweest en helemaal mee eens met Tom.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 jan 2009, 12:26

500 euro per week? Per persoon mag ik hopen. :D Leuk uitgangspunt, maar ik zou uitgaan van 100 euro per dag. Dan kan het alleen maar meevallen en doe je nog niet eens heel gek, ongeacht de dollarkoers (maar die is zeker in je voordeel, ook dan nog!). Je hebt toch te maken met entreekaartjes, telkens maar weer uit lunchen, uit eten etc. Thuis in je appartementje koken doe je hooguit een paar dagen van je vakantie. En je koopt jezelf wellicht helemaal ziek aan relatief goedkope kleding en goodies (dan tikt het helemaal lekker door).

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 29 jan 2009, 13:50

Dennis Cavallino schreef:500 euro per week? Per persoon mag ik hopen. :D Leuk uitgangspunt, maar ik zou uitgaan van 100 euro per dag. Dan kan het alleen maar meevallen en doe je nog niet eens heel gek, ongeacht de dollarkoers (maar die is zeker in je voordeel, ook dan nog!). Je hebt toch te maken met entreekaartjes, telkens maar weer uit lunchen, uit eten etc. Thuis in je appartementje koken doe je hooguit een paar dagen van je vakantie. En je koopt jezelf wellicht helemaal ziek aan relatief goedkope kleding en goodies (dan tikt het helemaal lekker door).
Wel goed lezen he, hij heeft het hier alleen over accommodatie...

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2009, 15:37

Kijk, dat zijn tips waar ik wat mee kan! 8)

Paar reacties:
- qua "full size 2-door" hoop ik uiteraard op een Mustang/Challenger, maar goed kans je gewoon een 4-door meekrijgt à la Charger of G8... we zien wel
- Key's en Cape Canaveral staan zeker op de planning
- Everglades schijnt qua insecten/muggen slecht te doen in juli
- ik heb ook niet zoveel met Disney, maar de rest van het gezelschap wel ;) Blizzard Beach lijkt me wel leuk
- Dennis moet beter lezen :P

Ben nu druk aan het zoeken naar accommodatie in de buurt van St Petersburg, maar daar liggen de tarieven toch wel wat hoger dan in Orlando en omstreken. We willen niet te ver van de stad zitten, in de buurt van het strand en als het even kan 3 slaapkamers. Om het broertje van m'n vriendin nou een hele week in de woonkamer te laten slapen is ook weer zo sneu, maar het is zeker wel een optie.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jan 2009, 15:46

Ik ben in juni 2001 (?) in Florida geweest.
Qua insecten ging het best in de Everglades.
Als je naar Orlando gaat zit je ook aan de kant van Daytona beach.
Kun je ook ff kijken.
Edit: had je al staan :nerd:

Wij zijn begonnen in Miami.
Richting Keys.
En richting Golf van Mexico gegaan, Naples, Clearwater Beach (lag dat ook aan die kant? :wink: ).
Is weer lang geleden...
Door de Everglades gekomen.
Oversteek Orlando.
Daytona beach en weer afgezakt richting Fort Lauderdale en Miami.
Zo was het ongeveer, dacht ik :wink:
Een mens vergeet snel...

Al met al een leuke vakantie.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 29 jan 2009, 16:16

Een beetje krap in je planning maar wel een aanrader: http://www.daytonainternationalspeedway ... -Cola.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

4 July, Nascar op Daytona speedway. Echt een 'moet je een keer meegemaakt hebben'.

Verder zijn de Everglades een aanrader. Ik ben zelf nog een week naar de Bahamas gevlogen. Treasure Island Hotel is een aanrader.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 30 jan 2009, 01:12

Gaaf Martijn! U.S.A lijkt me zo vet om een keer heen te gaan hé! Blijf dit topic volgen! :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 jan 2009, 17:47

Nieuw idee:
- 7 dagen Orlando (staat al vast)
- 5 dagen St Petersburg
- 2 dagen Napels (o.a. Everglades bezoeken)
- 3 dagen Key West
- 3 dagen Miami

redsub

Bericht door redsub » 31 jan 2009, 10:59

Keywest is ook een leuk deel heb er een dag of 5 gezeten en lekker met de boot de golf in om gaan duiken.
Maar echt langer moet je er niet zitten. is een beetje het homo eiland word er ook wel gezegt heb er weinig last van gehad moet ik zeggen :mrgreen:

Seaworld is zeker leuk als je een beetje van dieren houd en zeker het voeren van de dolfijnen is een aanrader is echt iets heel aparts.

epcot heb ik hele leuke herrineringen aan z hebben daar dar helegrote aqarium met haaien, dolfijnen, schildpadden en nog veel meer vis.
Hier heb ik gedoken en dat is wel heel gaaf om de mensen eens vanaf de andere kant van het glas te zien :D

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 31 jan 2009, 21:15

Wij gaan deze zomer ook naar Florida, maar we gaan een rondreis doen.

Waarschijnlijk deze: http://www.kuoni.be/autoreizen/verenigd ... ril-2009-/. Bij Kuoni kun je ook gewoon los hotels zoeken. Een rondreis is wellicht ook een idee?

Voor vluchten is dit een fijne site: http://www.atp.nl/vliegtickets/

Autohuur: http://www.holidaycars.com/ --> deze website zoekt zelf de goedkoopste opties + de prijzen van de bekendste maatschappijen.

Wij gaan met vier personen, we twijfelen nog een beetje over watvoor auto te huren. Een SUV, Minivan, of gewoon iets a la Charger. Maar ik vraag me af of een Charger groot genoeg is om voor vier personen bagage te kunnen plaatsen?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 31 jan 2009, 21:26

Een rondreis zou ik toch eerder doen met vrienden dan met m'n schoonouders. Ik heb er geen moeite mee om 3 weken uit een koffer te leven, maar met name mijn schoonmoeder ziet dat niet zo zitten. Geen probleem, het is tenslotte ook haar vakantie! :) Het wordt denk ik gewoon 3x een appartement/huis voor een week, waarbij m'n vriendin en ik samen een nachtje naar Key West gaan waarschijnlijk.

Qua auto heeft een SUV als voordeel dat je er tenminste ook voor 4/5 man bagage in kunt stouwen. :lol:

Edit: goedkoopste ticket vonden wij uiteindelijk bij Ebookers..nl, waarna we naar D-Reizen zijn gegaan en hem daar hebben gekocht met hun laagste-prijs-garantie
Edit2: auto heb ik tot nog toe het goedkoopst gevonden bij USAReisen.de

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 01 feb 2009, 11:56

Martijn Koevoets schreef:Een rondreis zou ik toch eerder doen met vrienden dan met m'n schoonouders. Ik heb er geen moeite mee om 3 weken uit een koffer te leven, maar met name mijn schoonmoeder ziet dat niet zo zitten. Geen probleem, het is tenslotte ook haar vakantie! :) Het wordt denk ik gewoon 3x een appartement/huis voor een week, waarbij m'n vriendin en ik samen een nachtje naar Key West gaan waarschijnlijk.

Qua auto heeft een SUV als voordeel dat je er tenminste ook voor 4/5 man bagage in kunt stouwen. :lol:

Edit: goedkoopste ticket vonden wij uiteindelijk bij Ebookers..nl, waarna we naar D-Reizen zijn gegaan en hem daar hebben gekocht met hun laagste-prijs-garantie
Edit2: auto heb ik tot nog toe het goedkoopst gevonden bij USAReisen.de
De auto's bij USAreisen.de zijn inderdaad heel goedkoop. Scheelt wel EUR 100 in vergelijking met http://www.holidaycars.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor dezelfde auto (Trailblazer) bij dezelfde maatschappij (Alamo).

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2009, 12:25

Moet je hem alleen wel voor 31 maart boeken ivm extra korting. Veel mensen boeken daar trouwens een Equinox, die is namelijk zelden aanwezig bij Alamo, zodat je voor hetzelfde geld een Trailblazer meekrijgt. Het risico dat ze er toch 1 hebben staan wil ik echter niet lopen, sta je daar mooi met 5 man + bagage... :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 feb 2009, 12:31

Destijds ook in NL geregeld met Alamo (gold ofzo?).
Ik "kreeg" een Mitsubishi Montero sport, 3.0V6.
Prima om in rond te touren met z'n tweetjes.
Reis had ik geregeld via Fit (vlieg) vakanties.
Maar toets je dat nu in dan kom je bij Arke (Tui).
Alle hotels in NL geregeld, was zelfs goedkoper dan in de USA zelf :shock:
Zelfs met coupons/vouchers.

Waar je eventueel rekening mee kunt houden; wij werden destijds opgepikt van het vliegveld Miami door vrienden die in Fort Lauderdale wonen. Die brachten ons even naar de verhuurmaatschappij :shock: Allemachtig wat een eind weg. Weet dus niet hoe dat geregeld is normaal gesproken. Zal wellicht een bus naar toe gaan. Nooit bij stil gestaan omdat we gehaald werden... Misschien een puntje voor je, want lopend wordt hem niet :wink:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 01 feb 2009, 14:49

Arthur schreef:Waar je eventueel rekening mee kunt houden; wij werden destijds opgepikt van het vliegveld Miami door vrienden die in Fort Lauderdale wonen. Die brachten ons even naar de verhuurmaatschappij :shock: Allemachtig wat een eind weg. Weet dus niet hoe dat geregeld is normaal gesproken. Zal wellicht een bus naar toe gaan. Nooit bij stil gestaan omdat we gehaald werden... Misschien een puntje voor je, want lopend wordt hem niet :wink:
Je kunt je auto toch ook gewoon meteen bij het vliegveld ophalen? Of denk ik nu te eenvoudig?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 feb 2009, 14:54

Vaak rijden er busjes naar langs de autoverhuur bedrijven. Tenminste, dat was in LA wel zo maar dat zal op elk groot vliegveld wel zo gaan lijkt me.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2009, 15:13

Wij halen de auto op in Orlando, daar zit het iets dichterbij geloof ik en er is idd meestal een shuttleservice. Ook iet som rekening mee te houden: in Orlando rij je vanaf het vliegveld zo de tolweg op, moet je wel wat kleingeld bij je hebben!

redsub

Bericht door redsub » 01 feb 2009, 16:29

Ja idd vanaf het vliegveld rijd er een bus van alamo naar de vesteging ongeveer 10 a15 minuten rijden dacht ik.
Vanaf hier zit je met 2 minuten op de tolweg waar je een paar losse dollars klaar moet hebben ( ben je er sneller door)

Ik heb laatst in new york een auto gehuurd met E-pass kon je gewoon doorrijden bij de tol wegen en kreeg je later de rekening ( is echt een aanrader )

Arthur

Bericht door Arthur » 02 feb 2009, 09:22

Mark 320iS schreef:
Arthur schreef:Waar je eventueel rekening mee kunt houden; wij werden destijds opgepikt van het vliegveld Miami door vrienden die in Fort Lauderdale wonen. Die brachten ons even naar de verhuurmaatschappij :shock: Allemachtig wat een eind weg. Weet dus niet hoe dat geregeld is normaal gesproken. Zal wellicht een bus naar toe gaan. Nooit bij stil gestaan omdat we gehaald werden... Misschien een puntje voor je, want lopend wordt hem niet :wink:
Je kunt je auto toch ook gewoon meteen bij het vliegveld ophalen? Of denk ik nu te eenvoudig?
Dat was op het vliegveld :wink:

Plaats reactie