Le Mans 2009
- David R.
Le Mans 2009
Ik wil hier al jaren naartoe en dit jaar moet het maar eens gebeuren. We gaan met een man of 8 en willen eigenlijk niet in een tent. Liefst hotel of met een camper.
Voor welk gedeelte moet je kaartjes boeken (welke tribune oid)
Welk hotel zit kort bij de baan.
Is er een camping waar je met de camper terecht kan in de buurt van de baan.
Ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat dus alle info is welkom. Heb wel even de berichten van vorig jaar bekeken maar kwam daar niet verder mee.
Het hele gebeuren eromheen lijkt mij ook erg leuk maar dan moet je wel de juiste kaarten en slaapplaatsen hebben.
Bvd
David
Voor welk gedeelte moet je kaartjes boeken (welke tribune oid)
Welk hotel zit kort bij de baan.
Is er een camping waar je met de camper terecht kan in de buurt van de baan.
Ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat dus alle info is welkom. Heb wel even de berichten van vorig jaar bekeken maar kwam daar niet verder mee.
Het hele gebeuren eromheen lijkt mij ook erg leuk maar dan moet je wel de juiste kaarten en slaapplaatsen hebben.
Bvd
David
- Niki
Re: Le Mans 2009
Als je een hotel in de buurt wilt hebben dan zou ik maar heel erg snel gaan boeken. Ik acht de kans op een fatsoenlijke overnachtingsplaats behoorlijk klein...
Ben nu zelf 2 keer geweest met de tent en dat is prima bevallen (ondanks het schandalig slechte weer in 2007...)
Voor wat betreft de kaarten: koop gewoon de general tickets, je kunt daarmee bijna overal terecht. Op het circuitgedeelte is ruim voldoende plaats om te staan, en met een klapstoeltje kun je ook in Arnage en Mulsanne prima zitten. Vóór de hoofdtribune aan het rechte stuk zijn een aantal grote betonnen plateaus over de volle breedte. Niks waanzinniger als bij het vallen van de avond daar aan het hek te gaan staan en de wagens op een meter of 10 van je af tussen het pitgebouw en de hoofdtribune door voelen en horen denderen! O ja: Arnage bij nacht is nog drukker dan overdag, maar zeker de moeite voor een verplaatsing die kant op waard!
Krijg er nu alweer gigantisch veel zin in, geloof dat ik er dit jaar ook maar weer aan ga geloven!
Ben nu zelf 2 keer geweest met de tent en dat is prima bevallen (ondanks het schandalig slechte weer in 2007...)
Voor wat betreft de kaarten: koop gewoon de general tickets, je kunt daarmee bijna overal terecht. Op het circuitgedeelte is ruim voldoende plaats om te staan, en met een klapstoeltje kun je ook in Arnage en Mulsanne prima zitten. Vóór de hoofdtribune aan het rechte stuk zijn een aantal grote betonnen plateaus over de volle breedte. Niks waanzinniger als bij het vallen van de avond daar aan het hek te gaan staan en de wagens op een meter of 10 van je af tussen het pitgebouw en de hoofdtribune door voelen en horen denderen! O ja: Arnage bij nacht is nog drukker dan overdag, maar zeker de moeite voor een verplaatsing die kant op waard!
Krijg er nu alweer gigantisch veel zin in, geloof dat ik er dit jaar ook maar weer aan ga geloven!
- Mathieu
DR,
Met alle respect dat je het liefst lekker in een -luxe- hotelletje wil gaan zitten.
Maar dan mis je de essentie van Le Mans IMHO
Lekker bij een boer op het weiland gaan staan met de camper of tent. Of anders op de voorgedefineërde campings, of wat daarvoor moet doorgaan.
BBQ, Bier, Benzine, Bandengeur. Slap ouwehoeren over racewagens en sportwagens, slaaptekort. Dat is toch wel zo'n beetje het Le Mans gevoel.
General Tickets kopen op het circuit, Le Mans is NOOIT uitverkocht.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Met alle respect dat je het liefst lekker in een -luxe- hotelletje wil gaan zitten.
Maar dan mis je de essentie van Le Mans IMHO

Lekker bij een boer op het weiland gaan staan met de camper of tent. Of anders op de voorgedefineërde campings, of wat daarvoor moet doorgaan.
BBQ, Bier, Benzine, Bandengeur. Slap ouwehoeren over racewagens en sportwagens, slaaptekort. Dat is toch wel zo'n beetje het Le Mans gevoel.
General Tickets kopen op het circuit, Le Mans is NOOIT uitverkocht.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
- David R.
Mathieu kan je overal met de camper terecht dan (op loopafstand van het circuit zodat er nog een biertje genomen kan worden ook).
David
David
- Mathieu
Dr,
Dit is de lay-out van het bijna 14 kilometer lange circuit met alle legale campings om het circuit heen.
- David R.
Kijk Mathieu daar kan ik wat mee. Bedankt
- Niels v D
Hoe zit dat met campings boeken, moet je daar erg vroeg mee zijn? Wij willen ook gaan, met camper.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Wij bespreken eigenlijk nooit van ten voren en kunnen altijd terecht op een camping. Vorig jaar mazzel gehad dat we op een private camping konden staan met een busverbinding gratis. Eindelijk ook eens lekker douchen hahaha
Gewoon gaan en kijken waar je terecht komt is mijn motto. OOk zal ik de route nemen langs Calais. Daar rijden alle engelse ook langs en dan kom je echt het gekste en mooiste tegen qua wagens en mensen!
Gewoon gaan en kijken waar je terecht komt is mijn motto. OOk zal ik de route nemen langs Calais. Daar rijden alle engelse ook langs en dan kom je echt het gekste en mooiste tegen qua wagens en mensen!
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hey Thieu, we gaan dit jaar toch wel he!? 8)
hebbie weer vip kaarten? Hehe.. was top vorig jaar.
hebbie weer vip kaarten? Hehe.. was top vorig jaar.
- Mathieu
VIP kaarten
De weldoener is failiet, serieus

De weldoener is failiet, serieus

- Hans R
NEEEEEEE.....
Nu moeten we tussen dat klootjesvolk lopen
Komt goed, we maken er een mooi weekend van! Mark mag alleen mee als hij die Exige nou eens koopt!

Komt goed, we maken er een mooi weekend van! Mark mag alleen mee als hij die Exige nou eens koopt!

- Dennis Cavallino
In 2008 niet geweest, 2006 en 2007 wel. In 2006 sliep ik in de tent en in 2007 in de Landrover. Vooral dat laatste was ideaal, ik heb van het slechte weer niet veel gemerkt.
Wij zitten op een grasveldje bij een boer en zelfs de rijkste pipo slaapt nog in zijn tent of auto. Dát is Le Mans. In een hotel ervaar je Le Mans niet. Mijn racemaatje had afgelopen jaar vip kaartjes gewonnen en die vond de sfeer echt niet zo gaaf. Het eten was wel beter
Kaartjes koop ik gewoon bij de poort op donderdag of vrijdag. En je kunt dan overal komen en op bijna alle tribunes zitten. Maar Le Mans bekijk je niet vanaf 1 tribune. Je loopt rond, rijdt een stuk met de auto of vouwfiets naar Arnage etc. etc. Het is anders dan andere races waar je wel het beste op een tribune kunt zitten.
Voor mij is Le Mans: aankomen op woensdag. Lekker uit eten in de toch wel gezellige binnenstad van Le Mans. Feest vieren tot en met zondagmiddag. Kijken naar de rijders parade in de stad. Schreeuwen naar de Hawaiian tropic girls dat ze hun shirt omhoog moeten doen tijdens de parade en tijdens de pitwalk. Oranje Vouwfiets mee met hollands vlaggetje. Kamperen op dat veld. Douchen zonder slot en zonder gordijn bij het raam. Ontbijtje scoren langs het rechte stuk. In slaap sukkelen tegen zonsopkomst. Een beetje foto's maken, slap ouwehoeren, lol trappen met engelsen, mensen aanmoedigen om burnouts en donuts te maken met hun auto. En 's avonds op zondag urenlang ergeren aan de vele files via de steeds weer 'slimmere' route....

Wij zitten op een grasveldje bij een boer en zelfs de rijkste pipo slaapt nog in zijn tent of auto. Dát is Le Mans. In een hotel ervaar je Le Mans niet. Mijn racemaatje had afgelopen jaar vip kaartjes gewonnen en die vond de sfeer echt niet zo gaaf. Het eten was wel beter

Kaartjes koop ik gewoon bij de poort op donderdag of vrijdag. En je kunt dan overal komen en op bijna alle tribunes zitten. Maar Le Mans bekijk je niet vanaf 1 tribune. Je loopt rond, rijdt een stuk met de auto of vouwfiets naar Arnage etc. etc. Het is anders dan andere races waar je wel het beste op een tribune kunt zitten.
Voor mij is Le Mans: aankomen op woensdag. Lekker uit eten in de toch wel gezellige binnenstad van Le Mans. Feest vieren tot en met zondagmiddag. Kijken naar de rijders parade in de stad. Schreeuwen naar de Hawaiian tropic girls dat ze hun shirt omhoog moeten doen tijdens de parade en tijdens de pitwalk. Oranje Vouwfiets mee met hollands vlaggetje. Kamperen op dat veld. Douchen zonder slot en zonder gordijn bij het raam. Ontbijtje scoren langs het rechte stuk. In slaap sukkelen tegen zonsopkomst. Een beetje foto's maken, slap ouwehoeren, lol trappen met engelsen, mensen aanmoedigen om burnouts en donuts te maken met hun auto. En 's avonds op zondag urenlang ergeren aan de vele files via de steeds weer 'slimmere' route....
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Dit jaar van woensdag t/m maandag, met een groep van 9 man met 2 tenten op camping Houx. 3 campeerplaatsen geboekt, dus plenty ruimte voor de auto's en de daarbij behorende uitrustingen
Fietsen gaan ook gewoon weer mee, is gewoon een must als je veel wilt zien.

Fietsen gaan ook gewoon weer mee, is gewoon een must als je veel wilt zien.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
paar jaar geleden (2006?) met de camper op een "groene " camping gestaan. goed te doen qua lopen naar het circuit en heel veel moois op de camping zelf.
wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar alleen dan vanaf de woensdag t/m de zondag! dan heb je het ' echte ' le mans gevoel denk ik...
wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar alleen dan vanaf de woensdag t/m de zondag! dan heb je het ' echte ' le mans gevoel denk ik...
-
Ik zou het dit jaar ook wel graag meemaken, die verhalen van vorig jaar waren geweldig 8)
-
jah idd als het net zo gezellig word als vorig jaar kan het alleen maar beter worden als we met meer gaan...Metchu schreef:Ik zou het dit jaar ook wel graag meemaken, die verhalen van vorig jaar waren geweldig 8)
Citaat Mister-G: Hallo jij voor de auto, met je dikke reet ga eens aan de kant!!
Citaat Thommy: Hej kees wat deed die man met zijn blote bast op mijn motor kap...
Zijn er al mensen die concreet kunnen zeggen dat ze dit jaar gaan??
1.
2.
3.
4.
5.
@nuttKees:
Heb jij nog info over die camping van jou?
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Thommy schreef: Zijn er al mensen die concreet kunnen zeggen dat ze dit jaar gaan??
1. Stefan R (Woe/Do t/m Maandag)
2.
3.
4.
5.
@nuttKees:
Heb jij nog info over die camping van jou?
- Hans R
Stefan R schreef:Thommy schreef: Zijn er al mensen die concreet kunnen zeggen dat ze dit jaar gaan??
2.Hans GP
3.Mathieu
4.
5.
-
Hans GP schreef:Stefan R schreef:Thommy schreef: Zijn er al mensen die concreet kunnen zeggen dat ze dit jaar gaan??
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.
-
zoals het ernaar uit ziet... gaanwij ook weer...
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.Thommy/Patty
6.Cor/Jannie
7.
:banaan: :banaan: :banaan:
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.Thommy/Patty
6.Cor/Jannie
7.
:banaan: :banaan: :banaan:
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.Thommy/Patty
6.Cor/Jannie
7. Aram.
8.
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.Thommy/Patty
6.Cor/Jannie
7. Aram.
8.
- Mathieu
[vimeo]http://www.vimeo.com/2284749[/vimeo]
8)
8)
- Ti-Tourist (Erik)
Ter ondersteuning van de uitspraak van Dennis.............. Le Mans Classic weliswaar, maar hetzelfde principe.
- Tom V
@ Thommy, waar laat jij die schitterende stickers maken die je de vorige keer of keer daarvoor @ je Opel had zitten? Geniaal, voornamelijk die DF en Le Mans stickers in het aso groot
.

- Tom V
En zou het trouwens bijna vergeten
2.Hans GP
3.Mathieu
4.Mark
5.Thommy/Patty
6.Cor/Jannie
7. Aram.
8.Tom V (do-ma)