Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Bericht door GTRene » 28 jan 2009, 10:56

Laten ze dan zeggen, dat bv winkels max 6 dagen per week open mogen zijn...vrij naar inzicht/plaats in te delen

en dan bv op een maandag of dinsdag wat jij wil dicht...

immers, wie koopt producten in een winkel? mensen die vrij hebben of niet werken...en van maandag tot met vrijdag werken de meesten dus is een vrije dag om te kopen als Zondag een leuke goede dag, en kunnen winkels die toch bijna leeg blijven maar wel personeel de hele dag hebben staan bv op de maandag of dinsdag dicht (en zondag open)

Iets in die geest.

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 11:01

Nou hang dan ook niet van zielige verhalen op hoe erg jij ook nog snakt naar familiezondagjes omdat de enige dag zou zijn. Had ik een zaak op de lijnbaan zou ik m'n werknemers niet hoeven dwingen. Wie nooit op zondag wil werken neem ik in de eerste instantie al niet aan. Wie op zondags werkt krijgt overbetaald.
mhwaao qua zieligheid valt het wel mee hoor. Ik schets gewoon een situatie.. en mensen die op zondag naar een winkel moeten om zich te vermaken zijn wel heel erg triest.

Ikea toerisme begrijp ik al helemaal geen zak van.. pure geestelijke armoede om daar je vrije dag te moeten slijten. :bag:

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 11:04

GTRene schreef:immers, wie koopt producten in een winkel? mensen die vrij hebben of niet werken...en van maandag tot met vrijdag werken de meesten dus is een vrije dag om te kopen als Zondag een leuke goede dag, en kunnen winkels die toch bijna leeg blijven maar wel personeel de hele dag hebben staan bv op de maandag of dinsdag dicht (en zondag open)
Precies! Ik ben doordeweeks tussen 8:00 en 17:30 niet in staat winkels te bezoeken. Dan ben ik al aangewezen op donderdag. Maar aangezien ik 2 avonden per week les geef en daarnaast nog poolcompetitie en toernooien speel (2 avonden per week), ben ik aangewezen op het weekend. Meestal lukt het wel op zaterdag, maar de tijd gaat toch wringen als ik in het weekend ook nog eens een dagje weg wil...

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 11:06

Ga je toch op zondag weg :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 11:08

Ja, ik moet wel :P

Maar de komende 3 zondagen wordt dat hem al niet... eerst mijn vriendin en haar twee zussen jarig, daarna moet ik 2 keer een toernooi organiseren... dat worden drukke zaterdagen :'(

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2009, 11:10

Rico schreef:Ga je toch op zondag weg :mrgreen:
Jij "moet" op Zondag met de koters naar de oma's en opa's :mrgreen: ow, en naar de Kerk :hmmm: :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jan 2009, 11:11

Geelhoed schreef:http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056999
2006-147 Onderscheid op grond van godsdienst door sollicitant af te wijzen voor de functie van sluiswachter omdat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op zondag wil werken.

Samenvatting oordeel

Sollicitant werd afgewezen voor de functie van sluiswachter, omdat hij op zondag niet wil werken. De sollicitant wil op grond van zijn geloofsovertuiging de zondagsrust in ere houden. De werkgever hanteert de eis dat alle nieuwe aan te stellen sluiswachters flexibel en op iedere dag van de week inzetbaar zijn. Door deze eis maakt de werkgever indirect onderscheid op grond van godsdienst. Dit onderscheid is niet objectief gerechtvaardigd, omdat er hiertoe geen aanwijsbare noodzaak is.
Weer een geloofshufter die een werkgever wil laten buigen, is echt mode, ga GVD ergens werken waar zondagsarbeid niet van toepassing is, ipv werkgevers pesten die notabene e.e.a. uitdrukkelijk vooraf melden.

Geloof is prive, daar hoeft geen enkele werkgever rekening me te houden!

Michel

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 11:12

Michel P schreef:Weer een geloofshufter die een werkgever wil laten buigen, is echt mode, ga GVD ergens werken waar zondagsarbeid niet van toepassing is, ipv werkgevers pesten die notabene e.e.a. uitdrukkelijk vooraf melden.

Geloof is prive, daar hoeft geen enkele werkgever rekening me te houden!

Michel
+1

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 28 jan 2009, 11:24

Michel P schreef: Geloof is prive, daar hoeft geen enkele werkgever rekening me te houden!
Dat is jouw mening, de wet denkt er anders over.

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 11:25

GTRene schreef:
Jij "moet" op Zondag met de koters naar de oma's en opa's :mrgreen: ow, en naar de Kerk :hmmm: :wink:

Rene ik ben mijn hele leven nog nooit in een kerk geweest voor godsdienst beleving.

allen

Bericht door allen » 28 jan 2009, 11:40

Gele hoed, wanneer ik een vacature heb voor iemand die ook op zondag moet werken, zal die Christelijke gast wel een aardig dom gansje zijn, dat hij zich nog bij mij komt melden voor een sollicitatie. Een werkgever kan op zo'n moment overigens z'n koppie wel leren gebruiken door hem af te wijzen op andere gronden. :idea:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jan 2009, 11:50

Rico schreef:
GTRene schreef:

Rene ik ben mijn hele leven nog nooit in een kerk geweest voor godsdienst beleving.
Ik moest altijd naar de kerk vroeger :wtf: tot men 16d ben ik gegaan...daarna zo opstandig omdat ik al die tijd al zag dat er wat niet klopte en de bijbel e.d. verkeerd gebruikt werd en oorlogen en zondvloed en werkenden op zondag enz enz enz jaja kwam uit zo'n gereformeerd gezin, verder niks mis mee...ben dus gedoopt :lol: maar later toen ik op mezelf woonde uit laten schrijven en dus al tig jaar niet kerkelijk gelovig zeg maar :thumbup: ik hecht meer aan waarden en normen en wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een anders niet :lol: zoiets :wink:
Der zal wel meer tussen hemel en aarde zijn, en das genoeg voor mij...denk na en blijf helder, analyseer en relativeer daar kom je verder mee :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2009, 12:02

Jij komt anders wel in de hel terecht René, de Hartge Hel, vanwege die uitlaat-gaatjes. :)

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 12:04

Mijn kleine meid gaat naar een christelijke basisschool, de enige in het dorp en ik wil graag dat ze met haar dorps/straatgenootjes naar dezelfde school gaat.

Toch is het ook een hele bewuste keuze geweest om haar als niet christen naar een christelijke school te doen. Ik wil dat ze zelf (op termijn) een keuze kan maken in het geloven (dit geld ook voor de ander kids tzt). Daarnaast ben ik van mening dat het stukje normen en waarden dat een school mee geeft op een christelijke school net even wat beter voor mekaar is dan op een openbare basisschool. Onder ander het taalgebruik en het omgaan met een bepaalde dicipline met elkaar.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 28 jan 2009, 12:08

Ik snap het allemaal niet meer.
Iedereen heeft de bek vol over respect en weet ik al niet meer, maar als het over godsdienst gaat dan proef ik allerlei haat en word er gescholden.
Volgens mij gebeurt dat andersom ook niet. Ik vraag me toch af hoe je in 1 zin kunt zeggen dat het je niet uitmaakt en vervolgens een hele haatprediking (komtieweermaardananders) op gaan hangen.

Dit draadje is in een anti-alle-godsdienst draadje verandert onder het mom van respect en tolerantie.

Wat mij betreft kan dit forum groen geschildert worden met dit soort draadjes. Helaas.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2009, 12:38

@Hubert: lees mijn post even, volgens mij op de vorige pagina. Ik ben benieuwd wat je daarvan vindt. Ik ben niet gelovig, maar vind Godsdienst wel interessant. Ook ben ik niet voor een multi-culti propaganda, ook ben ik niet voor het negeren van de islam, zeker niet als het de liberale varianten betreft. Maar als het gewoon op een natuurlijke wijze gebeurt dat de (liberale) islam deel uitmaakt van onze maatschappij, dan vind ik dat prima. En als mensen een poging doen om met elkaar in gesprek te komen en te kunnen discussieren over filosofische en maatschappelijke punten, met aan het geloof gerelateerde standpunten of niet, dan vind ik dat uitermate boeiend. Ik ben niet links, ik ben niet rechts, maar soms denk ik links en soms roep ik rechts. En dat moeten anderen maar respecteren, want ik ben ook erg tolerant, totdat het om extreme vormen gaat van welk geloof dan ook. Dan ben ik streng doch rechtvaardig, vooral als ik zeg dat we daar niet op zitten te wachten, vind ik zelf.

In NL wordt altijd heel erg zwart wit gedacht. En dat haat ik. Je bent of multiculti voorstander (vaak met oogkleppen), of je bent anti-geloof, of anti-moslim, ook in meestal met oogkleppen op. Discussies lopen dan ook altijd uit op ruzies en onvrede, waarbij mensen de mond gesnoerd wordt, of dat er applaus wordt gegeven voor een stelletje nono's (aan beide kanten).

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 28 jan 2009, 13:28

GTRene schreef:daarna zo opstandig omdat ik al die tijd al zag dat er wat niet klopte en de bijbel e.d. verkeerd gebruikt werd en oorlogen en zondvloed
Zondvloed? Het beestje kan maar een naam hebben he?
Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jan 2009, 15:50

@ Geelhoed:Dat 'THOUSANDS OF YEARS AGO' op de horzontale lijn...was dat 's ochtend's of 's middags.

grafieken en statistieken, list en bedrog. :angel:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jan 2009, 16:14

Robin schreef:@ Geelhoed:Dat 'THOUSANDS OF YEARS AGO' op de horzontale lijn...was dat 's ochtend's of 's middags.

grafieken en statistieken, list en bedrog. :angel:
:roflol: :roflol:

Shakes

Bericht door Shakes » 28 jan 2009, 20:58

Ikea toerisme begrijp ik al helemaal geen zak van.. pure geestelijke armoede om daar je vrije dag te moeten slijten.
Eens, maar de hele dag op een forum rondhangen is het ook niet helemaal

RVV

Bericht door RVV » 28 jan 2009, 22:05

Maakt niet uit, iedereen die hangt op DF is toch al dood. :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jan 2009, 22:38

Rico schreef:Maakt niet uit, iedereen die hangt op DF is toch al dood. :bag:
Ik niet.

Groet
Eddie Vedder @PC Robin

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 31 jan 2009, 02:07

GTRene schreef:ben dus gedoopt :lol:
Met antihaargroeimiddel zeker? :shithappens:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 04 feb 2009, 08:45

Maar goed, gristenfundamentalisten zijn ook erg en eng.
De ChristenUnie en de SGP in de Tweede Kamer betreuren het dat minister Wouter Bos (Financiën) hen anderhalve week geleden op zondag belde over zijn reddingsoperatie voor bankverzekeraar ING. Wat hen betreft was er geen sprake van een noodsituatie die het verstoren van de zondagsrust rechtvaardigde.

Volgens de ChristenUnie en de SGP was het landsbelang die zondag niet in het geding en was er niet zo'n noodsituatie dat niet tot maandag had kunnen worden gewacht.

„We moeten niet ook de zondag sluipsgewijs gaan betrekken bij onze vergaderagenda, want die is al overdadig genoeg”, zei SGP-fractievoorzitter Bas van der Vlies in de richting van minister Bos en van Kamervoorzitter Gerdi Verbeet. „Maandagochtend om 6 uur zou ik er ook zijn geweest.”
En dat regeert ons land... :bag:

Max V

Bericht door Max V » 04 feb 2009, 08:47

Ongelooflijk, wat een stelletje dogmatische prutsers

Plaats reactie