Volgens mij is het weer eens tijd om een antiek topic wat leven in te blazen...
De blauwe 205 heeft ondertussen het veld geruimd, deze is gekocht door een Duitse Peugeot dealer die hem in de showroom heeft gezet en er zo nu en dan een rondje mee gaat rijden.
Tja...en wat doe je dan...?
Dan kom je voor een niet al te hoog bedrag een Nissan Sunny GTI-R tegen, je gaat er kijken, haalt nog wat van die niet al te hoge prijs af en neemt em mee.
De auto was best aardig uitgerust met leuke spulletjes:
Wiseco forged pistons
Tomei cams
gas flowed head
shotpeened rods
Greddy rocker stoppers
880cc injectors
Garrett GT3071R
Custom 3 inch stainless exhaust system
Walbro 255 l/h fuel pump
JGY fuel rail
Nismo fuel pressure regulator
Nismo engine mounts
DTA S60 pro management
removed distributor, replaced by coil pack
Greddy type s blow off valve
Koyo Z radiator
Apexi air filter
Nismo radiator cap
Hybrid intercooler kit
JGY 4 puck clutch kit
Fidanza flywheel
AEM AFR kit
HKS turbo timer
Hi-Spec 4 piston big brake kit
50mm lowered
Bij aanschaf zag de auto er zo uit:
Hij liep als een krant en was aardig wit aan het worden op sommige plaatsen.
Een poetsbeurt en andere wielen hadden de boel al wat opgefrist, maar goed lopen was er nog steeds niet bij.
Toen maar eens begonnen met afstellen.
Alles ging goed totdat de druk over de 1 bar zou moeten gaan.....koppakking eruit...
Ach ja...kan gebeuren, niks schokkends dus.
Aangezien ik op dat moment niet echt veel tijd (lees: zin) had om eraan te beginnen heeft de auto ongeveer een jaar stil in de garage gestaan.
Daarna de auto maar een keer naar de zaak gehaald met de gedachte dat als de auto in het zicht stond, ik er aan zou beginnen....
En het werkte nog ook
Niet alleen de koppakking ging ik vervangen, maar de gehele auto werd onder handen genomen.
Hieronder een vogelvlucht van het afgelopen jaar:
Toen de kop er toch af lag heb ik ook meteen maar de zuigerveren, klepseals en drijfstanglagers vervangen.
Kost ook niet heel de wereld en is wel alles weer zo goed als nieuw.
En het totaalplaatje zoals de auto er nu bij staat
Oh ja, nu hij klaar is, mag hij de deur weer uit...zoals gewoonlijk...hij is dus te koop...
