Niet zeuren jij hoeft maar 11 kilometer te rijden, naar Emmen centrum is 18 kilometer vooralsnog ben jij beter afMaximus schreef:Ik erger me er altijd dood aan dat ik helemaal naar een bungalowpark in de buurt moet rijden wil ik op zondag nog naar de supermarkt kunnen...
Laat het gewoon aan de winkeliers zelf over of ze open gaan op zondag, als inderdaad blijkt dat het geen zin heeft, gaan ze vanzelf weer dicht...
Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)
- RVV
Re: Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voor mij nog geen 2.
Doe het wel op de fiets
Doe het wel op de fiets
- Max V
Maar ondertussen moet ik bij Parc Sandur wel meer betalen voor dezelfde producten 
- Dennis Cavallino
Van mij mogen de winkels overdag allemaal dicht en alleen 's avonds en in 't weekend open (tot +- 22.00 uur). Maar goed, ik woon in een stad, waar ik goed terecht kan in mijn vrije tijd (!) om wat dingen te kopen. Daardoor houd ik tijdens die vrije tijd ook tijd over om dingen te doen die echt leuk zijn.
Maar goed, over het geloof + islam. Ik vind 't prima als we te maken hebben met de liberale tak van de islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam#Libe ... n_de_islam" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is ook nog eens interessant om te lezen dat zij dus vinden dat de vroegere Sharia flexibeler was dan de huidige!
Kortom, het zijn weer de MANNEN achter zo'n geloof die de regels bepalen en herschrijven in hun eigen voordeel. Volgens de liberale moslims, past de islam prima in een moderne wereld. En daar ben ik het mee eens. Ik hoef het geloof (christen, rooms katholiek, moslim, hindu, etc.) niet weg te hebben uit onze samenleving, maar het hoeft er van mij ook niet multi-culti dik bovenop te liggen. Ik vind ook dat je altijd moet nagaan of de moslim met wie je in discussie gaat liberaal is of niet. Met niet liberale moslims is het lastig discussieren namelijk, daar kom je nooit uit. Mijn schoonvader is christen en ik had van tevoren het vooroordeel dat 'ie mij niet zou accepteren. En dat klopte, dat dácht hij zelf ook! Maar we raakten aan de praat en de grap is dat we erg goed kunnen praten en discussieren over zaken die met het geloof te maken kunnen hebben, zonder elkaar in discrediet te brengen. Hij legt me ook niets op, laat me in mijn vrijheid, maar zegt soms wel wat 'ie denkt en daar probeer ik me heus op aan te passen. Zo zal ik in hun huis niet vloeken (en ik moet zeggen dat ik dat ook aardig heb afgeleerd). Maar ze moeten niet verwachten dat ik ooit in God ga geloven, of mijn kinderen gelovig ga opvoeden. Ik zal ze hooguit een aantal 'normen en waarden' meegeven, maar dan wel op zo'n manier dat ze zelf hun weg kunden gaan vinden in deze wereld.
Om terug te komen op post 1 van dit draadje: hier staat heel duidelijk dat we als Europese Democratie niet zitten te wachten op de 'moderne' Sharia met lijfstraffen, onderdrukking van de vrouw etc. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#Isl ... democratie" onclick="window.open(this.href);return false; en daarom vind ik ook dat we imam's die hier in ons land dat soort teksten verkondigen geen recht op vrijheid van meningsuiting moeten verlenen, om onze burgers (moslims) tegen dat soort lui te beschermen. Als ik in de politiek zou zitten zou ik meer liberale imams uitnodigen en die zelfs zendtijd geven op tv, om de 'narrow-minded' moslims beter te laten zien hoe het ook kan. En daardoor te zorgen voor een betere verstandhouding tussen autotochtoon en allochtoon. Wellicht dat integratie dan ooit zal lukken.
Overigens kende ik op school genoeg moslims die er net zo over dachten. En alleen daarom al op Pim Fortuin wilden gaan stemmen, omdat zij hem hetzelfde hadden horen zeggen.
Maar goed, over het geloof + islam. Ik vind 't prima als we te maken hebben met de liberale tak van de islam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam#Libe ... n_de_islam" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is ook nog eens interessant om te lezen dat zij dus vinden dat de vroegere Sharia flexibeler was dan de huidige!
Kortom, het zijn weer de MANNEN achter zo'n geloof die de regels bepalen en herschrijven in hun eigen voordeel. Volgens de liberale moslims, past de islam prima in een moderne wereld. En daar ben ik het mee eens. Ik hoef het geloof (christen, rooms katholiek, moslim, hindu, etc.) niet weg te hebben uit onze samenleving, maar het hoeft er van mij ook niet multi-culti dik bovenop te liggen. Ik vind ook dat je altijd moet nagaan of de moslim met wie je in discussie gaat liberaal is of niet. Met niet liberale moslims is het lastig discussieren namelijk, daar kom je nooit uit. Mijn schoonvader is christen en ik had van tevoren het vooroordeel dat 'ie mij niet zou accepteren. En dat klopte, dat dácht hij zelf ook! Maar we raakten aan de praat en de grap is dat we erg goed kunnen praten en discussieren over zaken die met het geloof te maken kunnen hebben, zonder elkaar in discrediet te brengen. Hij legt me ook niets op, laat me in mijn vrijheid, maar zegt soms wel wat 'ie denkt en daar probeer ik me heus op aan te passen. Zo zal ik in hun huis niet vloeken (en ik moet zeggen dat ik dat ook aardig heb afgeleerd). Maar ze moeten niet verwachten dat ik ooit in God ga geloven, of mijn kinderen gelovig ga opvoeden. Ik zal ze hooguit een aantal 'normen en waarden' meegeven, maar dan wel op zo'n manier dat ze zelf hun weg kunden gaan vinden in deze wereld.
Om terug te komen op post 1 van dit draadje: hier staat heel duidelijk dat we als Europese Democratie niet zitten te wachten op de 'moderne' Sharia met lijfstraffen, onderdrukking van de vrouw etc. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#Isl ... democratie" onclick="window.open(this.href);return false; en daarom vind ik ook dat we imam's die hier in ons land dat soort teksten verkondigen geen recht op vrijheid van meningsuiting moeten verlenen, om onze burgers (moslims) tegen dat soort lui te beschermen. Als ik in de politiek zou zitten zou ik meer liberale imams uitnodigen en die zelfs zendtijd geven op tv, om de 'narrow-minded' moslims beter te laten zien hoe het ook kan. En daardoor te zorgen voor een betere verstandhouding tussen autotochtoon en allochtoon. Wellicht dat integratie dan ooit zal lukken.
Overigens kende ik op school genoeg moslims die er net zo over dachten. En alleen daarom al op Pim Fortuin wilden gaan stemmen, omdat zij hem hetzelfde hadden horen zeggen.
-
Metchu
- Michel P
Als je bezwaar hebt vanuit je geloof om op zondag te werken, dan zoek je een job waar dit niet vereist is, of je zet je er overheen, en heet jezelf welkom to the real world. Ik ben zelfs voorstander om mensen die geloof boven het ophouden van hun eigen broek stellen, geen beroep op het sociale vangnet mogen doen. Geloof is prive, en dient het normaal functioneren in het dagelijks leven niet te belemmeren, of je moet jezelf financieel kunnen bedruipen en anderen er niet mee lastig vallen.Geelhoed schreef:Als je in een winkel werkt moet je wel werken op zondag.Michel P schreef: Terwijl, je niet MOET winkelen op zondag.
Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 27 jan 2009, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allen
- RVV
Nu woon ik zelf in een klein dorpje, 700 inwoners ofzo 3 kerken en ik schat dat zo'n beetje het hele dorp op zondag naar 1 van die kerken gaat (behalve ons gezin
), maar praktisch iedereen heeft ook gewoon een baan.
Het feit dat men op zondag naar de kerk wil gaan lijkt me nou ook niet gelijk dat je er een "ander" mee lastig valt.
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel zaken buitenproportioneel worden opgeblazen.. en dat allemaal dankzij de moderne media zoals het internet. Neem nou dit topic.. gaat over iemand die in Australië iets roept en half gumme..... eh DF....
rolt over mekaar heen.
Wat kan het ons uberhaupt iets schelen wat een of andere mongool aan de andere kant van deze aardbol roept ?
Media lijkt vooral een wig te drijven tussen bevolkingsgroepen.. geloofsopvattingen en meningen..
Morgen staat er ergens een moslima op die zegt dat ze haar hoofdoek op wil houden onder de douche van de sportclub en de Telegraaf kopt al weer met sensatieteksten, Wilders stelt kamervragen en de hele linkse kliek zet de hakken in het zand...
Come on zeg waar het het over
En nu de dagelijkse praktijk... al wonend in hell's kitchen zoals ik schreef in de eerste alinea.. heb ik nooit last of problemen met al die gelovigen die een ongelovige zoals ik eigenlijk met de nek aan zouden moeten kijken.
Ik vind alles best.
En hoe je het ook went of keert... iedereen is op de een of andere manier een product van het geloof... Want al onze voorouderen.. geloofde.. de basis van onze samenleving had het geloof als grondslag.
Ik ben er voor mezelf overigens nog steeds niet over uit.
Het feit dat men op zondag naar de kerk wil gaan lijkt me nou ook niet gelijk dat je er een "ander" mee lastig valt.
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel zaken buitenproportioneel worden opgeblazen.. en dat allemaal dankzij de moderne media zoals het internet. Neem nou dit topic.. gaat over iemand die in Australië iets roept en half gumme..... eh DF....
Wat kan het ons uberhaupt iets schelen wat een of andere mongool aan de andere kant van deze aardbol roept ?
Media lijkt vooral een wig te drijven tussen bevolkingsgroepen.. geloofsopvattingen en meningen..
Morgen staat er ergens een moslima op die zegt dat ze haar hoofdoek op wil houden onder de douche van de sportclub en de Telegraaf kopt al weer met sensatieteksten, Wilders stelt kamervragen en de hele linkse kliek zet de hakken in het zand...
Come on zeg waar het het over
En nu de dagelijkse praktijk... al wonend in hell's kitchen zoals ik schreef in de eerste alinea.. heb ik nooit last of problemen met al die gelovigen die een ongelovige zoals ik eigenlijk met de nek aan zouden moeten kijken.
Ik vind alles best.
En hoe je het ook went of keert... iedereen is op de een of andere manier een product van het geloof... Want al onze voorouderen.. geloofde.. de basis van onze samenleving had het geloof als grondslag.
- Michel P
Of je je bekeert tot de islam, het christendom of het JodendomRico schreef: Ik ben er voor mezelf overigens nog steeds niet over uit.
Michel
- RVV
Bij welke krijg ik de meeste voetbal plaatjes ? 
-
Metchu
ook deze krijgt een applaus van mij, voor het deel van de (snelle) mediaRico schreef:Nu woon ik zelf in een klein dorpje, 700 inwoners ofzo 3 kerken en ik schat dat zo'n beetje het hele dorp op zondag naar 1 van die kerken gaat (behalve ons gezin), maar praktisch iedereen heeft ook gewoon een baan.
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel zaken buitenproportioneel worden opgeblazen.. en dat allemaal dankzij de moderne media zoals het internet. Neem nou dit topic.. gaat over iemand die in Australië iets roept en half gumme..... eh DF....rolt over mekaar heen.
Come on zeg waar het het over![]()
Ik vind alles best.
zoals ik eerder heb gezegd, ik kan nix met zo'n figuur die zoiets idioots roept!
En volgens mij rolt niemand overmekaar hoor hier. We zijn allen (no pun intended) volwassenen die een normale conversatie voeren, dat kan namelijk op df. Ik drink graag een biert... euh... frisje na dit topic met de posters en ja zelfs met geelhoed (als ie met ze seven komt
Maar ik laat het voor de rest ook gewoon graag achter in dit topic
- Michel P
Bij de toyota dealerRico schreef:Bij welke krijg ik de meeste voetbal plaatjes ?
@ Metin :drinking:
Michel
-
Metchu
- Michel P
lol@Metin,
Drink al 5+ jaar geen Cola meer, mag het sparood zijn of een biertje op zijn tijd als ik niet hoef te rijden
Michel
Drink al 5+ jaar geen Cola meer, mag het sparood zijn of een biertje op zijn tijd als ik niet hoef te rijden
Michel
- Fernando
-
Metchu
geniaal! Mike en Thomas ownen 8)
- GTRene
- Elmar
Ik heb vandaag bij een streng gereformeerd gezin gewerkt. Dus geen TV, zelfs geen radio. Die mensen zien al jaren hoe de meeste mensen hier leven. De vader van het gezinshoofd is kortgeleden overleden op een respectabele leeftijd van 94 jaar. Bij de uitvaart wordt dan verteld dat de man (die dominee was) 94 jaar in zonde op deze aarde heeft geleefd en zich nu voor God moet verantwoorden.Dennis Cavallino schreef: Als ik in de politiek zou zitten zou ik meer liberale imams uitnodigen en die zelfs zendtijd geven op tv, om de 'narrow-minded' moslims beter te laten zien hoe het ook kan. En daardoor te zorgen voor een betere verstandhouding tussen autotochtoon en allochtoon. Wellicht dat integratie dan ooit zal lukken.
Deze mensen zijn opgegroeid met dit geloof en hebben bewust er voor gekozen dit leven te blijven leiden.
Dus zo ook de 'narrow-minded' moslim' zal echt niet zo maar over stag gaan.
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Nu maar hopen dat die moslim priester wordt verkracht door een aantal manwijven.
- Elmar
Ah joh, heerst nu nog een taboe op, maar over een paar honderd jaar komen er ook zulke verhalen over imam's.Ravin ///M schreef:Ach, in het kristendomm zijn de priesters kinderverkrachters, maar
om daarom nou op Mohammed Rabbae te stemmen...
- Dennis Cavallino
@Elmar: zolang dat soort mensen maar in de minderheid zijn, hoef ik ze niet dagelijks tegen te komen....Elmar schreef:Ik heb vandaag bij een streng gereformeerd gezin gewerkt. Dus geen TV, zelfs geen radio. Die mensen zien al jaren hoe de meeste mensen hier leven. De vader van het gezinshoofd is kortgeleden overleden op een respectabele leeftijd van 94 jaar. Bij de uitvaart wordt dan verteld dat de man (die dominee was) 94 jaar in zonde op deze aarde heeft geleefd en zich nu voor God moet verantwoorden.Dennis Cavallino schreef: Als ik in de politiek zou zitten zou ik meer liberale imams uitnodigen en die zelfs zendtijd geven op tv, om de 'narrow-minded' moslims beter te laten zien hoe het ook kan. En daardoor te zorgen voor een betere verstandhouding tussen autotochtoon en allochtoon. Wellicht dat integratie dan ooit zal lukken.
Deze mensen zijn opgegroeid met dit geloof en hebben bewust er voor gekozen dit leven te blijven leiden.
Dus zo ook de 'narrow-minded' moslim' zal echt niet zo maar over stag gaan.
- GTRene
"AN IMAM OF MINE" - THE MUSIC VIDEO
- Geelhoed
Dat hoeft helemaal niet vanuit het geloof te komen. Waarom denk je dat de PvdA de Christenen hierin steunt?Michel P schreef: Als je bezwaar hebt vanuit je geloof om op zondag te werken, dan zoek je een job waar dit niet vereist is, of je zet je er overheen, en heet jezelf welkom to the real world.
Een dag rust is helemaal niet zo slecht, ook al kwam dat vanuit het geloof. Het beviel zelfs zo goed dat we er maar twee dagen per week van gemaakt hebben.
En zoals Rico al zei, op zondag open is voor de winkelier helemaal niet handig. Je hebt namelijk wel meer kosten maar niet meer omzet dan wanneer alles op zondag gewoon dicht is.
- GTRene
edit...dubbel 
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 jan 2009, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Dat klopt, maar die dag rust heb je dan wel op een andere dag.Geelhoed schreef:Dat hoeft helemaal niet vanuit het geloof te komen. Waarom denk je dat de PvdA de Christenen hierin steunt?Michel P schreef: Als je bezwaar hebt vanuit je geloof om op zondag te werken, dan zoek je een job waar dit niet vereist is, of je zet je er overheen, en heet jezelf welkom to the real world.
Een dag rust is helemaal niet zo slecht, ook al kwam dat vanuit het geloof. Het beviel zelfs zo goed dat we er maar twee dagen per week van gemaakt hebben.
En zoals Rico al zei, op zondag open is voor de winkelier helemaal niet handig. Je hebt namelijk wel meer kosten maar niet meer omzet dan wanneer alles op zondag gewoon dicht is.
Dit is net zo triest.........
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... eclam.html" onclick="window.open(this.href);return false;