Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elmar

Re: Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Bericht door Elmar » 27 jan 2009, 00:20

Politici staan bij mij nog lager dan aannemers (bouw). Ze kunnen alles verknallen en de vriendjes houden hun hand wel boven hun hoofd. Mooie baantjes liggen dan ook na mislukking voor hun klaar.

Ik vind het daarom "mooier" dat de directeur van het slotervaart ziekenhuis een Turkse vrouw is, dan Aboutaleb de burgemeester van R'dam. Dit met het feit dat het politiek is. Dus voor mij geen trots gevoel.

Dexter

Bericht door Dexter » 27 jan 2009, 00:21

Even inhoudelijk terugkomend op mijn opmerking van vanmorgen over de koran en wat daarin staat over het verspreiden van de islam desnoods te vuur en te zwaard.
Kijk je naar de koran dan zie je toch echt in een aantal verzen dat de ware islam geweld tolereert als middel om het geloof te verspreiden.
De moderne en goed geschoolde moslims in Nederland die deze teksten anders interpreteren, hoe sympathiek en verlicht soms ook, houden zich voornamelijk bezig met exegetische woordacrobatiek, net als de moderne christelijke theologen die gelijkaardige teksten uit de Bijbel wegexegetiseren. (Onder exegese wordt de uitleg van geschreven tekst verstaan)

De moslims die deze 'opruiende' teksten meer letterlijk interpreteren zijn eigenlijk altijd radicale fundamentalisten, (meestal geestelijken) die zich verzekerd hebben van een grote aanhang in landen waar het scholingsniveau gemiddeld op een laag peil staat, of van een (meest laaggeschoolde en werkloze) aanhang in landen zoals Nederland door deze mensen via de moskee te bespelen.
Waar het daarna bij deze groepen mensen feitelijk mis gaat, is dat emotie bij hun vaak de overhand heeft over rationaliteit.
De beelden van de demonstraties overal ter wereld tegen de film Fitna van Geert Wilders spreken wat dat betreft boekdelen.
Het gaat hier om je reinste vorm van volksmennerij met als bindmiddel het enige en belangrijkste wat die mensen bind, namelijk hun geloof.
En datzelfde geloof wordt dan ook volop gebruikt om hedendaagse situaties en problemen aan te pakken op de manier zoals het in de koran maar ook in de bijbel staat.
Want ook het christendom heeft zich tot niet al te lang geleden aan soortgelijke praktijken schuldig gemaakt, ook al is dat heden ten dage niet meer het geval.
De paus heeft daarom zelfs in het Mea Culpa van 13 Mei 2000 in een openbare schuldbekentenis vergiffenis gevraagd aan de wereld, voor alle fouten die de Katholieke broeders en zusters in het verleden hebben gemaakt.

Uiteindelijk draait het probleem waar we nu in onze Westerse wereld mee zitten dus allemaal om de interpretatie van teksten die al lang geleden zijn opgeschreven in zowel de koran alsmede de bijbel, teksten waarvan men nu nog steeds probeert aan te tonen dat ze heden ten dage nog opgeld doen.
Fundamentalisten binnen de islam alsmede het christendom willen ook helemaal niet dat er wordt getornd aan de betekenis hiervan, omdat ze hieraan hun bestaansrecht en macht ontlenen.
Want het mocht eens gebeuren dat het geloof (en dus ook zij) aan macht zou verliezen als gevolg van de modernisering ervan.

Kortom, als je zoals ik een agnost bent, of je bent zelfs een atheïst, dan zie je dit soort zaken gewoon een beetje afstandelijker en vraag je je soms af of mensen wel beseffen dat ze intensief bezig zijn met zich druk maken om zaken waarvan niet is aangetoond dat ze bestaan, anders dan door hetgeen door mensen geschreven staat in een paar boeken die als heilig worden beschouwd, alleen maar om hun macht te behouden, en waar het de islam betreft, indien mogelijk zelfs uit te breiden.
Dat is waar het naar mijn mening over gaat, ook in dit topic.

Heb je daar een zinnige reactie op dan lees ik dat graag en anders zou ik willen voorstellen dat je naar het grappige plaatjestopic gaat.
Bedenk dat je in het Off Topic Forum niet hoeft te lezen in topics die je niet interesseren en dat je er ook niet in hoeft te reageren. :thnx:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 jan 2009, 00:25

Metchu schreef:Aangezien ik niet pimpelpaars ben..... :mrgreen: :mrgreen:
Jij hebt toch een pimpelpaarse penis van 3 meter :hmmm:

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jan 2009, 00:31

Elmar schreef:Politici staan bij mij nog lager dan aannemers (bouw). Ze kunnen alles verknallen en de vriendjes houden hun hand wel boven hun hoofd. Mooie baantjes liggen dan ook na mislukking voor hun klaar.

Ik vind het daarom "mooier" dat de directeur van het slotervaart ziekenhuis een Turkse vrouw is, dan Aboutaleb de burgemeester van R'dam. Dit met het feit dat het politiek is. Dus voor mij geen trots gevoel.
Ok, ik snap je volledig en ondersteun je visie dat je het "mooier" vindt :thumbup:
Dexter schreef:heel verhaal
en niet alleen de existentie van fundementalisten, maar ook politici leven op deze radicalen en extremisten... Angst is voor hen het middel om mensen te mobiliseren om hen te volgen in de politiek... Zie VS en Bush, zie Wilders... Dus echt verdwijnen zal het nooit, omdat teveel mensen er misbruik van maken helaas... en anders ontstaat er wel weer iets nieuws...
Laatst gewijzigd door Metchu op 27 jan 2009, 00:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 jan 2009, 00:34

Dit soort topics zie je op veel verschillende autofora. Stemmingmakerij en frustaties bij mensen. Het zijn over het algemeen ook altijd dezelfden die er aan deelnemen.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jan 2009, 00:38

+1, maar ik zie wel degelijk een verschil in fora... Als ik op andere fora dit soort reacties lees, dan slaat de droevigheid bij mij echt in:
Citaat:
De islam zal heersen.

Niet als het aan mij ligt, ik pak er wel een dozijn mee voordat ik naar de hel afreis als het zover komt.
Mijn idee.. Ik ga binnenkort eens flink inslaan.

Haha, ik weet wat je bedoeld Cool

Maar ik hecht waarde aan de df community en kon het niet laten om toch te reageren in dit topic ook omdat hier gewoon te praten valt, ik zal in de toekomst reageren als er weer eenzelfde topic komt met deze foto:

Afbeelding

:mrgreen:

i want to end this show with these words

Ik zeg maar: Je moet deuren openen en niet intrappen, want anders kan je de deur niet sluiten 8)

Take care of each other and yourself :mrgreen: :mrgreen:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 jan 2009, 00:40

Ja, daarom post ik ook nog maar amper op andere fora.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2009, 00:41

Ar schreef:Dit soort topics zie je op veel verschillende autofora. Stemmingmakerij en frustaties bij mensen. Het zijn over het algemeen ook altijd dezelfden die er aan deelnemen.
wat je zegt Ar :wink:

Trouwens Dexter...mooi verwoord.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 07:33

Joy Jolliffe schreef:Je vraagt je ook af waar ze de zondag als rustdag vandaan hebben getoverd. Er staat toch echt 7e dag, en niet de 1e dag van de week.
De week begint dat ook bij maandag, vandaar dat zaterdag en zondag weekend heten

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 08:38

Top verwoord Dexter!

@Metin, zet de PVDA bril eens af, en lees het verhaal van je idool en draaikont Bos nog even.

@Elmar, idd, die Turkse ziekenhuis directeur daar is respect voor, voor abutaleb weinig tot geen, want overheidsbaantjes jagen door te likken maken me misselijk. Alleen al het gerucht dat Vogelaar mogelijk burgermeester van Groningen word zegt al genoeg.......

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 08:41

Hij slaat de spijker op zijn kop......... Theo Maassen roeleert!

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jan 2009, 11:25

Michel P schreef:
@Metin, zet de PVDA bril eens af, en lees het verhaal van je idool en draaikont Bos nog even.

Ik stelde je een vraag en daarna heb ik hele verhalen geschreven. Je bent nergens op in gegaan... :cry: Je goed recht natuurlijk, maar ik had wel iets verwacht eigenlijk toen ik vanmorgen weer opstond...

p.s. Idool? HAHAHAHAHA! Als ik een bril heb, heb jij oogkleppen :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jan 2009, 11:28

Ik zou het niet weten Michel, we vieren geen carnaval hier in het Noorden :wink:

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 11:33

Niels schreef:Ik zou het niet weten Michel, we vieren geen carnaval hier in het Noorden :wink:
Dat zou dan nog 1 reden zijn om in het noorden te wonen...

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 11:36

allen schreef:
Niels schreef:Ik zou het niet weten Michel, we vieren geen carnaval hier in het Noorden :wink:
Dat zou dan nog 1 reden zijn om in het noorden te wonen...
+1 :hosanna:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jan 2009, 11:37

In Weiteveen eo doen ze toch wel aan carnaval?

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 11:39

Ja, maar ik ben import :clap:

Ik kom uit Heerhugowaard

Nog een jaartje, dan weg hier :P

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 11:43

Metchu schreef:
hugo schreef: Ook zat Islamitische collega's die overigens vinden dat Nederland erg verkeerd bezig is.
Ik ben het met je eens dat er verkeerde stappen worden genomen in de samenleving. Maar in de zin van de polarisatie die optreedt. Er treedt een werking op waarbij iedereen over 1 kam geschoren wordt en groepen tegen elkaar gezet worden, bewust of onbewust. Dat is waar ik bang voor ben, een samenleving die op ontploffen staat door polarisatie, niet voor iets anders... Al het andere is onzin... al die wake up calls gaat nergens over. Sterker nog... De tekst WAKE UP wordt altijd gebruikt door de KKK het is een loze term die nergens naar refereert! WAKE UP AMERICA zeggen ze dan onder hun puntmutsjes vandaan, dat ik deze vergelijking maak doet pijn bij mij en ik word er depressief van. Ik word ook triest van telkens maar weer berichten te zien van een of andere zogenaamde imam die weer eens een uitspraak gedaan heeft. Ik ken al die mensen niet en die zeggen mij niets. Ik kan je geen percentages geven, maar ik weet zeker dat een overgrote meerderheid van de moslims in Nederland het ook niets zegt... Dan zeg ik, WAKE UP Nederland... laat je geen xenofobie aanpraten! Laten we iets doen aan de polarisatie die gecreëerd wordt door de minderheden en effect heeft op heel Nederland!
Ik heb totaal niets met geloof, maar dat is wel duidelijk, geloof is iets wat in prive thuis hoort en wat niet in de openbare ruimte dient te worden uitgedragen in de breedste zin van het woord. I respecteer een ieder zijn opvattingen of geloof welke men wil aanhangen, maar zodra de openbare ruimte bepaalde gedachten of handelingen krijgt opgedrongen op basis van iemand zijn geloofsovertuiging (ja ook aan de biblebelters heb ik een broertje dood) en dat door bepaalde links en christelijk georienteerde partijen gefaciliteerd word, dan breekt mij de klomp! Het blijven roepen dat de multiculture samenleving een verrijking is, en dat de eigen indentiteit behouden moet kunnen worden zorgen juist voor een wij-zij situatie, zelf via onderzoek aangetoond http://www.bnr.nl/artikel/10931967/aant ... roeit-snel" onclick="window.open(this.href);return false;

Een trouwambtenaar dient iedereen te trouwen die dat binnen de wet mogen. Dat hij prive een mening heeft is meer dan zijn goed recht, doch weigeren een homopaar te huwen om zijn prive mening is not done, en is werkweigering. Idem voor onze beroemde handjesschud weigeraar die tv geil als dat hij is zijn geloof aan een ieder in het dagelijkse openbare leven wenst op te dringen. Daar moet een staat die roept dat er een scheiding is tussen kerk en staat hard tegen optreden. Ik trek de scheiding echter zeker in dit kabinet sterk in twijfel.... :evil:

Dat de islam voor de buitstaanders/ongelovigen als overheersend/agresief overkomt lijkt me thans niet vreemd, zie de vele preken, en conflicten in de wereld waar strijd geleverd word om het geloof.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 11:45

Ik ben ook wars van carnaval, maar de tekst is wel erg goed!

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 12:07

Michel P schreef: I respecteer een ieder zijn opvattingen of geloof welke men wil aanhangen, maar zodra de openbare ruimte bepaalde gedachten of handelingen krijgt opgedrongen op basis van iemand zijn geloofsovertuiging en dat door bepaalde links en christelijk georienteerde partijen gefaciliteerd word, dan breekt mij de klomp!
Denk je niet dat de Nederlandse waarden en normen en zelfs wetgeving zijn gestoeld op anderhalf millennium Christelijk geloof?

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 13:06

Geelhoed schreef:
Michel P schreef: I respecteer een ieder zijn opvattingen of geloof welke men wil aanhangen, maar zodra de openbare ruimte bepaalde gedachten of handelingen krijgt opgedrongen op basis van iemand zijn geloofsovertuiging en dat door bepaalde links en christelijk georienteerde partijen gefaciliteerd word, dan breekt mij de klomp!
Denk je niet dat de Nederlandse waarden en normen en zelfs wetgeving zijn gestoeld op anderhalf millennium Christelijk geloof?

Zeker, alleen e.e.a. is niet meer zo dominant en verstikkend aanwezig, we leven nog in een vrij land, maar met CDA, CU, PVDA gaat het hard de verkeerde kant op qua vrijheden. Of het nu gaat om koopzondagen, of embrio sectie i.v.m. erfelijke kanker, alles willen ze in de greep hebben. Terwijl, je niet MOET winkelen op zondag.

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 13:16

Michel P schreef: Terwijl, je niet MOET winkelen op zondag.
Als je in een winkel werkt moet je wel werken op zondag.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 13:28

Persoonlijk als middenstander die principieel dicht is op zondag maar niet om geloofsredenen, vind het helemaal niet erg dat die koopzondagen een beetje aan banden worden gelegd.

Hele koopzondagen gedoe heb ik altijd al de grootste flauwekul gevonden die er is. Er word per saldo geen stuiver meer uitgegeven door de consument, er is alleen maar verplaatsing van aankooptijd. En een beetje winkel KAN door de week elke dag van 8:00 uur tot 22:00 uur open zijn. (zaterdag tot 20:00) Dat zijn 82 uren per week :shock:

Waar is de noodzaak dat die paar uur op zondag er ook nog een keer bij moeten :hmmm:

Koopzondagen beschouw ik als oneerlijke concurrentie tov de bedrijven die niet kunnen of niet willen om op zondag open te zijn. En nogmaals geloof staat daar los van. Groot vs klein.. wil ik mijn kinderen niet meer zien moet ik ook op zondag gaan werken :bag:

Koopzondagen maken het product uiteindelijk ook duurder, want personeel moet dubbel uitbetaald worden en de variabele lasten zoals energie verbruik gaan ook door. En reken maar dat op een beetje meubelboulevard er een aardig bups aan stroom doorheen gaat op zo'n extra zondag.

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 13:39

Geelhoed schreef:
Michel P schreef: Terwijl, je niet MOET winkelen op zondag.
Als je in een winkel werkt moet je wel werken op zondag.
Onzin. Er zijn genoeg mensen die op zondag willen werken en niet.

Zelf ben ik gewend dat winkels iedere zondag open zijn. Dat komt mij overigens ook heel mooi uit. Indien er geen behoefte is aan open winkels op zondag verdwijnen ze vanzelf wel. Moet ik tzt maar op zoek naar andere mogelijkheden om m'n boodschappen te doen... :bag:

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 13:41

Ik erger me er altijd dood aan dat ik helemaal naar een bungalowpark in de buurt moet rijden wil ik op zondag nog naar de supermarkt kunnen...

Laat het gewoon aan de winkeliers zelf over of ze open gaan op zondag, als inderdaad blijkt dat het geen zin heeft, gaan ze vanzelf weer dicht...

Plaats reactie