Na het plaatsen van de lambda sensor op een iets andere plek liep de BMW e30 m50 rustig. Daarna heb ik een stuk gereden. maar het leek wel een 2.0 i.pv. een 2.5. Hij liep rustig door de toeren heen, maar wel erg langzaam. De auto had al een lange tijd niet meer veel gereden. Bij aankoop zat de tank voor 2/3 of 3/4 vol en ik heb hem helemaal volgetankt. Daarna heb ik niet mee gereden tot gistermiddag.
Gisteren heb ik er de eerste 20 km rustig mee gereden op een provinciale weg. Vervolgens heb ik steeds afgeremd, om een aantal keer stevig op te trekken. Dit heb ik meerdere gedaan en in het begin leek het niet uit maken. Na ongeveer 20 kilometer begon ik te merken dat de motor een stuk feller werd. Tegen het einde van de rit is de auto een stuk sneller geworden en de snelheid was was voor mijn gevoel vergelijkbaar met mijn oude m20b25.
Ik denk dat het wat te maken heeft met de oude benzine in de tank. Mengt dit met de nieuwe benzine of blijft het onderin de tank?
In de tijd dat ik niet met de auto gereden heb, is de accupool losgekoppeld geweest.
Oude benzine?
-
Re: Oude benzine?
Oud en nieuw wordt wel gemengd, na 3 x tanken is het meeste weg.
Tegenwoordig wordt benzine al na een maand of 3 instabiel itt vroeger toen je het wat langer kon bewaren.
Ik voeg altijd , bij de opslag van m'n boot , Fuel Stabilizer toe en tot nu toe geen problemen meer gehad.
Tegenwoordig wordt benzine al na een maand of 3 instabiel itt vroeger toen je het wat langer kon bewaren.
Ik voeg altijd , bij de opslag van m'n boot , Fuel Stabilizer toe en tot nu toe geen problemen meer gehad.
- frankv
misschien dat de lambda sensor door de verplaatsing iets andere meetwaarden doorgaf en dat je motronic zichzelf weer heeft bijgeregeld in de 20km die je gereden hebt?
- Ar
- Auto: Prius
Het is maar iets verplaatst, maar heeft wel even zonder lambda gereden. De APK heb ik zonder de sensor gehaald met een lage uitstoot.
Ik heb de accupool een lange tijd losgekoppeld. Dan zouden de oude waardes verdwenen moet zijn.
Ik heb de accupool een lange tijd losgekoppeld. Dan zouden de oude waardes verdwenen moet zijn.
- Casper
Benzine wordt door de retourleiding continu gecirculeerd. Je brandstofpomp, pompt echt 15l/min waarvan er maar 250cc wordt gebruikt ofzo 

- Ar
- Auto: Prius
Inderdaad. Daar heb ik niet aan gedacht. Het zal wel goed mengen, maar het duurde misschien toch even. Ik tank wel een paar keer zoals Peter B zegt.Casper schreef:Benzine wordt door de retourleiding continu gecirculeerd. Je brandstofpomp, pompt echt 15l/min waarvan er maar 250cc wordt gebruikt ofzo