AST schokdempers is dat wat?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Re: AST schokdempers is dat wat?

Bericht door Hans R » 05 jan 2009, 17:23

Links kan ik niks meer omhoog :? Links is de Mini ook een stuk zwaarder dan rechts.. onderstuur is er een deel uitgehaald, blijk dat de Mini dealer bij het vervangen van de aandrijfas, de stabistang voor niet goed heeft vastgezet! :? en deze is namelijk steeds losser getrild.. dus zaterdag vast laten door de dealer want hij begon rare geluiden te maken.
De GP voelt nu een stuk beter aan.. maarja, hij blijft op die bumpstop beuken dus met hard insturen of snelle bochten nog steeds onderstuur omdat die op de bumpstop hangt!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 jan 2009, 22:44

Joy Jolliffe schreef: Mike, ik kan me niet voorstellen dat AST Hans in de kou laat staan. Het zijn op maat producten waar soms wel eens wat fijnslijperij benodigd is. Om het merk dan meteen af te schrijven... :hmmm:
Ik weet wel zeker van niet....ik ben iig. een paar keer goed geholpen daar, zonder verdere kosten, terwijl mijn set niet meer 1 van de jongste is. :D

Hans R

Bericht door Hans R » 12 jan 2009, 18:17

Super service bij AST! :thumbup: De veren waren te licht en te kort.. sterker nog, waren al beschadigd, nu zitten er wat langere en 10kilo zwaardere onder, stuk beter! Alleen is het onderstuur nu nog iets erger geworden maar dat komt waarschijnlijk omdat achter nog 2 slappe veren zitten deze worden over 2 weken vervangen! Dus ben benieuwd of we daarmee het onderstuur eruit krijgen!

Dempers zijn uitelkaar geweest en nieuwe olie erin, en een andere ring eromheen alleen is deze iets breder waardoor die nu tegen de band aan loopt :? ik dacht het op te lossen met 5mm spacers maar dan centeerd die niet meer op de naaf maar op de bouten en dat is ook weer niet goed..

Dus daar moeten we ook nog iets aan doen, maar gaat helemaal goed komen, ik heb er wel vertrouwen in!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2009, 00:21

Netjes opgelost!! Succes met de verdere afhandeling Hans!

Hans R

Bericht door Hans R » 26 jan 2009, 17:34

Net terug van AST :D en super! Wat een wegligging met de camberplaten en de achterdempers is nu ook makkelijk verstelbaar.
Ik had wel een terechte klacht, achter zaten 2 verschillende veren zowel de lengte en gewicht en voor was 1 veer kapot!
Alles is super gemaakt en ik heb nu een uniek setje 8) Wel wat harder allemaal zeker met die Camberplaten (geen rubbers meer)
Dus controleer eerst je setje voordat je hem erop zet :wink: Of de natjek van AST kan beter..

Joy

Bericht door Joy » 26 jan 2009, 17:43

Mooi ! Hoe is de balans nu ?

Hans R

Bericht door Hans R » 26 jan 2009, 17:55

Goed! Heb mijn winterbanden er nog onder liggen.. maar voelt goed, mooi glijden met 4 wielen tegelijk!

Plaats reactie